Cara menggunakan InstaSave pada Android dan iPhone

Kehadiran Instagram di media sosial disambut baik oleh pengguna telefon pintar. Melalui Instagram kami dapat berkongsi foto dan video dengan rakan pengguna. Walaupun dengan Instagram kita dapat mencari inspirasi untuk tempat makan, membeli-belah, percutian, dan pelbagai jenis barang. Sebenarnya, tidak jarang ketika menyelami Instagram kita akan mendapat gambar atau video yang bagus yang ingin kita simpan.

Namun, sayangnya hingga kini Instagram belum memberikan ciri untuk menyimpan gambar dan video. Sebenarnya, Twitter telah menyediakan kemudahan untuk menyimpan gambar.

Oleh itu, jika anda ingin menyimpan gambar dan video, anda harus bergantung pada bantuan aplikasi ketiga, seperti InstaSave. Bagaimana anda menggunakan InstaSave? Ayuh , akan membincangkan semua mengenai InstaSave di sini!

Mengenai InstaSave

instasave

Terdapat begitu banyak aplikasi untuk menyimpan gambar dan video dari Instagram, tetapi InstaSave adalah salah satu aplikasi terlaris dan paling banyak dipasang untuk pengguna iPhone dan Android. Sebenarnya, Instagram tidak membenarkan pengguna menyimpan gambar dan video kerana mereka menganggap bahawa setiap gambar dan video dilindungi hak cipta.

Walau bagaimanapun, InstaSave ada di sini untuk membolehkan anda dan pengguna Instagram lain menyimpan gambar dan video dari akaun Instagram orang lain, selagi akaun tersebut tidak bersifat peribadi.

Mengapa hanya menyimpan gambar dan video dari akaun yang bukan peribadi? Sebabnya, untuk menyimpan melalui InstaSave, anda memerlukan URL fail. Sementara itu, gambar dan video dari akaun peribadi tidak akan memberikan URL.

Aplikasi yang dibuat oleh Dstudio ini telah dipasang 10 juta kali oleh pengguna Android. InstaSave juga mempunyai penilaian 4.3 di Google Play Store. Sebenarnya, banyak pengguna Android menulis ulasan di Play Store bahawa mereka berpuas hati dengan aplikasi yang bersesuaian dengan telefon Android berdasarkan Android v4.0.3 dan ke atas.

Cara Muat turun dan Pasang InstaSave

Cara Muat turun dan Pasang InstaSave Cara Menggunakan Instasave

Memandangkan perkembangan zaman yang semakin moden, kini anda boleh memuat turun aplikasi secara langsung dari kedai rasmi yang disediakan oleh sistem operasi dari peranti yang anda gunakan. Sebelum kita membincangkan tentang cara menggunakan InstaSave, ia akan memberikan maklumat mengenai cara memuat turun dan memasang InstaSave:

  1. Pengguna iPhone memasuki App Store, sementara pengguna Android dapat membuka Google Play Store dari perangkat mereka
  2. Ketik "InstaSave" di bidang carian, kemudian tekan OK atau ikon dengan ikon paparan
  3. Pilih aplikasi InstaSave yang dikembangkan oleh Dstudio
  4. Tekan butang "Pasang", pastikan peranti anda mempunyai sambungan internet sehingga aplikasi ini dapat dipasang pada perangkat anda
  5. Tunggu beberapa saat kemudian InstaSave akan dipasang secara automatik pada peranti anda

Cara menggunakan InstaSave pada iPhone dan Android

Cara menggunakan InstaSave pada iPhone dan Android

Pada asasnya, tidak ada perbezaan cara menggunakan InstaSave pada iPhone atau Android. Cara menggunakan kedua-dua telefon pintar itu mudah dan tidak sukar. Berikut adalah panduan untuk menggunakan InstaSave pada iPhone dan Android:

  1. Pertama, buka aplikasi InstaSave yang sudah terpasang di telefon bimbit anda
  2. Buka Instagram, kemudian cari foto atau video yang ingin anda simpan
  3. Selepas itu tekan ikon tiga titik di kanan atas foto atau video, kemudian tekan "Salin Kongsi URL"
  4. Kembali ke InstaSave, kemudian tampal URL yang anda salin untuk menyimpan foto atau video yang telah anda pilih

Dengan menyimpan foto atau video dari InstaSave, anda dapat menyiarkan semula foto dan video tanpa perlu risau tentang tanda air . Kerana, InstaSave tidak meninggalkan tanda air pada semua fail yang anda muat turun, jadi tidak ada yang tahu bahawa anda mengambil harta dari akaun Instagram orang lain dengan menggunakan InstaSave.

Kelebihan InstaSave

Kelebihan InstaSave

Setelah mengetahui cara menggunakan InstaSave, sudah tentu anda perlu mengetahui kelebihan aplikasi InstaSave di telefon bimbit anda. Berikut adalah beberapa kelebihan yang anda dapat dari InstaSave:

  • Menyimpan Gambar / Video Sangat Cepat

InstaSave membolehkan anda menyimpan gambar dan video dengan cepat. Ya, anda hanya perlu menyalin URL gambar atau video yang anda mahukan. Kemudian, anda boleh menampal URL terus ke lajur yang disediakan oleh InstaSave, maka gambar atau video akan disimpan secara automatik. Semua proses ini tidak lebih dari 1 minit.

  • Tinggalkan Tiada Tanda Air pada Gambar / Video

Sebab mengapa ramai orang tidak mahu menggunakan aplikasi repost foto atau video automatik adalah kerana aplikasi tersebut pada amnya akan memasukkan tanda air pada foto atau video yang disimpan. Oleh itu, anda boleh menggunakan InstaSave kerana aplikasi ini tidak akan meninggalkan tanda air pada fail anda.

Aplikasi Sejenis Selain dari InstaSave

Tidak berminat memuat turun aplikasi InstaSave pada telefon pintar anda? Tidak ada masalah kerana anda boleh memilih aplikasi serupa yang lain. Terdapat banyak cara untuk memuat turun foto dan video dari Instagram, salah satunya dengan menggunakan aplikasi berikut:

1. InstaDownloader

instadownloader

Ini adalah aplikasi kegemaran untuk menyimpan foto dan video di Instagram dari Caris Signal. Sebabnya, aplikasi ini memberi kemudahan untuk menyimpan aplikasi secara langsung dari Instagram tanpa perlu membuka dan menutup kedua-dua aplikasi tersebut.

InstaDownloader akan segera membaca akaun Instagram yang ada di telefon bimbit anda sehingga apabila anda membuka InstaDownloader anda akan berada di halaman terakhir ketika anda membuka Instagram. Cara menggunakan InstaDownloader adalah sama dengan InstaSave, yang hanya URL foto / video.

2. Instaport

Aplikasi Sejenis Selain InstaSave Instagarabbr

Sekiranya anda ingin menyimpan foto di Instagram terus dari PC, anda boleh menggunakan Instaport. Cukup layari halaman instaport.me, kemudian sila log masuk dengan nama pengguna dan kata laluan Instagram anda. Tambahan pula, anda boleh menyimpan foto yang anda pilih dengan segera. Foto akan disimpan secara automatik di PC yang anda gunakan.

3. Instagrabbr

instagrabbr

Tidak mempunyai akaun Instagram tetapi mahu memuat turun beberapa foto di Instagram? Tidak ada masalah kerana anda boleh melayari instagrabbr.com secara langsung dari PC atau komputer riba.

Selepas itu, anda hanya perlu memasukkan nama pengguna pemilik akaun yang gambarnya ingin anda simpan. Klik pada salah satu foto yang diinginkan, setelah foto diperbesar secara langsung klik kanan pada foto dan pilih "Simpan Imej Sebagai ..." Anda boleh menyimpan foto di Instagram dengan bebas dari Instagrabbr selagi anda memasukkan nama pengguna akaun Instagram yang bukan peribadi.

Keberadaan aplikasi yang menyediakan perkhidmatan untuk menyimpan fail di Instagram dengan mudah tentunya disambut baik oleh pengguna Instagram. Namun, ada juga yang keberatan kerana mengambil gambar atau video orang lain dan menyiarkannya adalah satu bentuk pelanggaran hak cinta.

Nah, bagi anda yang tidak mahu gambar atau video orang lain diambil dengan menggunakan InstaSave atau aplikasi lain yang serupa, anda boleh memberi tanda nama pengguna pada setiap foto dan video yang anda hantar. Tanda air menunjukkan bahawa catatan Instagram anda adalah milik anda.