Cara Menggunakan Aplikasi Joox di Android dengan Mudah

Mendengarkan muzik atau lagu adalah salah satu hobi kebanyakan orang. Tidak menghairankan bahawa sekarang banyak aplikasi pemain muzik dalam talian dan luar talian tersedia di PlayStore. Ada yang percuma dan ada yang dibayar. Salah satu aplikasi pemain muzik yang paling popular hari ini adalah Joox.

Joox sudah mempunyai lebih daripada 3 juta muat turun di PlayStore. Dengan aplikasi ini, anda dapat memainkan lagu kegemaran anda tanpa perlu memuat turunnya. Namun, adakah anda tahu menggunakannya? Tidak perlu risau, jika anda tidak tahu berikut memberikan tutorial tentang cara menggunakan aplikasi Joox. Lihat review diya!

Cara Muat turun Aplikasi Joox

JOOX

Sebelum peringkat bagaimana menggunakan aplikasi Joox, sudah tentu anda mesti mempunyai aplikasi Joox terlebih dahulu. Untuk mendapatkan aplikasi Joxx ini, anda tidak perlu membayar apa-apa, percuma, berikut caranya:

  1. Buka aplikasi PlayStore dan cari aplikasi Joox dalam ciri carian
  2. Selepas itu anda boleh terus klik Pasang
  3. Kemudian, sila klik Terima

Sekiranya anda telah melakukan 3 langkah di atas, anda hanya perlu menunggu sehingga aplikasi selesai memuat turun dan memasang pada peranti Android. Sekiranya anda merasa sukar untuk membuka aplikasi PlayStore, maka klik di sini untuk memuat turun aplikasi Joox.

Cara Mendaftar Joox

Jika anda sudah memiliki aplikasi Joox, sekarang adalah waktunya untuk mendaftarkan akaun Joox. Tidak sukar, hanya perlu beberapa langkah pendek untuk mempunyai akaun pada aplikasi Joox. Anda boleh mengikuti langkah-langkah di bawah:

1. Buka aplikasi Joox yang telah dipasang

2. Setelah membukanya, tampilan akan muncul untuk mendaftarkan akaun Joox anda. Anda boleh mendaftar melalui akaun Facebook, Wechat atau e-mel. Di sini Pengarang akan menunjukkan pendaftaran menggunakan akaun e-mel, kemudian Pengarang mengklik pada Akaun Lain

cara menggunakan aplikasi joox Cara Mendaftar Joox 1

3. Kemudian, paparan akan muncul untuk log masuk atau mendaftar. Nah, di sini anda memilih untuk mendaftar kerana anda belum mempunyai akaun Joox. Kemudian, sila isi E-mel, Kata Laluan dan Nama Panggilan anda. Selepas itu klik daftar

Cara Mendaftar Joox 2

4. Sekiranya anda log masuk, Joox akan memberi anda pilihan Bahasa. Terdapat dua pilihan bahasa iaitu Inggeris dan Indonesia. Sila klik pilihan bahasa yang anda perlukan

Cara Mendaftar Joox 3

5. Dan sekarang, anda sudah dapat menikmati aplikasi tersebut.

Cara Mencari Lagu Berdasarkan Penyanyi

Sekarang anda mempunyai akaun Joox, inilah masanya untuk menikmati aplikasinya. Untuk mendengar lagu-lagu yang ada di Joox, anda boleh mencarinya berdasarkan penyanyi kegemaran anda. Nah, jika anda ingin mencari lagu dan mendengar lagu berdasarkan penyanyi kegemaran anda, ikuti langkah-langkah di bawah:

1. Buka aplikasi Joox dan klik Artist untuk mencari penyanyi kegemaran anda

Cara mencari lagu berdasarkan penyanyi 1

2. Kemudian pelbagai cadangan artis dari Joox akan muncul. Sekiranya tidak ada penyanyi kegemaran dalam senarai artis yang disyorkan, maka anda boleh mencarinya berdasarkan kategori yang diberikan oleh Joox. Di sini Pengarang akan menunjukkan pencarian penyanyi Korea kemudian Pengarang klik pada Kumpulan Korea / Band

Cara Mencari Lagu Berdasarkan Penyanyi 2

3. Selepas itu, Joox akan menunjukkan semua kumpulan / band dari Korea. Anda hanya perlu mengklik penyanyi yang ingin anda dengarkan. Di sini Pengarang memilih GOT7 sebagai penyanyi pilihan kegemaran

Cara Mencari Lagu Berdasarkan Penyanyi 3

4. Sekiranya anda telah memilih, maka Joox secara automatik akan memaparkan semua lagu dari penyanyi kegemaran yang dipilih. Anda hanya boleh mengklik lagu yang ingin dimainkan dan Joox akan memainkan lagu secara automatik. Sangat mudah bukan?

Cara Mencari Lagu Berdasarkan Penyanyi 4

Sedikit maklumat, bahawa pada masa ini anda hanya dapat memainkan lagu dengan tajuk putih. Kerana Joox adalah aplikasi langganan. Jadi, tidak semua lagu dapat anda mainkan.

Cara Mencari Lagu Berdasarkan Penyanyi 4

Jika Anda ingin memutar semua lagu, Anda dapat berlangganan aplikasi Joox dengan membayar Rp 25.000 per minggu, Rp 49.000 per bulan, Rp.139.000 per-3 bulan, Rp.259.000 per-6 bulan, atau Rp. 509.000 per-12 bulan.

Cara memaparkan lirik di Joox

Cara memaparkan lirik di Joox

Tidak hanya bermain dan mendengarkan lagu, Joox juga memiliki beberapa ciri yang sangat baik, salah satunya menampilkan lirik. Cara memaparkan lirik dalam Joox sangat mudah dan tidak perlu mengikuti langkah-langkah yang rumit.

Untuk cara menggunakan Joox dengan memaparkan lirik, perkara pertama yang perlu dilakukan ialah memilih lagu yang ingin dimainkan. Untuk cara memilih lagu yang ingin dimainkan, anda boleh mengikuti langkah sebelumnya. Jika anda telah menentukan lagu, hanya klik play simbol untuk bermain lagu.

Sekiranya lagu telah dimainkan, maka Joox secara automatik akan memaparkan lirik lagu yang sedang dimainkan. Lirik lagu yang dipaparkan akan disesuaikan dengan lagu yang dimainkan. Jadi, anda boleh menyanyi sambil mendengar lagu-lagu kegemaran anda. Mudah kan?

Cara Karaoke di Joox

Seperti yang dijelaskan dalam perenggan sebelumnya bahawa Joox mempunyai fitur di mana anda dapat melihat, membaca, dan bahkan memaparkan lirik lagu yang dimainkan. Dengan ciri itu, anda juga boleh berkaraoke yang anda tahu.

Cara melakukan karaoke di Joox juga agak mudah dan tidak perlu mengikuti tahap yang rumit. Pada awalnya, anda hanya perlu memainkan atau memainkan lagu yang ingin anda nyanyikan, anda boleh memilih lagu berdasarkan penyanyi atau artis.

Jalan Karokean di Joox 1

Selepas itu, sila klik pada simbol mikrofon dengan nyanyian di sebelah kanan lagu. Kemudian, anda hanya perlu menunggu Joox memproses lagu yang ingin anda nyanyikan. Kemudian, Joox akan menghidupkan mod karaoke secara automatik dan anda boleh menyanyikannya.

Jalan Karokean di Joox 2

Juga, ketahuilah, semasa anda berkaraoke, Joox akan memaparkan lirik penuh. Setelah selesai menyanyi, anda boleh segera klik selesai. Sedikit maklumat juga terdapat bahawa ciri karaoke pada Joox juga berfungsi dengan aplikasi karaoke Smule.

Cara mematikan Mod Rawak

Cara mematikan Mod Rawak

Ketika memainkan lagu atau mendengarkan lagu, tidak biasa jika aplikasi pemain lagu memiliki fitur mod rawak atau disebut juga shuffle. Joox juga mempunyai fitur mod rawak di mana pengguna akan mendengar lagu secara rawak dan tidak mengikut urutan mengikut senarai main yang ada.

Sekiranya anda adalah salah satu daripada orang yang jarang atau bahkan tidak menggunakan mod rawak ini, anda juga boleh mengetahui untuk mematikan ciri mod rawak. Oleh itu, apabila anda mematikan mod rawak, sudah tentu lagu akan dimainkan sesuai dengan urutan dalam senarai main.

Untuk cara mematikan mod rawak, anda hanya perlu mengkliknya. Semasa memainkan lagu, anda hanya perlu mengklik simbol acak (dua anak panah bersilang) di sebelah simbol bintang. Sekiranya simbol shuffle berwarna hitam, ini bermakna anda berjaya mematikan mod rawak. Sangat mudah bukan?

Itulah tutorial bagaimana menggunakan aplikasi Joox dengan mudah, praktikal, dan tidak rumit. Seperti diketahui bahawa semua lagu di Joox hanya dapat dinikmati ketika Anda sudah menjadi pengguna VIP (dilanggan). Bagaimana, anda berminat menggunakan Joox? Berikan alasan anda di ruangan komen!