10 Aplikasi E-mel Terbaik untuk Telefon Pintar Android

Di era teknologi moden ini, e-mel adalah salah satu syarat wajib bagi pengguna Android. Bukan hanya untuk mendaftarkan akaun Google Play Store, e-mel juga merupakan surat elektronik untuk mengirim mesej, dokumen, dan pelbagai jenis fail antara rakan, keluarga dan rakan sekerja. Itulah sebabnya e-mel adalah wajib dan anda memerlukan aplikasi e-mel terbaik untuk menyokong aktiviti anda.

Oleh kerana e-mel adalah wajib dimiliki di era moden ini, ia akan memberikan maklumat mengenai aplikasi e-mel yang dapat dipasang pada telefon pintar atau tablet Android anda. Segera, lihat ulasan setiap aplikasi!

10 Aplikasi E-mel Terbaik untuk Android

1. Gmail

aplikasi untuk membuka e-mel Gmail

Gmail adalah aplikasi yang sangat kukuh. Kerana, terdapat berjuta-juta pengguna platform e-mel ini tersebar di pelbagai negara. Oleh kerana Gmail adalah aplikasi yang dikembangkan oleh Google, aplikasi Gmail biasanya tersedia ketika Anda membeli ponsel Android. Aplikasi lalai untuk telefon Android sepertinya menjadi kegemaran para peniaga kerana mempunyai antara muka yang ringkas, Reka Bentuk Bahan, dan sangat mudah digunakan.

Cara menghantar e-mel dari Gmail juga sangat mudah bagi orang biasa. Gmail juga menyediakan kemudahan bagi pengguna untuk membuka alamat e-mel dari platform lain. Melihat semua perkara yang ditawarkan oleh Gmail, tidak salah jika Gmail adalah aplikasi e-mel terbaik yang pernah ada.

2. Surat Yahoo

Mel Yahoo

Tidak jauh berbeza dengan Gmail Google. Yahoo juga tidak mahu kalah dengan melancarkan aplikasi e-mel terbaik untuk pengguna Android. Aplikasi percuma yang disediakan oleh Yahoo ini diberi nama Yahoo Mail dengan lebih daripada 3 juta pengguna mudah alih berasaskan Android telah memuat turunnya di PlayStore.

Aplikasi e-mel dropout Yahoo juga cukup lengkap. Anda tentu saja boleh menukar mesej melalui Yahoo Mail. Namun, sebelum anda menikmati semua kemudahan yang disediakan, anda mesti mendaftarkan diri dengan  mendaftar. 

Tidak perlu risau tentang had atau had dalam menghantar dan menerima e-mel. Yahoo siap dengan  penyimpanan  1000 GB untuk semua e-mel yang anda ada. E-mel yang baik dalam bentuk perkataan, excel, gambar, dan bahkan fail berat lain. Adakah anda ingin mempercayakan e-mel kepada Yahoo? Dapatkan permohonan di sini.

3. Microsoft Outlook

Microsoft Outlook

Siapa yang tidak mengenali syarikat Microsoft? Syarikat bertaraf dunia yang terkenal dengan Windows juga memperkenalkan aplikasi e-mel untuk Android anda. Microsoft Outlook, itulah bagaimana ia dipanggil untuk aplikasi e-mel dropout Microsoft

Tidak jauh berbeza dengan pesaingnya, Google dan Yahoo, aplikasi yang satu ini juga akan siap membantu anda dalam pertukaran mesej elektronik melalui telefon bimbit yang canggih. Bukan itu sahaja, Microsoft Outlook juga dapat dihubungkan dengan mudah ke e-mel anda yang lain. Anda juga boleh menyambung ke kalendar untuk peringatan jadual. Cukup lengkap? Muat turun aplikasi di sini.

4. Surat Zoho

aplikasi e-mel zoho terbaik

Adakah anda mahu dua akaun e-mel log masuk secara serentak? Anda boleh lakukan dengan salah satu aplikasi e-mel terbaik untuk Android yang satu ini. Zoho Mail, mempunyai kelebihan kerana dapat log masuk ke dua akaun e-mel Zoho sekaligus tanpa rumit atau lambat.

Di sini pengguna Zoho dapat mengakses dan mengurus juga mengendalikan dua akaun e-mel pada masa yang sama. Bukan hanya itu, Zoho juga menawarkan kemudahan  Work Offline. Ciri satu ini akan memudahkan anda menghantar e-mel walaupun anda tidak tersambung ke internet. Apabila anda disambungkan ke internet, Zoho akan menghantar e-mel secara automatik. Berminat? Dapatkan aplikasi Zoho di sini.

5. Mel.com

surat mel

Lebih daripada 41,000 kali, pengguna Android telah memuat turun aplikasi e-mel yang satu ini. Anda boleh memanggilnya aplikasi Mail.com. Sama seperti aplikasi yang telah disemak dalam perbincangan di atas, Mail.com juga diaktifkan untuk anda yang memang sering menggunakan e-mel untuk memudahkan semua aktiviti.

Mail.com menyematkan TLS dan juga SSL. Fungsi kedua perkara ini adalah untuk melindungi e-mel di peti masuk dan e-mel lain dari semua serangan virus. Jadi, anda tidak perlu risau untuk diretas  kan? Ingin mencuba? Anda boleh memuat turun aplikasi secara langsung di sini.

6. Mel GMX

mel gmx

Masih mengenai aplikasi e-mel yang boleh menjadi penyelesaian dan pilihan yang tepat untuk pengguna Android anda. GMX Mail meletakkan dirinya sebagai salah satu daripadanya. Dalam aplikasinya, GMX siap membantu memberikan kemudahan pertukaran mesej elektronik melalui telefon bimbit.

Sekiranya anda tidak mempunyai akaun GMX, anda tidak perlu risau kerana GMX mempunyai ciri yang dapat menyokong alamat e-mel lain, seperti Gmail, Yahoo dan Outlook. Sebenarnya, anda tidak perlu takut dengan lowbat dengan cepat kerana peningkatan aplikasi. GMX Mail sebenarnya mesra menggunakan bateri HP. Berminat? Segera, pasang aplikasinya di sini.

7. Fastmail

pos laju

Menjaga privasi untuk semua e-mel yang anda miliki adalah salah satu asas utama aplikasi e-mel ini. Fastmail melengkapkan aplikasinya dengan pelbagai ciri kemudahan. Ya, anda boleh membuat  kunci  pin untuk e-mel anda dengan Fastmail.

Bukan hanya untuk menukar e-mel, Fastmail juga akan membantu anda mengatur semua aktiviti anda. Oleh itu, aplikasi ini akan siap untuk mengingatkan anda tentang jadual yang harus anda jalankan. Cukup lengkap, mudah, praktikal dan percuma. Muat turun aplikasi di sini.

8. Tutanota

tutanota

Keselamatan dan kerahsiaan e-mel juga dijaga oleh aplikasi Tutanota untuk penggunanya. Anda tidak perlu risau kerana semua mesej elektronik penting dan sulit anda dibaca oleh orang yang tidak bertanggungjawab. Sebabnya, anda boleh memberikan kod akses jika anda ingin memasukkan aplikasi e-mel.

Sebagai tambahan, Tutanota menawarkan beberapa  domain  untuk alamat e-mel anda, seperti misalnya @ tutanota.com, @ tutanota.de, @ tutamail.com, @ tuta.io dan @ keemail.me. Tutanota juga menyediakan  simpanan  percuma 1GB. Anda mahu menggunakan aplikasi ini? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

9. AOL

AOL

Mungkin jarang mendengar atau mengetahui AOL Mail ini. Ya, ini adalah  penyedia e-mel lama  yang boleh dikatakan masih cukup baik untuk memenuhi keperluan e-mel. Seperti  penyedia e-mel lain  , anda boleh membuat e-mel dengan mudah dan pastinya boleh mendaftar untuk akaun media sosial.

Kelebihan lain yang ditawarkan oleh AOL ialah ketersediaan  platform berita  bagi anda yang tidak mahu ketinggalan berita terkini. Malah, anda juga boleh membaca artikel menarik baik dari E-mel. Facebook atau Twitter. Sekiranya anda berminat untuk menggunakan AOL, anda boleh memuat turun aplikasinya di sini.

10. Surat Yandex

yandex

Akhir sekali, jika anda pengguna e-mel aktif untuk menyokong aktiviti, Yandex Email boleh menjadi salah satu penyelesaian terbaik yang boleh digunakan dan disematkan pada telefon pintar Android. Salah satu aplikasi e-mel terbaik versi ini juga memudahkan pengguna untuk menukar mesej elektronik.

Pelbagai ciri kemudahan ditawarkan oleh aplikasi tersebut. Bermula dari ciri-ciri yang siap menambahkan banyak  subjek  ketika menghantar e-mel untuk  menyaring  e-mel masuk, belum dibaca, dan lain-lain. Ingin tahu? Cubalah aplikasinya dengan memuat turun Yandex Mail di sini.

11. Alto

alto

Mempunyai banyak alamat e-mel dari perkhidmatan e-mel yang berbeza? Tidak menjadi masalah jika anda mempunyai Alto di telefon bimbit anda. Alto menyokong beberapa platform e-mel, mulai dari AOL, Yahoo Gmail, Outlook, iCloud, Exchange, dan banyak lagi.

Aplikasi ini dilengkapi dengan reka bentuk sederhana dengan sentuhan warna yang menarik. Papan pemuka di Alto akan menunjukkan perkara penting. Anda boleh menyesuaikan tindakan leret untuk melakukan apa yang anda mahukan. Di samping itu, perkhidmatan e-mel lama AOL masih dapat berfungsi dengan baik melalui aplikasi ini.

Berikut adalah 10 pilihan aplikasi e-mel terbaik yang patut dipasang pada peranti Android anda. Sekiranya anda, aplikasi e-mel apa yang sedang anda gunakan secara aktif pada telefon pintar anda? Sekiranya anda mempunyai cadangan atau cadangan mengenai aplikasi e-mel lain, sila tulis cadangan anda di ruangan komen.