10 Kabel HDMI yang disarankan berkualiti 2020

Salah satu kabel berprestasi tinggi yang sangat diperlukan sekarang adalah kabel HDMI (High Definition Multimedia Interface). Kabel ini berfungsi sebagai penghubung antara peranti elektronik untuk memindahkan isyarat video dan audio dengan definisi tinggi sekaligus. Kabel ini biasanya digunakan untuk menyambungkan komputer riba ke TV, komputer riba ke projektor, dan lain-lain.

Pada masa ini terdapat banyak pengeluar teknologi yang menghasilkan pelbagai model kabel HDMI ke pasaran. Harga yang ditawarkan juga berbeza-beza, mulai dari yang berpatutan hingga yang mahal. Baiklah, di bawah ini akan dibincangkan beberapa jenama dan model kabel HDMI yang sesuai dengan pilihan anda.

1. Raksasa

Kabel HDMI dibuat oleh Monster

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Monster adalah pengeluar kabel terkemuka di dunia dari Amerika Syarikat. Syarikat ini membuat pelbagai jenis kabel berprestasi tinggi untuk pelbagai tujuan, termasuk kabel HDMI yang termasuk dalam rangkaian produk mewah.

Kabel HDMI buatan Monster terkenal dengan kualitinya yang sangat baik. Sebenarnya, banyak pengulas produk teknologi dunia mengesyorkan kabel Monster HDMI jika orang menginginkan yang terbaik.

Pada masa ini terdapat banyak produk kabel HDMI Monster yang dilancarkan ke pasaran. Syarikat mengemas setiap ciri yang mungkin terdapat dalam produknya. Hasilnya adalah barang berkualiti tinggi dengan ketahanan yang sangat baik serta jaminan yang panjang.

2. Monoprice

Pilih Monoprice

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Syarikat itu, yang beribu pejabat di Rancho Cucamonga, California, Amerika Syarikat juga merupakan salah satu pemain utama dalam industri kabel berprestasi tinggi. Monoprice, yang ditubuhkan pada tahun 2002, menawarkan ribuan produk berkualiti tinggi dengan pelbagai harga.

Kabel HDMI yang dibuat oleh Monoprice, yang terkenal boleh dipercayai, telah menerima ribuan respons positif dari banyak pengguna di seluruh dunia. Salah satu produk kabel Monoprice HDMI yang paling popular adalah Monoprice Select.

Kabel HDMI berkelajuan tinggi dan telah disahkan oleh HDMI dipilih kerana ia dijual dengan harga yang sangat berpatutan dan mampu menangani pelbagai tujuan, termasuk suara surround, resolusi 1080p, 4K, dan sebagainya. Selain itu, kabel HDMI ini juga terdapat dalam beberapa pilihan warna dan panjang.

3. Sony

HDMI Berkelajuan Tinggi Sony

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Sony adalah jenama global yang sudah terkenal dengan produk berkualiti tinggi. Dengan cara tertentu, Sony adalah syarikat elektronik Jepun yang sangat berpengalaman dan maju dalam bidangnya. Pelbagai produk telah dikeluarkan oleh Sony, termasuk yang kecil seperti kabel HDMI.

Sony mempunyai sejumlah produk kabel HDMI yang menjadi tumpuan ramai orang, salah satunya adalah Sony High Speed ​​HDMI. Dengan harga yang cukup berpatutan (di bawah Rp. 50 ribu), anda dapat membawa pulang kabel HDMI sepanjang dua meter yang dapat digunakan untuk pelbagai tujuan, termasuk Home Theater dan PlayStation 3.

4. Dunia Wire

Kabel HDMI Wireworld

Wireworld adalah jenama kabel HDMI yang baik yang anda layak. Produk Wireworld terkenal dapat memberikan kualiti suara dan gambar yang sangat baik. Syarikat itu bahkan mendakwa bahawa kabel HDMI Wireworld secara meluas dianggap sebagai standard rujukan untuk kesetiaan video dan audio HDMI.

Wireworld juga menyebut bahawa setiap model dan panjang kabel HDMInya kini memenuhi spesifikasi HDMI 2.0. Ini bermaksud produk Wireworld menyokong semua ciri terkini, termasuk 4K / 60fps, 3D, warna 4: 4: 4 dan video HDR. Sebilangan produknya bahkan dibina dengan teknologi unggul untuk memaksimumkan prestasi dan keserasian sistem.

5. RAVPower

RAVPower RP-CB006

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

RAVPower yang terkenal sebagai pengeluar bateri HP dan komputer riba juga merupakan salah satu pemain popular di segmen kabel. Walaupun masih relatif muda (ditubuhkan pada tahun 2011), pelbagai produk RAVPower kini telah tersebar ke pelbagai tempat di dunia, termasuk Indonesia.

Salah satu produk kabel RAVPower HDMI yang paling popular adalah RAVPower RP-CB006. Ini adalah kabel USB Type-C to HDMI yang membolehkan anda melihat filem, gambar dan permainan dari peranti Type-C yang serasi seperti MacBook atau Chromebook pada monitor PC, TV, projektor, dan lain-lain.

6. Orico

Orico HM14-40 Berlapis emas

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Orico adalah salah satu pengeluar kabel data terkemuka dan pengecasan USB di dunia juga menawarkan sejumlah produk kabel HDMI yang harganya cukup mesra. Dengan anggaran kurang dari Rp. 100 ribu, anda dapat membawa kabel Orico HDMI yang berkualiti dan boleh dipercayai.

Orico HM14-40 Berlapis emas adalah salah satu produk kabel Orico HDMI yang kami cadangkan. Kabel 4K HDMI ini menyokong resolusi 3D, 1080p, 4K HD dengan sempurna. Penyambungnya yang berlapis emas menjadikannya tahan kakisan dan menawarkan pemindahan isyarat yang lebih stabil dan berkelajuan tinggi.

7. Vention

Kabel HDMI profil rendah Jalinan Vylon Nylon

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Jenama Cina ini juga menghasilkan sebilangan kabel HDMI berkualiti tinggi, tetapi ia dijual dengan harga yang mesra saku. Ditubuhkan pada tahun 2011, Vention kini telah menjadi salah satu pemain paling popular dalam industri kabel berprestasi tinggi, dengan jangkauan pasaran yang luas di berbagai wilayah di dunia.

Salah satu produk kabel HDMI yang popular dari Vention ialah Kabel HDMI Profil Rendah Vylon Nylon Braided yang menawarkan daya tahan dan fleksibiliti yang cukup baik. Salah satu kelebihan kabel HDMI yang menyokong paparan HD 4K / 3D ialah mampu menghasilkan output audio yang berkualiti dan jelas.

8. Ugreen

UGreen 90 darjah

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Jenama Cina lain yang sudah cukup banyak nama di Indonesia dan pelbagai bahagian lain di dunia adalah Ugreen. Syarikat ini menghasilkan pelbagai kabel berprestasi tinggi dan banyak produk lain, termasuk pengecas, aksesori HP dan komputer, dan sebagainya.

Ugreen telah melancarkan sejumlah model kabel HDMI ke pasar di mana salah satu sorotannya adalah UGreen 90-Degree. Kabel HDMI ini menawarkan satu sudut tepat yang dapat menghubungkan peralatan di tempat yang tidak biasa. Dengan kelajuan pemindahan hingga 10.2 Gbps, kabel ini mampu menangani kandungan HD dan 4K hingga 30fps dengan baik.

9. Lindy

Kabel HDMI Lindy

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Jenama satu ini mungkin masih tidak asing lagi bagi sesetengah orang. Namun, Lindy, sebuah syarikat Jerman, sudah tua dan berpengalaman. Ditubuhkan pada tahun 1932, Lindy adalah pengeluar periferal, elektronik pengguna, dan perkakasan komputer.

Untuk kabel HDMI, Lindy telah mengeluarkan puluhan atau mungkin beratus-ratus model yang berbeza di pasaran. Sejumlah produknya dapat dibeli di pasaran Indonesia dengan mudah dan cukup berpatutan. Sukar untuk menentukan pilihan terbaik dari Lindy kerana produk dari Eropah diketahui berkualiti.

10. Mediatech

Kabel HDMI Mediatech

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Mediatech adalah jenama produk teknologi yang cukup dikenali oleh sebilangan orang Indonesia. Produk Mediatech, termasuk kabel HDMI, mudah didapati di pasaran Indonesia.

Selain berkualiti, harga produk Mediatech juga terkenal. Sekiranya anda mencari kabel HDMI dengan harga di bawah Rp. 100 ribu atau bahkan di bawah Rp. 50 ribu, jenama Mediatech adalah salah satu pilihan yang perlu dipertimbangkan.

Itulah beberapa cadangan untuk jenama dan model kabel HDMI yang bagus untuk pelbagai tujuan. Sekiranya anda mahukan produk yang sangat berkualiti tinggi (tetapi cukup mahal ), maka Monster adalah cadangan terbaik. Selebihnya adalah pilihan untuk kategori anggaran dan sederhana.