10 Aplikasi untuk Memeriksa Postage Paling Popular di Android

Pemeriksaan ongkos kirim (biaya pengiriman) sekarang tidak hanya dilakukan di laman web syarikat perkapalan, tetapi dapat diakses melalui aplikasi di ponsel pintar. Aplikasi untuk penghantaran cek ini juga menyokong memeriksa pelbagai kurir, sehingga lebih mudah bagi mereka yang terlibat dalam perniagaan dalam talian untuk mengetahui biaya pengiriman produk mereka.

Selain memeriksa penghantaran, pengguna aplikasi ini juga dapat memantau paket mereka melalui penjejakan nombor resit. Oleh itu, mereka dapat melakukan banyak perkara di satu tempat sehingga mereka dapat menjadikan kerja lebih efektif dan efisien.

Berikut ini akan membincangkan aplikasi untuk memeriksa pos yang paling popular di Android. Ahli perniagaan dalam talian boleh berpindah ke sini dan memilih aplikasi mana yang paling sesuai digunakan. Berikut adalah senarai.

10 Aplikasi untuk Memeriksa Postage Paling Popular di Android

1. RajaOngkir - Penghantaran

RajaOngkir

Dalam permohonan pesanan pertama untuk memeriksa pos adalah RajaOngkir. Di Google PlayStore, aplikasi ini telah dimuat turun oleh lebih daripada satu juta orang dan mendapat penilaian 4.1. Selain dapat memeriksa pos, orang juga dapat mengesan penghantaran melalui RajaOngkir.

Syarikat logistik yang boleh memeriksa penghantaran mereka di RajaOngkir termasuk: JNE, POS Indonesia, TIKI, Wahana, J&T, SiCepat, RPX, PCP, Pandu, Reward, SAP, JET Express, 21 Express, SLIS, First Logistics, NCS, Star Cargo , NSS Express, Ninja Xpress, Lion Parcel, IDL Cargo, dan PopExpress (untuk harga domestik).

Untuk harga penghantaran antarabangsa yang dibaca di RajaOngkir hanya untuk syarikat logistik TIKI, POS Indonesia, Ekspres, JNE, dan Expedito. RajaOngkir menawarkan antara muka pengguna yang ringkas, fleksibel dan pantas. Ciri lain adalah mempunyai senarai bandar yang lengkap hingga ke tingkat kabupaten. Aplikasi ini cukup ringan dan percuma dimuat turun di sini.

2. Cek Resit dan Penghantaran Pos

Cek Resit dan Pos

Selain itu, terdapat aplikasi Penerimaan Cek dan Penghantaran Pos yang menawarkan ciri untuk menyimpan dan menghapus nombor resit. Dengan ciri ini pengguna tidak perlu memasukkan nombor resit yang sama berkali-kali. Sekiranya nombor resit telah tamat, senarai boleh dihapus dengan menekannya lebih lama.

Senarai logistik yang dapat diperiksa ongkirnya dalam aplikasi ini termasuk, seperti JNE, TIKI, POS, PCP, ESL, RPX, Pandu Express, Wahana, SiCepat, J&T Express, Ganjaran, Cahaya, Logistik Pertama, REX, ESL, SAP Express, JET Express , Indah Logistic, dan 21 Express.

Pemeriksaan ongkir juga dapat dilakukan hingga tingkat kecamatan atau desa yang meliputi seluruh wilayah Indonesia. Aplikasi ini juga dilengkapi pengimbas kod bar, pengimbas teks, dan akaun sandaran.

Aplikasi ini seperti namanya juga dapat digunakan untuk memeriksa penerimaan. Pembawa yang dapat dipantau di sini adalah JNE, TIKI, POS, Wahana, Pandu Express, SiCepat, J&T Express, PCP, NEX Logistics, ARK Express, Dakota, Reward, Rosalia Express, ESL, Ninja Xpress, First Logistics, NEX Logistics, EMS Logistics POS Indonesia, SAP Express, RPX, JET Express, Lion Parcel, Lazada Express, ARK Express, dan REX.

Terdapat dua logistik resinya syarikat-syarikat boleh menjejaki dengan permohonan ini, LWE (Logistics Worldwide Express) dan CHINA POST. Lebih daripada 500 ribu orang telah menggunakan aplikasi ini. Sekiranya berminat, aplikasi Cek Resit dan Penghantaran boleh dimuat turun di sini.

3. Cekresi.com - Semak Harga dan Harga All-in-One

Semak resit

Aplikasi pos cek ketiga adalah Cekresi.com yang menyediakan perkhidmatan cek penerimaan untuk 31 syarikat logistik atau perkapalan. Hanya untuk memeriksa pos aplikasi Check Checkout hanya sokongan untuk lima syarikat, iaitu JNE, Pos, TIKI, SiCepat dan Wahana.

Salah satu kelebihan Cekresi.com adalah sistem pemeriksaan penerimaan. Pengguna tidak perlu memilih ekspedisi semasa memasukkan nombor resit mereka. Cukup masukkan resit dan sistem akan segera memberitahu keberadaan pakej. Ringkas bukan?

Pastikan sambungan internet dalam keadaan baik sehingga ketika memeriksa pos dan penerimaan tidak ada masalah. Walau bagaimanapun, aplikasi Cekresi.com mempunyai ciri di mana pengguna dapat memeriksa status penghantaran dan penghantaran tanpa internet untuk senarai yang telah memasukkan sejarah. Muat turun aplikasi ini di sini.

4. JNE saya

JNE saya

Oleh kerana JNE adalah salah satu syarikat perkapalan yang paling popular di Indonesia, sudah tentu terdapat banyak pengguna perkhidmatan logistik. Pelanggan setia JNE dapat memeriksa pos, cek penerimaan, dan lain-lain dalam aplikasi mereka yang disebut My JNE.

Pemeriksaan penghantaran di My JNE akan diselesaikan dengan pengiraan paket yang akan dihantar. Itu termasuk berat, panjang, lebar, dan tinggi bungkusan. Ini bertujuan agar cek pos berjalan dengan tepat.

Pakej dengan jumlah melebihi peraturan JNE akan dikira berat. Jadi, ada kemungkinan bungkusan hanya berat 1 kg tetapi isinya besar, sehingga dapat dikira beberapa kilogram lebih berat. Oleh itu, pengguna JNE tidak perlu keliru untuk mengira berat dan isi pakej mereka sahaja. Muat turun aplikasi My JNE di sini.

5. J&T Express

JNT

Selain itu, terdapat J&T merah yang juga sering menjadi pilihan untuk menghantar bungkusan. Sama dengan JNE, ekspedisi ini juga mempunyai aplikasi pemeriksaan status penghantaran dan pemeriksaan pos di Play Store bernama J&T Express.

Aplikasi J&T Express dilengkapi dengan fitur carian Titik Titik yang paling dekat dengan lokasi pengguna menggunakan peta Google atau Peta Google. Oleh itu, ciri ini dapat memudahkan pengguna yang ingin menghantar pakej. Muat turun aplikasi J&T Express di sini.

6. Periksa Postage JNE, TIKI, POS & Semua Pembawa

Cek Postage

Permohonan untuk memeriksa postage nombor enam adalah Check Postage JNE, TIKI, POS & All Courier. Tidak dijelaskan secara terperinci sebarang ekspedisi yang dapat diperiksa ongkirnya dalam aplikasi ini. Sebilangan yang disebutkan termasuk JNE, TIKI, POS Indonesia, Wahana, J&T, dan Pandu Logistik. Selain itu, aplikasi ini juga menyokong pemeriksaan tambang antarabangsa.

Kurir yang disokong oleh aplikasi cek pos dan penerimaan ini adalah JNE, TIKI, POS, RPX, ESL, PCP, Pandu Express, WAHANA, SICEPAT, J&T, PAHALA, LIGHT, SAP, JET, DSE, SLIS, FIRST, NCS, dan BINTANG. Aplikasi ini boleh dimuat turun di sini.

7. Periksa Postage JNE, TIKI, J&T, Lion Parcel, Wahana, Pos

Semak postage JNE

Aplikasi untuk memeriksa pos ini menyokong pemeriksaan pos dan penerimaan untuk sejumlah ekspedisi, seperti JNE, POS, TIKI, PCP, ESL, RPX, Pandu, Wahana, SiCepat, J&T, Ganjaran, Cahaya, SAP Express, JET, Indah Logistic, Solutions Express, 21 Express (DSE), First, NCS, Lion Parcel dan NSS Express.

Aplikasi ini juga membawa beberapa ciri seperti saringan hasil pemeriksaan pos yang dapat memaparkan hasil pos kurir yang diinginkan oleh pengguna dan juga dapat menyusun harga kurir termurah.

Selain itu, hasil pemeriksaan pos juga dapat dikongsi secara langsung melalui banyak platform seperti WA, Line, BBM, Twitter, Facebook Messenger, Email, Bluetooth, Google Drive, dan lain-lain. Oleh itu pengguna dapat berkongsi dengan lebih mudah dengan orang lain yang meminta wang pos yang sama (cukup berguna untuk kedai dalam talian CS di sini).

Terdapat lebih banyak ciri yang ditawarkan oleh aplikasi untuk memeriksa pos ini. Sekiranya anda mahu memuat turunnya sila ke sini.

8. Periksa Postage JNE, TIKI, POS (Semua Penghantar)

Periksa Kos Penghantaran

Aplikasi cek pos ini menyokong beberapa ekspedisi seperti JNE Check Post, TIKI, POS, Wahana, Sicepat, dan banyak lagi. Di sini juga pengguna dapat mengesan penghantaran. Salah satu ciri yang ditawarkannya adalah "Resit Saya" yang berisi sejarah pemeriksaan penerimaan. Pengiraan kos hingga tingkat kecamatan di semua tujuan kota di Indonesia. Muat turun aplikasi di sini.

9. Kos Penghantaran Lengkap: JNE, POS, J&T, TIKI

Penghantaran Lengkap

Yang ini menyokong pemeriksaan pos untuk ekspedisi seperti JNE, TIKI, Pos Indonesia, ESL Express, RPX, PCP, dan juga menawarkan cek pos antarabangsa. Beberapa ciri yang dibawanya adalah nilai tukar rupiah berbanding dolar AS, laporan pos, pengimbas kod bar, dan banyak lagi. Muat turun aplikasi sekarang di sini.

10. Cek Resit Cek JNE, POS, J&T, (Semua Pembawa)

Semak Resit Pos

Permohonan terbaru untuk cek pos menyokong pemeriksaan pos dan cek penerimaan untuk ekspedisi JNE, Pos Indonesia, J&T, TIKI, Si Fast, dan Wahana. Ciri-ciri yang dibawanya merangkumi, misalnya, ukuran aplikasi yang kecil dan dapat menyimpan sejarah pencarian pos, dan lain-lain. Muat turun aplikasi di sini.

Itulah senarai 10 aplikasi untuk memeriksa postage yang boleh dipasang pada telefon Android. Setiap aplikasi menawarkan pelbagai ciri dan mempunyai kelebihan dan kekurangan masing-masing. Oleh itu, pilih aplikasi yang dianggap paling berkesan dan cekap dalam memeriksa pos dan lain-lain.

Jangan lupa untuk berkongsi artikel ini untuk menjangkau lebih banyak orang. Baca juga artikel lain mengenai 10 Aplikasi Perniagaan Terbaik di Telefon Pintar Android.