10 Aplikasi untuk Pembakaran CD Terbaik di Komputer riba dan PC

Sekiranya anda seorang yang suka menonton filem atau hanya menyimpan data di komputer riba dan PC, mungkin anda perlu menyediakan ruang simpanan yang cukup besar. Walau bagaimanapun, jika cakera keras anda terlalu penuh dan tidak dapat menampungnya, anda boleh menyimpan data anda dalam CD. Mudah sahaja, pasang aplikasi untuk membakar CD.

Adakah anda bingung mencari aplikasi terbaik untuk pembakaran CD? Tidak perlu risau, ia akan memberikan penyelesaian terbaik dengan mengesyorkan 10 aplikasi untuk membakar CD di komputer riba dan PC. Sebilangan aplikasi ini boleh anda gunakan secara percuma dan ada yang berbayar. Mahu? Seterusnya lihat ulasan.

10 Aplikasi untuk Pembakaran CD Terbaik di Komputer riba dan PC

1. Nero

permohonan untuk membakar CD Nero

Bagi sesetengah orang, mungkin sudah biasa dengan aplikasi untuk membakar CD ini. Nero, aplikasi yang cukup popular di kalangan pengguna Windows. Nero tentu akan memberikan kemudahan bagi setiap pengguna untuk membakar CD.

Ciri-ciri yang terdapat di Nero cukup lengkap dengan kehadiran pengurus media, penukar, pembakar, ripper, dan ketersediaan ciri sandaran & penyelamatan. Anda hanya perlu memasukkan cakera CD ke dalam komputer riba atau PC anda dan memilih ciri yang diperlukan.

Untuk aplikasi Nero berbayar, anda boleh memuat turunnya dengan mengklik pautan di sini. Namun, jika anda memerlukan aplikasi Nero percuma, klik di sini dan muat turun aplikasinya. Sudah tentu, aplikasi berbayar akan memberikan ciri yang lebih lengkap daripada aplikasi percuma.

2. Ashampoo Burning Studio

Assahmpoo

Ashampoo Burning Studio juga hadir sebagai aplikasi untuk membakar CD yang kami cadangkan untuk anda. Tidak jauh berbeza dengan aplikasi Nero. Ashampoo Burning Studio menawarkan ciri-ciri yang pastinya akan memudahkan anda membakar CD di komputer riba dan PC.

Ciri-ciri yang dipasang dalam aplikasi Ashampoo Burning Studio seperti membakar fail / folder, video, muzik, juga gambar cakera dengan format fail ISO, dan banyak lagi. Tidak perlu risau tentang ruang simpanan tambahan pada CD.

Kerana, Ashampoo Burning Studio mempunyai fitur cadangan yang mampu melakukan pemampatan dan enkripsi data. Bagaimana anda berminat untuk menggunakan Ashampoo Burning Studio? Klik di sini dan muat turun aplikasinya.

3. CDBurnerXP

CDBurnerXP

Jangan keliru jika aplikasi untuk membakar satu CD hanya dapat digunakan pada Windows XP. Bagi anda pengguna PC dan Laptop berdasarkan Windows bermula dari 7 hingga Windows 10 boleh menggunakan aplikasi CDBurnerXP yang tentunya mempunyai fungsi untuk membakar CD.

Dalam aplikasi ini, CDBurnerXP menyokongnya dengan pelbagai ciri untuk membakar CD. Bermula dari membakar fail ISO ke CD, DVD, HD-DVD, anda juga boleh membakar CD dengan fail Blu-ray. Adakah anda berminat dan berminat menggunakannya? Cukup klik di sini dan cuba gunakan aplikasinya.

4. ImgBurn

terbakar

Tidak jauh berbeza dengan aplikasi untuk membakar CD yang telah disebutkan dalam perkara sebelumnya. Anda juga boleh bergantung pada ImgBurn untuk membakar CD menggunakan PC dan komputer riba. ImgBurn juga disokong dengan format fail CD, DVD, Blu-Ray, dan HD-DVD.

Bukan hanya JPG, JPEG dan PNG, bahkan ImgBurn juga dapat menyokong fail gambar seperti BIN, CCD, CDI, CUE, DI, DVD, GI, IMG, MDS, NRG, PDI dan juga ISO. Tidak berpuas hati dengan hanya ciri-ciri ini, ImgBurn juga mempunyai 5 mod iaitu Baca, Bangun, Tulis, Verifiy, dan Discovery. Bersedia untuk menggunakan aplikasi ini? Muat turun ImgBurn di sini.

5. PowerISO

PowerISO

Adakah anda mahukan aplikasi untuk membakar CD yang sangat hebat? Mungkin anda boleh memilih aplikasi PowerISO dan bersedia memanfaatkan semua ciri yang terdapat di dalamnya. Kerana, PowerISO juga mempunyai kelebihan untuk memasukkan pembakaran untuk fail ISO, BIN, NRG, CDI, DAA, dan format lain.

Tidak puas sampai di sana, malah PowerISO disokong dengan ciri-ciri yang akan memudahkan pengguna mengekstrak juga membuka fail format ISO dengan mudah tanpa ribut-ribut. Pemasangan ISO? Boleh dilakukan dengan mudah dengan aplikasi PowerISO ini yang anda tahu.

Tidak hanya menangani masalah membakar CD dengan format ISO, tentu saja PowerISO juga disokong oleh fitur untuk merobek CD audio ke dalam fail dengan MP3, FLAC, APE, WMA, BIN, dan lain-lain. Mahu? Muat turun aplikasi PowerISO di sini.

6. [dilindungi e-mel] ISO Burner

Aktif @ Pembakar ISO

Bakar CD dengan fail ISO ke CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD + R, DVD + R DL (Dual Layer), DVD-RW, juga DVD + RW? Boleh dilakukan dengan serta-merta dan praktikal dengan menggunakan aplikasi pembakaran CD ISO Burner [dilindungi e-mel].

Tidak perlu repot membakar, cukup pilih jalan dan kemudian pilih sasaran untuk fail yang ingin anda bakar. Selepas itu, tentukan juga kelajuan, mod, dan jumlah salinan yang akan dilakukan. Sekiranya semuanya mengikut pesanan anda, tekan burn. Mudah kan? Anda boleh mendapatkan permohonan di sini.

7. Pembakar CD / DVD Ultimate

Pembakar DVD Ultimate

Mudah, ringkas, dan juga praktikal. Kata-kata yang dianggap cukup tepat untuk menerangkan juga menerangkan aplikasi untuk membakar CD Ultimate CD / DVD Burner. Aplikasi yang juga mempunyai fungsi pembakaran CD yang sama ternyata bukan hanya untuk CD tetapi juga untuk membakar DVD.

Sebagai tambahan, Ultimate CD / DVD Burner melekatkan aplikasinya dengan beberapa ciri seperti anda boleh membakar fail untuk CD-R, CD-RW, DVD + R / RW, dan juga DVD-R / RW. Satu lagi ciri tertanam ialah anda dapat menikmati kemudahan seperti membakar data, menyalin cakera, sandaran, album foto, dan tentu saja juga membuat CD ISO. Adakah anda mahu menggunakan aplikasi ini? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

8. Pembakaran Bintang

bintang terbakar

Star Burn juga merupakan aplikasi untuk membakar CD yang boleh anda andalkan di PC dan juga komputer riba anda. Seperti aplikasi sebelumnya, Star Burn juga menawarkan kemudahan dengan pelbagai kemudahan serta fitur dalam aplikasi yang dapat dinikmati oleh siapa saja.

Pembakaran CD boleh dilakukan untuk CD pada CD-R / RW, DVD-R / RW, DVD + R / RW, BD-R / RE, HD-DVD-R / RW dan juga DVD-RAM. Antara muka yang ditunjukkan dalam aplikasi ini agak mudah. Anda juga tidak perlu bersusah payah mengambil data yang akan dibakar. Langsug drag and drop file ke aplikasi dan siap dibakar. Mahu? Muat turun aplikasi di sini.

9. InfraRecorder

Infrarecorder

Masih mengenai aplikasi untuk membakar CD. Anda juga boleh menggunakan aplikasi InfraRecorder untuk mempermudah kerja anda semasa membakar CD di komputer riba dan PC. Aplikasi ini mempunyai kemampuan untuk menghapus CD atau DVD, membakar DVD dua lapisan, menyalin, dan merobek.

Untuk menggunakannya, anda juga menyeret dan melepaskan fail ke aplikasi InfraRecorder. Jadi, pengguna anda tidak perlu bersusah payah untuk membuka fail tersebut lagi. Sangat mudah, cukup lengkap, dan praktikal. Berminat menggunakannya? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

10. BurnAware

BurnAware

Akhir sekali, pendua data pada PC dan komputer riba dapat dilakukan dengan cepat dan mudah dalam aplikasi BurnAware. Aplikasi untuk membakar CD yang satu ini mempunyai ciri andalan yang sama, iaitu untuk membakar CD dari fail atau data ke CD atau DVD.

Bukan itu sahaja, anda juga dapat membakar Imej ISO dengan aplikasi BurnAware. Ciri-ciri yang terdapat di BurnAware termasuk membakar CD, DVD, dan bahkan Blue-Ray. Gandakan CD, DVD, dan Blu-Rays. Bagaimana anda sesuai dengan aplikasi BurnAware? Anda boleh klik di sini dan mendapatkan permohonannya.

Aplikasi yang Disyorkan Lain

Setelah membincangkan 10 aplikasi yang baik untuk  membakar CD  di komputer riba / PC, saya sekarang akan mengesyorkan sebilangan aplikasi yang sebaik sepuluh aplikasi sebelumnya. Apakah mereka? di sini rujuk ulasan penuh di bawah.

11. Pembakar CD dan DVD Ekspres Percuma

Pembakar CD dan DVD Ekspres Percuma

Mudah dan senang digunakan oleh sesiapa sahaja, tidak hairanlah bahawa Express Burn adalah salah satu penyelesaian pintar bagi anda yang mencari aplikasi untuk  membakar CD. Dalam aplikasinya, Express Burn memiliki lapan jenis untuk  membakar CD  mulai dari CD audio hingga data Blue-ray.

Anda juga boleh memilih beberapa jenis media seperti, Audio, Video, Data, dan ISO. Sebenarnya, terdapat juga pelbagai jenis pilihan lagi untuk setiap media yang anda pilih. Sebagai contoh, anda memilih jenis media Audio,  baik  itu juga dapat dipilih berdasarkan beberapa jenis seperti, CD, MP3 CD, dan MP3 DVD. Cukup lengkap,  bukan ? Sekiranya anda ingin menggunakannya, anda boleh memuat turunnya di sini.

Itulah sepuluh aplikasi pembakar CD terbaik yang boleh anda gunakan di PC dan juga komputer riba anda. Sekarang, adakah anda telah menentukan aplikasi mana yang terbaik untuk anda?