Petua dan Trik untuk Menggunakan Aplikasi GPS Palsu yang Paling Mudah

Untuk perkhidmatan teksi motosikal dalam talian Grab, Gojek, atau yang lain mungkin biasa dengan nama Fake GPS. Aplikasi GPS palsu bertujuan untuk memberikan lokasi palsu. Oleh itu, pemandu teksi motosikal dalam talian akan memasang aplikasi untuk menipu GPS dengan menentukan lokasi palsu.

Tenang, ini tidak membahayakan pelanggan atau pengguna Gojek, Grab, Uber atau perkhidmatan teksi motosikal dalam talian yang lain. Sedikit penjelasan bahawa Fake GPS juga sering disebut sebagai "tuyul." Ingin mengetahui lebih lanjut mengenai Fake GPS dan juga bagaimana menggunakan aplikasi Fake GPS? Kira-kira, adakah cara untuk menggunakan GPS palsu tanpa root untuk Grab, Gojek, dan untuk perkara lain? Segera lihat ulasannya!

Apa itu GPS Palsu?

cara menggunakan aplikasi gps palsu 1

Seperti biasa sebelum mengetahui cara menggunakan aplikasi Fake GPS, ada baiknya jika anda mengetahui lebih banyak perincian mengenai penggunaan dan pemahaman GPS Fake. Ini adalah aplikasi yang dapat Anda pasang pada smartphone Android untuk menentukan lokasi palsu.

Untuk Gojek, untuk Uber, atau perkhidmatan teksi motosikal dalam talian yang lain, aplikasi GPS Palsu cukup pesat. Beberapa pemandu teksi motosikal dalam talian menggunakan aplikasi ini untuk mendapatkan pelanggan atau penumpang dengan mudah dan cepat tanpa perlu menunggu lama.

Aplikasi GPS palsu juga menimbulkan kekecohan di kalangan pemandu teksi motosikal dalam talian, ada yang bersetuju dan ada yang tidak bersetuju dengan penggunaan aplikasi GPS Palsu. Sedikit pendedahan, aplikasi GPS Palsu akan berfungsi untuk menentukan titik GPS terdekat ke lokasi penumpang.

Sudah tentu ada kelemahan dalam menggunakan GPS Palsu ini. Sebilangan pemandu yang tidak menggunakan aplikasi GPS Palsu mungkin merasa ditipu. Walau bagaimanapun, walaupun penggunaan GPS Palsu masih sah dan tidak ada peraturan mengenai perkara ini.

Beberapa aplikasi GPS Palsu ini juga mempunyai antara muka yang  mudah dan tidak jauh berbeza dengan aplikasi GPS pada umumnya. Bagi anda yang berminat untuk mencuba atau menggunakan aplikasi GPS Palsu ini, anda boleh memuat turun dan memasang aplikasi tersebut secara langsung pada peranti Android. jadi, aplikasi ini dapat digunakan pada Xiaomi, ASUS, Samsung, atau telefon Android lain.

Cara Menggunakan Aplikasi GPS Palsu

Baiklah, anda sudah mengetahui gambaran ringkas penggunaan dan fungsi aplikasi GPS Palsu, kini saatnya kita beralih menggunakan aplikasi GPS Palsu. Sedikit maklumat bahawa apk GPS Palsu banyak terdapat di PlayStore.

Anda boleh memilih satu aplikasi GPS Palsu yang sesuai dan sesuai dengan keperluan anda. Walau bagaimanapun, ia memberikan beberapa cadangan serta cara menggunakan aplikasi GPS Palsu. Ingin tahu? Berikut adalah beberapa aplikasi.

1. Lokasi GPS palsu - Lexa

Lokasi GPS Palsu - Lexa

Dibuka dengan aplikasi bernama Fake GPS location. Aplikasi ini dibawa dan dikembangkan oleh pembangun Lexa. Ini adalah aplikasi yang akan membuat lokasi GPS anda berubah sesuai dengan lokasi yang anda inginkan.

Selain cara menggunakannya dengan mudah, lokasi GPS Palsu juga merupakan aplikasi ringan dan tidak mengambil terlalu banyak ruang pada telefon Android anda, hanya 1.1MB. Maklumat sepintas lalu, kebanyakan pemandu teksi motosikal dalam talian menggunakan aplikasi ini. Berikut adalah langkah-langkah untuk menggunakan lokasi GPS Palsu:

  • Pertama, sudah tentu anda boleh memasang aplikasi terlebih dahulu dengan mengklik di sini.
  • Kemudian, anda boleh membuka aplikasi secara langsung. Untuk telefon Android yang telah di- root, maka Anda tidak perlu menyalakan hal lain. Namun, bagi mereka yang belum di- root, aktifkan Lokasi Mock.
  • Kemudian, anda kini dapat menentukan kedudukan lokasi yang diinginkan dengan mencari lokasi dengan ciri carian yang dilambangkan oleh kaca pembesar di bahagian atas.
  • Selepas itu, anda boleh dengan segera mengklik simbol permainan hijau di sudut kanan bawah.

2. Lokasi GPS Palsu

Lokasi GPS Palsu

Tidak kurang juga dengan Lexa, Lokasi GPS Palsu dari Aplikasi yang Disarankan juga merupakan salah satu aplikasi yang biasa digunakan untuk menentukan lokasi palsu. Walaupun aplikasi ini mempunyai kapasiti lebih besar daripada aplikasi dari Lexa, Lokasi GPS Palsu cukup mudah digunakan.

Aplikasi ini juga boleh digunakan untuk Uber, Gojek, dan pemandu teksi motosikal dalam talian yang lain. Sekiranya anda berminat menggunakannya, cubalah langkah berikut:

  • Pada awalnya, pastikan anda sudah memiliki aplikasi, silakan klik di sini untuk memuat turun aplikasi tersebut.
  • Kemudian, buka aplikasi secara langsung dan klik izinkan agar aplikasi ini dapat mengakses lokasi anda.
  • Kemudian, anda dapat segera menentukan lokasi palsu yang diingini.
  • Selepas itu, klik pada simbol permainan oren di sudut kanan bawah.

3. GPS palsu

GPS palsu

Seterusnya ada aplikasi bernama Fake GPS. Ini adalah aplikasi yang dibuat dan dikembangkan oleh pembangun ByteRev. Tidak jauh berbeza dengan aplikasi GPS Palsu yang lain, ByteRev juga mengembangkan aplikasi yang bertujuan untuk menentukan lokasi palsu pada GPS.

Untuk cara menggunakan atau menggunakan aplikasi GPS Palsu tidaklah sukar malah cenderung mudah dan ringkas. Anda boleh terus mengikuti langkah-langkah di bawah ini untuk menggunakan aplikasi GPS Palsu dari ByteRev:

  • Sudah tentu perkara pertama yang perlu dilakukan ialah memasang aplikasi dengan memuat turun di sini.
  • Kemudian, sila buka aplikasi dan segera klik terima untuk terma dan syarat. Jangan lupa untuk mengaktifkan lokasi palsu.
  • Sekiranya semuanya sudah diatur, maka anda dapat segera menentukan lokasi palsu yang diinginkan dengan mengklik simbol titik di sudut kanan atas dan pilih  carian.
  • Untuk peringkat seterusnya, anda dapat segera menentukan lokasinya. Kemudian anda klik mula di bahagian atas.

4. Gps palsu - lokasi palsu

Gps palsu - lokasi palsu

Seterusnya, Fake gps - lokasi palsu adalah salah satu aplikasi yang cukup banyak digunakan oleh pengguna Android. Aplikasi ini juga tidak biasa untuk menentukan lokasi pemandu teksi motosikal palsu  dalam talian.

Cara menggunakan aplikasi Fps gps yang satu ini juga mudah dan tidak rumit. Adakah anda ingin mengetahui cara mudah? Kemudian anda harus mengikuti beberapa langkah yang akan dijelaskan oleh kami, berikut:

  • Pasang dan muat turun aplikasi lokasi palsu - gps palsu dengan mengklik di sini.
  • Kemudian, buka aplikasi lokasi palsu - gps palsu yang anda muat turun lebih awal.
  • Kemudian, anda dapat dengan segera menentukan lokasi palsu yang ingin anda pilih dengan mengklik simbol kaca pembesar di sudut kanan atas.
  • Sekiranya anda telah menentukan lokasinya, anda cukup klik pada permulaan di bahagian bawah. Maka lokasi anda secara automatik akan dipalsukan.

5. Lokasi GPS palsu - Hola

Lokasi GPS palsu - Hola

Hola juga menghadirkan aplikasi Fake GPS dengan fungsi dan tujuan yang serupa dengan aplikasi GPS Fake sebelumnya. Ini adalah aplikasi percuma yang boleh anda dapatkan di PlayStore. Ya, aplikasi ini dapat menentukan lokasi palsu dengan mudah dan mudah, berikut caranya:

  • Sila muat turun dan pasang aplikasi terlebih dahulu dengan mengklik di sini.
  • Kemudian, buka aplikasi. Sekiranya anda ingin menggunakan aplikasi ini secara percuma, klik  PERCUMA.
  • Selepas itu, jangan lupa untuk mengaktifkan Lokasi Mock dalam tetapan telefon Android anda .
  • Kemudian, anda dapat segera menentukan lokasi palsu yang diingini.
  • Sekiranya ya, sila tekan  GO.  Mudah dan ringkas bukan?

Itulah petua dan cara bagaimana menggunakan aplikasi GPS Palsu dengan mudah dan paling mudah. Harap maklum bahawa aplikasi GPS Palsu bukan hanya untuk keperluan pemandu teksi motosikal dalam talian dalam mencari penumpang.

Kerana, tidak jarang sebilangan orang menggunakan aplikasi GPS Palsu untuk keperluan perjalanan atau hanya untuk kemas kini di media sosial. Jadi, anda boleh menggunakan aplikasi ini mengikut keperluan individu anda.

Oh ya,  selain membincangkan GPS palsu, kami juga telah mengkaji mengenai VPN dan aplikasi terbaik. Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut, anda boleh segera menyemak ulasannya dalam artikel Aplikasi VPN Terbaik ini.