10 daripada Earphone Bluetooth, Fon Kepala dan Alat dengar Bluetooth 2020 yang terbaik

Adakah anda tahu bahawa berbahaya untuk memandu kenderaan semasa memegang telefon bimbit? Sekiranya anda ingin menjawab atau membuat panggilan suara semasa memandu, anda harus menggunakan alat dengar bluetooth. Alat dengar tanpa wayar ini direka khas supaya anda masih dapat berkomunikasi melalui telefon tanpa mengganggu aktiviti yang anda lakukan pada masa itu.

Sekiranya anda adalah orang yang sering berkomunikasi melalui telefon pada frekuensi yang cukup tinggi, beberapa cadangan fon kepala, fon kepala dan alat dengar bluetooth terbaik di dunia boleh menjadi pilihan praktikal sehingga anda tidak perlu terus memegang telefon bimbit anda. Alat dengar ini juga lebih praktikal jika dibandingkan dengan alat dengar konvensional yang masih menggunakan kabel. Lihat ulasan dari yang berikut.

1. Momentum Tanpa Wayar Sennheiser

Fon telinga tanpa wayar, Headphone dan Bluetooth Sennheiser Momentum Terbaik

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Semasa bercakap mengenai fon telinga, fon kepala dan alat dengar bluetooth terbaik, nama pertama yang kami ingat adalah Sennheiser. Jenama ini sudah terkenal, selalu menghasilkan alat dengar Bluetooth terbaik.

Bukan hanya itu, Sennheiser Momentum Wireless juga dilengkapi dengan earcup yang sangat lembut dan selesa. Selain itu, terdapat juga mikrofon VoiceMax yang memastikan suara anda akan didengar dengan jelas oleh orang yang anda ajak bicara.

Sennheiser Momentum Wireless adalah jenis alat dengar tanpa wayar. Anda boleh memiliki peranti ini dengan membelinya dengan harga 6.9 juta rupiah.

2. Sony MDR-1000X

Sony MDR-1000X

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Dijual dengan harga 5.5 juta rupiah, Sony MDR-1000X adalah fon kepala yang layak dimiliki. Fon kepala ini menjamin bahawa kualiti mendengar muzik melalui fon kepala akan sangat menyenangkan. Pemandu dengan Dual Noise Sensor dapat mengelakkan bunyi di sekitar anda memasuki fon kepala.

Oleh itu, anda boleh bercakap dengan orang lain menggunakan mikrofon pembatalan bunyi ini. Sony MDR-1000X nampaknya direka hanya untuk mendengar muzik. Selain itu, Sony MDR-1000X juga dioptimumkan dengan Audio Resolusi Tinggi dan S-Master HXTM untuk mengurangkan distorsi dan menikmati muzik kegemaran anda dengan sangat lancar.

3. Bose QuietComfort 35

Bose QuietComfort 35

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Dapatkan pengalaman mendengar yang berkualiti dan tanpa gangguan menggunakan Bose QuietComfort 35. Alat dengar tanpa wayar ini tentunya memudahkan anda menggunakan alat dengar bila-bila masa dan di mana sahaja anda berada. Pembatalan kebisingan bertaraf dunia yang melengkapkan alat dengar ini dengan menyekat semua bunyi di sekeliling anda sehingga anda lebih fokus mendengar muzik.

Kelebihan lain yang cuba ditawarkan oleh alat dengar ini adalah alat dengar earcup yang dibalut Alcantara® yang merupakan syarikat yang membuat penutup untuk kereta dan pelayaran berkelas. Bose QuiteComfort 35 juga boleh bertahan sehingga 20 jam berturut-turut. Harga 1 unit alat dengar Bose ini ialah 5.5 juta rupiah.

4. Plantronics BackBeat Pro 2

Plantronics BackBeat Pro 2

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Apabila anda keliru memilih fon telinga, fon kepala dan alat dengar bluetooth terbaik, mengapa tidak mempertimbangkan memilih Plantronics BackBeat Pro 2? Alat dengar ini sangat menarik kerana membawa pemacu 40 mm dengan audio tandatangan Plantronics yang menjadikan kualiti suara sangat terperinci, tajam, dan jelas.

Selain dilengkapi dengan pembatalan kebisingan untuk mencegah kebisingan di sekitar Anda, Plantronics BackBeat Pro 2 juga memiliki sensor pintar yang akan menghentikan lagu ketika anda mengeluarkan headset dan memulakan lagu lagi apabila anda memakai headset ini lagi. Alat dengar tanpa wayar ini mempunyai bateri yang mampu bertahan selama 24 jam.

5. Sennheiser PXC 550

Sennheiser PXC 550

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Sebagai peranti audio yang pakar, Sennheiser pastinya selalu mengeluarkan alat dengar dan fon kepala dengan kualiti yang tidak dapat diragui. Sama seperti Sennheiser PXC 550 yang memberikan suara yang tajam, bass dalam, dan treble yang jelas.

Apabila anda memakai alat dengar ini dalam kerumunan yang sangat bising, anda tidak akan mendengar apa-apa kecuali suara yang keluar dari alat dengar. Ini kerana ciri NoiseGard ™ Hybrid yang menyekat kebisingan di sekitar anda. Untuk mengawal alat dengar terdapat pad jejak yang sangat sensitif. Selain itu, alat dengar ini juga ringan sehingga sesuai untuk perjalanan.

6. Bowers & Wilkins P7 Tanpa Wayar

Bowers & Wilkins P7 Tanpa Wayar

Semak Harga di Shopee

Bowers & Wilkins P7 Wireless sangat layak untuk bersaing dengan alat dengar bluetooth lain yang telah kami kaji di sini. Sebabnya, alat dengar ini dapat memberikan suara yang halus dan sesuai untuk mendengar muzik atau menonton filem kegemaran.

Pembatalan bunyi yang terdapat pada peranti ini juga berfungsi dengan baik sehingga anda dapat mendengar suara dari alat dengar tanpa terganggu oleh bunyi di sekitar anda.

Tidak ada yang istimewa mengenai reka bentuk yang membawa alat dengar ini. Walau bagaimanapun, Bowers & Wilkins P7 Wireless memberi pengguna pilihan untuk menggunakan kabel atau kabel tanpa wayar, alias menyambung melalui Bluetooth.

7. Beyerdynamic Byron BTA

Beyerdynamic Byron BTA

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Ini adalah fon telinga berkualiti yang akan menyokong mendengar muzik atau bermain permainan di telefon pintar anda. Beyerdynamic Byron BTA didakwa sebagai fon telinga yang menawarkan kualiti audio yang sangat terperinci. Bunyi resolusi tinggi yang dihasilkan oleh fon telinga ini terdengar semula jadi dengan gabungan bass yang sangat dalam.

Walaupun Beyerdynamic Byron BTA adalah fon telinga bluetooth, kualiti suara setara dengan fon telinga berwayar kerana sokongan dari codec Qualcomm aptX® dan AAC. Terdapat mikrofon dan alat kawalan jauh yang memudahkan anda mengawal panggilan atau pemain lagu. Earphone 3 juta ini juga menawarkan ketahanan sehingga 7.5 jam dan hanya memerlukan 90 minit untuk mengecas bateri sepenuhnya .

8. Onkyo E700BTB

Onkyo E700BTB

Semak Harga di Shopee

Berdasarkan reka bentuknya, Onkuo E700BTB adalah fon telinga yang sesuai untuk anda yang sering bersenam atau melakukan pelbagai aktiviti lasak yang lain. Peranti ini layak dimasukkan dalam senarai fon telinga, fon kepala dan alat dengar bluetooth terbaik. Dengan reka bentuk klasik, fon telinga ini cuba memasang pemacu 13.5 mm ke dalam.

Sementara itu, badan earphone ini dibalut dengan bahan aluminium yang kukuh untuk mengurangkan getaran ketika earphone digunakan untuk mendengar muzik dengan bass yang kuat. Kabel bebas kusut dan remote in-line tertanam menambah kelebihan yang ditawarkan oleh fon telinga dengan harga 3 juta rupiah.

9. Bose Quietcontrol 30

Bose Quietcontrol 30

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Selanjutnya, terdapat fon telinga yang sejuk yang dilengkapi dengan tali leher minimalis yang menjadikan fon telinga mudah jatuh, terutama ketika digunakan untuk bersukan. Bose Quietcontrol 30 kelihatan sesuai dipakai oleh sesiapa sahaja, termasuk eksekutif muda.

Selain memberikan kualiti audio yang berkualiti, fon telinga ini juga dapat menyekat kebisingan di sekitar anda. Jadi, anda dapat mendengar dengan lebih jelas suara yang disampaikan oleh fon telinga ini. Untuk memiliki Bose Quietcontrol 30, anda harus mengeluarkan 7.9 juta rupiah.

10. AK XB10

AK XB10

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Akhirnya, terdapat penerima yang dapat mengubah alat dengar biasa anda menjadi alat dengar Bluetooth. AK XB10 adalah penerima dengan reka bentuk moden dan minimalis. Bentuknya sangat mini memudahkan kami membawa peranti ini ke mana sahaja.

Peranti ini dilengkapi dengan Hi-Fi DAC yang menghasilkan bunyi berkualiti tinggi. Sudah pasti bahawa AK XB10 juga serasi dengan hampir semua jenis telefon pintar, baik iOS dan Android. Untuk membeli AK XB10, anda hanya perlu menyediakan dana sebanyak 1.5 juta rupiah.

Dalam senarai fon telinga, fon kepala dan alat dengar bluetooth terbaik ini, Plantronics Voyager Edge adalah alat dengar terbaik yang kami cadangkan untuk anda. Walau bagaimanapun, jika anda merasakan harganya terlalu mahal dan reka bentuknya tidak seperti yang anda mahukan, maka anda boleh memilih sembilan alat dengar Bluetooth lain yang kami tinjau dalam senarai ini.