10 Aplikasi untuk Mengurangkan Ukuran Foto di Android

Setelah selesai mengedit latar belakang foto atau mengedit foto, resolusi gambar biasanya terlalu besar dan kadangkala formatnya tidak sesuai seperti JPG, JPEG atau foto lain. Untuk mengatasi masalah tersebut, anda boleh menggunakan aplikasi untuk mengurangkan ukuran foto. Aplikasi ini tersedia dalam talian dan luar talian.

Aplikasi kompres foto ini akan diringkaskan menjadi 10 versi Caris Signal terbaik dan paling popular. Anda memerlukan aplikasi kompres foto pada telefon pintar Android dengan cara praktikal dan percuma. Cubalah satu aplikasi untuk mengurangkan ukuran kaki berikut.

10 Aplikasi untuk Mengurangkan Ukuran Foto di Android

1. Penyesuai Foto & Gambar

Penyesuai Foto & Gambar

Telah digunakan dan memuat turun lebih daripada 50,000 pengguna Android PlayStore. Aplikasi untuk memperkecil ukuran foto yang disebut Photo & Picture Resizer ini menawarkan fitur kemudahan dalam mengurangkan ukuran foto yang terlalu besar dan cukup untuk menguras ruang penyimpanan data pada telefon pintar.

Untuk mengurangkan foto, anda hanya perlu memilih foto yang ingin anda ubah saiznya. Setelah menyelesaikan pemilihan, Anda juga akan dihadapkan dengan beberapa pilihan ukuran foto yang sesuai dengan keperluan anda serta panjang dan lebar.

Setelah itu, anda dapat dengan segera mengurangkan ukuran foto dan aplikasi Photo & Picture Resizer akan berfungsi untuk mengurangkan ukurannya secara automatik. Mudah kan? Anda boleh menggunakan aplikasi ini secara percuma dengan memuat turun aplikasi di sini.

2. gambar mudah ubah saiz & JPG ⇔ PNG

 gambar mudah ubah saiz & JPG ⇔ PNG

Aplikasi lain berasal dari aplikasi penyesuai mudah & gambar JPG ⇔ PNG. Pengunduh dan penggunanya akan difasilitasi dalam mengurangkan ukuran foto yang disesuaikan dengan panjang dan lebar ukuran foto.

Cukup pilih foto yang anda mahukan, kemudian ubah ukurannya menjadi lebih kecil atau bahkan menjadi ukuran yang lebih besar. Di samping itu, anda boleh menukar format foto JPG menjadi PNG atau sebaliknya.

Tidak cukup di sana, gambar aplikasi mudah ubah ukuran & JPG ⇔ PNG juga dapat memutar foto atau mengubah putaran foto. Lengkap, mudah, sederhana, juga praktikal. Bagaimana anda sesuai dengan aplikasi yang satu ini? Muat turun aplikasi dengan mengklik di sini.

3. Kurangkan Saiz Foto

aplikasi untuk mengurangkan ukuran foto Kurangkan Ukuran Foto

Kurangkan Saiz Foto hadir sebagai salah satu aplikasi untuk menyempitkan ukuran foto di Android. Aplikasi ini lebih dikhaskan untuk mengurangkan ukuran foto dalam bentuk fail penting. Juga, aplikasi ini dapat digunakan untuk langsung berkongsi hasil pengurangan foto ke e-mel atau Facebook.

Cara menggunakan aplikasi ini cukup mudah dan hampir serupa dengan aplikasi kompres foto yang lain. Mula-mula anda boleh memilih foto yang ingin anda ubah ukurannya dan kemudian memasukkannya ke dalam aplikasi Reduce Photo Size. Kemudian, anda boleh menekan butang kurangkan untuk mula mengurangkan ukuran foto.

Tidak perlu risau tentang masalah bahasa, artikel ini juga menyediakan pelbagai bahasa untuk memudahkan pengguna aplikasi memampatkan foto. Orang Indonesia memasuki aplikasi ini yang anda tahu. Berminat? Klik di sini untuk permohonannya.

4. Memampatkan saiz gambar dalam KB & MB

Memampatkan saiz gambar dalam KB & MB

Sekiranya foto anda terasa terlalu besar, maka anda boleh memampatkannya secara langsung dengan ukuran gambar Compress dalam aplikasi kb & mb. Ini adalah aplikasi yang bagus untuk anda yang ingin mengubah saiz foto, sama ada ke KB atau MB.

Cara menggunakannya sangat mudah dan ringkas. Sebabnya, anda cukup memasukkan foto yang ingin anda ubah ukurannya, kemudian taip ukurannya, dan pilih MB / KB mengikut keperluan. Seterusnya, biarkan ukuran gambar Kompres dalam aplikasi kb & mb memampatkan ukuran foto untuk anda. Mudah,  bukan?

5. Penyusun Semula Foto

Penyesuai Foto

Photo Resizer, aplikasi mengurangkan ukuran foto yang dilengkapi dengan empat ukuran foto 1024 × 768, 800 × 600, 640 × 480, 480 × 320. Atau jika anda tidak selesa dengan ukuran foto yang tersedia, pengguna aplikasi Photo Resizer dapat menggunakan fitur ukuran ukuran khusus.

Fitur ukuran ubahsuaian ini memungkinkan pengguna menyesuaikan ukuran foto yang akan dikurangkan atau diperbesar. Ukuran maksimum untuk membesarkan foto ialah 2048 × 2048. Setelah mengurangkan atau memampatkan foto, anda boleh segera membagikannya di media sosial anda. Mudah dan percuma. Ingin mencuba? Cukup klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

6. Ubah saiz Saya!

Ubah saiz saya!

Tidak jauh berbeza dengan aplikasi untuk mengurangkan ukuran foto lain. Aplikasi Resize Me! Ini berguna untuk pengunduh yang ingin mengubah saiz foto secara manual atau dengan cara pendek (automatik).

Dengan kaedah manual, anda boleh memanfaatkan ciri ubah saiz khusus yang dipasang di Resize Me! Pengguna akan menetapkan panjang dan lebar mereka sendiri dalam foto untuk diubah saiznya. Dan untuk ciri foto ukuran semula automatik, Ubah saiz Saya! Telah menyediakan pelbagai saiz yang boleh anda gunakan.

Selain mengurangi ukuran foto, aplikasi ini juga dapat mengubah putaran foto serta dapat memotong foto. Nah, adakah aplikasi Ubah saiz saya! Sesuai untuk anda? Sekiranya sesuai, anda boleh memuat turun aplikasi secara langsung di sini.

7. Pemampat Foto 2.0

Pemampat Foto 2.0

Ini memiliki fitur di mana anda dapat mengurangi foto sesuai dengan ukuran yang diinginkan oleh pengguna aplikasi Photo Compress 2.0. Sama seperti aplikasi yang mengurangkan ukuran foto lain, cukup klik dan pilih foto yang diinginkan, kemudian ubah ukuran foto dengan segera.

Selain itu, kelebihan lain yang terdapat dalam aplikasi Photo Compress 2.0 yang dapat mengubah ukuran foto dengan lebih dari satu foto pada satu masa. Anda boleh melakukannya dengan menggunakan ukuran saiz beberapa foto. Mudah kan? Anda boleh memuat turun aplikasi secara langsung di sini.

8. Adobe Photoshop Express

Adobe Photoshop Express

Pilihan terbaik kali ini datang dari  pembangun  Adobe. Ya, memang Adobe Photoshop Express adalah aplikasi penyuntingan foto. Namun, aplikasi ini juga memiliki fitur untuk mengurangi ukuran foto Anda. Caranya juga tidak kurang mudah dengan aplikasi lain, iaitu memasukkan foto dan memilih  alat ubah saiz. Kemudian, ubah ukuran sesuai dengan keperluan anda.

9. Photo Resizer HD

Penukar Foto HD

Sama seperti aplikasi Resize MyPix yang mempunyai fitur untuk mengurangkan ukuran foto secara serentak untuk beberapa foto. Aplikasi Photo Resizer HD juga dilengkapi dengan fitur ukuran foto berganda yang dapat mengubah ukuran foto anda sekaligus dengan hanya satu klik.

Aplikasi ini juga dapat digunakan untuk mengubah ukuran foto satu per satu dengan berbagai ukuran yang tersedia. Anda bahkan boleh mengedit foto dengan aplikasi Photo Resizer HD. Berminat untuk mengubah saiz foto dengan Photo Resizer HD? Muat turun aplikasi di sini.

10. Ubah saiz foto

Ubah saiz foto

Dibayang oleh pengembang GetProf, aplikasi untuk mengurangkan ukuran foto kali ini hadir sebagai foto Ubah saiz. Sama seperti aplikasi sebelumnya, Ubah ukuran foto juga menawarkan fitur untuk mengurangi ukuran foto secara manual atau otomatis sesuai dengan ukuran yang telah disisipkan dalam aplikasi.

Mengubah saiz foto juga mendakwa bahawa hasil mengubah ukuran foto tidak akan buruk atau berkualiti. Anda boleh mengubah saiz foto sama ada di galeri HP atau dari Google Drive. Juga, pengguna boleh berkongsi hasilnya secara langsung di media sosial. Mudah kan? Klik di sini jika anda ingin menggunakan aplikasi Ubah saiz foto.

11. Penyunting Foto

Edit gambar

Ya, seperti namanya, aplikasi ini dikhaskan untuk menyunting foto. Sama seperti Adobe Photoshop Express, di mana aplikasi penyuntingan foto yang juga memiliki fitur untuk mengurangi ukuran foto.

Nah, Penyunting Foto ini selain mempunyai fitur keren untuk  penyuntingan  foto, anda juga dapat menggunakannya untuk mengubah ukuran foto. Anda cukup klik  alat ubah saiz  dan kurangkan ukuran foto yang terlalu besar. Kemudian, jangan lupa  menyimpan  hasilnya, ya. Berminat untuk mencubanya? Muat turun di sini.

12. Saiz Gambar - Penyesuai Foto

Saiz Gambar - Penyesuai Foto

Satu lagi aplikasi yang bagus untuk mengurangkan ukuran foto, Saiz Gambar - Penyesuai Foto. Aplikasi ini dibuat oleh Codenia khusus untuk anda yang sangat memerlukan alat untuk mengurangkan ukuran foto. Sebenarnya, ciri-cirinya cukup lengkap.

Dalam aplikasi, anda dapat mengecilkan foto berdasarkan ukuran piksel, sentimeter, milimeter, bahkan inci. Cara menggunakannya sangat mudah, cukup masukkan foto ke dalam aplikasi, kemudian pilih ukuran foto yang ingin dikecilkan. Selesaikan dan simpan dengan segera 

Itulah sepuluh ulasan yang telah diberikan mengenai aplikasi untuk mengurangkan ukuran foto di Android. Hampir semua aplikasi ini mempunyai ciri yang sama hanya dengan antara muka yang berbeza. Mana yang menjadi kegemaran anda?