10 Aplikasi Peringatan Jadual Aktiviti Terbaik di Android

Aktiviti yang padat menyukarkan kita untuk mengingat beberapa perkara, salah satunya adalah jadual aktiviti harian. Sebagai profesional, anda pasti tidak mahu ketinggalan temu janji atau mesyuarat penting, bukan ? Baiklah, manfaatkan telefon pintar Android anda untuk menjadi jadual aktiviti peribadi yang sangat tepat.

Untuk memenuhi keperluan anda sebagai pekerja profesional, akan ada pilihan aplikasi peringatan jadual aktiviti terbaik untuk melengkapkan peranti Android anda. Aplikasi terbaik ini akan menjadi peringatan terbaik bagi setiap jadual aktiviti anda. Mari , lihat aplikasi peringatan terbaik berikut.

10 Aplikasi Peringatan Jadual Aktiviti Terbaik

1. aKalendar

aKalendar

Aplikasi peringatan jadual aktiviti pertama telah disemak dalam senarai aplikasi kalendar terbaik. Ya, aCalendar adalah aplikasi kalendar sederhana yang menawarkan beberapa ciri tambahan dalam bentuk penyegerakan ke beberapa akaun, tema kalendar, sokongan NFC, dan banyak lagi.

Anda boleh menambahkan acara peribadi ke aplikasi ini dan menetapkan aCalendar untuk mengingatkan anda tentang acara tersebut. Sekiranya anda membayar aCalendar dengan versi pro, maka anda boleh menggunakan ciri peringatan yang lebih hebat dan tepat.

2. Any.do: Senarai Yang Harus Dilakukan

Senarai Apa-apa yang mesti dilakukan

Seperti namanya, aplikasi Any.do: To-do List membolehkan anda membuat senarai aktiviti dan menetapkan peringatan agar aplikasi dapat memberikan peringatan yang tepat mengenai jadual aktiviti anda. Aplikasi ini bahkan dapat mengingatkan perkara-perkara sederhana, seperti membeli susu di pasar raya, kemudian menandakannya sebagai "diselesaikan" apabila anda menjawab peringatan tersebut.

Any.do: List to-do List boleh menjadi peringatan cepat supaya anda tidak terlepas semua aktiviti yang penting dan mustahak. Aplikasi ini dapat menyesuaikan tugas, menyinkronkan awan antara perangkat, peringatan berdasarkan waktu dan lokasi, dan dukungan untuk aplikasi pasangannya, Kal Kalender.

3. Peringatan BZ

Peringatan BZ

BZ Reminder adalah aplikasi senarai yang mesti dilakukan yang memfokuskan pada kesederhanaan. Anda boleh menetapkan peringatan untuk semua jenis aktiviti yang anda buat melalui aplikasi ini. Bukan hanya itu, BZ Reminder akan mengingatkan anda dengan menyertakan nota sekiranya perlu.

Sama seperti beberapa aplikasi serupa yang lain, aplikasi ini juga dapat menyegerakkan awan, menyokong Android Wear, tugas berulang, dan kalendar terbina dalam yang ringkas . Ciri-ciri yang ditawarkan oleh BZ Reminder tidak terlalu banyak, tetapi aplikasi ini sangat sesuai untuk anda yang memerlukan sesuatu yang cepat dan sederhana.

4. Evernote

Evernote

Nama Evernote pasti sangat dikenali oleh anda, terutamanya jika anda seorang peniaga yang selalu bergantung pada aplikasi untuk mengambil perhatian terhadap perkara-perkara ini. Aplikasi ini sangat berfungsi dan popular di Play Store. Selain menawarkan fungsi sebagai nota, Evernote juga memungkinkan anda membuat catatan berdasarkan waktu dan lokasi.

Dengan bantuan Evernote, anda boleh membuat senarai membeli-belah sehingga tidak ada barang yang terlupa untuk dibeli kerana aplikasi ini akan menghidupkan peringatan ketika anda berada di pasar raya. Peringatan cuba memberitahu anda bahawa terdapat senarai runcit yang telah dibuat sebelumnya. Evernote adalah aplikasi peringatan jadual aktiviti yang patut dicuba.

5. Google Allo

Google Allo

Aplikasi ini adalah aplikasi perkhidmatan sembang yang dikembangkan oleh Google. Walau bagaimanapun, Google Allo dilengkapi dengan Pembantu Google yang dapat diakses dalam format aplikasi ChatBot untuk diminta melakukan pelbagai perkara.

Sekiranya anda ingin menjadikan Google Allo sebagai peringatan, anda mesti meminta Pembantu Google mengingatkan anda untuk melakukan sesuatu dan menetapkan masa untuk mengingatkan anda.

Secara unik, anda akan menerima mesej peringatan dari aplikasi ini yang kelihatan seperti rakan yang mengingatkan rakan untuk melakukan sesuatu. Walaupun bukan aplikasi peringatan terbaik , tetapi menggunakan Google Allo sebagai aplikasi peringatan memang sangat menyeronokkan.

6. Aplikasi Google (Google Now)

google sekarang

Siapa yang tidak mengenali Google Now? Aplikasi yang dapat menjalankan perintah suara semakin berkembang seiring kemajuan perangkat Android. Google Now boleh menjalankan perintah apa pun, seperti membuka aplikasi atau mencari maklumat yang anda perlukan. Namun, tahukah anda bahawa Google Now juga boleh menjadi peringatan ketika anda mengucapkan perintah suara?

Cukup katakan melalui arahan suara bahawa Google Now mesti mengingatkan anda untuk melakukan aktiviti tertentu. Perkhidmatan peringatan dari Google Now ini adalah yang paling mudah dan praktikal. Anda juga dapat melihat daftar peringatan yang telah dibuat melalui Peti Masuk dari Aplikasi Gmail.

7. Google Keep

Google Keep

Sekali lagi Google memulakan nota aplikasi dan senarai perkara yang tidak terlalu terkenal oleh pengguna Android. Google Keep adalah aplikasi nota ringkas dan telah diperkuat oleh beberapa ciri. Anda boleh berkongsi nota dengan orang lain dan mengambil nota yang ada di akaun Google Drive anda.

Salah satu ciri yang ditawarkan oleh Google Keep adalah kemampuan untuk menambahkan peringatan pada nota sehingga Anda dapat memperoleh pemberitahuan pada waktu yang ditentukan. Sekiranya anda pengguna setia pelbagai aplikasi Google, maka Google Keep boleh menjadi aplikasi peringatan jadual terbaik untuk anda.

8. Sekadar Peringatan

Sekadar Peringatan

Sekiranya di seluruh senarai membincangkan aplikasi peringatan yang disertakan dengan pelbagai ciri dan sokongan tertentu, Just Reminder benar-benar merupakan aplikasi peringatan. Aplikasi ini sangat sesuai untuk anda yang hanya memerlukan peringatan, bukan pelbagai perkara lain yang anda tidak perlukan.

Dengan Hanya Peringatan, anda boleh menetapkan peringatan anda berfungsi seberapa banyak yang anda mahukan. Antara muka yang sangat mudah adalah kelebihan aplikasi ini. Jangan ketinggalan semua jadual aktiviti anda dengan menetapkan peringatan melalui Just Reminder.

9. Peringatan Hidup

Peringatan Hidup

Setara wang dengan Just Reminder, Life Reminders ada di sini hanya untuk memberi tumpuan kepada tindakan mudah mengingatkan anda tentang perkara yang anda hantar ke aplikasi ini. Aplikasi ini benar-benar akan menjalankan tugasnya dengan baik.

Contohnya, apabila anda harus memanggil seseorang pada pukul 11:00, aplikasi ini akan mengingatkan anda dan memasukkan anda ke menu panggilan. Anda boleh mendapatkan Peringatan Hidup secara percuma melalui Play Store.

10. Kalendar Hari Ini

Kalendar Hari Ini

Aplikasi kalendar ini juga telah dimasukkan dalam senarai Caris Signal versi aplikasi kalendar terbaik. Ya, Kalendar Hari Ini juga berfungsi sebagai peringatan. Antaramuka yang ringkas dan pantas membolehkan anda membuat acara dan menambah peringatan untuk melaksanakan tugas mereka dengan cepat.

Hari ini Kalendar akan melakukan perkara-perkara mudah untuk mengingatkan jadual aktiviti anda, tetapi ia tetap dapat berfungsi dengan baik sebagai aplikasi kalendar yang cukup tepat.

Cadangan Permohonan Lain

Selain 10 aplikasi yang telah disebutkan di atas, masih ada aplikasi lain yang dapat digunakan sebagai peringatan jadual. Apa aplikasi ini? Berikut adalah senarai lengkap:

11. Nota Notepad ColorNote

Nota Notepad ColorNote

Dalam aplikasi ColorNote Notepad Notes, anda boleh membuat nota dan juga menunjukkan kalendar untuk jadual tertentu. Ya, aplikasi ini sememangnya sangat sesuai untuk anda yang memerlukan  peringatan  untuk kesibukan anda.

Nota Notepad ColorNote memberikan  nota  melekit  berwarna-warni yang menarik. Anda juga boleh melekatkan catatan ini di  skrin Android anda. Untuk peringatan jadual, anda boleh membuka kemudahan kalendar yang ada, kemudian tandakan setiap tarikh mengikut jadual anda. Jangan lupa juga untuk mengatur penggera.

12. Peringatan

Peringatan

Tidak perlu risau untuk melupakan jadual penting, hanya catat di Peringatan. Selain itu anda dapat memeriksa jadual yang sibuk setiap hari, anda juga akan diingatkan tentang jadual yang akan dan mesti dilakukan setiap hari. Dalam Peringatan, anda boleh membuat peringatan untuk  tarikh akhir, mesyuarat, tugasan, ulang tahun, dan  bahkan peringatan untuk  ulang tahun.

Peringatan ini juga dapat menetapkan jadual harian, bulanan, atau bahkan tahunan. Jadi, anda boleh membuat jadual peringatan untuk jangka pendek, sederhana dan panjang. Oh ya,  tema yang dibentangkan di Reminder sangat menarik dan inovatif yang  anda tahu. Ingin tahu? Muat turun di sini.

13. Melakukan Peringatan dengan Penggera

Melakukan Peringatan dengan Penggera

Sudah jelas fungsi dan tujuan Peringatan Yang Perlu Dilakukan dengan aplikasi Penggera. Ya, aplikasi ini siap untuk memberi tahu anda tentang jadwal yang telah ditetapkan menggunakan penggera. Dalam aplikasi tersebut, pengguna bebas mengatur jadwal berdasarkan hari, bulan, tahun, bahkan Anda juga dapat mengatur kapan penggera harus berbunyi.

Sekiranya anda merasa terlalu kuat dengan bunyi penggera, maka Anda juga dapat memilih untuk diingatkan dalam bentuk pemberitahuan. Untuk bunyi pemberitahuan dan penggera, anda boleh memilih dari lagu kegemaran anda di telefon bimbit. Oh ya,  semua jadual yang anda tulis di To Do Reminder with Alarm juga boleh  disandarkan & dikembalikan  ke kad memori anda 

14. Rembo

Rembo

Sekiranya aplikasi sebelumnya akan memberitahu anda dengan penggera dan pemberitahuan, kes lain dengan Rembo. Aplikasi ini sebenarnya akan memberi anda sensasi "diingatkan oleh orang lain" bernama Rembo. Jadi, jika anda telah menetapkan peringatan jadual, Rembo siap mengingatkan anda dengan menghubungi anda.

Tenang, Rembo ini adalah AI (watak aplikasi) yang dibuat untuk mengingatkan setiap jadual pengguna Rembo. Apa yang unik, anda boleh melakukan  sembang maya  dengan watak Rembo ini yang  anda tahu. Unik, ya?

15. Peringatan dengan Penggera

Peringatan dengan Penggera

Satu lagi aplikasi hebat untuk anda yang ingin melupakan jadual penting, Peringatan dengan Penggera. Ini adalah aplikasi yang mempunyai antara muka yang sederhana tetapi menarik. Anda boleh mengatur jadual penting anda mengikut masa yang diinginkan. Anda juga boleh segera  menetapkan  penggera supaya Pengingat dengan Penggera dapat mengingatkan anda tepat pada waktunya.

Berikut adalah 10 pilihan aplikasi peringatan jadual aktiviti terbaik untuk dipasang pada telefon pintar atau tablet Android anda. Jangan biarkan anda terlepas aktiviti penting atau janji temu dengan orang lain. Pasang aplikasi ini dengan segera untuk menjadi peringatan yang boleh dipercayai dan tepat untuk anda.