10 Aplikasi Lampu Senter Terbaik di Telefon Android

Kehadiran lampu kilat LED pada peranti Android tidak hanya berfungsi sebagai penolong kamera ketika mengambil foto dalam cahaya rendah. Pada masa ini, lampu suluh juga berfungsi sebagai lampu suluh untuk menyala dalam gelap.

Kerana fungsi itu, Google akhirnya membuat ciri lampu suluh khas pada sistem operasi Android 5.0 Lollipop. Tetapi aplikasi lampu suluh yang dilayan oleh Google masih sangat mudah dan hanya mempunyai ciri terhad.

Oleh itu jika anda mahukan aplikasi lampu suluh dengan ciri yang lebih lengkap, kali ini kami akan mengkaji 10 aplikasi lampu suluh terbaik untuk Android yang ada sekarang. Pelbagai aplikasi ini juga sangat sesuai untuk peranti yang belum berjalan pada sistem operasi Android 5.0 Lollipop.

10 Aplikasi Lampu suluh Terbaik

Bagi anda yang memerlukan aplikasi lampu suluh di Hp, maka anda boleh menyemak cadangan aplikasi lampu suluh dari yang berikut.

1. Lampu suluh pintar

Lampu suluh pintar

Smart Flashlight adalah aplikasi yang merupakan bagian dari keluarga Smart Tools. Seperti yang kita ketahui, pelbagai aplikasi Alat Pintar sangat popular di Android kerana pelbagai ciri yang dapat memudahkan kerja seharian kita.

Lampu suluh pintar sendiri akan menggunakan lampu suluh LED dari kamera untuk digunakan sebagai lampu suluh. Sekiranya anda tidak mempunyai lampu kilat, aplikasi ini akan menggunakan skrin peranti anda sebagai lampu suluh.

Aplikasi Smart Flashlight ini juga memiliki widget khusus yang dapat anda pasangkan di homescreen. Dengan cara itu anda hanya perlu membuka skrin utama untuk mengaksesnya secara langsung. Sila muat turun aplikasi ini di Google Play Store.

2. Lampu suluh

Lampu suluh

Aplikasi lampu suluh ini yang dibuat oleh  pembangun  Peacock Photo Studio telah dipercayai dan dimuat turun oleh lebih daripada 52,000 pengguna PlayStore. Tidak jauh bezanya dengan aplikasi lampu suluh yang lain, Senter juga menawarkan berbagai fitur dalam memberikan pencahayaan hanya melalui telefon bimbit.

Beberapa ciri andalan dalam Lampu suluh adalah Lampu Sorot dalam Gelap, Lampu Skrin Warna, Lampu Kilat Morse Code untuk SOS, dan juga lengkap dengan Kompas & Peta. Lampu tidak akan menghalangi anda membaca buku dalam kegelapan. Cukup hidupkan aplikasi Lampu suluh dan nikmati buku anda. Berminat? Muat turun aplikasi di sini.

3. Lampu suluh kecil + LED

Lampu suluh kecil + LED

Tiny Flashlight + LED adalah aplikasi lampu suluh yang cukup banyak digunakan hari ini berkat saiznya yang kecil dan cukup mudah digunakan. Pada masa ini aplikasi Tiny Flashlight + LED telah dimuat turun oleh lebih daripada 100 juta pengguna Android.

Semasa membuka aplikasi ini, Anda akan diberi tombol daya, penunjuk bateri, dan peringatan yang mengatakan bahawa penggunaan lampu suluh akan mengurangkan kapasiti bateri. Tidak ada halaman lain lagi dan yang harus anda lakukan hanyalah menekan butang kuasa untuk menghidupkan dan mematikan lampu suluh.

4. Lampu suluh Led 2019 - Lampu obor super terang

Lampu suluh Led 2019 - Lampu obor super terang

Aplikasi ini percuma dan anda boleh menggunakannya kapan saja, di mana sahaja. Sebenarnya, aplikasi ini sangat ringan kerana hanya menggunakan 3.9MB yang  anda tahu ! Selain itu, aplikasi ini juga mempunyai lampu suluh dengan pencahayaan yang tepat. Jadi, Lampu suluh Led 2019 - Lampu obor super terang sesuai untuk menyalakan apa sahaja termasuk membaca buku. Ingin mencuba?

5. Lampu suluh Terang Percuma

Lampu suluh Terang Percuma

Salah satu aplikasi yang baik untuk lampu suluh Android ialah Lampu Senter Terang Percuma. Aplikasi ini hampir sama dengan beberapa jenis aplikasi lain yang memanfaatkan flash kamera LED telefon pintar anda.

Namun, aplikasi ini akan menjadikan cahaya yang keluar dari LED Flash kamera lebih terang. Bukan hanya itu, Brightlight Flashlight Free juga membolehkan anda menjadikan skrin utama dan keyboard backlight pada telefon pintar anda lebih terang.

6. Lampu suluh warna

Lampu suluh warna

Seperti namanya, Color Flashlight adalah aplikasi yang dapat menyediakan lampu suluh dengan cahaya berwarna. Aplikasi ini mungkin tidak sesuai untuk anda yang sangat memerlukan pencahayaan dalam kegelapan, tetapi aplikasi ini sangat menarik untuk bersenang-senang.

Selain menghadirkan berbagai warna, aplikasi ini juga menghadirkan berbagai ukuran dan bentuk lampu suluh. Malah anda juga boleh menulis mesej tertentu sekiranya suatu hari anda mencari rakan di khalayak ramai. Sila muat turun aplikasi Senter Warna di sini.

7. Lampu suluh utama

Lampu suluh utama

Flashlight Ultimate, sebagai salah satu aplikasi yang baik untuk versi lampu suluh Caris Signal. Sebabnya, dengan aplikasi ini pengguna akan diberi kemudahan ketika mereka memerlukan pencahayaan atau cahaya ketika lampu padam. Di samping itu, Ultimate Flashlight menawarkan i nterface  mudah dan tidak rumit.

Selain menawarkan pencahayaan yang cukup terang dan cukup memadai, Ultimate Flashlight juga tidak akan menggunakan ruang  penyimpanan yang  terlalu banyak. Aplikasi ini diklasifikasikan sebagai berkapasiti kecil. Adakah anda mahu menggunakannya juga? Anda boleh memuat turun aplikasi di sini.

8. Lampu suluh LED HD

Aplikasi lampu suluh LED Flashlight

Lampu suluh LED HD juga merupakan salah satu aplikasi lampu suluh yang paling popular di Google Play Store. Perhatikan bahawa aplikasi ini telah dimuat turun oleh lebih dari 600 ribu pengguna Android sejak dilancarkan awal beberapa tahun yang lalu.

Aplikasi ini menyajikan antara muka yang mudah dan senang digunakan. Terdapat juga widget yang membolehkan anda mengaksesnya dari skrin utama. Menariknya, aplikasi ini akan meminta izin untuk menggunakan kamera anda walaupun tidak diketahui apakah fungsinya. Sila muat turun aplikasi secara percuma di sini.

9. Lampu suluh LED Super-Bright

Lampu suluh LED Super-Bright

Aplikasi lampu suluh terakhir yang boleh anda cuba ialah Lampu suluh LED Super-Bright. Aplikasi ini menghadirkan antara muka yang sangat cantik jika dibandingkan dengan aplikasi lain. Seperti namanya, aplikasi ini juga memaparkan lampu suluh yang jauh lebih terang daripada aplikasi lain.

Antaramuka yang indah juga digabungkan dengan kemudahan operasi. Di halaman utama anda akan disertakan dengan slaid untuk menghidupkan dan mematikan lampu suluh. Di atasnya ada pemasa jika anda ingin menghidupkan lampu suluh untuk jangka masa tertentu. Sila muat turun aplikasi di Play Store.

10. Lampu suluh untuk Samsung Galaxy

Lampu suluh untuk Samsung Galaxy

Aplikasi ini menampilkan ciri-ciri unggul dari versi sebelumnya, iaitu kompas. Kehadiran kompas ini sangat membantu bagi anda yang tersesat dan hilang arah pada waktu malam ketika menjelajah hutan atau gunung.

Selain itu, aplikasi Lampu Senter untuk Samsung Galaxy juga mempunyai mod "amaran kecemasan" yang akan memaparkan lampu berkedip berterusan. Ciri-ciri ini sangat berguna bagi anda yang berada dalam bahaya. Sila muat turun aplikasi ini di sini.

Cadangan Permohonan Lain

Selain 10 aplikasi lampu suluh yang disebutkan sebelumnya, ia juga akan mengesyorkan aplikasi lampu suluh terbaik lain. Apa benda itu? Berikut adalah senarai lengkap:

1. LED Lampu suluh Terang

Lampu suluh LED Terang

Sesuai dengan nama aplikasi, Lampu suluh LED Terang ini akan menampilkan cahaya terang sebagai lampu suluh digital. Malah, aplikasi ini juga mendakwa bahawa Lampu suluh Terang dapat digunakan dengan cepat apabila diperlukan. Jadi, anda tidak perlu risau aplikasi ini mengalami nama yang  lambat.

Kelebihan lain adalah, aplikasi ini tidak hanya berfungsi sebagai lampu suluh kerana ada fitur sebagai  lampu  untuk pemberitahuan juga yang  Anda tahu. Tidak ketinggalan, LED Senter Terang mempunyai sejumlah tema menarik untuk anda paparkan di telefon bimbit. Berminat? Anda boleh memuat turunnya secara langsung di sini.

2. Lampu suluh LED Selene & FLASH

Lampu suluh LED Selene & FLASH

Percuma dan kaya dengan fitur, itulah yang dimaksudkan oleh aplikasi yang disebut LED Flashlight Selene & FLASH. Ini adalah aplikasi di mana anda dapat menyesuaikan tahap kecerahan cahaya yang dihasilkan dari Selene & FLASH LED Flashlight. Selain itu, aplikasi ini juga menawarkan lampu suluh digital yang menjimatkan bateri. Jadi, anda tidak perlu risau tentang masalah bateri yang boros. Bagaimana anda mahu mencuba aplikasi ini?

3. Ikon Obor - Lampu suluh

Ikon obor - Lampu suluh

Jika aplikasi yang satu ini menawarkan ikon yang akan memudahkan anda apabila anda memerlukan lampu suluh. Jadi, anda tidak perlu rumit untuk memasukkan aplikasi atau membuka aplikasi terlebih dahulu semasa menggunakan lampu suluh. Cukup klik ikon obor  (simbol)  dan lampu suluh akan mula secara automatik.

Fun, Ikon Obor - Lampu suluh tidak akan ada iklan. Sebenarnya, Ikon Obor - Lampu suluh menjamin kecerahan lampu suluh yang cukup terang untuk lampu suluh. Oh ya,  yang terbaik, aplikasi ini sangat ringan. Ikon obor - Lampu suluh hanya akan mengambil 27KB dalam ingatan anda  .

4. Lampu suluh Galaxy

Lampu suluh Galaxy

Dalam Lampu Senter Galaxy, pengguna dapat memilih warna lampu suluh yang diinginkan. Terdapat beberapa varian warna lampu suluh yang dihasilkan oleh Galaxy Flashlight, termasuk putih, merah, hijau, biru, kuning, dan merah jambu.

Aplikasi ini juga mempunyai tahap kecerahan yang baik untuk cahaya dalam gelap. Sekiranya anda memerlukan aplikasi lampu suluh yang akan menyala melalui skrin telefon bimbit, anda boleh memuat turun Lampu Senter Galaxy.

5. Lampu suluh Super + LED

Lampu suluh Super + LED

Satu lagi aplikasi hebat untuk lampu suluh di telefon Android, Super Flashlight + LED. Ini adalah aplikasi yang menghadirkan  cahaya neon  ketika digunakan. Juga, aplikasi ini mempunyai fitur SOS Signal, ada juga fitur  mode signal alarm. Semua ciri ini boleh anda gunakan secara percuma. Nah, jika anda mahukan aplikasi Super Flashlight + LED, ia boleh dimuat turun secara percuma dan hanya akan menghabiskan 4.4MB.

Itulah 10 aplikasi lampu suluh terbaik yang boleh anda gunakan pada peranti Android hari ini. Aplikasi mana yang menjadi kegemaran anda? Sekiranya terdapat aplikasi lampu suluh lain yang belum disenaraikan di sini, sila kongsi dengan kami di ruangan komen di bawah.