Tutorial Cara Menggunakan Aplikasi Hypstar pada Android

Sekiranya sebelum membincangkan cara membuat video pendek dengan aplikasi Tik Tok, kali ini kita akan memberikan tutorial bagaimana menggunakan aplikasi Hypstar dengan mudah. Sebenarnya, fungsi antara Tik Tok dan Hypstar adalah sama, iaitu membuat video berdurasi pendek dengan pelbagai penyuntingan menarik yang juga unik.

Bezanya, Hypstar lebih menarik kerana anda boleh mendapatkan dolar dengan hanya memuat naik video . Jadi, bagaimana untuk mendapatkan wang dari Hypstar? Mudah, anda hanya perlu mengumpulkan Flame. Apa itu Api? Bagaimana anda mendapat Flame?

Anda mesti tahu, Hypstar mempunyai mata wang digital bernama Flame. Nah, inilah Api yang boleh anda tukar dengan wang sebenar. Untuk mendapatkannya, anda mesti rajin membuat dan memuat naik video. Di samping itu, anda mesti rajin berkongsi video yang anda buat dengan rakan lain.

Walau bagaimanapun, anda mesti mempunyai sekurang-kurangnya 70 Api untuk mengeluarkan wang sebenar atau bernilai 1 $ dan anda boleh menukarnya dengan PayPall. Jadi, bagaimana anda membuat video di Hypstar? Sangat mudah , anda hanya perlu mengikuti langkah-langkah berikut. Lihatlah!

Cara memuat turun Hypstar

cara menggunakan aplikasi hipstar

Sebelum peringkat bagaimana menggunakan aplikasi Hypstar, tentu saja, pastikan terlebih dahulu bahawa anda telah memuat turun aplikasi Hypstar. Kaedahnya sangat mudah, ikuti arahan di bawah:

  • Masukkan aplikasi PlayStore.
  • Cari aplikasi Hypstar di bahagian ciri enjin carian PlayStore.
  • Kemudian klik Pasang, dan aplikasi akan dipasang secara automatik pada telefon pintar anda.

Sekiranya anda merasa terlalu menyusahkan untuk melakukan 3 langkah di atas, maka anda juga boleh klik di sini untuk memuat turun aplikasi Hypstar secara langsung. Sangat mudah, ya?

Cara Mendaftar / Log masuk Akaun Hypstar

Sekiranya anda sudah mempunyai aplikasi Hypstar, sekarang adalah masa untuk anda mendaftar sebagai pengguna Hypstar. Ini adalah salah satu syarat sekiranya anda ingin mendapatkan wang dari Hypstar. Inilah cara mendaftar / log masuk akaun Hypstar anda:

  • Masukkan aplikasi Hypstar yang telah dimuat turun.
  • Kemudian, klik Daftar / Log masuk di sudut kanan atas.

Cara Mendaftar / Log masuk Akaun Hypstar 1

  • Selepas itu, pilih akaun yang ingin anda daftarkan. Anda boleh mendaftar dengan akaun Facebook, KakaoTalk, LINE, Twitter atau Google. Pilih sahaja. Di sini kita cuba log masuk dengan akaun Google, kemudian kita klik  Google.

Cara Mendaftar / Log masuk Akaun Hypstar 2

  • Seterusnya, klik pada akaun Google anda.

Cara Mendaftar / Log masuk Akaun Hypstar 3

Baiklah, sekarang anda sudah mempunyai akaun Hypstar dan terus ke halaman utama Hypstar. Mudah dan ringkas, bukan?

 Cara Membuat Video

Kaedah terpenting untuk menggunakan aplikasi Hypstar adalah membuat video. Tanpa video, sudah tentu anda tidak akan dapat wang rupiah. Anda boleh membuat video 15 saat dengan mudah, unik, dan juga kreatif. Bagaimana untuk? Mari lihat langkah-langkah berikut:

  • Log masuk ke akaun Hypstar anda.
  • Kemudian, anda hanya boleh mengklik simbol tambah (+) di tengah.

Cara Membuat Video 1

  • Sekiranya anda ingin menambahkan lagu, anda boleh mengklik simbol muzik di bahagian atas.

Cara Membuat Video 2

  • Secara automatik, Hypstar akan memaparkan semua senarai lagu yang terdapat di Hypstar dan dibahagikan dengan beberapa kategori. Pilih salah satu lagu yang ingin anda gunakan dengan mengklik lagu yang anda pilih. Di sini kita memilih lagu iKON - LOVE SCENARIO, jadi kita klik pada lagu tersebut kemudian klik  OK.

Cara Membuat Video 3

  • Kemudian, anda diminta untuk memilih potongan lagu dengan menggeser bulatan merah ke kanan dan kiri. Namun, jika anda merasa tidak perlu memilih potongan lagu, maka segera klik  OK.

Cara Membuat Video 4

  • Seterusnya, anda juga boleh memilih kelajuan durasi video dengan mengklik simbol titik di sudut kanan atas.

Cara Membuat Video 5

  • Kemudian, pilih jangka masa video yang dikehendaki dari kelajuan, normal, lambat, dan  cepat. Anda hanya boleh memilih salah satu daripadanya.

Cara Membuat Video 6

  • Sekiranya anda selesai dengan tempoh video, sekarang adalah masa untuk anda menambahkan penapis. Untuk menggunakan penapis yang menarik, sila klik pada simbol seperti wajah wanita.

Cara Membuat Video 7

  • Di sini terdapat tiga ciri iaitu Big Eyes & Slim Face, Filter, dan Beauty. Untuk meminimumkan wajah yang montok dan membuat mata yang mempesona, anda boleh memilih Big Eyes & Slim Face. Kemudian pilih nombor 0-5. Semakin tinggi bilangan yang dipilih, semakin kecil wajah anda dan semakin besar mata anda.

Cara Membuat Video 8

  • Sementara itu, untuk menyediakan penapis semasa, anda boleh mengklik Penapis dan memilih salah satu penapis yang diinginkan.

Cara Membuat Video 9

  • Untuk ciri Kecantikan, anda boleh menghaluskan wajah dan mencerahkan wajah anda. Pilih salah satu nombor 0-5 untuk mencantikkan wajah. Semakin tinggi bilangannya, wajah anda akan lebih halus.

Cara Membuat Video 10

  • Selesai dengan penapis, sekarang adalah masa untuk menambahkan kesan. Untuk menambahkan kesan unik, sila klik simbol seperti  beruang.

Cara Membuat Video 11

  • Selepas itu, anda boleh memilih pelbagai kesan yang telah disediakan oleh Hypstar. Walau bagaimanapun, anda mesti memuat turun kesannya terlebih dahulu. Sekiranya anda sudah memuat turunnya, klik pada kesan yang dikehendaki dan kesannya akan segera digunakan pada video yang akan anda buat.

Cara Membuat Video 12

  • Selesai mengedit, sudah tiba masanya untuk merakam video! Anda hanya perlu mengklik bulatan merah di tengahnya untuk merakam video. Mudah, bukan?

Cara Membuat Video 13

Cara Memberi Kesan Selepas Merakam Video

Tidak berpuas hati dengan suntingan video sebelumnya? Nah, setelah anda merakam video, maka Hypstar akan segera memberikan pratonton video yang telah dibuat. Bukan itu sahaja, anda juga boleh menggilap video yang telah dibuat dengan pelbagai kesan lain yang anda tahu. Adakah anda ingin tahu bagaimana? Lihat langkah-langkah berikut:

  • Setelah selesai merakam video, video tersebut tidak akan dikongsi dengan segera. Anda masih boleh mengeditnya dengan mengklik Kesan di sudut kanan atas.

Cara Memberi Kesan Selepas Merakam Video 1

  • Kemudian anda boleh memilih kesannya, bermula dari Flutter, Dark Magic, 70-an, Out-of-body Experience, dan anda juga boleh menetapkan kesan untuk muncul pada waktu-waktu tertentu. Caranya, anda mengklik kesan pada setiap jangka masa video yang anda mahukan kesannya muncul. Setelah selesai, cukup klik Selesai di sudut kanan atas.

Cara Memberi Kesan Selepas Merakam Video 2

Cara memuat naik video

Setelah merakam dan menyunting video, inilah masanya untuk anda memuat naik video. Sangat mudah , ikuti langkah berikut:

  • Klik Seterusnya pada video yang telah dibuat.

Cara memuat naik video 1

  • Selepas itu, tulis kapsyen dalam penulis lajur kapsyen.
  • Jangan lupa untuk mengklik Tambah Tutup Sampul untuk menulis tajuk. Sedikit maklumat bahawa di bahagian ini, anda boleh menulis tajuk setiap klip video. Setelah selesai memberikan tajuk untuk setiap klip video, anda hanya boleh klik  Selesai.

Cara memuat naik video 3

  • Sudah semuanya? Kini tiba masanya untuk mengklik terbitkan untuk memuat naik terus ke akaun Hypstar anda.
  • Sekarang, anda hanya perlu menunggu proses memuat naik video. Mudah, bukan?

Cara Memeriksa Api

Flame adalah tarikan utama bagi pengguna Hypstar. Nah, bagaimana untuk memeriksa bilangan Flame? Sangat mudah, anda boleh segera merujuk kepada langkah-langkah berikut:

  • Klik Saya di sudut kanan bawah. Kemudian, klik Flame pada bahagian profil Hypstar anda.

Cara Memeriksa Api 1

  • Selepas itu, Hypstar akan menunjukkan berapa banyak Api yang anda dapat. Juga, Hypstar akan menunjukkan baki, alias wang yang telah dikumpulkan dalam dolar.

Cara Memeriksa Api 2

Begitulah mudahnya penggunaan aplikasi Hypstar. Selain senang, anda juga dapat mengasah kreativiti anda untuk membuat video pendek yang menarik dan unik.

Istimewa sekali lagi, anda boleh mendapatkan wang dengan hanya membuat video pendek. Bagaimana, berminat untuk berlatih bagaimana menggunakan aplikasi Hypstar di atas?