10 Aplikasi Penggera Terbaik untuk Telefon Pintar Android

Makluman telah wujud sejak sebelum telefon pintar dicipta. Namun, sejak telefon pintar mulai digunakan secara meluas, fungsi penggera menjadi lebih maksimal. Kita boleh menjadikan lebih daripada satu penggera untuk mengingatkan pelbagai aktiviti. Tidak hanya bangun tidur, penggera di telefon pintar juga dapat digunakan ketika membakar kue, peringatan tentang aktiviti, dan banyak lagi.

Walaupun pada masa ini terdapat sejumlah peringatan jadual waktu aplikasi, tetapi beberapa orang masih setia menggunakan penggera untuk menjadi peringatan setiap saat. Datang , lihat cadangan untuk aplikasi penggera terbaik untuk Android dari yang berikut jika anda adalah salah satu pengguna penggera setia.

10 Aplikasi Penggera Terbaik di Android

1. Jam Penggera - Makmal AVG

Jam Penggera Xtreme dan Pemasa

Pertama, terdapat aplikasi penggera terbaik yang menyeronokkan dan dapat berfungsi dengan baik. Jam Penggera, dibuat oleh AVG Labs, mempunyai fungsi penggera yang baik, di mana nada penggera akan berbunyi perlahan dan kemudian akan mengeras secara beransur-ansur. Sudah tentu aplikasi ini berfungsi untuk membangunkan pengguna secara semula jadi tanpa membuat mereka terkejut.

Selain itu, aplikasi ini mempunyai butang tunda yang besar sehingga dengan mata anda separuh tertutup, anda masih dapat menekan butang untuk menunda penggera. Jam Penggera juga dilengkapi dengan fitur pemasa tidur untuk memantau kualiti tidur anda.

2. Penggera

PenggeraMon

Sudah digunakan oleh sekitar 25 juta orang dari seluruh dunia menjadikan AlarmMon salah satu aplikasi penggera terlaris di Play Store. Penggera unik ini menawarkan pelbagai mod penggera, mulai dari penggera bising, penggera senyap, penggera permainan, penggera video, hingga penggera pita idola.

Terdapat juga ciri Penggera Selebriti di mana anda akan dikejutkan oleh bintang K-Pop kegemaran anda setiap pagi. Ingin tahu betapa seronoknya mencuba aplikasi yang menyeronokkan ini? Ayuh , pasang AlarmMon secara percuma dari Play Store!

3. Penggera

Penggera

Tidak bolehkah anda bangun dengan penggera yang bergantung pada nada dering? Mungkin sudah tiba masanya anda mencuba aplikasi penggera yang paling menjengkelkan ini. Alarmy adalah aplikasi pintar dan mengecewakan untuk membangunkan seseorang.

Kerana pengguna Alarmy mesti mendaftarkan tempat di rumahnya yang jauh dari bilik tidur, misalnya dapur atau bilik mandi. Untuk mematikan penggera yang berbunyi, suka atau tidak pengguna mesti berjalan ke tempat yang didaftarkan dan mengambil gambar rumah.

Rasa bahawa ini terlalu melampau? Tidak ada masalah kerana Alarmy mempunyai cara lain untuk mematikan penggera yang berdering. Pengguna boleh menggoyangkan telefon pintar mereka atau menyelesaikan masalah matematik untuk mematikan penggera. Betul-betul mengecewakan, bukan ?

4. Jam Penggera Selamat Pagi

Jam Penggera Selamat Pagi

Bukan aplikasi penggera biasa, itulah yang dapat menggambarkan Jam Penggera Selamat Pagi. Aplikasi ini dapat menjadikan tidur anda lebih lena dan badan anda lebih segar. Jam Penggera Selamat Pagi akan memantau isyarat dari badan dan bangun dengan lembut ketika anda berada dalam fasa ringan.

Aplikasi ini juga dapat mempersembahkan lagu untuk menenangkan anda ketika anda ingin tidur. Cara membantu aplikasi ini mengesan isyarat tubuh anda adalah dengan meletakkan telefon di tempat tidur supaya aplikasi dapat memantau pergerakan anda. Jam Penggera Selamat Pagi juga dapat menunjukkan statistik kualiti tidur anda setiap malam.

5. Jam Penggera Teka-teki ⏰

Jam Penggera Teka-teki ⏰

Aplikasi yang satu ini cukup unik dan tidak biasa jika dibandingkan dengan aplikasi sebelumnya. Dalam Puzzle Alarm Clock the, penggera yang anda tetapkan tidak akan berhenti berbunyi jika anda belum menyelesaikan teka-teki yang ditunjukkan oleh aplikasi. Tenang, memandangkan teka-teki itu tidak sukar,  sebenarnya  teka-teki yang ada akan membuat anda benar-benar terjaga. Menarik,  bukan?

6. Saya Tidak Boleh Bangun! Jam loceng

Saya Tidak Boleh Bangun

Sebab utama mengapa banyak orang bergantung pada penggera adalah kesukaran untuk bangun. Sekiranya anda seorang yang sering menghadapi masalah untuk bangun, maka anda perlu memasang aplikasi I Can't Wake Up! Jam Penggera Untuk menunda penggera ( tunda ) anda perlu melakukan lapan acara terlebih dahulu.

Idea aplikasi ini sebenarnya adalah untuk mengelakkan anda kembali tidur. Anda mesti menyelesaikan sejumlah teka-teki yang mesti diselesaikan sebelum anda dapat menekan butang tunda . Dengan menggunakan "Saya Tidak Boleh Bangun! Jam Penggera "pada telefon pintar anda, dijamin anda tidak akan lambat bangun lagi.

7. Jam Penggera untuk Tidur Berat

Jam Penggera untuk Tidur Berat

Kerap tidur terlalu lama kerana anda tidak boleh bangun? Sudah tiba masanya anda memasang Jam Penggera untuk Tidur Berat pada telefon pintar anda. Penggera ini akan membangunkan anda secara beransur-ansur, dari nada dering lembut hingga paling kuat. Di samping itu, anda juga dapat bangun dengan lagu-lagu kegemaran anda dan ramalan cuaca masa nyata setiap hari.

Berfikir untuk mematikan dan menunda penggera? Tidak semudah itu. Kerana, untuk menekan butang tunda pada Jam Penggera untuk Tidur Berat, anda harus menyelesaikan cabaran, mulai dari matematik, captcha, Wi-Fi, NFC, kod bar, dan sejumlah cabaran lain. Jam Penggera untuk Tidur Berat juga akan merakam hari cuti anda agar aplikasi ini tidak berbunyi semasa cuti tersebut.

8. Jam Penggera Burung Awal

Jam Penggera Burung Awal

Satu lagi aplikasi yang bagus dan pilihan terbaik editor PlayStore, Early Bird Alarm Clock. Dalam aplikasinya, Jam Penggera Burung Awal siap menampilkan pelbagai tema menarik. Di samping itu, aplikasi ini juga membolehkan pengguna mengatur penggera sesuai dengan keperluan mereka, sama ada untuk bekerja atau hanya untuk membangunkan anda dari tidur.

Dan yang baik, aplikasi yang telah dimuat turun oleh lebih daripada 12,000 pemuat turun bersedia untuk menyampaikan bunyi penggera yang tidak terlalu kuat dan cukup mesra telinga. Jadi, Jam Penggera Burung Awal mempunyai beberapa bunyi yang baik untuk membangunkan anda. Oh ya,  aplikasi ini juga mempunyai ciri untuk memeriksa cuaca setiap hari,  anda tahu.

9. Tidur sebagai Android

Tidur sebagai Android

Bukan sekadar penggera yang bertanggung jawab untuk membangunkan penggunanya, Sleep as Android akan menganalisis kualiti tidur untuk mencari masalah tidur yang anda alami. Aplikasi ini juga memberikan statistik kekurangan tidur, iaitu tidur nyenyak atau berdengkur.

Sleep as Android memberikan sokongan untuk Peeble Smartwatch. Anda juga akan terbangun dengan senarai main lagu atau suara semula jadi seperti burung, lautan dan angin. Aplikasi Sleep as Android memastikan bahawa anda tidak kembali tidur dengan pelbagai kaedah verifikasi captcha.

10. Jam Penggera yang Tepat Masa

Aplikasi penggera terbaik Jam Penggera Tepat Masa

Timely Alarm Clock adalah aplikasi penggera yang berjaya yang menjadi viral oleh pembangun  Bitspin. Sebagai penggera, fungsi yang ditawarkan oleh aplikasi ini sebenarnya sangat mudah. Ciri-ciri asas yang ditawarkan oleh Timely Alarm Clock termasuk tetapan penggera dan pemasa.

Selain itu, pengguna juga dapat membuat pengaturan nada dering, mengubah tema, dan membuat cabaran untuk bangun tepat pada waktunya. Yang paling penting, Jam Penggera Tepat Masa dapat berfungsi dengan baik dan dapat diperoleh secara percuma.

Cadangan Permohonan Lain

Selain 10 aplikasi di atas, kami juga masih mempunyai beberapa cadangan untuk anda yang memerlukan aplikasi penggera. Nah, aplikasi yang disarankan juga sebaik sepuluh aplikasi sebelumnya. Berikut adalah senarai lengkap:

11. Jam Penggera Mudah

Jam Penggera Mudah Percuma

Sesuai dengan nama aplikasi, Simple Alarm Clock Free memang menawarkan paparan alarm yang ringkas dan sederhana. Walaupun begitu, aplikasi ini juga dapat menjadi pilihan yang baik bagi anda yang memerlukan penggera di telefon bimbit anda. Apa lagi, Simple Alarm Clock Free mempunyai ciri di mana anda tidak boleh mematikan penggera sebelum anda benar-benar bangun.

Bukan itu sahaja, bahkan aplikasi yang dibuat oleh Moula mempunyai  nada dering  penggera yang tidak terlalu menyakitkan. Jadi, bunyi penggera akan bermula dari bunyi kecil hingga besar. Terdapat juga fitur  getaran  di mana telefon bimbit anda akan bergetar ketika penggera berbunyi.

12. Jam Penggera untuk Saya percuma

Jam Penggera untuk Saya percuma

Dengan aplikasi Jam Penggera untuk Saya secara percuma, pengguna dapat menghias  widget  dan memaparkan penggera di layar Android masing-masing. Sebenarnya, aplikasi ini juga telah menyiapkan sejumlah  nada dering  untuk penggera, tetapi jika Anda merasa tidak sesuai dengan  nada dering , maka Anda dapat memilih lagu-lagu di telefon bimbit Anda untuk digunakan sebagai  nada dering  penggera.

Kelebihan lain dari Jam Penggera untuk Saya adalah, ada maklumat mengenai cuaca setiap hari. Apa yang unik, aplikasi ini mempunyai dua cara untuk mematikan penggera, yang pertama anda dapat menekan butang  mati  seperti penggera pada umumnya, dan yang kedua anda dapat menggoncang telefon untuk mematikan penggera. Jadi kaedah mana yang anda mahu gunakan?

13. Jam Penggera - Picsgram

Jam Penggera - Picsgram

Picsgram pemaju  juga tidak mahu kehilangan dengan mengemukakan permohonan dipanggil Alarm Clock. Ini adalah aplikasi percuma di mana pengguna dapat memilih lagu di telefon bimbit mereka untuk digunakan sebagai  nada dering  pada penggera. Anda juga bebas memilih tema unik dan menarik yang telah disediakan oleh Jam Penggera. Sekiranya anda berminat, sila muat turun aplikasinya terus di sini.

14. Jam penggera - Javier Salmona

Jam penggera - Javier Salmona

Jika anda mahukan penggera bertema yang sedikit  comel,  pilih dan muat turun Jam penggera yang dibuat oleh Javier Salmona. Dalam aplikasi, jam penggera ini menampilkan watak haiwan comel untuk setiap penggera yang anda tetapkan. Terdapat watak haiwan burung hantu, kucing, anjing, buaya, serigala, dan juga itik. Dengan aplikasi ini sudah tentu paparan penggera tidak akan membosankan, ingin mencuba?

15. Jam Penggera Bercakap

Jam Penggera Bercakap

Terdapat satu lagi,  di sini,  aplikasi yang baik untuk penggera, iaitu Jam Alarm Bercakap. Dalam aplikasi percuma ini, bukan sahaja anda akan mempermudah mengatur penggera, anda juga dapat mengatur  volume  penggera, ingin mengarahkan bunyi penggera besar atau dari suara kecil.

Selain penggera, Jam Penggera Bercakap juga dapat digunakan untuk  mengingatkan  aktiviti penting. Jadi, penggera akan berbunyi disertai dengan  nota / memo  yang telah anda tetapkan sebelumnya. Jadi, aplikasi ini bukan hanya untuk bangun, tetapi juga sebagai  peringatan  . Cukup bagus,  bukan?

Berikut adalah 10 aplikasi penggera terbaik untuk anda yang sering terlambat atau menghadapi masalah untuk bangun. Mudah-mudahan dengan memasang aplikasi di atas anda dapat lebih tepat waktu dan tidak terlalu tidur lagi.