10 Harga Earphone Terbaik Di Bawah 2 Juta pada tahun 2020

Fon telinga memberikan banyak faedah untuk kita. Apabila kita tidak dapat melakukan aktiviti lain sambil mengetuk telefon di telinga dan bahu, kehadiran fon telinga memudahkan kita melakukan aktiviti multitasking. Selain itu, fon telinga juga memberikan pengalaman yang lebih baik ketika mendengar muzik kegemaran kami.

Perlukan fon telinga berkualiti yang dapat menyokong pergerakan harian anda? Ini adalah 10 fon telinga terbaik dengan harga di bawah 2 juta versi isyarat Caris. Walaupun harganya agak mahal berbanding fon telinga pada umumnya, tetapi fon telinga ini adalah yang terbaik di kelasnya dan menawarkan pelbagai spesifikasi yang menyokong.

1. 1MORE Pemandu Triple

1MORE Triple Driver Harga Earphone Terbaik Di Bawah 2 Juta

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

1MORE Triple Driver dikenali sebagai fon telinga dengan tiga pemacu berkuasa dan mampu memberikan pengalaman mendengar yang sempurna. Dua pemacu angker dan dinamik yang seimbang dapat menghasilkan kualiti audio yang sangat baik. Untuk menghasilkan audio beresolusi tinggi, 1MORE Triple Driver mempunyai frekuensi hingga 40,000 Hz.

Fon telinga ini membawa reka bentuk ergonomik dan mengikuti kontur telinga anda. Terdapat 6 set reka bentuk yang dapat disesuaikan dengan bentuk telinga setiap pengguna. Sekarang, anda boleh mendapatkan fon telinga terbaik dengan harga di bawah 2 juta dengan anggaran 1.4 juta sahaja.

2. Avara AV1

Avara AV1

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Dengan reka bentuk minimalis dan warna yang indah, Avara AV1 pasti memukau sesiapa sahaja yang melihatnya. Fon telinga ini bukan sahaja hebat dari segi penampilan, tetapi juga kualiti suara.

Avara AV1 menghadirkan suara terperinci dengan vokal halus dan bass yang tepat. Nampaknya, fon telinga ini memang sangat sesuai untuk anda yang mengutamakan kualiti suara yang baik, tetapi tidak menolak reka bentuknya.

Avara AV1 adalah jenis kebiasaan di monitor telinga yang telah banyak digunakan oleh pemuzik dunia ketika membuat persembahan secara langsung . Fon telinga ini akan dirancang agar sesuai dengan bentuk telinga pengguna sehingga terasa tepat ketika dipakai. Harga Avara AV1 adalah sekitar 2 juta.

3. RHA MA750i

RHA MA750i

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Dapatkan pengalaman mendengar muzik atau apa sahaja dengan menggunakan fon telinga berkualiti premium dengan audio beresolusi tinggi. Pemacu yang disertakan dalam fon telinga ini direka untuk berfungsi selaras dengan reka bentuk fon telinga Aerphonic ini.

Bahan untuk membuat peranti ini adalah keluli tahan karat berkualiti tinggi yang dapat mengasingkan kebisingan di sekitar anda. Buih yang melengkapkan fon telinga juga berguna untuk mengurangkan kebisingan sehingga anda hanya fokus mendengar audio yang dikeluarkan oleh fon telinga ini. RHA MA750i berharga hanya 2 juta.

4. Sony XBA-A1AP

Sony XBA-A1AP

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Seterusnya, senarai fon telinga terbaik dengan harga di bawah 2 juta diisi oleh Sony XBA-A1AP. Tidak bersemangat, fon telinga ini membawa sistem pemacu hibrid 2 arah yang memastikan suara yang dihasilkan akan tajam dan jernih.

Di samping itu, ada juga aplikasi SmartKey yang memungkinkan anda untuk mengawal kelantangan dan membuat panggilan suara dengan hanya beberapa ketukan pada skrin sentuh telefon pintar yang disambungkan ke fon telinga ini.

Earbud yang terdapat di dalam earphone ini juga membuat pengguna merasa nyaman ketika memakai untuk jangka masa panjang. Sony XBA-A1AP yang dijual dengan harga 1.2 juta telah menggunakan kabel lapisan dua sepanjang 1.2 meter.

5. Takstar TS2280

Takstar TS2280

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Sekiranya anda menginginkan fon telinga dengan suara terperinci dan prestasi yang baik di kelasnya, maka anda boleh memilih Takstar TS2280. 700 ribu fon telinga dapat memberikan bass yang lebih tepat. Kabel lembut yang disertakan dengan alat dengar mempunyai kawalan untuk menyesuaikan mikrofon, kelantangan, dan panel lain untuk menyokong aktiviti muzik anda.

Peranti ini boleh disambungkan ke semua jenis produk Apple. Jadi, anda tidak perlu risau kerana fon telinga ini adalah jenis fon telinga yang dinamik dan menghasilkan audio yang cukup baik untuk anda.

6. Ocharaku Co-Donguri

Ocharaku Co-Donguri

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Satu lagi fon telinga yang menawarkan suara yang jelas dan jelas ketika digunakan, iaitu Ocharaku Co-Donguri. Dengan bass yang kuat dan treble tambahan yang terdengar jernih, fon telinga ini akan membolehkan anda mendengar muzik kegemaran anda dengan lebih selesa.

Teknologi Tornado Equalizer yang melengkapkan fon telinga ini mampu menghasilkan audio berkualiti tinggi ketika anda mendengar muzik akustik hingga siaran langsung . Selain itu, fon telinga yang dijual di pasaran dengan harga 700 ribu juga dirancang pemasangan 2 arah , yang bermaksud dapat digunakan secara normal atau dengan kabel yang melilit cuping telinga.

7. Shure SE215

Shure SE215

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Fon telinga terbaik dengan harga di bawah 2 juta adalah fon telinga kegemaran untuk pemuzik yang ingin muncul di atas pentas. Shure SE215 yang menyediakan teknologi pengasingan untuk mencegah kebisingan persekitaran yang dapat mengganggu pendengaran ketika kita fokus mendengar melalui earphone.

Seperti peranti IEM rata-rata, Shure SE215 juga hadir dalam reka bentuk ergonomik yang selesa pada kontur telinga. Terdapat 3 saiz fon telinga (S, M, L) yang dapat disesuaikan dengan bentuk telinga setiap pengguna. Untuk memiliki Shure SE215, anda harus menyediakan dana sebanyak 1.8 juta rupiah.

8. TFZ Eksklusif 1

TFZ Eksklusif 1

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Monitor di telinga , dijuluki sebagai King HiFi, murah di kelasnya. Anda hanya perlu menyediakan 600 ribu dana. Perincian bunyi pada frekuensi tinggi akan didengar dengan jelas melalui fon telinga ini. TFZ Exclusive 1 dilengkapi dengan reka bentuk kabel yang boleh dilepas.

Jenis kabel berlapis perak yang digunakan pada fon telinga ini memberikan transmisi HD yang lebih tinggi dan impedans yang lebih rendah. Tidak ada mikrofon yang melengkapi peranti ini kerana nampaknya TFZ Exclusive 1 benar-benar dirancang khusus untuk mendengar muzik sahaja.

9. Takstar HI1200

Takstar HI1200

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Fon telinga satu ini dilengkapi dengan sentuhan reka bentuk struktur kayu. Takstar HI1200 membawa ciri-ciri akustik tulen dan pembiakan suara semula jadi. Hasilnya, fon telinga ini dipilih sebagai peranti yang dapat menghasilkan bunyi yang sangat terperinci dan jelas.

Takstar HI1200 dilengkapi dengan mikrofon yang dapat dikendalikan dengan mudah, terutama ketika kita ingin menerima panggilan telefon. Reka bentuk ergonomik yang melengkapkan fon telinga ini membuat kita berasa selesa ketika menggunakannya. Harga yang ditawarkan untuk Takstar HI1200 adalah 700 ribu rupiah.

10. Jejari HP-NEF31

Jejari HP-NEF31

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Perlukan fon telinga berkualiti dengan harga yang sedikit rendah? Radius HP-NEF31 adalah pilihan yang tepat. Sebabnya, fon telinga ini telah menggunakan pemacu MFD tinggi yang menghasilkan audio yang jernih, bass dalam, dan treble yang terdengar jelas.

HP-NEF31 Radius diklasifikasikan sebagai fon telinga IEM yang setanding dengan kualiti fon telinga IEM dari Philips yang harganya jauh lebih mahal. Reka bentuknya juga agak licin dan ergonomik mengikut kontur telinga anda. Harga Radius HP-NEF31 adalah sama dengan Takstar HI1200, iaitu 500 ribu.

10 fon telinga terbaik dengan harga di bawah 2 juta boleh menjadi rujukan bagi anda yang mencari fon telinga berkualiti, terutama fon telinga IEM. Sekiranya anda ingin mengesyorkan jenama fon telinga terbaik lain dengan julat harga di bawah 2 juta, sila tulis cadangan anda di ruangan komen.