10 Alat dengar dan fon kepala berkualiti murah pada tahun 2020

Setelah membincangkan beberapa alat dengar terbaik, kami juga akan membincangkan beberapa cadangan alat dengar dan fon kepala yang murah. Sebabnya, tidak semua orang mahu menghabiskan berjuta-juta rupiah untuk membeli alat dengar terbaik di dunia. Oleh itu, inisiatif untuk menyediakan senarai fon kepala dengan harga yang berpatutan tetapi mempunyai kualiti yang berkualiti.

Tidak semua alat dengar yang dijual dengan harga ekonomi selalu berkualiti. Beberapa senarai fon kepala murah yang akan dibincangkan berikut adalah berkualiti walaupun harganya berpatutan. Tidak perlu risau tentang harga kerana senarai alat dengar dan fon kepala yang dibincangkan kali ini dijual dengan harga di bawah 1 juta rupiah.

1. Takstar HD2000

Alat dengar Takstar HD2000 dan Fon Kepala Murah

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Dengan menjalankan slogan "Headphone Monitor Profesional", Takstar HD2000 menjadi salah satu alat dengar dan fon kepala murah yang benar-benar menawarkan kualiti audio yang sangat baik. Ini berkilat reka bentuk fon kepala tawaran audio dengan punchy bass , vokal yang agak jelas, dan yang luas dan kemas soundstage .

Pad pada fon kepala ini sangat lembut dan tidak panas untuk jangka masa yang panjang. Secara keseluruhan , Takstar HD2000 selesa dipakai di studio rakaman atau hanya mendengar muzik biasa. Harga alat dengar ini hanya 800 ribu rupiah.

2. Sennheiser HD 202-II

Sennheiser HD 202-II

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Selain itu, terdapat fon kepala bersaiz penuh yang akan merangkumi semua bahagian telinga anda. Sennheiser HD 202-II membawa reka bentuk moden dan sangat bergaya . Earcup yang disediakan oleh fon kepala ini akan mengurangkan kebisingan di sekitar anda, sehingga anda dapat mendengar muzik dengan lebih bebas.

Fon kepala stereo hi-fi ini mempunyai bass dengan kekuatan yang sangat kuat. Bukan hanya itu, pad di dua earcup fon kepala ini menjadikan anda lebih selesa menggunakan fon kepala ini selama berjam-jam. Sennheiser HD 202-II juga dilengkapi dengan kabel sepanjang 3 meter. Harga untuk fon kepala ini hanya 500 ribu rupiah.

3. Audio Technica ATH-M40x

Audio Technica ATH-M40x

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Setara dengan tiga wang dengan Takstar HD2000, Audio Technica ATH-M40x adalah fon kepala profesional yang direka khusus untuk memantau kualiti audio di studio. Fon kepala ini membawa pemandu 40 mm dan diselaraskan rata untuk pemantauan bunyi yang sangat tepat sepanjang julat frekuensi.

Kedua-dua earcup dapat diputar 90 darjah, jadi anda hanya boleh menggunakan satu earcup . Di samping itu, fon kepala ini juga sangat selesa untuk dipakai kerana ikat kepala merupakan satu mewah kelas fon kepala . 1 juta fon kepala sesuai untuk DJ dan pekerja muzik yang bergelut di studio.

4. Koss Porta Pro

Koss Porta Pro

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Koss Porta Pro adalah fon kepala yang agak popular. Fon kepala ini mempunyai pad temporal yang dapat disesuaikan untuk mengurangkan tekanan pada telinga. Pad fon kepala ini terasa ringan sehingga tidak membuat pengguna merasa terbeban. Koss Porta Pro mempunyai elemen dinamik untuk mendapatkan tindak balas frekuensi yang lebih luas.

Gelung suara tembaga bebas oksigen yang terdapat dalam fon kepala ini akan memberikan suara yang sangat jelas dan bass bass yang lebih dalam. Apabila anda membeli fon kepala jenama ini, maka anda boleh mendapat jaminan seumur hidup. Koss Porta Pro berharga satu juta.

5. Audio Technica ATH-TAD300

Audio Technica ATH-TAD300

Senarai alat dengar dan fon kepala berkualiti rendah bukan sahaja diisi untuk alat dengar yang digunakan untuk mendengar muzik atau bekerja di studio. Audio Technica ATH-TAD300 adalah alat dengar yang sangat sesuai untuk permainan .

Alat dengar ini mempunyai reka bentuk udara terbuka dan pemacu 40 mm yang memberikan kualiti audio yang sangat baik. Reka bentuk ini yang kelihatan seperti sarang lebah berguna untuk memberikan aliran udara semula jadi. Audio Technica ATH-TAD300 sangat selesa dipakai untuk jangka masa yang lama, jadi alat dengar ini sememangnya merupakan pilihan yang tepat untuk para pemain . Alat dengar permainan ini dijual dengan harga 500 ribu sahaja.

6. Takstar TS671

Takstar TS671

Semak Harga di Shopee

Kembali dibincangkan mengenai alat dengar dari Takstar, tetapi kali ini yang akan dibincangkan adalah siri Takstar TS671. Fon kepala ini menggunakan pemacu yang cukup besar, iaitu 53 mm. Sementara itu, frekuensi tindak balas yang diterima oleh peranti ini ialah 20 Hz - 20 kHz.

Bass yang dihasilkan oleh fon kepala ini mungkin sedikit ketat , tetapi terima kasih kepada pemandu yang besar, tidak menjadi masalah. Walaupun fon kepala pertengahan cukup jelas dan kualitinya tajam tetapi tidak menjengkelkan. Takstar TS671 cemerlang dalam sektor soundstage . Anda boleh memiliki fon kepala ini dengan memberikan dana sebanyak 900 ribu.

7. Alat dengar HyperX Cloud Core Gaming

Alat dengar HyperX Cloud Core Gaming

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Alat dengar dan fon kepala lain yang murah yang direka khusus untuk keperluan permainan, iaitu HyperX Cloud Core Gaming Headset. Tidak kira bagaimana gaya permainan setiap pemain, alat dengar ini menawarkan audio dengan suara surround 7.1 untuk membuat anda merasakan kegembiraan bermain permainan yang lebih nyata.

Pemacu 53 mm dan penutup telinga tertutup menjadikan bunyi alat dengar ini sangat terperinci. Sebenarnya, gegendang telinga ini dapat mengelakkan kebisingan di sekitar anda. Headset Gaming Inti Cloud HyperX terasa sangat selesa dipakai berjam-jam kerana bantal busa lembut dan ikat kepala terbuat dari kulit. Siapkan dana sebanyak 800 ribu jika anda ingin membawa pulang alat dengar ini.

8. Audio Technica ATH-S100iS

Audio Technica ATH-S100iS

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Audio Technica ATH-S100iS adalah fon kepala yang dilengkapi dengan warna- warni . Dengan kehadiran pemacu 36 mm, anda dapat memperoleh audio dengan bass yang kuat dan vokal yang jelas. Bukan untuk permainan, atau untuk bekerja di studio rakaman, alat dengar ini nampaknya lebih sesuai digunakan oleh DJ.

Bagi anda yang ingin menggunakan alat dengar ini untuk mendengar lagu, Audio Technica ATH-S100iS dapat memberikan pengalaman mendengar lagu yang lebih istimewa daripada biasa.

Peranti ini juga serasi dengan hampir semua jenis telefon pintar. Terdapat juga alat kawalan jauh dan mikrofon yang melengkapkan alat dengar 380 ribu sehingga anda dapat menjawab panggilan telefon yang masuk ke telefon pintar anda secara praktikal.

9. Beyerdynamic DTX 350m

Beyerdynamic DTX 350m

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Pencinta muzik yang biasa mendengar muzik melalui fon kepala, nampaknya harus mencuba Beyerdynamic DTX 350m. Ini murah, headphone kualiti dan fon kepala mempunyai tertutup earcup reka bentuk supaya anda lebih tertumpu kepada kristal muzik jelas dengan kesan bass kuat.

Kabel alat dengar ini rata bukan sahaja untuk tujuan estetik, tetapi juga untuk mengelakkan kekusutan dan getaran mekanikal. Alat dengar, yang dijual pada harga 800 ribu, juga memiliki berat ringan sehingga terasa nyaman ketika dipakai untuk waktu yang lama.

10. Sony MDR-ZX110AP

Sony MDR-ZX110AP

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Salah satu alat dengar yang termasuk dalam senarai alat dengar Sony terbaik dari ini memang tidak perlu meragui kualitinya. Dengan unit pemacu dinamik neodymium 30 mm, anda dapat mendengar bunyi terperinci dan berirama. Reka bentuk earcup yang sengaja dibuat tertutup berfungsi untuk mencegah suara di sekitar anda memasuki pendengaran sehingga mengganggu ketika anda mendengar muzik.

Sony membawakan reka bentuk lipat untuk siri alat dengar ini yang memudahkan anda membawa alat dengar ini ke mana sahaja. Sony MDR-ZX110AP juga dilengkapi dengan alat kawalan jauh dan mikrofon untuk menerima panggilan suara dari telefon pintar anda. Alat dengar ini dijual pada harga 300 ribu.

Tidak perlu keliru mencari alat dengar dan fon kepala yang murah. Kerana anda boleh menyemak senarai fon kepala dengan harga yang ekonomik melalui senarai yang dikongsi oleh ini. Walaupun harganya sangat murah, rangkaian fon kepala yang ditinjau oleh ini membawa kualiti premium yang pastinya tidak akan mengecewakan anda.