10 Cadangan fon kepala dan alat dengar terbaik untuk tahun 2020

Alat dengar adalah alat tambahan untuk mendengar suara dengan lebih jelas. Alat dengar akan disambungkan ke peranti sehingga anda dapat mendengar suara dengan kualiti audio yang lebih baik dan tajam. Oleh itu, banyak alat dengar digunakan untuk mendengar muzik, menonton filem, dan bermain permainan.

Untuk mendapatkan kualiti audio yang terbaik, anda juga mesti menggunakan alat dengar terbaik. Baiklah, yang berikut akan berkongsi beberapa cadangan fon kepala dan alat dengar terbaik di dunia. Senarai alat dengar yang kami kaji di bawah semuanya dijual dengan harga di bawah 3 juta rupiah.

1. Yoga X-02

Fon Kepala dan Alat dengar Yoga X-02 Terbaik

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Mencari fon kepala dan alat dengar terbaik? Yoga X-02 adalah salah satu alat dengar terbaik di dunia. Pad fon kepala ini merangkumi semua bahagian telinga sehingga audio yang disalurkan akan didengar dengan lebih jelas. Resolusi suara yang ditawarkan oleh fon kepala ini cukup bagus, sub-bass yang dihasilkan juga terdengar sangat dalam.

Yoga X-02 mempunyai frekuensi tindak balas 10 Hz - 24 kHz. Fon kepala yang menyediakan kabel 1.3 meter serasi untuk digunakan dalam bermain permainan atau mendengar muzik kegemaran anda. Dana yang mesti disediakan sekiranya anda ingin membawa pulang Yoga X-02 adalah 1.5 juta rupiah.

2. Sony MDR-7510

Sony MDR-7510

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Satu lagi fon kepala berkualiti tinggi yang dikeluarkan oleh Sony, Sony MDR-7510. Fon kepala ini dilengkapi dengan unit pemacu 50 mm dengan PET Diafragma. Tidak hairanlah audio yang dihasilkan oleh fon kepala ini terdengar begitu sempurna. Fungsi tindak balas frekuensi dan fon kepala stereo yang lebih luas menjadikan Sony MDR-7510 lebih unggul.

Reka bentuk fon kepala ini nampaknya menutupi semua bahagian telinga sehingga anda dapat mendengar suara yang dipancarkan dari fon kepala ini tanpa terganggu oleh suara yang datang dari luar. Untuk memiliki Sony MDR-7510, anda dapat menyediakan dana sekitar 2-4 juta rupiah.

3. Philips Fidelio X2

Philips Fidelio X2

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Siapa yang boleh menahan daya tarikan Philips Fidelio X2? Fon kepala ini menggunakan pemacu neodymium 50 mm yang akan memberikan suara dengan kekuatan yang kuat dan tetap berbunyi semula jadi. Muzik yang anda dengarkan terasa lebih seimbang dalam bass dan treble kerana kehadiran pemandu.

Prestasi fon kepala ini sangat baik kerana suaranya akan disalurkan terus ke telinga sehingga memberikan pengalaman mendengar muzik atau apa sahaja yang lebih dinamik. Bantal fon kepala ini juga sangat lembut dan selesa.

Sebenarnya, telinga anda tidak akan terasa panas walaupun anda memakai fon kepala ini selama berjam-jam. Dengan semua kelebihan ini, tidak hairanlah jika Philips Fidelio X2 dijual dengan harga 4-5 juta.

4. Sony MDR1A

Sony MDR1A

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Sony mendakwa bahawa MDR1A adalah salah satu fon kepala dan alat dengar terbaik yang sangat selesa dipakai. Pemacu 40 mm dan gegendang telinga yang lebat di telinga membolehkan anda mendengar suara yang disampaikan fon kepala ini dengan jelas dan tajam. Anda boleh mendengar tahap rendah dan tinggi sepenuhnya kerana frekuensi tindak balas Sony MDR1A adalah 3 Hz - 100 kHz.

Fon kepala ini menawarkan kualiti audio berkualiti tinggi yang menjadikan anda dapat mendengar muzik seperti langsung di studio atau pentas di mana pemuzik kegemaran anda membuat persembahan. Harga Sony MDR1A berkisar antara 2.7 hingga 3.9 juta rupiah.

5. Takstar HD5500

Takstar HD5500

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Takstar HD5500 adalah alat dengar yang direka khas untuk DJ atau mereka yang hanya senang mendengar muzik. Alat dengar ini dilengkapi dengan pemacu 50 mm dengan kemampuan untuk menyekat suara di sekitar anda sehingga anda hanya dapat mendengar suara dari alat dengar ini.

Dengan cawan telinga yang kelihatan menutupi semua bahagian telinga, alat dengar ini benar-benar memberikan pengalaman untuk mendengar muzik yang begitu istimewa. Selesaikan aktiviti DJ anda dengan Takstar HD5500. Alat dengar ini dijual dengan harga 1 juta.

6. Sony MDR-CD900ST

Sony MDR-CD900ST

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Bagi orang yang bekerja di studio muzik, alat dengar yang memberikan bunyi yang sangat terperinci dan tajam adalah harta yang penting. Sony MDR-CD900ST adalah salah satu alat dengar yang memenuhi kriteria untuk digunakan di sebuah studio muzik.

Walaupun rekaannya agak lama , tetapi alat dengar ini tahan lasak dan mampu memberikan kualiti audio dengan pertengahan / vokal yang intim dan rendah (bass) hingga tinggi (treble). Malangnya, Sony MDR-CD900ST agak jarang berlaku dan anda tidak boleh mendapatkannya di kedai rasmi Sony. Anda harus membeli alat dengar dengan harga 2.5 juta melalui laman web membeli-belah dalam talian antarabangsa.

7. Fostex T50RP MK3N

Fostex T50RP MK3N

Satu lagi alat dengar yang dapat menyokong aktiviti rakaman di studio muzik, iaitu Fostex T50RP MK3N. Ringkasnya, alat dengar ini benar-benar "jujur" kerana dapat menyampaikan treble dengan sangat jelas. Selain itu, kesan bass juga kedengaran tajam melalui alat dengar ini.

Fostex T50RP MK3N mempunyai frekuensi tindak balas 15 Hz - 35 kHz, frekuensi tindak balas yang sangat jarang dimiliki oleh alat dengar biasa. Memandangkan alat dengar ini menjadi andalan ketika menguasai semasa proses rakaman, tidak hairanlah jika Fostex T50RP MK3N dijual dengan harga yang cukup mahal, iaitu 2.8 juta rupiah.

8. Pendulum Pendirian S1 +

Pendulum Pendirian S1 +

Semak Harga di Shopee

Ini adalah fon kepala dan alat dengar terbaik yang tidak menggunakan LAN berwayar alias . Sambungkan fon kepala ini dengan peranti anda melalui Bluetooth. Bateri yang digunakan oleh fon kepala ini adalah AAA. Berkat bateri dan Teknologi InstantOn ini, fon kepala ini boleh dipakai selama 30 jam.

Stance Pendulumic S1 + tawaran resolusi tinggi kualiti bunyi dan tidak kurang hebat daripada yang lain hi-end fon kepala yang masih menggunakan kabel. Anda boleh menggunakan fon kepala ini untuk mendengar muzik kegemaran anda. Sebenarnya, bass yang dihasilkan oleh Pendulumic Stance S1 + kedengaran begitu mendalam. Pendulumic Stance S1 + yang anda dapat dengan membelinya dengan harga 2.5 juta rupiah.

9. AKG Y50

alat dengar terbaik tahun 2016

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Bagi anda yang mementingkan reka bentuk alat dengar, AKG 50 nampaknya sangat sesuai untuk anda. Kerana alat dengar di telinga membawa reka bentuk yang bergaya dengan pilihan warna yang sangat berwarna . Alat dengar ini memberikan nafas segar bagi anda yang bosan dengan alat dengar hitam yang dijual di pasaran.

Bass booming yang dihasilkan oleh AKG Y50 terdengar cukup jelas. Anda boleh menggunakan alat dengar ini untuk muzik kegemaran anda bila-bila masa dan di mana sahaja. Harga untuk alat dengar AKG Y50 adalah sekitar 1.5 juta.

10. Audio-Technica ATH-M50X

Audio-Technica ATH-M50X

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Kriteria alat dengar terbaik untuk tahun 2016 adalah alat dengar yang mampu menghasilkan audio berkualiti dengan penambahan bass dan treble yang jelas. Anda boleh mendapatkan alat dengar dengan kriteria ini di Audio-Technica ATH-M50X. Bunyi dari alat dengar ini sangat bertenaga dengan sedikit bassy yang menjadikan suaranya terdengar lebih hidup.

Alat dengar ini berharga pada harga yang berpatutan, iaitu 2.1 juta rupiah. Mengapa kita mengatakan bahawa harganya cukup berpatutan? Kerana harganya cukup setanding dengan spesifikasi yang ditawarkan.

Bukan hanya itu, alat dengar ini juga membawa reka bentuk yang diklasifikasikan sebagai bergaya dan moden. Audio-Technica ATH-M50X sesuai untuk muzik. Alat dengar berharga 1.7-2.2 juta rupiah digunakan secara meluas oleh DJ ( Disc Jokey ).

Sepuluh fon kepala dan alat dengar terbaik ini boleh menjadi cadangan tepat bagi anda yang mempunyai anggaran lebih banyak. Tidak ada yang salah jika anda ingin memanjakan telinga dengan kualiti terbaik yang ditawarkan oleh alat dengar berkualiti ini. Anda hanya memilih jenis dan bentuk alat dengar yang anda suka, sama ada fon telinga atau fon kepala bersaiz penuh?