10 fon telinga Bluetooth dan fon kepala murah pada tahun 2020

Banyak kemalangan telah berlaku disebabkan oleh tindakan ceroboh seseorang yang berkomunikasi melalui telefon semasa memandu kenderaan bermotor. Sekiranya anda adalah seseorang yang sering membuat panggilan telefon semasa memandu, maka anda mesti menghentikan kebiasaan itu.

Sekiranya anda terpaksa berkomunikasi semasa memandu, gunakan alat dengar bluetooth agar tangan anda tidak terus memegang telefon dan anda dapat lebih fokus pada pemanduan.

Masih ragu untuk membeli alat dengar bluetooth kerana harganya mahal? Anda harus menyemak senarai fon telinga, fon kepala dan alat dengar bluetooth yang murah dari yang berikut. Kerana kami akan memberikan ulasan mengenai beberapa fon telinga, fon kepala dan alat dengar berkualiti murah dengan harga yang berpatutan.

1. Sony MDR-ZX770BN

Fon Kepala Sony Headphone MDR-ZX770BN, Fon Kepala dan Bluetooth Murah

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Sebagai salah satu fon telinga, fon kepala dan alat dengar bluetooth yang murah, Sony MDR-ZX770BN hadir dengan sejumlah spesifikasi yang melebihi purata. Pertama, kehadiran pemacu neodymium 40 mm di fon kepala ini dapat bertindak balas dengan cepat terhadap pembiakan vokal dan nada rendah hingga tinggi.

Sementara itu, alat dengar ini juga dapat memberikan suara bass yang mendalam. Dengan pembatalan bunyi digital, anda boleh memberi tumpuan lebih kepada mendengar muzik dari fon kepala ini. Jadikan sambungan tanpa wayar antara fon kepala dan telefon pintar lebih pantas melalui NFC One-Touch. Anda boleh mendapatkan semua kelebihan Sony MDR-ZX770BN ini dengan membelinya dengan harga 1.5 - 2 juta.

2. Sony MDR-XB950BT

Sony MDR-XB950BT

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Inginkan alat dengar tanpa wayar dengan penampilan moden? Pertimbangkan untuk membeli Sony MDR-XB950BT. Sony menggabungkan pemacu neodymium 40 mm dengan Beat Response Control dan Electro Bass Booster untuk menghasilkan ledakan sebenar seperti berada di kelab. Tindak balas frekuensi alat dengar ini cukup luas iaitu 3 Hz - 28 kHz.

Bukan hanya untuk membuat panggilan telefon semasa dalam perjalanan, Sony MDR-XB950BT dibuat untuk memberikan pengalaman mendengar muzik yang lebih istimewa sebelum anda menggunakan alat dengar ini. Harga jualan Sony MDR-XB950BT adalah 1.8 juta.

3. Beyerdynamic Byron BT

Beyerdynamic Byron BT

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Satu lagi fon telinga tanpa wayar berkualiti tinggi, Beyerdynamic Byron BT. Anda boleh menggunakan fon telinga ini lebih daripada sekadar menjawab telefon. Walau bagaimanapun, Beyerdynamic Byron BT menawarkan pengalaman mendengar muzik yang lebih terperinci, suara tajam dan bass terkawal.

Penggunaan kod Qualcomm aptX® berguna untuk memaksimumkan sambungan bluetooth dari fon telinga ke peranti agar suaranya tidak putus. Beyerdynamic Byron BT berharga sekitar 1.5 juta rupiah. Fon telinga tanpa wayar ini dapat menyala hingga 7.5 jam dari awal bateri masih terisi penuh.

4. Sony MDR-XB650BT

Sony MDR-XB650BT

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Jika dilihat dari model, siri ini kelihatan sama dengan MDR-XB950T. Kedua-duanya membawa reka bentuk yang sejuk dan menarik. Sony merancang fon kepala ini untuk mengoptimumkan bass dan bass tambahan untuk suara yang lebih kuat. Mendengarkan lagu hanya dengan satu sentuhan, anda mengawal pemutaran lagu.

Sony MDR-XB650BT dilengkapi dengan earcup yang membawa pad empuk. Anda boleh lebih selesa menggunakan fon kepala ini untuk jangka masa yang panjang kerana bateri boleh bertahan selama 30 jam. Fon kepala ini dijual dengan harga 1.2 juta.

5. Turbin Bluedio T2

Turbin Bluedio T2

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Apabila anda sibuk mencari fon telinga, fon kepala dan alat dengar bluetooth terbaik, maka anda tidak seharusnya ketinggalan dengan jenama ini. Bluedio T2 Turbine dilengkapi dengan Ultra-besar 57 mm yang merupakan pengedar suara yang sangat terperinci dan bass yang kuat. Tidak hairanlah jika peranti yang satu ini dapat menghasilkan bunyi khas yang luar biasa.

Walaupun ukuran fon kepala ini nampak lebih besar daripada ukuran fon kepala pada umumnya, tetapi spesifikasi yang melengkapkan alat dengar ini menjadikan pengguna lebih berminat. Selain itu, penutup telinga juga boleh dialihkan hingga 195 darjah mengikut keselesaan anda. Hanya dengan 300 ribu anda dapat membawa pulang Bluedio T2 Turbine.

6. Sony MDR-XB80BS

Sony MDR-XB80BS

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Sony mendakwa bahawa siri MDR-XB80BS adalah fon telinga untuk sukan. Sony memahami bahawa anda yang gemar bersenam pasti suka mendengar muzik untuk merangsang semangat. Oleh itu, Sony MDR-XB80BS hadir sebagai fon telinga dengan Extra Bass yang memberikan kualiti bunyi yang hebat.

Satu lagi kehebatan yang diberikan oleh fon telinga ini ialah pensijilan IPX5nya. Maksudnya, fon telinga ini tahan terhadap air sehingga anda boleh mencuci jika fon telinga terdedah kepada peluh.

Fon telinga, yang berharga 1.5 juta, menggunakan sambungan Bluetooth dengan LDAC sehingga anda dapat menyambung dengan lancar dengan peranti anda. Terdapat cangkuk telinga yang menyertai fon telinga ini sehingga anda bebas bergerak tanpa perlu risau fon telinga keluar.

7. Remax Sporty RB-S6

Remax Sporty RB-S6

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Satu lagi fon telinga murah, fon kepala dan alat dengar bluetooth yang muncul dengan reka bentuk sporty dan ergonomik, Remax Sporty RB-S6. Alat dengar ini dilengkapi dengan tali leher . Namun, tali leher  yang menyertai headset bukan sekadar hiasan kerana ia berfungsi sebagai alat kawalan jauh untuk memainkan muzik dan menjawab panggilan dan mikrofon.

Peranti ini mungkin tidak berkualiti dalam kualiti suara, tetapi Remax menjamin bahawa kualiti suara cukup jelas dan senang didengar. Dengan menggunakan bateri 160 mAh, alat dengar, yang dijual dengan harga 300 ribu rupiah, dapat bertahan selama 6 jam berturut-turut.

8. Fitronic Backbeat Fit

Fitbeat Punggung Plantronic

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Plantronic dikenali sebagai jenama yang telah menghasilkan fon telinga, fon kepala dan alat dengar Bluetooth terbaik. Kali ini, kita akan membincangkan siri Backbeat Fit, yang dikenali sebagai alat dengar dengan tali leher . Alat dengar jenis ini sesuai untuk sukan.

Bimbang alat dengar anda basah akibat peluh? Tidak perlu risau kerana Plantronic Backbeat Fit mempunyai pensijilan kalis air IP57. Hayat bateri alat dengar ini boleh mencapai 8 jam. Ini bermakna jika anda bersenam sambil mendengar muzik setiap hari selama 1 jam, maka anda hanya perlu mengecas bateri alat dengar hanya 1.7 juta sekali seminggu.

9. Sony SBH 20

Sony SBH 20

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Sony SBH 20 adalah penerima yang juga dilengkapi dengan fon telinga . Dengan menggunakan penerima ini dari Sony, alat dengar biasa boleh menjadi alat dengar bluetooth yang tidak perlu disambungkan terus ke telefon pintar anda.

Malangnya, kualiti fon telinga Sony SBH 20 tidak terlalu pantas . Anda boleh menggantinya dengan fon telinga yang lebih baik jika menggunakan penerima ini dari Sony SBH 20. Kelebihan Sony SBH 20 adalah bahawa ia dapat dihubungkan dengan 2 telefon pintar yang berbeza secara serentak.

10. AK XB10

AK XB10

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Setara dengan tiga dengan Sony SBH 20, AK XB10 juga merupakan penerima yang dapat mengubah alat dengar biasa menjadi alat dengar bluetooth. Sudah tentu ini memudahkan anda yang sering bergerak bebas kerana anda tidak perlu menyambungkan alat dengar terus ke telefon pintar.

cukup sambungkan alat dengar ke penerima yang boleh diletakkan di dalam poket atau digunting ke pakaian, maka AK XB10 akan disambungkan ke telefon pintar melalui bluetooth. Kualiti suara yang ditawarkan oleh penerima ini sangat baik berkat Hi-Fi DAC. Penerima 1.6 juta ini boleh disambungkan ke peranti iOS atau Android.

Sepuluh fon telinga, fon kepala dan alat dengar bluetooth murah ini ditawarkan dengan harga di bawah 2 juta rupiah. Ciri-ciri yang ditawarkan tidak kurang hebatnya daripada set kepala atas yang dijual dengan harga melebihi 1 juta rupiah. Alat dengar Bluetooth yang ekonomik ini akan menjadikan komunikasi anda terasa lebih selesa, mudah, dan praktikal.