SanDisk Ultra 64GB, Kad Memori Terbaik untuk Peranti Android

Memiliki telefon pintar, tablet dan komputer riba dengan kapasiti penyimpanan memori yang besar memang sangat menyenangkan. Kami dapat menyimpan berbagai aplikasi, foto, musik, video, dan permainan sesuka hati.

Namun, itu tidak bermakna memori simpanan dalaman peranti tidak dapat penuh. Akhirnya, memori dalaman juga dapat penuh sehingga tidak dapat menyimpan fail - fail yang anda lagi. Anda memerlukan memori luaran tambahan untuk menyimpan fail pada peranti anda.

SanDisk Ultra 64GB adalah kad microSD dengan jenis microSDXC yang menawarkan kelajuan hingga 100MB / s. Kelajuan ini memudahkan anda mengambil video atau foto Full HD dengan kualiti tinggi. Berikut adalah spesifikasi ringkas mengenai SanDisk Ultra 64GB:

  • Jenama: SanDisk
  • Jenis Kad: microSD (jenis microSDXC)
  • Kapasiti: 64GB
  • Tahap Kelajuan Video: Kelas 10
  • Kelajuan: 100MB / s
  • Tahap Kelajuan: UHS-I
  • Sesuai: Peranti yang menyokong microSDXC
  • Suhu Penyimpanan: -40oC hingga 85oC
  • Suhu Kerja: -25oC hingga 85oC
  • Saiz kad: 1.5 * 1.1cm / 0.59 * 0.43in (L * W)

Reka Bentuk dan Ciri

SanDisk Ultra 64GB

SanDisk Ultra 64GB hadir dalam warna merah dan kelabu yang menjadikannya berbeza dengan microSD lain yang cenderung berwarna hitam. Ukuran kad memori ini hanya sebesar kuku merah jambu anda.

Bukan itu sahaja, kad memori ini dijual dengan penyesuai tambahan. Walau bagaimanapun, jika anda tidak mahu menambahkan penyesuai, anda hanya boleh membeli kad memori.

Kelajuan dan Prestasi

Kelajuan dan Prestasi SanDisk Ultra 64GB

Untuk mengetahui kelajuan SanDisk Ultra 64GB, anda mesti membuat penanda aras terlebih dahulu. Apabila dipasang di peranti, anda akan mendapat kapasiti storan hanya 59.46GB dari kad memori ini.

Walaupun kecepatan yang ditulis pada spesifikasi dapat mencapai 100MB / s, setelah mencoba menggunakan aplikasi Antutu pada sejumlah perangkat Android, SanDisk Ultra 64GB menghasilkan kecepatan membaca rata-rata 30MB / s dan menulis sekitar 13.5MB / s.

Namun, perkara yang berbeza dapat dilihat ketika kita mencuba penanda aras pada komputer riba Dell Vostro 5470 yang menggunakan sistem operasi Windows 10 Pro x64 dengan menggunakan aplikasi CrystalDiskMark. Hasilnya, kelajuan membaca microSD ini mencapai 35.86MB / s dan tulis 33.77MB / s.

Perbezaan kelajuan yang dihasilkan oleh kad memori ini juga bergantung pada peranti yang anda gunakan. Walau bagaimanapun, jika anda menggunakannya untuk tujuan peranti Android, kad memori ini cukup berkemampuan dan menawarkan kelajuan melebihi kelas mikroSD 6.

Keserasian

SanDisk Ultra 64GB dan Adapter

Ramai orang teragak-agak untuk membeli microSDXC kerana tidak semua peranti menyokong jenis microSD ini. Namun, setelah diuji pada beberapa peranti Android, SanDisk Ultra 64GB serasi dengan hampir semua siri peranti Android.

Sebenarnya, beberapa peranti Android yang lebih tua seperti Motorola Droid Bionic dan Samsung Galaxy S II Epic 4G Touch dapat membaca kad memori ini. Setelah diuji, kemampuan membaca dan menulis microSD juga dapat berfungsi dengan baik.

Kesimpulannya, SanDisk Ultra 64GB adalah penyelesaian bagi anda yang memerlukan lebih banyak kapasiti storan luaran pada peranti Android anda. Kelajuan yang dihasilkan juga sesuai dengan label "Kelas 10" yang melengkapkan microSD ini.

Tomtop SanDisk Ultra 64GB

Untuk membeli SanDisk Ultra 64GB, nasihatkan anda untuk terus ke pautan ini. Terdapat banyak promosi dan potongan harga menarik di Tomtop. Kad memori ini dijual dengan harga normal melebihi 400 ribu rupiah, tetapi jika anda membeli di Tomtop, anda dapat harga diskaun dan hanya membayar sekitar 265 ribu.

Tomtop adalah laman membeli-belah dalam talian yang berasal dari negara tirai buluh. Mulai beroperasi sejak 2004, Tomtop mengkhususkan diri dalam menjual pelbagai alat , mulai dari aksesori komputer, aksesori telefon bimbit, dan telefon pintar. Walau bagaimanapun, Tomtop juga menjual pelbagai barang lain untuk memenuhi keperluan harian anda, seperti pakaian, perhiasan, kosmetik, aksesori kereta, dan banyak lagi.

Oleh itu, tunggu apa lagi, beli kad memori murah yang murah ini di Tomtop sementara terdapat banyak promosi yang sedang berlangsung!

Artikel Berkaitan