Cara menggunakan aplikasi Instafollow percuma di Android

Hampir semua pengguna telefon pintar atau telefon pintar mempunyai akaun Instagram. Instagram adalah aplikasi media sosial yang cukup popular di kalangan pengguna telefon pintar. Instagram adalah aplikasi untuk memuat naik foto atau video.

Dalam permohonan media sosial Instagram ada juga dipanggil berikut dan pengikut. Pengguna akaun Instagram ingin mempunyai banyak pengikut tanpa berhenti mengikuti akaun mereka. Namun, untuk mengetahui siapa yang berhenti mengikuti akun Instagram, tidak dapat diketahui langsung dari aplikasi Instagram.

Salah satu cara untuk mengetahui siapa yang mengikuti di akaun Instagram iaitu dengan menggunakan aplikasi Instafollow. Dengan aplikasi Instafollow, pengguna Instagram boleh mengetahui yang belum mengikuti kembali.

Di samping itu, dengan permohonan Instafollow ini, anda boleh terus unfollow orang yang tidak mengikuti kembali ke akaun Instagram anda. Bukan hanya melihat akaun yang tidak mengikuti kembali akaun Instagram anda, dengan aplikasi ini anda juga dapat mengetahui siapa yang baru saja mengikuti akun Instagram anda.

Namun, tidak semua pengguna Instagram tahu bagaimana menggunakan aplikasi Instafollow ini. Jadi kali ini ia akan memberikan tutorial bagaimana menggunakan aplikasi Instafollow untuk Instagram anda. Inilah langkahnya.

Muat turun aplikasi Instafollow

Sebelum anda memasuki peringkat bagaimana menggunakan aplikasi Instafollow, anda terlebih dahulu memuat turun aplikasi Instafollow. Untuk memuat turunnya, anda membuka aplikasi PlayStore pada Android anda.

1 cara untuk menggunakan aplikasi instafollow

Kemudian setelah anda membukanya dan memasukkan aplikasi PlayStore, anda menaip kata kunci "Instafollow" yang terdapat di mesin carian google play.

2

Sekiranya anda telah menemui aplikasinya, cukup klik "pasang" dan biarkan aplikasi dipasang di Android anda.

3

Atau cara yang lebih mudah dan praktikal anda boleh klik di sini untuk memuat turun aplikasi Instafollow untuk Android anda.

Log masuk dengan Cara menggunakan aplikasi Instafollow

Setelah anda memuat turun dan memasang aplikasi Instafollow pada telefon pintar anda, langkah seterusnya adalah cara menggunakan aplikasi Instafollow. Anda memasukkan aplikasi Instafollow yang anda muat turun lebih awal. Kemudian klik "log masuk dengan instagram" di tengah.

4

Selepas anda mengklik "log masuk dengan Instagram" kemudian masukkan nama pengguna dan kata laluan Instagram anda. Setelah memasukkan nama pengguna dan kata laluan anda, langkah seterusnya adalah klik "Log in."

5

Petua untuk anda, beberapa kes dan halangan ketika anda memasukkan nama pengguna anda, huruf yang anda taip tidak muncul. Oleh itu, disarankan untuk menaip kata laluan Instagram terlebih dahulu, kemudian taipkan nama pengguna Instagram anda. Kemudian kedua-dua nama pengguna dan kata laluan akan muncul secara automatik.

Untuk memasuki aplikasi Instafollow, anda juga dapat menggunakan lebih dari dua akaun Instagram. Untuk memasukkan akaun lain ke dalam aplikasi Instafollow, kemudian pilih "Tambah Akaun Instagram" dan mulailah memasukkan nama pengguna dan kata laluan akaun Instagram anda yang lain. Walau bagaimanapun, anda boleh menikmati perkhidmatan ini jika anda memasang aplikasi Instafollow Premium atau berbayar.

Bagaimana untuk mengetahui akaun mana yang Berhenti Ikut

Sekarang, setelah anda selesai masuk ke aplikasi Instafollow, langkah seterusnya adalah mengklik akaun anda. Pilih akaun yang ingin anda ketahui siapa yang tidak diikuti oleh anda.

6

Selepas itu, beberapa menu akan ditawarkan oleh aplikasi Instafollow, salah satunya adalah menu "Non-Followers". Menu Bukan pengikut adalah apa yang akan memberitahu anda siapa yang mengikuti akaun Instagram anda. Mula-mula, anda mengklik pada menu Tidak Ikut Pengikut.

7

Selepas anda mengklik menu, senarai nama akaun Instagram yang tidak mengikuti akaun Instagram anda muncul. Dan perhatikan di sebelah kanan setiap akaun Instagram yang tidak mengikuti akaun Instagram anda.

8

Terdapat perkataan "unfollow" yang terdapat dalam kotak kuning. Anda boleh terus unfollow akaun Instagram yang tidak mengikuti kembali ke akaun Instagram anda. Oleh itu, anda tidak perlu repot-repot memasuki aplikasi Instagram dan ingat semua akaun yang tidak diikuti dan kemudian anda berhenti.

Jika anda ingin unfollow atau tidak mengikuti akaun yang tidak mengikuti kembali , anda boleh klik pada "unfollow" dan akan diberi senarai semak merah bertanda "menyahikut." Dan anda telah selesai berhenti mengikuti.

9

Namun, kerana ini adalah aplikasi Instafollow percuma, aplikasi Instafollow memberikan had untuk berhenti mengikuti .

Ketahui siapa yang mengikuti belakang

Setelah anda lakukan dan mengetahui siapa yang tidak mengikuti dengan menggunakan aplikasi Instafollow, anda juga dapat mengetahui siapa rakan anda mengikuti kembali di akaun Instagram anda. Ini bermakna anda dan rakan anda saling mengikuti.

Cara untuk mengetahui adalah sangat mudah. Sekiranya sebelum ini untuk mengetahui siapa yang tidak mengikuti belakang pilih menu "bukan pengikut" kali ini anda klik pada menu "rakan bersama".

10

Selepas anda mengklik "rakan bersama", senarai nama akaun yang akan saling mengikuti dengan akaun Instagram anda akan muncul. Ini bermaksud bahawa anda dan senarai nama akaun saling mengikut antara satu sama lain.

11

Di sini juga anda boleh berhenti mengikuti akaun Instagram yang juga mengikuti anda. Caranya adalah dengan mengklik perkataan "berhenti mengikuti" yang terdapat di sebelah kanan setiap akaun ini. Namun, anda juga harus ingat bahawa aplikasi ini adalah aplikasi percuma, jadi ada batasan untuk anda berhenti mengikuti.

Cara mengetahui akaun mana yang tidak kita ikuti / peminat

Setelah anda mengetahui cara menggunakan aplikasi Instafollow dengan menu Non-followers dan Mutual Friends, menu ketiga adalah "Fans." Menu ketiga atau menu Fans ini adalah menu untuk mengetahui siapa yang mengikuti anda di Instagram, tetapi anda tidak mengikuti kembali akaun tersebut. Cara mengetahui juga sangat mudah. Mula-mula anda klik pada "Fans."

12

Setelah anda mengklik menu, senarai nama akaun Instagram yang tidak anda ikuti akan muncul. Anda juga boleh mengikuti kembali akaun ini dengan menggunakan aplikasi Instafollow ini.

Cara anda mengklik "Ikuti" di sebelah kanan setiap akaun yang mengikuti anda, maka pemberitahuan akan muncul di sebelah kanan dengan simbol tanda centang bertanda "hijau" bahawa anda telah mengikuti akun tersebut.

13

Bagaimana untuk mengetahui bahawa anda baru sahaja berhenti mengikuti

Selain tiga menu sebelumnya, anda juga dapat mengetahui akaun Instagram mana yang baru saja berhenti mengikuti akaun Instagram anda. Untuk memeriksa, anda hanya klik pada menu "Pengikut yang hilang" dan senarai nama akaun yang baru saja berhenti mengikuti akaun Instagram anda akan muncul.

14

Bagaimana untuk mengetahui bahawa anda baru sahaja diikuti

Selain mengetahui siapa yang baru saja berhenti mengikuti akun Instagram anda, aplikasi ini juga dapat digunakan untuk mengetahui siapa yang baru saja mengikuti akun Instagram Anda. Cara anda mengklik pada "Pengikut yang Diperoleh" dan selepas itu akan muncul senarai nama akaun baru untuk mengikuti akaun Instagram anda.

15

Sekarang, itulah beberapa cara untuk menggunakan aplikasi Instafollow tanpa premium atau percuma. Anda juga boleh menggunakan aplikasi Instafollow Premium atau berbayar dengan beberapa kelebihan yang ditawarkan.

Kelebihan Instafollow Premium ialah anda tidak akan dikenakan sekatan untuk Berhenti mengikuti, boleh log masuk dengan lebih dari satu akaun Instagram, dapat melihat senarai akaun yang telah menyekat akaun Instagram anda, dan juga bebas dari iklan. Sebagai maklumat tambahan bahawa Instafollow kini telah menukar namanya menjadi Unfollowers untuk Instagram di PlayStore.