10 Aplikasi Lukisan Terbaik pada Telefon Pintar Android 2020

Mempunyai telefon pintar yang canggih, tetapi masih menggunakan kertas? Mengapa tidak cuba menggunakan telefon pintar anda untuk menjadi "kertas lukisan" yang mesra alam? Terutama jika telefon pintar anda dilengkapi dengan stylus pen , tentu saja, melukis telefon pintar terasa lebih mudah dan menyeronokkan.

Berikut ini akan berkongsi senarai aplikasi gambar di Android. Sebilangan besar aplikasi yang kami sarankan boleh dimuat turun secara percuma, anda tahu . Mari gunakan aplikasi lukisan pada telefon pintar anda untuk membuat lakaran, lukisan anime, atau lukisan.

10 Aplikasi Lukisan Terbaik di Android

1. PicsArt

PicsArt

Mungkin ramai yang mengenali PicsArt sebagai aplikasi penyuntingan foto. Tetapi sebenarnya, PicsArt juga cukup dipercayai untuk melukis kerana ketersediaan  alat lukisan. Dengan ciri-ciri ini, pengguna dapat menarik apa sahaja dengan pelbagai jenis  alat yang  ada, seperti  berus,  jenis pensil untuk melukis, untuk menentukan  lapisannya .

Selain itu, PicsArt juga menjamin hasil dan kualiti gambar yang lebih jelas dan lebih baik. Kemudian,  antara muka yang sederhana juga mempunyai kelebihan tersendiri kerana pengguna dapat menggunakan PicsArt dengan mudah. Aplikasi ini juga membolehkan anda membuat gambar seni coretan. Berminat untuk mencubanya? Boleh memuat turun aplikasi secara terus di  sini.

2. Buku Lakaran

Buku Lakaran

Adakah anda suka dan suka melukis? Tidak perlu menghabiskan banyak kanvas atau kertas. Walaupun pada zaman moden ini, anda hanya memerlukan telefon pintar berasaskan Android untuk membuat dan menyatakan semua idea anda untuk melukis.

Sudah tentu anda memerlukan kemudahan melukis pada telefon pintar Android anda. Buku lakaran boleh menjadi salah satu pilihan kemudahan yang tepat untuk anda. Aplikasi melukis di Android yang boleh anda gunakan untuk menarik apa sahaja. Anda juga dapat menikmati semua ciri yang akan membantu anda melukis juga. Mahu? Muat turun aplikasi di sini.

3. Lakaran - Lukis & Cat

Lakaran - Lukis & Cat

Aplikasi melukis di Android yang satu ini juga memberikan kemudahan kepada penggunanya dari segi melukis gambar. Sketsa - Lukis & Cat, boleh menjadi salah satu penyelesaian terbaik anda dalam melukis. Aplikasi ini juga kaya dengan ciri-ciri yang boleh anda gunakan.

Beberapa ciri yang ditawarkan ialah anda dapat menggunakan aplikasi ini untuk menggambar lakaran hanya dengan menggunakan  alat  dan  kuas. Anda juga memudahkan membuat lakaran dengan adanya  lapisan. Adakah aplikasi ini sesuai untuk anda? Sekiranya sesuai, anda boleh mendapatkannya dengan mengklik di sini.

4. PaperDraw

PaperOne

Melukis telefon bimbit dengan memberi anda sensasi yang sama seperti anda melukis di atas kertas? Sudah tentu anda boleh menggunakan salah satu aplikasi untuk menggunakan Android ini. PaperDraw adalah aplikasi yang berfungsi untuk melukis dan juga membuat lakaran gambar.

Bukan itu sahaja, anda bahkan dapat melukis 3D menggunakan aplikasi PaperDraw ini. Anda juga boleh meletakkan tanda  air  untuk gambar anda sendiri yang anda tahu. Bagaimana anda menyukai aplikasi PaperDraw? Muat turun dan dapatkan aplikasi secara percuma di sini.

5. Cat MediBang

Cat MediBang

Masih dengan aplikasi terbaik untuk menggambar, pilihan editor PlayStore, kali ini aplikasi yang disebut MediBang Paint hadir untuk menjadi salah satu pilihan pintar bagi anda yang gemar melukis. Dalam aplikasi ini, terdapat banyak  alat  dan fitur yang dapat membantu anda menggambar dengan mudah hanya dengan modal telepon Android.

Beberapa  alat  yang boleh anda gunakan seperti  Airbrush, Pensil, Cat Air, G Pen, Mapping Pen, Sumi, Flat Brush, Round Brush, Acrylic, School Pen, Turnip Pen, Drawing Pen, dan banyak lagi. Tidak ketinggalan anda juga boleh menggambar komik dengan aplikasi ini yang dibuat oleh MediBang yang  anda tahu. Yang paling penting, anda boleh memuat turun aplikasi  MediBang Paint secara percuma!

6. Lukisan Adobe Illustrator

Cabutan Adobe Illustrator

Adobe dikenali sebagai aplikasi paling popular untuk mengedit gambar dan juga melukis. Namun, ternyata Adobe tidak hanya tersedia di PC. Sebabnya, Adobe Illustrator Draw hadir di PlayStore sebagai aplikasi melukis di Android.

Anda boleh memperbesar hingga 64x dengan menggunakan aplikasi ini. Bukan itu sahaja, Adobe Illustrator Draw menawarkan 5 variasi  pen  untuk anda gunakan semasa melukis. Sudah tentu anda juga dapat membuat gambar anda dengan aplikasi ini. Berminat untuk mencubanya? Cukup klik di sini dan dapatkan aplikasi secara percuma!

7. ArtFlow

Aliran Seni

Aplikasi lukisan terbaik di Android berfungsi dengan optimum pada Samsung S Pen dan Nvidia Direct Stylus. Jadi, bagaimana jika telefon pintar anda tidak dilengkapi stylus ? Anda masih boleh menggunakan ArtFlow walaupun telefon pintar anda tidak mempunyai stylus .

Manfaatkan ciri-ciri yang disediakan oleh aplikasi ini untuk melukis. Terdapat lebih daripada 70 jenis berus dan alat lain, 16 lapisan , undo tanpa had, dan kanvas hingga 4096 x 4096 piksel. ArtFlow adalah aplikasi yang boleh dimuat turun secara percuma, tetapi versi Pro berbayar tentunya menawarkan sejumlah ciri yang lebih berkualiti.

8. Pelukis Bergerak

Aplikasi lukisan Painter Mobile di android

Ini adalah aplikasi yang dikembangkan oleh Corel dan membolehkan anda membuat lakaran atau lukisan kapan saja dan di mana sahaja. Dengan aplikasi ini, mengimport fail ke Corel Painter di desktop juga lebih mudah. Painter Mobile menawarkan sejumlah fungsi dan alat asas yang akan menyokong aktiviti melukis anda.

Painter Mobile menyediakan beberapa ciri menarik, seperti kesan unik, simetri lukisan, putaran kanvas dua jari , dan kemampuan untuk bekerja hingga 20 lapisan . Aplikasi ini boleh dimuat turun secara percuma pada peranti Android anda. Walau bagaimanapun, jika anda ingin menggunakan lebih banyak jenis kanvas atau menyimpan gambar dalam format PNG, anda harus membeli Painter Mobile Pro.

9. Cat Sutera

Cat Sutera

Pada pandangan pertama, Silk Paints adalah aplikasi lukisan biasa. Walau bagaimanapun, aplikasi ini dilengkapi dengan cat multi-brush yang unik untuk mencipta keajaiban melalui setiap pukulan.

Selain dilengkapi dengan pelbagai set berus untuk menggambar, Silk Paints juga menawarkan ciri " trek kehidupan " yang membolehkan anda merakam proses menggambar dan memainkannya semula.

Fungsi ini juga membolehkan anda membuat wallpaper dengan gambar animasi yang dapat bergerak. Silk Paints adalah aplikasi percuma yang disertakan dengan beberapa ciri terbaik yang mesti dibeli terlebih dahulu untuk digunakan.

10. ibis Paint X

ibis Paint X

Sekiranya aplikasi ibis Paint X sudah menawarkan sekitar 142  kuas  yang boleh anda gunakan mengikut keperluan anda, dan percuma! Selain itu, ibis Paint X menawarkan pelbagai ciri untuk tujuan menggambar.

Anda boleh memilih ciri mengikut kategori yang ingin anda lukis, misalnya anda ingin melukis manga, kemudian memilih  fungsi manga  di mana anda akan diberi  alat  khas untuk melukis manga. Selesai, bukan?

Sebagai tambahan kepada 10 aplikasi menggambar di Android yang telah dibincangkan dalam tinjauan di atas, terdapat juga cadangan lain yang boleh anda pertimbangkan. Berikut adalah ulasan lengkap:

11. LayerPaint

LayerPaint

Adakah anda seseorang yang melukis watak anime? Sekiranya ada, LayerPaint ini adalah aplikasi yang sesuai dan sesuai untuk memenuhi keperluan anda. LayerPaint adalah aplikasi gambar yang menyokong pelbagai lapisan yang membolehkan anda melukis dan menyimpan fail dalam format JPA.

LayerPaint dalam versi Pro akan menawarkan lebih banyak berus dan alat yang dapat menjadikan gambar anda kelihatan lebih sempurna. Namun, LayerPaint adalah aplikasi berbayar yang mesti dibeli dengan harga USD $ 2.99. Sebagai pertimbangan, aplikasi ini mendapat penilaian 4.4 di Google Play Store, yang bermaksud aplikasi ini cukup bernilai dibeli.

12. Lukisan Seni Lukis, Lakaran, Cat

Lukisan Artikur, Lakaran, Cat

Ingin melukis seperti di kanvas, menggunakan pensil, pen, semua yang boleh anda lakukan dengan mudah dalam aplikasi Artecture Draw, Sketch, Paint ini. Bukan hanya itu, artikel, Artecture Draw, Sketch, Paint juga menyediakan ciri  latar belakang statik, bentuk geometri, pintasan berbilang sentuhan, palet warna,  dan banyak lagi. Sangat lengkap, ya?

13. Guru Lakar

Guru Lakaran

Ini adalah aplikasi melukis yang dimaksudkan oleh pengguna profesional. Master Sketch berjaya membuktikannya sebagai aplikasi terbaik kerana aplikasi ini telah dipasang lebih dari 1 juta kali pada peranti Android.

Antaramuka yang sederhana, beberapa jenis berus yang canggih, ciri teks-ke-jalan , pemilih warna, keupayaan zoom hingga 3000%, dan lapisan tanpa had adalah kelebihan yang cuba ditawarkan oleh Sketch Master. Kelebihan lain yang membuat anda segera ingin mencuba aplikasi ini ialah Sketch Master boleh dimuat turun secara percuma.

14. Cat Splash!

Cat percikan

Cat percikan! satu aplikasi melukis di Android yang bertujuan dan sesuai untuk semua peringkat umur. Lupakan seseorang  pelukis  profesional. Kerana, bagi anda yang hanya hobi atau suka menggambar, anda juga boleh menggunakan aplikasi Paint Splash!

Bukan itu sahaja, malah kanak-kanak kecil dan kanak-kanak boleh menggunakan aplikasi ini yang anda tahu. Cat percikan! sememangnya aplikasi ini direka untuk sesiapa sahaja yang ingin menarik. Terdapat pelbagai ciri seperti memilih warna atau hanya sekadar menyesuaikan ketebalan warna. Adakah anda ingin tahu? Muat turun aplikasi di sini terlebih dahulu.

15. Cat Semanggi

Cat Semanggi

Masih membincangkan aplikasi yang dapat menyokong aktiviti melukis watak anime, cadangkan Clover Paint. Bagi pemula yang ingin mencuba aplikasi ini, mungkin kelihatan agak rumit pada mulanya. Namun, setelah anda menggunakan aplikasi ini untuk beberapa waktu yang akan datang, maka semuanya akan kelihatan lebih mudah dan senang.

Dalam aplikasi ini, anda boleh menggunakan sistem berus dan lapisan yang canggih , dan hotkey tersuai . Melalui Clover Paint, anda boleh mengimport atau mengeksport gambar dalam format JPA. Clover Paint boleh dibeli di Google Play Store dengan harga USD $ 5.99. Walau bagaimanapun, penilaian 4.6 membuktikan bahawa Clover Paint adalah aplikasi yang patut dibeli.

Dengan aplikasi melukis ini di Android, anda dapat menyalurkan hobi melukis anda secara ekonomi dan mudah. Sebenarnya, hasil lukisan anda dapat dikongsi secara langsung ke media sosial sehingga karya anda dapat dilihat oleh banyak orang.