10 Aplikasi Torrent Terbaik untuk Telefon Pintar Android

Torrent adalah fail yang mengandungi maklumat yang boleh dimuat turun secara percuma. Untuk memuat turun maklumat di Torrent, anda mesti menggunakan aplikasi tersebut. Sekiranya anda biasanya memuat turun pelbagai fail di Torrent melalui PC, sekarang adalah masa untuk mencuba memuat turun fail di Torrent menggunakan telefon pintar atau tablet Android anda.

Bolehkah anda memuat turun fail di Torrent melalui peranti Android? Sudah tentu saya boleh. Melalui aplikasi khas yang dipasang pada peranti Android anda, anda boleh memuat turun pelbagai maklumat yang terdapat di Torrent. Kali ini, ia akan memberikan maklumat mengenai aplikasi Torrent yang bagus untuk Android.

10 Aplikasi Torrent yang Baik

1. µTorrent

aplikasi torrent yang baik µTorrent

Sekiranya anda mencari aplikasi Torrent yang baik untuk pelbagai peringkat usia, µTorrent adalah jawapan yang tepat untuk anda. Ini adalah salah satu dari banyak aplikasi Torrent yang mendapat pujian positif kerana mempunyai antara muka yang sederhana, tetapi masih berfungsi.

Pada masa ini, µTorrent tersedia pada peranti Android dengan antara muka yang sederhana sehingga anda dapat melihat dan mengurus pelbagai fail dengan lebih cepat di Torrent.

Melalui aplikasi ini anda dapat menentukan lokasi penyimpanan, menghapus Torrents tanpa kehilangan data, dan mengaktifkan mod penyambungan dengan Torrent apabila hanya ada sambungan WiFi. µTorrent menyediakan percubaan percuma bagi anda yang ingin mencubanya sebelum membeli versi berbayar.

2. aTorrent

aTorrent

Anda boleh mengatakan bahawa aTorrent mempunyai banyak persamaan dengan µTorrent. aTorrent disokong oleh ciri yang sama, mulai dari memuat turun hanya ketika disambungkan ke WiFi, memilih lokasi penyimpanan, dan banyak lagi. Selain itu, aplikasi ini juga menyokong penyimpanan memori luaran.

Aplikasi ini dilengkapi dengan Reka Bentuk Bahan dan Widget yang membolehkan anda memantau statistik proses muat turun melalui Laman Utama peranti Android anda. aTorrent boleh didapati dalam versi percuma dan juga versi berbayar dengan harga US $ 2.99.

3. BitTorrent

BitTorrent

Satu aplikasi Torrent yang mempunyai nama besar adalah BitTorrent. Melalui aplikasi ini anda dapat menangani pautan magnet dengan lebih pantas. BitTorrent mempunyai Reka Bentuk Bahan yang membolehkan anda meneroka pelbagai maklumat dengan lebih cepat di dalam Torrent. Dengan kata lain, anda boleh menemui banyak muzik, filem atau kandungan fail lain yang ingin anda muat turun.

Sekiranya anda memasang BitTorrent pada peranti Android anda, maka anda boleh memuat turun fail yang diinginkan dengan lebih mudah dan cepat. BitTorent boleh didapati di Play Store dengan versi percuma dan berbayar dengan harga AS $ 2.99.

4. tTorrent

tTorrent

Perlukan torrent dengan  fail lengkap di dalamnya? Maka adalah keputusan yang bijak sekiranya anda memuat turun tTorrent. Dalam aplikasi ini, setiap orang dapat  memuat naik  dan  memuat turun  fail yang  diperlukan. Bukan itu sahaja, tTorrent juga menyokong penyimpanan  fail dalam memori luaran dalam bentuk Kad SD. Tetapi, ini hanya berlaku jika Android anda sudah menggunakan OS versi 5.0 dan lebih tinggi.

Kelengkapan fitur tidak berhenti di situ, kerana tTorrent juga menyokong UPnP, NAT-PMP, ke proksi seperti HTTP dan SOCKS. Apa yang menarik lagi, tTorent mempunyai ciri untuk memuat turun  fail  secara automatik menggunakan RSS. Sangat lengkap,  bukan ? Sekiranya anda berminat, anda boleh membeli aplikasi ini dengan harga Rp 23 ribu di sini.

5. Flud

flud

Flud adalah salah satu daripada banyak aplikasi Torrent yang bagus. Aplikasi ini dilengkapi dengan banyak ciri, termasuk sokongan untuk beberapa protokol yang tidak akan anda temui dalam aplikasi serupa yang lain. Flud sendiri menawarkan Reka Bentuk Bahan terbaik berbanding aplikasi Torrent lain yang pernah ada.

Ciri-ciri yang terdapat dalam versi Flud percuma dan berbayar hampir sama. Cuma, Flud dalam versi berbayar tidak mempunyai iklan yang menjengkelkan. Sehingga kini, Flud berjaya mendapat penilaian 4.5 di Google Play Store. Sebenarnya, aplikasi Torrent ini telah dipasang 10 juta kali oleh pengguna Android.

6. FrostWire

FrostWire

FrostWire adalah aplikasi yang tidak hanya berguna untuk memuat turun fail dari Torrent, tetapi Anda juga dapat mencari Torrent dengan menggunakan aplikasi ini. Anda boleh menggunakan pautan magnet atau fail Torrent. Di samping itu, melalui FrostWire anda boleh memilih lokasi penyimpanan yang anda mahukan.

Kelebihan lain yang ditawarkan oleh aplikasi ini ialah ketersediaan pemain muzik dan penyemak imbas media terbina dalam . Pencarian torrent akan berjalan dengan lancar semasa menggunakan aplikasi ini, walaupun anda mungkin menemui fail besar dari laman web. Secara keseluruhan, ciri yang ditawarkan oleh FrostWire sangat berguna untuk pengguna Torrent.

7. Torrnado

Torrnado

Tidak seperti aplikasi Torrent lain yang telah kita bincangkan sebelumnya, Torrnado tidak memuat turun fail Torrent sendiri. Sebabnya, aplikasi ini akan disambungkan ke komputer anda supaya anda dapat melihat torrents dimuat turun atau dimuat naik di sana. Aplikasi ini berfungsi pada aplikasi lintas platform yang popular, Transmission, dan boleh berfungsi di dua komputer.

Dengan kata lain, Torrnado yang dipasang pada peranti Android anda hanya untuk menguruskan muat turun kerana semuanya dilakukan di komputer. Di Torrnado, anda boleh menambah dan menghapus torrents, melihat statistik muat turun / muat naik, dan melakukan aktiviti pengurusan lain.

8. Transdrone

Transdrone

Uruskan torrents di kotak benih atau pelayan anda menggunakan Transdrone. Aplikasi Torrent yang hebat ini dapat memulakan atau menghentikan torrents, menambah torrents, menetapkan keutamaan, dan banyak lagi yang dapat dilakukan oleh Transdrone. Nampaknya aplikasi ini dapat berfungsi dengan baik pada sebilangan klien torrent.

Terdapat versi lain Transdrone yang disebut Transdroid, yang mempunyai lebih banyak ciri. Namun, hanya Transdrone yang tersedia di Google Play Store, sementara Transdroid hanya tersedia di laman rasmi mereka.

9. Vuze

Vuze

Sebelum ini, Vuze terkenal sebagai aplikasi torrent yang popular untuk komputer. Namun, kali ini Vuze hadir dalam versi Android yang tidak kurang hebatnya daripada versi komputer. Melalui aplikasi ini, anda boleh memuat turun torrents, memindahkan lokasi penyimpanan, dan bahkan mengawal kelajuan muat turun.

Pengguna juga dapat memanfaatkan fitur mulai otomatis dalam aplikasi boot, beralih ke mod WiFi saja, dan mendapatkan pemberitahuan ketika torrents selesai dimuat. Secara keseluruhan , Vuze adalah aplikasi yang sangat baik. Anda boleh mencuba versi percuma terlebih dahulu sebelum memutuskan untuk membeli versi premium.

10. zetaTorrent

zetaTorrent

Akhirnya ada zetaTorrent yang menawarkan ciri unik, seperti penyemak imbas dan penyekat iklan terbina dalam. Anda juga boleh menggunakan pengurus fail terbina dalam jika anda benar-benar memerlukannya. Ini juga mendukung berbagai protokol, termasuk DHT, uTP, dan Peer Exchange.

Tidak perlu ragu untuk memasang zetaTorrent pada peranti anda kerana aplikasi ini masih mempunyai banyak ciri menarik. Kami mengesyorkan agar anda mempunyai versi zetaTorrent berbayar kerana terdapat pelbagai ciri yang ditawarkan, mulai dari penapis IP, sokongan proksi, dan banyak lagi.

11. CatTorrent

CatTorrent

Bagi pengguna Torrent yang masih pemula, aplikasi sederhana dengan penampilan minimalis pastinya akan memudahkan mereka menggunakan Torrent. Oleh itu, CatTorrent hadir sebagai aplikasi mudah yang membolehkan pemula bergerak dengan lebih cekap.

CatTorrent menyokong DHT, mod WiFi sahaja, dan membolehkan anda menukar lokasi storan dengan cepat. Dengan CatTorrent, anda boleh memuat turun bahagian Torrent dengan mudah. Aplikasi berfungsi satu ini boleh dipasang secara percuma pada peranti Android anda.

Di Indonesia, Torrent adalah cara alternatif untuk memuat turun muzik, filem, komik dan banyak lagi dengan mudah. Apa pun keperluan anda, manfaatkan aplikasi Torrent yang hebat untuk dapat mengakses torrent melalui peranti Android anda. Keberadaan aplikasi ini menggantikan cara memuat turun fail di PC yang dapat dilakukan oleh pengguna Torrent.