10 Cadangan Earphone Xiaomi Terbaik pada tahun 2020

Selain terkenal dengan produk e- smartphone yang berkualiti dan berpatutan, pengeluar Xiaomi juga membuat banyak produk elektronik lain termasuk aksesori telefon pintar dalam bentuk fon telinga . Dengan harga yang berpatutan dan berkualiti, fon telinga dari Xiaomi juga menjadi pilihan banyak orang di pelbagai negara termasuk Indonesia.

Hingga kini, terdapat banyak model fon telinga yang dikeluarkan oleh Xiaomi. Salah satu siri yang cukup popular di kalangan pencinta gadget tanah air adalah Xiaomi Piston. Oleh itu, memandangkan produk Xiaomi ini sangat diminati, kali ini kami akan membincangkan fon telinga Xiaomi terbaik yang disyorkan untuk anda.

1. Xiaomi Original MI Circle Iron Hybrid

Xiaomi Original MI Circle Iron Hybrid

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Sekiranya anda mencari fon telinga Xiaomi berkualiti tinggi, maka salah satu pilihan terbaik adalah Xiaomi Original MI Circle Iron Hybrid. Walaupun harga yang ditawarkan cukup mahal, tetapi apa yang anda akan dapat adalah produk yang sangat bagus. Perkara lain yang menjadikan fon telinga ini tidak murah adalah mikrofon yang boleh digunakan untuk membuat panggilan.

Xiaomi Original MI Circle Iron Hybrid hadir dengan teknologi hibrid tiga pemandu yang mampu memberikan pengalaman mendengar muzik yang lebih baik untuk penggunanya. Fon telinga ini juga telah menerima sijil Hi-Res Audio . Kabel yang digunakannya adalah jenis TPE atau Thermoplastic Elastomer yang tahan lama dan tidak mudah patah. Jadi, anda tidak perlu risau sekiranya anda perlu menggulung kabel fon telinga ini.

Bahagian tunas yang terbuat dari silikon berkualiti direka miring, anti slip dan sangat selesa ketika digunakan. Anda boleh memilih saiz fon telinga ini yang sesuai dengan telinga anda (XS / S / M / L).

Fon telinga boleh digunakan untuk telefon Android dan iPhone. Secara keseluruhan, jika anda mahukan fon telinga yang baik untuk mendengar muzik kegemaran anda dan juga membuat panggilan telefon, maka Xiaomi Original MI Circle Iron Hybrid adalah jawapannya.

2. Fon kepala Xiaomi Hybrid Dual Mi In-Ear

Fon kepala Xiaomi Hybrid Dual Mi In-Ear

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Ini adalah salah satu fon telinga Xiaomi terbaik dengan harga yang cukup berpatutan untuk produk berkualiti tinggi. Fon telinga ini dilengkapi dengan bicu 3.5mm yang boleh digunakan di hampir semua peranti di pasaran sekarang.

Fon Kepala Xiaomi Hybrid Dual Mi In-Ear dibuat dengan teknologi in-ear dinamik yang mampu menghasilkan suara berkualiti tinggi. Dengan unit dwi suara , anda dapat mendengar lebih banyak butiran muzik yang anda mainkan. Reka bentuk yang sejuk juga disertakan dengan bahan yang dibuat dengan proses yang canggih.

Jadi, jika anda mencari fon telinga berkualiti asas dengan harga yang berpatutan, Fon kepala In-Ear Xiaomi Hybrid Dual Mi ini adalah pilihan yang tepat untuk anda.

3. Fon telinga Xiaomi Mi ANC

Fon telinga Xiaomi Mi ANC

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Fon telinga Xiaomi Mi ANC (Pembatalan Kebisingan Aktif) adalah salah satu fon telinga Xiaomi terbaik. Produk ini unik kerana tidak menggunakan palam 3.5 mm atau bluetooth , tetapi dilengkapi dengan sambungan USB-C. Ini menjadikan Earphone Xiaomi Mi ANC hanya dapat digunakan pada beberapa keluaran telefon pintar terbaru di pasaran.

Berbanding dengan dua fon telinga Xiaomi di atas, Earphone Xiaomi Mi ANC ini dijual pada harga beberapa kali ganda. Walaupun begitu, anda akan mendapat produk berkualiti tinggi jika anda membelinya. Selain itu, fon telinga ini juga membawa teknologi penyekat kebisingan (anda dapat mendengar muzik tanpa gangguan, terutama ketika anda dalam perjalanan).

Fon telinga Xiaomi Mi ANC direka untuk penggunaan seharian. Earbud dibuat dari bahan titanium yang kuat yang menjadikannya tahan lama. Beberapa telefon Xiaomi yang dapat menggunakan fon telinga sejuk ini adalah Mi 5 dan Mi MIX 2. Terdapat banyak lagi kelebihan yang dibawa oleh Earphone Xiaomi Mi ANC.

4. Fon kepala Bluetooth Xiaomi Tanpa wayar 4.1 Earbud Sukan

Fon kepala Bluetooth Xiaomi Tanpa Bunyi 4.1 Earbud Sukan

Semak Harga di Shopee

Ini adalah jenis fon telinga tanpa wayar yang disambungkan melalui rangkaian Bluetooth atau fon telinga Bluetooth. Sekiranya anda gemar bersukan, seperti berjoging atau pergi ke gim , maka fon telinga bluetooth ini boleh menjadi pilihan tepat untuk anda. Mendengarkan muzik semasa bekerja di komputer juga tetap selesa menggunakan peranti ini.

Earphone Bluetooth Xiaomi Bluetooth Headphone Tanpa Baja Sukan dibuat kalis air (IPX4, berbeza dengan sijil kalis air). Jadi, anda tidak perlu risau fon telinga akan rosak ketika digunakan ketika hujan.

Dengan kapasiti bateri 100 mAh, fon telinga ini mempunyai masa tunggu sehingga 280 jam. Apabila digunakan secara berterusan untuk memainkan muzik, Earbud Sukan Xiaomi Bluetooth Headphone Wireless 4.1 boleh bertahan sehingga 7 jam. Selain itu, ada juga kawalan kelantangan dan pertukaran lagu . Jangkauan Bluetooth dalam peranti ini hingga 10 meter.

5. Xiaomi Piston 2

Xiaomi Piston 2

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Produk fon telinga Xiaomi ini telah lama berada di pasaran. Berbanding dengan generasi pertama yang belum berlalu, Xiaomi Piston 2 hadir dengan bass yang disempurnakan dan mid-bass yang kuat. Secara keseluruhan, Xiaomi Piston 2 mampu memberikan bunyi yang tepat dan jelas di semua peringkat.

Fon telinga ini dibuat dengan campuran bahan Beryllium sehingga mudah dibawa (sekitar 12 gram dengan panjang kabel 1.2 meter). Xiaomi Piston 2 dijual dengan kotak penjualan yang kelihatan bagus. Di dalamnya anda akan menemui 4 saiz eartip yang berbeza. Jadi, anda boleh memilih mana yang betul dan sesuai di telinga anda.

Sambungan kabel menggunakan bicu 3.5mm sehingga serasi dengan kebanyakan telefon pintar hari ini. Dengan reka bentuk dan kualitinya, Xiaomi Piston 2 adalah pilihan yang tepat untuk fon telinga untuk pendengar muzik. Berminat?

6. Generasi ke-3 Xiaomi Piston

Xiaomi Piston Generasi ke-3

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Sekiranya Piston 2 dibalut dengan emas dan hitam, Xiaomi Piston 3 hadir dalam palam hitam dan emas penuh . Dengan harga yang cukup berpatutan, fon telinga ini mampu memberikan prestasi yang sangat baik (bunyi yang dihasilkan terdengar lebih kaya dan lebih jelas) serta reka bentuk yang sejuk.

Semasa digunakan untuk membuat panggilan, mikrofon Piston 3 cukup selesa digunakan dan suaranya jelas. Butang pada Generasi ke-3 Xiaomi Piston (masih sama dengan generasi sebelumnya, iaitu naikkan volume, main balik muzik, dan turunkan volume ) dapat berfungsi dengan baik pada Android. Walau bagaimanapun, ia nampaknya tidak serasi dengan iOS.

7. Fon kepala In-Ear Hybrid Xiaomi Mi IV

Fon kepala In-Ear Hybrid Xiaomi Mi IV

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Ciri khas fon telinga Xiaomi ini adalah gabungan pemacu BA (pemacu angker seimbang) dan pemacu dinamik. Fon telinga dengan panjang kabel 1,25 meter dan palam berlapis emas mempunyai kepekaan 101dB, impedans 32Ω, dan julat frekuensi 20-20,000 hz. Suara-suara dipancarkan dengan sangat jelas dan bersih dan tetap stabil pada tahap yang lebih tinggi.

Mikrofon fon telinga ini boleh berfungsi dengan baik pada Android dan iOS. Walau bagaimanapun, kawalan kelantangan hanya berfungsi pada Android (sama dengan Piston Generasi ke-3). Seperti fon telinga yang dibahas sebelumnya, Fon Kepala Inkap Hybrid Xiaomi Mi IV juga dijual dalam kemasan yang meyakinkan. Dengan 3 penyumbat telinga di dalamnya, anda boleh memilih yang sesuai dengan telinga anda dari 4 saiz yang berbeza.

8. Kapsul Udara Xiaomi Piston

Kapsul Udara Xiaomi Piston

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Xiaomi Piston Air Capsule hadir dengan satu ciri pemacu dinamik tunggal dalam reka bentuk yang cukup istimewa. Eartip pada fon telinga dibuat melengkung yang menjadikannya sejenis  fon kepala separuh telinga atau separuh di telinga. Semasa digunakan, tahap keselesaan fon telinga berbentuk kapsul memang sangat baik.

Xiaomi Piston Air Capsule serasi dengan peranti Android dan iOS terbaru yang mempunyai bicu 3.5mm. Bunyi yang dihasilkan oleh fon telinga ini cukup memantul dengan kesan bass yang cukup baik. Fon telinga ini tersedia dalam dua pilihan warna, iaitu hitam dan perak dan putih dan emas.

9. Alat dengar Xiaomi 2S34

Alat dengar Xiaomi 2S34

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Xiaomi Headset 2S34 adalah fon telinga Xiaomi dengan sambungan Bluetooth yang lain. Peranti ini dapat berhubung dengan telefon pintar sejauh 33 kaki atau 10 meter. Selain itu, Xiaomi Headset 2S34 juga dapat dihubungkan dengan dua telefon pintar pada masa yang sama.

Dalam keadaan siap sedia, fon telinga ini boleh bertahan sehingga tiga hari. Apabila biasa mendengar muzik, Xiaomi Headset 2S34 sudah cukup untuk menemani aktiviti harian anda. Dengan harga yang cukup berpatutan, fon telinga ini boleh didapati dalam dua pilihan warna, iaitu hitam dan putih.

10. Fon telinga mini Xiaomi Youth

Mini Earphone Pemuda Xiaomi

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Xiaomi Youth Earphone Mini juga merupakan sejenis fon telinga tanpa wayar dengan rangkaian Bluetooth. Peranti hitam ini dilengkapi dengan butang kelantangan yang dapat dikendalikan dengan mudah. Dengan berat hanya 6.5 gram dan mempunyai ciri  lapisan tahan minyak, fon telinga tanpa wayar ini masih selesa digunakan dan masih kelihatan bersih dari kilatan minyak dari kulit badan kita.

Sama seperti fon telinga Xiaomi sebelumnya, Xiaomi Youth Earphone Mini juga dapat berhubung dengan telefon pintar dalam jarak hingga 10 meter. Masa siap sedia produk ini mencapai 180 jam dan masa bercakap adalah 5 jam. Bunyi yang dihasilkan oleh Xiaomi Youth Earphone Mini jelas dan anda boleh mempercayainya dengan baik.

Itulah beberapa cadangan fon telinga Xiaomi terbaik dari Caris Signal. Harga untuk setiap fon telinga berbeza-beza bergantung pada spesifikasi dan teknologi di bawahnya. Dan produk di atas anda dapat dengan harga mulai dari Rp100 ribu.