15 Aplikasi Pemain Video Terbaik pada Telefon Pintar Android

Menonton filem atau video melalui telefon pintar dan tablet adalah perkara biasa yang perlu dilakukan. Untuk mengisi masa lapang, pengguna peranti Android dapat melakukan pelbagai aktiviti multitasking, termasuk menonton video yang unik dan menarik.

Malangnya, program pemain video lalai dari telefon pintar kadangkala tidak memuaskan. Bagi anda yang gemar menonton filem pada peranti Android, tentu anda memerlukan aplikasi dengan ciri lengkap, termasuk yang boleh membaca sari kata filem dan memainkan semua format video. Ada masalah seperti itu? Kami ada jalan penyelesaiannya!

1. Pemain GOM

Pemain GOM

Aplikasi yang berasal dari Korea ini sebenarnya sudah lama wujud. Walau bagaimanapun, pada masa lalu GOM Player hanya tersedia untuk PC. Namun, sekarang GOM Player tersedia pada peranti Android. Jadi, anda boleh memuat turun aplikasi pemain video ini untuk menonton video dalam pelbagai format melalui telefon pintar atau tablet.

Di samping itu, Pemain GOM juga dapat membaca sari kata, jadi anda dapat menonton filem asing sambil membaca sari kata secara langsung dari aplikasi ini. Sehingga kini GOM Player telah dimuat turun 5 juta kali oleh Pengguna Android , aplikasi percuma ini bahkan berjaya mendapat rating hingga 3.9.

2. Pemain MX

pemain mx

Tidak lengkap jika anda tidak memasukkan Pemain MX dalam aplikasi pemain video terbaik. MX Player adalah aplikasi kaya ciri yang banyak digunakan oleh pembangun Android. Aplikasi ini juga menyokong set top box , XMBC, dan peranti multimedia lain.

Malah MX Player menyokong pelbagai jenis perkakasan, sama ada pemproses single, dual, atau quad core dengan sari kata dan ciri Subtitle Gesture juga. Tidak terlepas, MX Pplayer memasang aplikasinya dengan ciri Kids Lock yang sangat sesuai untuk kanak-kanak

Mempunyai peranti multimedia? MX Player juga boleh dihubungkan secara langsung dengan pelbagai peranti multimedia, termasuk Google TV. Ciri lain yang ditawarkan adalah Pinch untuk zoom dan pelbagai jenis plugin. Anda mahu menggunakan aplikasi ini?

3. VLC untuk Android

VLC untuk Android

Mungkin anda sudah biasa dengan pemain media yang satu ini. Pada mulanya, VLC hadir sebagai salah satu  perisian  yang hanya dapat digunakan pada komputer riba / PC. Tetapi sekarang, anda dapat menikmati aplikasi VLC pada peranti Android.

Tidak jauh berbeza dengan yang ada di PC, VLC untuk Android juga mempunyai pelbagai ciri unggul. Beberapa ciri dalam VLC dapat membaca pelbagai fail video seperti MKV, MP4, AVI, MOV, Ogg, FLAC, TS, M2TS, Wv dan AAC.

Juga,  antara muka yang  ditawarkan sangat mudah, memudahkan anda menonton video dengan lancar dan berkualiti di VLC. Adakah anda mahu menggunakan aplikasi ini? Anda boleh terus mengklik pautan ini untuk memuat turun aplikasi.

4. Pemain permainan

Pemain permainan

Ini adalah aplikasi video yang cukup digemari pengguna Android. Sekiranya anda ingin menonton video layar penuh , aplikasi ini akan menjadikan layar keseluruhan peranti anda sebagai layar untuk menonton filem dan video.

Namun, jika anda ingin menonton video sambil menjalankan aktiviti lain, Gplayer juga akan menjalankan video tanpa ketinggalan sehingga aktiviti multitasking anda tidak terganggu. Gplayer boleh diperoleh secara percuma melalui Play Store.

Ia mempunyai banyak ciri terapung  yang boleh dipercayai  di mana anda dapat membuka banyak video. Gplayer juga dilengkapi dengan sokongan untuk codec dan streaming fail yang popular dan sari kata untuk video. Tidak ketinggalan, ciri kumpulan main membolehkan anda menstrim video ke peranti orang lain. Berminat?

5. Pemain Video Semua Format

Pemain Video Semua Format

Selain VLC, Pemain Video Semua Format juga merupakan salah satu aplikasi pemain video terbaik di Caris Signal. Bagaimana tidak, aplikasi yang dibuat oleh InShot Inc. ini menawarkan banyak kelebihan bagi penggunanya.

Contohnya, anda boleh memainkan video dalam MKV, MP4, M4V, AVI, MOV, 3GP, FLV, WMV, RMVB, TS, dan lain-lain. Selain itu, anda boleh menikmati video dengan resolusi HD, HD penuh, malah 4K yang  anda tahu. Ingin mengetahui kelebihan lain? Muat turun aplikasi di sini.

6. Pemain Video HD

Pemain Video HD

Mahukan aplikasi pemain video percuma dengan ciri-ciri yang  wah ? Kemudian anda boleh memilih aplikasi HD Pemain Video. Ini adalah aplikasi percuma yang telah diamanahkan oleh lebih dari 240,000 pengguna. Dengan aplikasi ini, anda dapat memainkan video dengan mudah dan mudah.

Anda boleh memainkan video dalam AVI, MP4, WMV, RMVB, MKV, 3GP, M4V, MOV, TS, MPG, FLV, dll. Anda juga boleh menggunakan subtitle dengan pelbagai format sari kata  Ayuh muat turun aplikasi di sini.

7. Pemain Video HD

Pemain Video HD

Sesuai dengan nama aplikasi, HD Video Player siap menampilkan video dengan resolusi HD. Selain dapat menghasilkan resolusi video dengan betul, Pemain Video HD juga mempunyai  antara muka  yang diklasifikasikan sebagai  mudah  dan mudah digunakan.

Satu lagi ciri menarik ialah anda boleh membuat folder untuk setiap video anda  Malah, anda juga dapat menyesuaikan  suara  dan  penyamaan  untuk menghasilkan bunyi yang baik. Bagaimana, berminat untuk mencuba aplikasi ini? Sekiranya berminat, anda boleh klik di sini untuk memuat turun Pemain Video HD.

8. pemain km

pemain km

Ini adalah aplikasi pemain video Android terbaik yang telah dimuat turun hampir 50 juta kali di Google Play Store. Ya, pemain km adalah aplikasi yang dapat memainkan video dari pelbagai format. Malah, aplikasi ini juga disertakan dengan tetapan suara untuk menghasilkan kualiti audio yang lebih baik.

menjamin bahawa format video yang anda mahu mainkan semuanya dapat dimainkan oleh pemain km dengan betul. Sehingga kini, pemain km berjaya merangkul rating 4.2 di Google Play Store. Ini adalah pencapaian yang cukup baik memandangkan terdapat banyak aplikasi serupa yang juga tersebar di Play Store.

9. Pemain BSP

aplikasi pemain video android bsplayer

Aplikasi, yang dipasang 50 juta kali pada perangkat Android ini, mendapat respons positif dari pengguna Google Play Store. BSPlayer menyokong hampir semua format video. BSPlayer dapat diunduh secara percuma di Play Store, tetapi jika anda ingin memiliki versi premium, anda harus membayar Rp. 80 ribu.

Bukan hanya itu, bahkan BSPlayer serasi dengan hampir semua jenis hadware, pemproses single core, dual core dan quad core juga disokong oleh peranti ARMv6 dan ARMv5. Dalam versi percuma, BSPlayer memiliki sejumlah fitur berguna, sementara versi premium hanya membuang iklan dan menambahkan beberapa fitur

10. Pemain Video Semua Format - Pemain Video HD Penuh

Pemain Video Semua Format - Pemain Video HD Penuh

Terdapat satu lagi aplikasi hebat untuk memainkan video, iaitu Pemain Video Semua Format - Pemain Video HD Penuh. Dalam aplikasi, anda dapat menikmati pelbagai kandungan video dengan format MP4. Selain format yang cukup ramah,  aplikasi ini juga memiliki sejumlah fitur yang memudahkan anda menonton video.

Terdapat ciri yang disebut  Auto Video Queue  di mana anda tidak perlu mengklik apa-apa dan aplikasi akan memutar video secara bergilir. Kemudian, terdapat juga Mode Kunci Kanakkanak & Kunci Skrin  di mana anda dapat mengawal agar anak-anak tidak hanya menonton video. Sudah tentu ciri-ciri aplikasi ini bukan hanya itu, jika anda ingin mengetahui ciri lengkapnya, gunakan terus aplikasi tersebut di sini.

11. Pemain S

Pemain S

S Player adalah aplikasi pemain video lain yang boleh anda andalkan dengan baik. Dengan aplikasi ini, sudah tentu anda boleh bermain dan menonton video tanpa sebarang masalah. Sebenarnya, terdapat beberapa ciri yang cukup unik dalam aplikasi S Player.

Ciri unik kami adalah ciri  Mode Kesihatan  di mana S Player siap melindungi mata anda dari kemungkinan kerosakan mata daripada menonton video terlalu lama. Di samping itu, anda boleh memberikan kod supaya orang lain tidak dapat menonton video di telefon bimbit anda.

12. Pemain Video Semua Format - PEMAIN DN

Pemain Video Semua Format - PEMAIN DN

Satu lagi aplikasi yang baik untuk memainkan video adalah Format Semua Video Player dibangunkan oleh  DN PLAYER pemaju  . Dalam aplikasi tersebut terdapat banyak fitur yang memudahkan dan membuat pengguna merasa nyaman ketika menonton video. Ciri-ciri yang dimaksudkan adalah dalam bentuk  fail pilihan, bisu cepat, mod malam, kunci dan buka kunci video, cari pendua video,  dan banyak lagi.

Selain ciri-cirinya yang diklasifikasikan sebagai sangat lengkap, aplikasi ini juga menyokong banyak format video, seperti format MP4, M4V, AVI, MOV, 3GP, FLV, WMV, RMVB, hingga TS. Lebih menarik lagi, aplikasi ini diklasifikasikan sebagai super ringan kerana hanya memerlukan ruang  simpanan  11MB. Berminat untuk mencubanya? Boleh dimuat turun di sini.

13. Pemain Media Kuasa

pemain media kuasa

Ini adalah aplikasi pemutar video Android yang paling mungkin Anda tunggu-tunggu, kerana Power Media Player tidak hanya dapat memutar video dalam berbagai format, tetapi juga memungkinkan Anda melihat foto dan memainkan muzik yang ada di peranti anda.

Aplikasi yang mendapat penilaian 4.3 di Google Play Store dapat memainkan video dalam beberapa format dengan kualiti DTS Audio.

Selain itu, pengembang aplikasi ini juga menyediakan alat penyamaan audio sehingga pengguna dapat menetapkan kualiti audio mereka sendiri untuk ditonton. Bukan hanya dapat memainkan video dalam pelbagai format, Power Media Player juga mampu membaca gambar dalam pelbagai format dan memainkan audio dalam pelbagai format juga.

14. Pemain Video & Pemain Media Semua Format Secara Percuma

Pemain Video & Pemain Media Semua Format Secara Percuma

Selain itu, terdapat Pemain Video & Pemain Media Semua Format Secara Percuma di mana aplikasi ini juga disokong oleh banyak format video, seperti 3gp, asf, asx, avi, dat, divx, f4v, flv, m3u8, m4v, mkv, mov, mp4, mpg , mts, ogm, rm, rmvb, swf, ts, vob, webm, dan wmv.

Kelebihan aplikasi ini tidak berhenti di situ, kerana yang menarik di sini anda dapat mengesan kad memori dengan segera. Malah, anda juga boleh segera memadam dan berkongsi video yang ada di kad memori tanpa perlu memindahkan video terlebih dahulu. Cukup bagus, bukan ?

15. Pemain FX

Pemain FX

Akhir sekali,  kali ini kami mengesyorkan aplikasi yang disebut FX Player. Dengan aplikasi yang satu ini, anda boleh memainkan video dalam pelbagai format, seperti MP3, MP4, AVI, MKV, dan banyak lagi. Bukan itu sahaja, FX Player juga disokong dengan banyak format untuk memainkan muzik,  anda tahu.

Sekarang, mengenai resolusi video, anda tidak perlu risau. Kerana, Pemain FX akan memaparkan video dengan resolusi HD, Full HD, 1080p, 4K, DVD, hingga Blu-ray. Dan yang paling penting, aplikasi ini tidak akan mengganggu anda, kerana FX Player lambat!

Oleh itu, gunakan salah satu aplikasi pemain video Android terbaik di atas supaya aktiviti menonton video atau filem anda tidak terganggu oleh masalah teknikal. Sekiranya anda mempunyai aplikasi lain yang belum kami sebutkan di atas, sila kongsikan melalui ruangan komen di bawah.

Oh ya,  selain aplikasi pemain video di Hp, kami juga telah membincangkan aplikasi pemain video yang bagus untuk PC. Untuk mengetahui aplikasinya, sila kunjungi artikel ini.