10 Aplikasi Grid Foto dan Kolaj Foto Terbaik di Android

Menggabungkan foto untuk membuat satu gambar yang estetik dan kontemporari tidak perlu diganggu. Kerana, hanya dengan telefon pintar Android, Anda dapat langsung membuat kolaj foto atau sebagai kolaj foto. Bagaimana untuk? Sangat mudah, anda hanya memerlukan aplikasi grid foto.

Hanya dengan memasukkan pelbagai gambar atau foto yang ingin anda gabungkan, anda sudah dapat membuat kolaj foto yang menarik yang juga ada. Mahu? Mari lihat 10 ulasan berikut mengenai aplikasi kisi foto dan kolaj foto terbaik di Android.

10 Grid Foto dan Aplikasi Kolaj Foto

1. PhotoGrid

FotoGrid

Lebih daripada 7 juta pengguna Android telah memuat turun pemaju pengembang aplikasi Cheetah Mobile (Photo Editor). Aplikasi ini boleh disebut sebagai PhotoGrid. Sebagai aplikasi grid foto terbaik, PhotoGrid telah membuktikan kualitinya dengan memenangi anugerah Aplikasi Terbaik 2016 dari Google Play.

Dalam aplikasinya juga tidak luput dalam memberikan kemudahan berupa berbagai kolaj foto yang tersedia. Mulakan dengan 4 kolaj dan banyak lagi. PhotoGrid mendakwa bahawa aplikasi ini mempunyai lebih daripada 300 kolaj yang tersedia dan dapat digunakan secara percuma oleh pengguna aplikasi. Mahu? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi secara langsung.

2. Kolaj Foto - InstaMag

Kolaj Foto - InstaMag

Bosan dengan bentuk kolaj foto yang kelihatan sama dan tidak begitu menarik? Mungkin anda boleh menggunakan aplikasi Photo Collage - InstaMag ini. Dalam aplikasinya, Photo Collage - InstaMag juga menawarkan variasi kolaj yang berbeza.

Bukan itu sahaja, Kolaj Foto - InstaMag juga dapat membuat kolaj foto yang sesuai untuk diperbaharui ke Instagram tanpa dipotong. Sekiranya anda seorang yang gemar dengan perkara-perkara klasik, Photo Collage - InstaMag juga menawarkan pelbagai kolaj foto klasik tetapi masih estetik untuk dimuat naik ke media sosial anda.

Bukan itu sahaja, anda juga dapat membuat kolaj foto anda dengan reka bentuk majalah. Ingin mencuba aplikasi ini? Cukup klik di sini dan muat turun aplikasi secara percuma.

3. Penyunting Foto Collage Maker Pro

Editor Foto Collage Maker Pro

Aplikasi grid foto dan pembuat kolaj foto lain hadir sebagai Photo Editor Collage Maker Pro. Aplikasi ini tidak jauh berbeza dengan aplikasi grid lain. Dalam Photo Editor Collage Maker Pro aplikasi menawarkan varian tata letak yang dapat digunakan untuk menggabungkan foto ke dalam grid foto.

Aplikasi ini menyajikan beratus-ratus bentuk kolaj foto yang dapat digunakan juga pengguna dapat mengubah latar belakang dan bahkan warna latar pada kolaj foto yang akan dibuat. Jadi, anda tidak perlu berpegang pada susun atur yang ada, anda boleh membuat grid foto mengikut citarasa. Sesuai dengan aplikasi ini? Muat turun Editor Foto Collage Maker Pro di sini.

4. Pembuat Foto Kolaj Pic Grid

Pic Grid Pembuat Kolaj

Kolaj Foto Pembuat Pic Grid, aplikasi lain yang disyorkan oleh kami. Sama tetapi tidak sama dengan aplikasi sebelumnya. Aplikasi ini mempunyai ciri di mana anda dapat menggabungkan pelbagai jenis foto yang kemudian dapat anda buat menjadi hanya satu foto.

Tidak hanya menggabungkan, bahkan pengguna aplikasi Collage Photo Maker Pic Grid dapat langsung mengedit foto mereka dengan menyesuaikan kecerahan, efek yang digunakan, menyesuaikan, dan lain-lain.

Anda juga boleh menambah hiasan pada kolaj foto anda yang dibuat menggunakan pelekat yang ada. Menarik kan? Sekiranya anda berminat, klik di sini untuk memuat turun dan memasang aplikasi secara langsung.

5. S Photo Editor - Pembuat Kolaj

Penyunting Foto - Pembuat Kolaj

Lebih daripada 50 susun atur kolaj foto dapat disertakan dalam foto anda. S Photo Editor - Collage Maker, aplikasi terbaik yang mampu membuat foto digabungkan menjadi satu foto. Aplikasi S Photo Editor - Collage Maker tidak hanya disokong oleh tata letak dan templat yang membosankan.

Sebabnya, S Photo Editor - Collage Maker juga membentangkan templat kolaj dalam bentuk majalah majalah. Setelah selesai mengedit foto menjadi satu, pengguna dapat menyimpan foto di galeri yang boleh anda kunci atau tertutup. Mudah kan? Anda boleh klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

6. Lipix - Kolaj Foto & Editor

Aplikasi grid foto Lipix

Menyediakan pelbagai susun atur untuk digunakan secara percuma oleh pengguna aplikasi Lipix. Aplikasi yang satu ini tidak hanya menyediakan fitur penggabungan foto, tetapi juga pengguna akan difasilitasi dalam membuat kolaj foto dengan mengeditnya secara langsung seperti yang diinginkan.

Dalam aplikasi tersebut, Lipix - Photo Collage & Editor menyediakan lebih daripada 50 sempadan serta 12 kesan yang dapat digunakan untuk mengedit foto anda. Mula-mula anda hanya perlu memilih foto yang akan digabungkan, maka anda boleh mengeditnya secara langsung. Mudah kan? Muat turun aplikasi percuma di sini.

7. Foto Cermin: Editor & Kolaj

Editor & Kolaj Foto Cermin

Aplikasi grid foto ini dilengkapi dengan nama Mirror Photo: Editor & Collage. Sesungguhnya aplikasi ini adalah penyunting foto untuk memaparkan kesan cermin pada foto anda. Namun, selain aplikasi ini juga termasuk dalam senarai salah satu aplikasi terbaik di Android.

Dalam aplikasinya, Mirror Photo: Editor & Collage memasang pelbagai bentuk kolaj foto yang dapat digunakan. Lebih daripada 500 susun atur dan templat tersedia dalam aplikasi Mirror Photo: Editor & Collage. Juga, penggunanya dapat menyesuaikan foto kolaj yang diedit dengan segera . Cukup lengkap kan? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

8. Kolaj Cinta

Kolaj Cinta

Adakah anda ingin menghasilkan kolaj foto romantis namun estetik dengan orang yang anda sayangi? Sudah tentu saya boleh. Anda boleh memilih aplikasi Love Collage. Aplikasi ini menawarkan bentuk kolaj foto romantis, sesuai untuk anda bersama keluarga atau bahkan pasangan atau rakan baik anda.

Tidak lengkap hanya menggabungkan foto, untuk menyatakan rasa sayang, pengguna kasih sayang dapat menambahkan pelekat romantis yang juga lucu dan menarik untuk penyuntingan foto mereka.

Bukan hanya pelekat, anda juga dapat menyatakan kasih sayang dengan menulis teks di foto kolaj anda dan anda dapat menambahkan kesan foto yang tersedia. Menarik kan? Anda boleh klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

9. Collage Square Insta Tanpa Tanaman

Collage Square Insta Tanpa Tanaman

Sesuai dengan nama aplikasi, Collage Square Insta No Crop, aplikasi ini lebih memfokuskan pada penyuntingan foto kolaj dan kemudian dimuat naik ke Instagram tanpa memotong foto. Tidak hanya foto anda yang terganggu di Instagram, aplikasi Collage Square Insta No Crop juga menjanjikan kemudahan penggunaan aplikasi.

Ciri di Collage Square Insta No Crop menyediakan lebih daripada 200 susun atur untuk mengedit foto yang dimuat naik secara langsung ke Instagram, serta lebih daripada 40 penapis dengan lebih dari 200 emotikon dan pelekat. Bukan hanya itu, lebih daripada 50 overlay juga terdapat pada aplikasi ini. Bagaimana anda berminat? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

10. Pembuat Kolaj Foto

Pembuat Kolaj Foto

Akhir sekali, aplikasi grid foto terakhir ini dilengkapi dengan nama Photo Collage Maker. Tidak jauh berbeza dengan aplikasi lain, Photo Collage Maker juga menawarkan berbagai bentuk dan tata letak kolaj foto yang dapat digunakan oleh pengguna Android.

Dalam aplikasi tersebut, ada fitur untuk memilih tata letak dan templat yang telah disediakan. Namun, sebelum anda harus memilih foto untuk digabungkan terlebih dahulu, kemudian pilih susun atur. Setelah semuanya selesai, anda boleh mengedit kolaj foto anda menggunakan penapis dan kesan yang ada. Berminat? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

Cadangan Permohonan Lain

Tidak berpuas hati dengan kehadiran 10 aplikasi kolaj dan grid di atas? Tenang, kami masih mempunyai cadangan untuk aplikasi grid foto dan kolaj lain. Anda boleh merujuk ulasan berikut dengan segera:

11. Kolaj Foto Pro

Kolaj Foto Pro

Dengan aplikasi percuma ini, pengguna dapat menggabungkan lebih dari dua foto menjadi satu foto dengan mudah, malah anda dapat menggabungkan 9 foto sekaligus  Bukan hanya itu, di Photo Collage Pro, sudah ada lebih dari 120  susun atur yang tersedia  untuk menggabungkan foto.

Keseronokan sekali lagi, selain anda dapat menggabungkan foto, anda juga boleh meletakkan pelekat, teks, dan kesan menarik. Jadi, anda boleh mengatakan bahawa aplikasi yang dibuat oleh Zetertain sangat lengkap. Ingin mencubanya?

12. Penyunting Kolaj Foto

Penyunting Kolaj Foto

Sudah lebih dari 1 juta kali pengguna Android memuat turun aplikasi Photo Collage Editor di PlayStore. Aplikasi ini adalah salah satu pilihan Caris Signal terbaik. Dengan aplikasi ini, anda dapat memilih salah satu dari 120  susun atur  yang dapat anda gunakan untuk menggabungkan foto anda.

Susun atur  di Photo Collage Editor sangat pelbagai dan unik. Anda juga boleh mengubah  latar belakang,  menambahkan teks dan pelekat, dan juga ketersediaan penapis yang cukup bervariasi. Bagaimana, berminat untuk menggunakan aplikasi Photo Collage Editor ini?

13. Kolaj Foto - Penyusun Susunatur

Kolaj Foto - Editor Tata Letak

Aplikasi grid dan kolaj lain yang baik berasal dari Photo Collage - Layout Editor. Dengan aplikasi ini, anda bukan sahaja dapat menggabungkan dua atau lebih foto  Sebabnya, anda juga boleh mengedit foto ke  sampul  majalah.

Sebenarnya, jika anda menggunakan versi premium Photo Collage - Layout Editor, anda dapat menikmati pelbagai pelekat unik untuk meningkatkan penampilan foto kolaj anda. Oh ya,  aplikasi ini juga mempunyai koleksi  bingkai yang bagus  . Nah, bagi mereka yang berminat menggunakan aplikasi ini, anda boleh memuat turun aplikasinya secara langsung di sini.

14. PicsArt

PicsArt

Memang, kami tidak jemu menambahkan aplikasi PicsArt sebagai salah satu aplikasi penyuntingan foto terbaik, kerana PicsArt memang mempunyai pelbagai  alat  dan ciri yang lengkap dan cukup mampu. Sebagai contoh, hanya kolaj foto, PicsArt juga mempunyai ciri untuk menggabungkan foto.

Sekarang, untuk menggabungkan foto, PicsArt telah menyediakan lebih daripada 100  templat  unik dan menarik. Anda juga bebas meletakkan foto dalam kolaj, mengeditnya, menambahkan penapis, pelekat, teks, dan  alat  lain. Jadi,  anda mahu mencubanya juga?

15. Pembuat Kolaj

Pembuat Kolaj

Sekarang, untuk yang terakhir, ini adalah aplikasi yang dikembangkan oleh Inshot, Collage Maker. Ini adalah aplikasi yang dikhaskan untuk menyunting dan menggabungkan dua atau lebih foto. Istimewa, anda boleh menggabungkan 18 foto sekaligus untuk menjadi satu foto utama yang  anda tahu.

Dan yang membuat Collage Maker menarik adalah kelengkapannya. Sudah lebih dari 100  templat  anda boleh memilih mengikut selera. Belum lagi anda boleh menambahkan kesan keren, penapis, pelekat, teks, mengubah  latar belakang,  dan banyak lagi ciri lain. Sangat lengkap, ya?

Itulah 10 aplikasi kolaj foto dan kolaj foto terbaik di Android yang kami cadangkan. Mudah digunakan juga cukup lengkap dengan bergantung pada ciri yang ada. Aplikasi mana yang menjadi kegemaran anda?