Petua dan Trik untuk Menghantar Semula Instagram Paling Mudah

Hampir semua pengguna telefon pintar mempunyai akaun Instagram. Seperti yang anda ketahui, Instagram adalah aplikasi media sosial yang sangat popular di kalangan pengguna telefon pintar. Instagram itu sendiri adalah aplikasi yang dapat mengemas kini foto, video dan bahkan anda boleh melakukan repost.

Repost berfungsi seperti retweet di Twitter. Cuma, Instagram tidak menyediakan ciri penyiaran semula. Baiklah, dari sini kita akan membincangkan petua dan trik paling mudah untuk menyiarkan semula Instagram . Kami tidak hanya menerangkan cara memberi respon pada foto di Instagram, tetapi kami juga akan membincangkan cara menyiarkan semula video di Instagram.

Adakah anda ingin tahu dan mahu menyiarkan semula Instagram orang lain tanpa tanda air? Mari lihat petua dan trik berikut mengenai cara menyiarkan semula versi Instagram Caris Signal yang paling mudah.

Cara Repost Instagram tanpa Aplikasi

kaedah termudah untuk menyiarkan semula Instagram

Seperti yang anda ketahui, Instagran tidak menyediakan ciri repost secara automatik. Walau bagaimanapun, anda boleh menyiarkannya semula di Instagram tanpa aplikasi. Kelebihan repost Instagram tanpa aplikasi ini, sudah tentu anda tidak perlu bersusah payah memasang dan memuat turun aplikasi tersebut. Berikut adalah dua cara untuk menyiarkan semula Instagram tanpa aplikasi:

1. Manfaatkan Ciri Tangkapan Layar pada Telefon Pintar

Cara mudah untuk memuat naik Instagram tanpa aplikasi menggunakan ciri tangkapan skrin pada telefon pintar. Kali ini akan melakukan tangkapan skrin menggunakan Lenovo Vibe P1 Turbo. Harap maklum bahawa setiap telefon pintar mempunyai cara yang berbeza untuk membuat tangkapan skrin. Tetapi jika anda pengguna HP Oppo, anda boleh klik di sini untuk tangkapan skrin.

Langkahnya sangat mudah. Pertama, anda hanya perlu memasukkan aplikasi Instagram dan segera mencari foto yang ingin anda siarkan semula. Selepas itu, anda boleh menetapkan kedudukan yang tepat untuk tangkapan skrin anda. Sekiranya anda rasa betul, gunakan butang tangkapan skrin. Untuk pengguna Lenovo Vibe P1 Turbo, anda boleh menekan kelantangan + kuasa dan menyelesaikan pada tangkapan skrin.

Setelah membuat tangkapan skrin, anda hanya menyiarkan semula foto yang sudah ada di tangkapan skrin dengan menekan butang "+" untuk menghantar hasil tangkapan skrin. Jangan lupa memilih gambar yang telah disaring. Setelah selesai, tekan sahaja butang "Next" di kanan atas.

Manfaatkan Ciri Tangkapan Layar pada Telefon Pintar 3

Sekiranya anda menekan butang "seterusnya", pilihan akan muncul untuk menukar penapis. Anda boleh mengklik salah satu penapis . Selesai memilih penapis hanya tekan butang seterusnya.

Manfaatkan Ciri Tangkapan Skrin pada Telefon Pintar 4

Sekarang langkah terakhir, anda boleh berkongsi / menyiarkan semula dengan segera dengan menghantar hasil tangkapan skrin anda. Bagaimana untuk menghantar semula Instagram tanpa aplikasi yang satu ini sangat mudah bukan? Malangnya, kaedah repost ini tidak dapat menyiarkan semula video dari Instagram.

2. Menggunakan Webstagram

Sekiranya sebelum ini anda memuat naik Instagram menggunakan tangkapan layar, kali ini kami akan memberikan cara untuk menghantar tanpa aplikasi dengan bergantung pada Webstagram. Sedikit maklumat mengenai Wbestagram adalah satu laman web yang menyediakan perkhidmatan untuk melihat Instagram.

Laman web ini dapat diakses menggunakan penyemak imbas web seperti Google Chrome. Selain melihat Instagram, anda juga boleh melakukan repost menggunakan Webstagram. Pertama, anda hanya perlu membuka Webstagram dengan mengklik di sini. Paparan Webstagram akan muncul secara automatik.

Langkah seterusnya anda hanya perlu mencari foto atau akaun Instagram. Di sini kita akan menunjukkan foto penyiaran semula dari idola, jadi kita akan mencari akaun idola. Untuk mencarinya, anda hanya perlu mengklik kotak di sebelah perkataan "Cari." Selepas itu, segera taipkan nama akaun dan segera klik "Cari."

Menggunakan Webstagram 2

Sekiranya Webstagram selesai mencari, laman web akan memaparkan hasil carian secara automatik. Pilih dan klik pada hasil carian mengikut apa yang anda mahukan.

Menggunakan Webstagram 3

Setelah memilih dan mengklik akaun Instagram yang anda cari, maka anda dapat dengan segera mencari foto yang ingin anda siarkan semula. Setelah anda menjumpai foto, segera klik "muat turun".

Menggunakan Webstagram 4

Kemudian, telefon pintar anda akan memuat turun foto yang ingin anda siarkan semula secara automatik. Setelah selesai memuat turunnya, anda boleh memasukkan aplikasi Instagram secara langsung dan kemudian memuat turun muat turun dari Webstagram. Walaupun kelihatan mudah, tetapi Webstagram ini tidak dapat memuat turun atau menyiarkan semula dalam bentuk video.

Cara Membuat Repost Instagram dengan Aplikasi

Sekiranya anda merasa tidak bebas dengan memposting ulang Instagram tanpa aplikasi, maka kali ini kami akan memberikan petua untuk memposting ulang Instagram menggunakan aplikasi tersebut. Anda boleh memuat turun salah satu daripada 10 aplikasi repost Instagram di sini. Baiklah, sekarang mari kita cuba mengganti Instagram menggunakan aplikasi.

1. Repost dan Simpan untuk Instagram

Repost dan Simpan untuk Instagram

Aplikasi ini, yang telah dimuat turun lebih dari 200 ribu kali, pengguna Instagram ini akan memudahkan anda melakukan repost yang cepat dan sederhana tanpa perlu repot. Dengan aplikasi ini, anda hanya perlu menyalin tampal pautan URL foto yang ingin anda siarkan semula.

Selain gambar, anda juga membuat repost untuk video di Instagram. Setelah anda menyalin URL foto / video yang akan diposting semula, anda boleh memasukkan aplikasi Repost and Save for Instagram secara langsung dan aplikasi tersebut akan diposting semula secara automatik.

Selain itu, Repost dan Save for Instagram memberi anda pilihan untuk memposting ulang dengan paparan tanda air atau tanpa tanda air. Satu lagi ciri Repost and Save untuk Instagram ialah anda boleh menyiarkan semula dan menyimpan Cerita Instagram, anda tahu. Mahu juga? Klik di sini untuk mendapatkan permohonan.

2. Repost untuk Instagram

Repost untuk Instagram

Sekiranya aplikasi sebelumnya menawarkan repost dengan pilihan sama ada terdapat watermark atau tidak, kali ini Repost for Instagram menawarkan instagram aplikasi repost dengan memberikan tanda air. Cara kerjanya dari Repost untuk Instagram sangat mudah dan tidak rumit.

Pertama, anda hanya perlu memuat turun dan memasang aplikasi Repost for Instagram dengan mengklik di sini. Kemudian, anda boleh memasukkan Instagram dan menyalin pautan URL foto / video yang akan anda siarkan semula. Selepas itu, anda boleh memasukkan aplikasi Repost for Instagram. Kemudian, aplikasi ini secara automatik akan siap dipos semula dengan hanya satu klik. senang bukan?

3. Repost untuk Instagram - Regrann

Repost untuk Instagram - Regrann

Aplikasi percuma bernama Repost for Instagram - Regrann juga memudahkan anda yang ingin melakukan repost dengan menggunakan aplikasi tersebut. Anda boleh mendapatkan aplikasi di PlaysStore atau anda boleh terus klik di sini.

Caranya masih sama, iaitu dengan menyalin dan menampal pautan URL. Anda boleh memasukkan aplikasi Instagram dan menyalin pautan URL foto / video yang akan diposkan semula. Selepas itu, anda boleh memasukkan aplikasi Repost for Instagram - Regrann secara langsung untuk menampal pautan URL dan menyiarkannya semula. Mudah kan?

Begitulah cara menyiarkan semula Instagram dengan mudah menggunakan aplikasi atau tanpa aplikasi. Bagi mereka yang melakukan repost tanpa aplikasi mempunyai kelemahan iaitu tidak dapat menyiarkan semula video dari Instagram.

Walaupun mengemas kini secara berasingan menggunakan aplikasi mempunyai kelemahan daripada memuat turun aplikasi terlebih dahulu. Jadi, anda perlu mempunyai lebih banyak pakej internet dan juga ruang memori yang mencukupi pada HP untuk menambahkan aplikasi. Kaedah mana yang anda lebih suka?

Cara Menyalin Caption IG Tanpa Aplikasi

Tidak lengkap untuk mengganti Instagram tanpa menggunakan kapsyen yang sama. Anda boleh copy paste caption IG. Tetapi sayangnya, Instagram tidak dapat menyalin tampal kapsyen. Jadi bagaimana anda melakukannya? Ini caranya:

1. Manfaatkan Google

Manfaatkan Google 1

Untuk salinan kapsyen IG, anda boleh menggunakan Google. Kaedahnya sangat mudah, pertama anda hanya perlu menyalin pautan URL foto / video di Instagram. Anda boleh melakukannya dengan mengklik titik tiga.

Manfaatkan Google 2

Selepas anda mengklik simbol titik dua, anda akan mendapat perkataan "Salin Kongsi URL." Kemudian, anda boleh menutup aplikasi Instagram dan memasukkan aplikasi penyemak imbas web anda. Anda boleh menggunakan Google Chrome atau penyemak imbas web lain. Kemudian, anda boleh menampal pautan URL lebih awal ke enjin carian Google. Selepas itu anda hanya boleh klik "pergi" atau "masukkan."

Manfaatkan Google 5

URL pautan foto / video secara automatik Instagram yang baru sahaja anda salin muncul di Google. Kemudian anda boleh menyalin kapsyen IG secara langsung. Mudah kan?

2. Salin Caption IG Menggunakan Webstagram

Salin Kapsyen Menggunakan salinan Webstagram 1

Seperti yang dijelaskan dalam perenggan sebelumnya, anda juga dapat melakukan repost dengan bergantung pada laman web Webstagram. Tetapi nampaknya, Webstagram bukan sahaja dapat menyiarkan semula, anda juga dapat menyalin Kapsyen menggunakan Webstagram.

Caranya sangat mudah, anda hanya perlu memasuki Webstagram dengan mengklik di sini. Kemudian, anda boleh mencari foto / video dengan kapsyen yang anda mahukan. Selepas itu, anda boleh menyalin kapsyen IG yang anda mahukan. Nah, kaedah ini sangat mudah bukan?

Cara Menyalin Caption IG dengan Aplikasi

Sekiranya anda terlalu sukar untuk mengunjungi laman web khas untuk salinan IG Caption, anda boleh menyalin IG Caption menggunakan aplikasi tersebut. Anda boleh memuat turun aplikasi untuk memposting semula nama Pemuat Video untuk Instagram / Instaget

Aplikasi ini sememangnya merupakan aplikasi untuk menghantar semula, tetapi anda juga dapat menyalin Kapsyen IG dari aplikasi ini. Pertama anda mesti memuat turun dan memasang aplikasi dengan mengklik di sini. Selepas itu, anda boleh memasukkan akaun Instagram anda untuk menyalin pautan kapsyen URL video / foto yang ingin anda salin.

Cara Menyalin Kapsyen IG dengan Aplikasi 1

Setelah memilih foto / video, anda boleh mengklik titik tiga di kanan atas. Kemudian anda boleh memilihnya dan klik "Salin Kongsi URL." Selepas itu, anda boleh menutup aplikasi Instagram.

Cara Menyalin Kapsyen IG dengan Aplikasi 2

Selepas itu, anda memasukkan aplikasi Instaget untuk menampal pautan yang disalin sebelumnya, anda hanya perlu mengklik "tampal."

Cara Menyalin Caption IG dengan Aplikasi 3

Seterusnya, anda boleh tatal ke bawah dan anda boleh mencari dua pilihan iaitu "Salin Hashtag" atau "Copy Semua." Sekiranya anda hanya ingin menyalin kapsyen hashtag, maka pilih "Salin Hashtag. Namun, jika anda ingin menyalin keseluruhan kapsyen IG, pilih "Salin Semua" dan anda telah berjaya menyalin Kapsyen IG. Sangat mudah bukan?

Itulah petua dan trik paling mudah untuk menyiarkan semula Instagram. Selain menyiarkan semula, anda juga dapat menyalin Caption IG dengan mudah. Mana kaedah termudah yang boleh anda gunakan?