10 Permohonan Kehadiran Pekerja Terbaik Untuk Syarikat

Berbanding dengan cap jari atau jadual waktu konvensional, permohonan kehadiran pekerja jauh lebih unggul dan harus digunakan. Praktikal, tidak memerlukan banyak kos, sistem akan disatukan secara automatik, dan data yang tepat adalah beberapa kelebihan aplikasi kehadiran pekerja.

Permohonan kehadiran pekerja sendiri kini semakin meningkat. Kami akan mengesyorkan beberapa yang terbaik di sini. Berikut adalah beberapa pilihan untuk permohonan kehadiran pekerja terbaik di pejabat.

1. Wizard Jam Masa

Penyihir Jam Masa

Time Clock Wizard adalah permohonan kehadiran pekerja dari New York, Amerika Syarikat. Ciri-ciri yang terdapat dalam aplikasi ini cukup lengkap, mulai dari mengubah jadual hingga jam kerja pekerja.

Aplikasi ini juga mempunyai ciri khas mengenai pembayaran gaji. Ciri ini membantu HRD dalam membuat laporan mengenai gaji pokok dan gaji lebih masa. Aplikasi ini boleh dimuat turun secara percuma melalui Google Play Store dan boleh digunakan untuk jumlah pekerja yang tidak terhad.

2. TimeTrex

TimeTrex

Ini adalah aplikasi kehadiran yang tidak membatasi jumlah pekerja, waktu, dan / atau pengguna. Terdapat sebilangan ciri menarik dalam aplikasi ini. Salah satunya adalah modul khas untuk penjadualan pekerja, pengiraan gaji dan cukai, serta data ketidakhadiran pekerja (termasuk kerja lebih masa dan cuti).

Aplikasi ini akan maksimal jika Anda menggunakannya pada PC, terutama untuk PC Windows, Linux, dan Mac. Sekiranya anda merasa menyusahkan, anda juga dapat menggunakannya melalui telefon pintar anda. Anda boleh memuat turun aplikasi ini di Play Store.

3. Jam Masa MTS

Jam Waktu MTS

Aplikasi ini boleh anda gunakan dalam versi percuma atau berbayar. Aplikasi ini dapat digunakan untuk berbagai hal yang berkaitan dengan data dan ketidakhadiran pekerja, mulai dari permintaan cuti hingga daftar kehadiran pekerja.

Aplikasi ini dapat Anda tetapkan untuk sejumlah metode kehadiran, sama ada kaedah cap jari atau kamera web. Dalam versi percuma, aplikasi ini dapat membantu HRD mengurus dan mengesan tiga pekerja.

Sekiranya anda mahukan lebih banyak, anda boleh menaik taraf ke versi berbayar dengan mengeluarkan sekitar 79 dolar. Untuk memuat turunnya, anda boleh datang terus ke laman web rasmi.

4. Kunci Masa PHP

Jadual Waktu PHP

Aplikasi ini, yang sudah ada sejak tahun 2006, mempunyai paparan yang cukup sederhana. Walaupun begitu, aplikasi ini sangat berkesan semasa digunakan. Bukan hanya mencatat kehadiran pekerja, aplikasi ini juga dapat membantu HRD untuk mengesan kerja, waktu rehat dan waktu cuti pekerja.

Aplikasi ini mempunyai ciri pelaporan yang dapat membantu HRD mengklasifikasikan pekerja berdasarkan petunjuk tertentu, mulai dari jabatan atau bahagian yang menempatkan mereka, hingga ke pejabat tempat mereka bekerja.

Bukan hanya untuk HRD, aplikasi ini juga berguna untuk pekerja itu sendiri. Melalui aplikasi ini, pekerja dapat mengetahui berapa lama mereka bekerja, dan kapan mereka masuk dan meninggalkan pejabat. Sekiranya anda ingin menggunakan aplikasi ini, sila muat turun melalui alamat ini.

5. Jam Waktu CKZ

Jam Waktu CKZ

CKZ sebenarnya hanyalah aplikasi pengesanan masa . Walaupun begitu, aplikasi ini juga sesuai untuk kehadiran pekerja. Sebagai alat kehadiran, CKZ memiliki sejumlah fitur pendukung, mulai dari pemantauan pekerja waktu nyata , pelaporan gaji, hingga penyimpanan data kehadiran pekerja.

Seperti Time Clock MTS, aplikasi ini juga boleh digunakan secara percuma atau berbayar. Secara percuma, anda boleh menggunakannya untuk menangani hanya tiga pekerja.

Mengenai apa yang dibayar, anda boleh menggunakannya untuk menangani semua pekerja di pejabat. Syaratnya, anda harus mengeluarkan sebanyak 499,99 dolar. Untuk memuat turunnya, sila datang terus ke ckzinc.com.

6. sehelai

KaryaOne

Ini adalah salah satu permohonan kehadiran pekerja yang dibuat oleh anak bangsa. Aplikasi ini sesuai digunakan melalui telefon pintar atau PC. Ciri-ciri KaryaOne dikelaskan sebagai banyak. Multi Shift adalah salah satunya.

Multi Shift itu sendiri adalah ciri yang membolehkan atasan membuat jadual kerja shift sesuai dengan waktu operasi syarikat.

Tidak perlu bingung mengenai cara menggunakan KaryaOne dan ciri-cirinya. Kerana, KaryaOne mempunyai tutorial yang membantu anda bagaimana memaksimumkan aplikasi ini. Anda boleh memuat turun KaryaOne melalui Google Play Store.

7. Ketiadaan saya

Ketiadaan saya

Ini adalah satu lagi permohonan kehadiran pekerja yang dibuat oleh putera dan puteri negara. Selain mempunyai ciri kehadiran pekerja, aplikasi berasaskan PC dan telefon pintar ini juga mempunyai beberapa ciri unik, mulai dari peringatan ulang tahun yang memberikan maklumat mengenai ulang tahun pekerja hingga Kirim Berita yang memberikan maklumat terkini kepada pekerja mengenai cuti dan cuti.

AbsentKu boleh digunakan secara percuma atau berbayar. Secara percuma, aplikasi ini boleh digunakan untuk menguruskan 20 orang pekerja. Bagi apa yang dibayar, ia boleh digunakan dari 30 hingga 250 pekerja.

Ketidakhadiran berbayar dapat digunakan dalam beberapa varian harga, mulai dari Rp 250 ribu hingga Rp 800 ribu. Seperti KaryaOne, anda juga boleh memuat turun aplikasi ini melalui Google Play Store.

8. Bos Pintar

Bos Pintar

Sebagai aplikasi kehadiran pekerja, ciri Smart Boss agak berbeza dengan yang lain. Pengesahan Kehadiran adalah contoh ciri ini. Ciri ini membolehkan syarikat menentukan tempat pekerja mesti hadir.

Ciri-ciri yang terdapat dalam Smart Boss tidak hanya sesuai untuk kehadiran pekerja sahaja. Sebahagian daripadanya juga dapat digunakan untuk keperluan syarikat lain. Salah satu Ciri Persediaan Inventori Syarikat.

Melalui ciri ini, syarikat dapat mencatat jumlah inventori yang dimilikinya, serta siapa yang bertanggungjawab. Ini tentunya sangat berguna bagi syarikat, terutamanya ketika mereka ingin membuat laporan inventori tahunan.

Aplikasi ini boleh dicuba secara percuma selama setahun. Malangnya, aplikasi ini hanya dapat menguruskan tiga pekerja dalam tempoh percubaan.

Sekiranya anda mahukan lebih banyak, anda boleh membayar pakej 10 pekerja dan 100 pekerja yang disatukan pada harga mulai Rp 200 ribu. Untuk memuat turunnya, anda boleh terus mengunjungi Google Play Store.

9. Hadir

Hadir

Hadir adalah aplikasi kehadiran pekerja yang telah dipercaya oleh sejumlah syarikat, seperti Pantero, Adira, dan XL Axiata. Beberapa ciri yang terdapat di Present juga terdapat di beberapa aplikasi lain. Walaupun begitu, itu tidak bermaksud bahawa Hadirr sama dengan yang lain.

Apa yang membezakan Hadirr dengan yang lain ialah ia dapat digunakan untuk memantau pekerja dengan mobilitas tinggi. Aplikasi ini sememangnya sesuai untuk syarikat media atau syarikat yang pekerjanya bekerja dari satu tempat ke tempat lain.

Untuk menggunakan aplikasi ini, anda hanya perlu membelanjakan IDR 10 ribu untuk enam pekerja pertama. Untuk memuat turunnya, anda boleh terus mengunjungi Google Play Store.

10. Sleekr

Sleekr

Cadangan terakhir adalah aplikasi tempatan yang popular. Kelebihan aplikasi ini ialah sistem disatukan secara automatik di dalamnya. Sistem ini dapat membantu syarikat menghantar data secara automatik.

Aplikasi ini juga mempunyai corak pergeseran yang fleksibel. Syarikat boleh menetapkan corak sesuai dengan dasar syarikat. Sleekr juga menampilkan pelbagai ciri, seperti perhitungan Pentadbiran HR dan Pendapatan Cukai 21.

Seperti Hadirr, Sleekr juga telah digunakan oleh sejumlah syarikat terkenal, seperti ACT, GoJek, dan IDN Media. Dan seperti Hadirr, anda juga boleh memuat turun aplikasi ini melalui Google Play Store.

Itulah beberapa cadangan untuk permohonan kehadiran pekerja dalam versi Caris Signal. Anda boleh mencuba semua aplikasi di atas untuk menentukan yang sesuai untuk syarikat anda.