10 Pembesar suara Berkualiti Aktif Murah Di Bawah 500 Ribu 2020

Mempunyai anggaran di bawah 500 ribu untuk membeli pembesar suara aktif? Anda tidak perlu risau, kerana di sini akan mengulas beberapa pembesar suara aktif dengan harga yang rendah. Oleh itu, jika pembesar suara ini dijual dengan harga murah, adakah kualitinya murah? Sudah tentu tidak. Pembesar suara aktif dengan harga yang menjimatkan tidak semestinya berkualiti rendah.

Berikut ini akan menyemak senarai pembesar suara aktif dan terbaik untuk anda. Sebilangan pembesar suara ini dapat menyokong aktiviti muzik atau permainan anda. Mari , lihat ulasan penuh di sini!

1. Dazumba DZ 9900

Dazumba DZ 9900 Speaker Aktif Murah

Hanya dengan anggaran 500 ribu, anda boleh membeli pembesar suara aktif yang murah ini. Dazumba DZ 9900 ditampilkan dengan reka bentuk minimalis dan menarik . Pembesar suara ini dilengkapi dengan subwoofer 5,25 inci dan satelit di dalamnya menggunakan pembesar suara midrange 3 inci. Badan subwoofer dan pembesar suara satelit ini menggunakan bahan kayu yang dapat mengurangkan getaran.

Nilai tambah Dazumba DZ 9900 adalah kehadiran port USB dan Pembaca Kad terbina dalam yang membolehkan kita memainkan muzik tanpa perlu menyambungkan pembesar suara ke peranti. Mendengarkan muzik, menonton filem, atau bermain permainan lebih istimewa apabila anda bergantung pada pembesar suara ini.

2. DBE SP77

DBE SP77

Dengan subwoofer yang menggunakan pemacu 5.25 inci dan satelit dengan pemacu 3 inci, DB77 SP77 hadir sebagai pembesar suara aktif yang murah yang mampu menghasilkan kualiti audio yang cukup baik. Treble dan bass yang dihasilkan oleh pembesar suara ini terdengar seimbang tanpa ada yang mengalahkan antara satu sama lain.

Keunggulan DBE SP77 terletak pada kesan bassnya yang berkembang pesat. Pembesar suara ini sangat sesuai untuk menonton filem, terutamanya genre aksi dan seram, serta bermain permainan. dbE SP77 berharga sangat murah, hanya 500 ribu rupiah.

3. A330U Fenda

Fenda A330U

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Lengkapkan keperluan audio berkualiti di rumah anda dengan memasang Fenda A330U. Pembesar suara ini dilengkapi dengan subwoofer besar, berukuran 6,5 inci dan satelit 3 inci. Reka bentuk pembesar suara sangat cantik dengan sentuhan emas pada bingkai dan penunjuk LED yang menjadi tanda ketika pembesar suara dihidupkan. Peranti ini menyajikan frekuensi tindak balas 2.000 Hz - 20 kHz dan kemampuan untuk mengurangkan bunyi hingga 65 dB.

Secara keseluruhan , pembesar suara ini menghadirkan audio dengan suara yang sangat jelas, baik dari penyanyi hingga alat muzik. Malangnya, bass yang dimiliki Fenda A330U kurang hilang minat . Dana yang diperlukan untuk membeli Fenda A330U adalah sekitar 450 ribu.

4. Sonicgear Morro 3 SDU

Sonicgear Morro 3 SDU

Mungkin tidak ada yang menarik mengenai reka bentuk Sonicgear Morro 3 dari SDU. Namun, anda pasti akan jatuh cinta apabila anda mendengar suara keluar dari subwoofer 5 inci dan satelit 2,75 inci yang membawa pembesar suara ini. Sonicgear Morro 3 SDU menawarkan suara yang begitu jelas, jadi anda akan berfikir bahawa ini adalah pembesar suara aktif terbaik yang pernah ada.

Artikulasi penyanyi yang muziknya dimainkan melalui pembesar suara ini juga terdengar sangat jelas. Sekiranya anda hanya mempunyai dana 400 ribu dan ingin mempunyai pembesar suara aktif yang murah dan berkualiti tinggi, maka anda boleh mempertimbangkan untuk membeli Sonicgear Morro 3 SDU yang benar - benar berbaloi .

5. Dazumba DZ 6300

Dazumba DZ 6300

Semak Harga di Lazada

Kembali kita mengkaji output speaker aktif Dazumba, kali ini kita akan membincangkan siri DZ 6300. Seperti ciri-ciri pembesar suara Dazumba aktif lain, siri ini juga dilengkapi dengan port USB dan Pembaca Kad SD terbina dalam . Pembesar suara ini membawa subwoofer dengan pemacu 4-inci dan satelit 3-inci. Walaupun tidak terlalu besar, Dazumba DZ 6300 mampu menghasilkan bunyi yang kuat .

Anda juga dapat menyambungkan pembesar suara ini ke pelbagai peranti, mulai dari telefon pintar, tablet, pemain muzik (iPod atau MP3), dan PC. Harga yang ditawarkan untuk satu unit Dazumba DZ 6300 adalah 400 ribu rupiah. Berminat untuk turut serta mempunyai penceramah aktif yang ekonomik dan berkualiti ini?

6. dBe SP66n

dBe SP66n

Murah tetapi tidak murah, itu adalah kata-kata yang dapat menggambarkan dBe SP66n, pembesar suara aktif dengan kualiti yang lebih baik. Bagaimana tidak, pembesar suara yang berharga sekitar 300 ribu menawarkan slot Kad SD dan port USB jika anda ingin memainkan lagu dari Kad SD atau USB.

Dengan port USB, anda boleh menyambungkan pembesar suara ini ke telefon pintar atau tablet dengan lebih mudah. Kualiti audio yang ditawarkan oleh dBe SP66n juga cukup baik dengan bass yang terdengar sangat menendang telinga.

7. Kotak Audio A500 SDU

Kotak Audio A500 SDU

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Audiobox A500 SDU adalah pembesar suara 2.1 yang diramalkan sebagai pembesar suara murah yang dapat menghasilkan suara yang seimbang . Antara treble yang jelas dan bass yang mendalam menyatu dengan sempurna sehingga menghasilkan audio berkualiti tinggi.

Uniknya, Audiobox A500 SDU juga boleh menjadi pembesar suara bluetooth yang disambungkan terus ke peranti anda tanpa memerlukan sambungan kabel. Pembesar suara ini juga dilengkapi dengan port USB dan Card Reader untuk Kad SD. Untuk membeli pembesar suara hi-audio aktif ini, anda hanya perlu menyediakan dana sekitar 300 ribu rupiah.

8. Microlab M 500 U

Penceramah Aktif Murah Microlab M 500 U

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Sekiranya anda ingin menonton filem di rumah dengan pengalaman seperti menonton filem di pawagam, maka anda harus membeli pembesar suara aktif berkualiti tinggi dari Microlab M 500 U. Subwoofer berkualiti tinggi yang dibawa oleh set pembesar suara ini dapat menghasilkan suara yang lebih mendebarkan seperti berada di dalam pawagam.

Microlab M 500 U tidak dirancang sebagai pembesar suara yang hanya dapat digunakan untuk menonton filem, anda boleh menggunakan pembesar suara ini untuk mendengarkan muzik kegemaran anda. Lebih-lebih lagi, pembesar suara ini dilengkapi dengan port USB dan Card Reader.

Jadi, anda boleh memainkan muzik secara langsung dari Kad USB atau SD tanpa perlu menyambungkan pembesar suara ke PC atau telefon pintar. Harga jual Microlab M 500 U adalah sekitar 500 ribu rupiah.

9. Microlab M300

Microlab M300

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Dilengkapi dengan reka bentuk yang lebih menarik dan kelihatan mewah berbanding dengan Microlab M 500 U, Microlab M300 juga menawarkan audio berkualiti tinggi yang mungkin tidak dapat anda dapatkan pada pembesar suara lain dengan harga 300-400 ribu.

Pembesar suara 2.1 sudah dilengkapi dengan penguat terbina dalam . Subwoofer yang melengkapkan set pembesar suara dibalut dengan kayu berkualiti untuk menghasilkan bass yang sempurna, tanpa membuat getaran yang berlebihan. Dengan semua spesifikasi yang dibentangkan oleh pembesar suara ini, Microlab M300 sangat sesuai untuk memainkan lagu atau permainan.

10. Sonicgear Titan 7 BTMI

Sonicgear Titan 7 BTMI

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Apabila melihat kemunculan Sonicgear Titan 7 BTMI, reka bentuk pembesar suara ini kelihatan sangat menarik . Ini kerana terdapat 7 LED berdenyut warna . Subwoofer yang membawa pemandu 5-inci disediakan dengan bass audio supaya anda boleh mendapatkan kesan bunyi yang lebih baik & berkesan . Subwoofer juga dilapisi dengan bahan kayu berkualiti tinggi.

Tidak bersemangat, pembesar suara ini juga menyediakan input Radio FM dan USB. Ini adalah satu set pembesar suara aktif yang murah dengan kualiti kelas atas. Sebenarnya, pembesar suara ini juga boleh disambungkan ke peranti melalui Bluetooth, anda tahu . Anda boleh membeli Sonicgear Titan 7 BTMI hanya dengan memberikan dana 400 ribu rupiah.

Apa tunggu lagi, segera dapatkan salah satu daripada sepuluh pembesar suara aktif dari cadangan ini. Tidak perlu menguras kandungan dompet anda untuk mempunyai pembesar suara aktif dengan kualiti premium, sungguh ! Kerana hanya dengan anggaran 500 ribu anda dapat memilikinya.