6 Aplikasi TV Internet Tanpa TV Terbaik di Android

Adakah anda tahu bahawa beberapa telefon bimbit murah dari China menyediakan ciri televisyen luar talian di dalamnya. Ya, dengan kata lain anda dapat menonton siaran televisyen tempatan tanpa memerlukan sambungan internet melalui telefon ini. Tetapi ironinya, kebanyakan telefon pintar pada masa ini tidak menyediakan ciri televisyen luar talian seperti telefon bimbit murah buatan China .

Untuk menonton siaran televisyen tempatan dari telefon pintar Android, terdapat sejumlah aplikasi yang menonton televisyen secara dalam talian (streaming). Aplikasi tentu saja memerlukan sambungan internet. Jadi, bagaimana jika sambungan internet anda kurang stabil? Belum lagi kuota data akan cepat habis jika anda terus menggunakan aplikasi TV dalam talian.

Baiklah, mulai sekarang pengguna peranti Android dapat menonton TV di mana sahaja dan bila-bila masa walaupun peranti tersebut tidak disambungkan ke rangkaian internet. Beberapa aplikasi TV Android terbaik tanpa internet boleh dimuat turun untuk menikmati pengalaman menonton TV di luar talian.

6 Aplikasi TV Android Terbaik Tanpa Internet

1. DTV Udara

Aplikasi Android TV tanpa DTV air internet

Aplikasi ini dapat mengubah peranti Android anda menjadi televisyen mudah alih. Air DTV menyediakan siaran televisyen tempatan yang dapat ditonton tanpa memerlukan sambungan internet. Aplikasi ini juga menyediakan beberapa ciri, seperti sokongan untuk sari kata, HD, dan audio berbilang saluran.

Walau bagaimanapun, pastikan peranti anda sudah menggunakan Android Ice Cream Sandwich v4.0.3 dan ke atas untuk dapat memuat turun aplikasi ini. Di samping itu, anda juga perlu menyambungkan peranti penala TV Bergerak Air DTV ke telefon pintar atau tablet anda.

Aplikasi yang dibangunkan oleh CHY Studio telah dimuat turun 500,000 kali oleh pengguna Android. Aplikasi, yang juga menyokong video MPEG-2 dan MPEG-4 / H.264, boleh dimuat turun ke beberapa peranti Samsung, Asus, HTC dan TrekStor.

2. TV Bergerak iDTV

TV Bergerak IDTV

Menjadi tempat di mana sambungan internet tidak stabil, tetapi anda ingin menonton TV melalui telefon pintar atau tablet, mengapa tidak menggunakan aplikasi TV Bergerak iDTV? Aplikasi ini memerlukan penala TV Mudah Alih iDTV yang bersambung terus ke peranti anda dan menerima TV digital (DTT).

Sama seperti aplikasi sebelumnya, iDTV Mobile TV juga hanya boleh dimuat turun melalui Android Ice Cream Sandwich v4.0.3 ke atas. Bukan itu sahaja, peranti anda juga mesti disokong oleh pemproses dua teras atau ke atas untuk dapat menikmati aplikasi menonton TV ini.

Beberapa peranti Samsung, seperti siri Galaxy Note sudah dapat menikmati aplikasi yang dibuat oleh JerryChen ini. Namun, beberapa peranti Asus, Acer dan HTC juga dapat memuat turun aplikasi yang telah diunduh hingga 500,000 kali oleh pengguna Android ini.

3. Penonton DTV

penonton dtv

Deng tidak hanya mengembangkan aplikasi PadTV, pengembang juga membuat DTV Viewer. Ini adalah aplikasi TV digital yang digunakan dengan Geniatech DTV Box. Anda boleh menonton saluran TV digital dengan menyambungkan Geniatech DTV Box ke satu atau dua peranti anda. Cara kerja aplikasi ini adalah:

  1. Apabila DTV berjalan di kotak GT, maka anda dapat mengalirkan saluran dari aplikasi ini ke dua peranti Android yang berbeza. Perubahan frekuensi atau saluran TV hanya dapat dilakukan melalui kotak GT.
  2. Apabila DTV berjalan di backend kotak GT, maka anda dapat mengalirkan saluran dari aplikasi ini ke dua peranti Android yang berbeza. Peranti pertama yang disambungkan terus ke kotak GT memegang kawalan penuh untuk menukar frekuensi atau saluran TV.

Aplikasi ini sedikit lebih rumit jika dibandingkan dengan aplikasi menonton TV luar talian yang lain, tetapi sangat menarik kerana dapat ditonton melalui dua peranti sekaligus. DTV Viewer telah dimuat turun 100 kali oleh pengguna Android.

4. PadTV HD

Di era moden ini anda masih menonton TV menggunakan aplikasi yang mesti disambungkan ke rangkaian internet? Mungkin anda perlu beralih ke aplikasi yang satu ini. PadTV HD membolehkan anda menonton TV DVB-T / T2 / ISDB-T / ATSC di televisyen udara di mana sahaja anda berada.

Aplikasi ini menawarkan sejumlah siaran televisyen yang menarik. Selain itu, anda juga dapat merakam siaran TV kegemaran anda melalui PadTV HD. Aplikasi yang dikembangkan oleh Deng boleh dimuat turun pada peranti yang menggunakan sistem operasi Android 4.1 atau lebih tinggi. Peranti yang ingin memuat turun PadTV mesti menggunakan pemproses Dual Core 1 GHz ke atas.

Untuk menggunakan aplikasi ini, anda juga mesti memasangkan peranti MyGica Pad TV Tuner. Perangkat ini dapat dibeli di Indonesia seharga Rp 350.000. Sila rujuk artikel ini untuk tinjauan lengkap mengenai peranti ini.

Untuk memainkan video dalam format MPEG-4 / H.264, pemproses peranti anda mesti disokong oleh NEON. Sekarang, adakah anda bersedia untuk bergabung dengan 100,000 pengguna Android yang telah berpengalaman menonton TV di luar talian melalui PadTV?

5. TV HD TDT

tdt hd tv

Masih membincangkan aplikasi TV luar talian yang juga dibuat oleh Deng, TV HD TDT mempunyai ciri dan keadaan yang serupa dengan PadTV. Secara keseluruhan , ciri dan keperluan sistem aplikasi ini sama dengan PadTV.

Anda harus tahu, TV HD TDT hanya dirancang untuk negara yang mempunyai transmisi DVB-T2. Di samping itu, aplikasi ini tidak dapat berfungsi tanpa TDT HD TV Tuner. Aplikasi ini telah dimuat turun 50,000 kali oleh Pengguna Android . Berdasarkan komen pengguna melalui Google Play Store, aplikasi ini cukup memuaskan dan sangat digalakkan untuk dimuat turun.

6. WiTV

penonton witv

Sudah tiba masanya untuk menonton TV tanpa menggunakan sambungan 3G atau 4G LTE melalui peranti Android anda! Sebabnya, WiTV adalah penala mudah alih yang menyajikan siaran TV berkualiti tinggi dan menghantar isyarat melalui Wi-Fi pada peranti yang anda gunakan.

Aplikasi Android TV tanpa internet ini direka untuk negara-negara yang sudah mendukung transmisi FTA DVB-T dan ISDB-T FTA, seperti beberapa negara di Eropah, Asia, Afrika, Australia dan Amerika Selatan. Walau bagaimanapun, aplikasi ini tidak berfungsi di Amerika Utara.

WiTV juga merupakan aplikasi yang dikembangkan oleh Deng. Aplikasi ini sudah dipasang 50,000 pada peranti Android. Sekiranya anda sudah mempunyai TV Tuner wiTV, sila muat turun aplikasi ini melalui Play Store di sini.

Itulah beberapa aplikasi TV Android terbaik tanpa versi internet Caris Signal. Aplikasi ini sangat sesuai untuk anda yang ingin menonton siaran televisyen pada bila-bila masa dan di mana sahaja, tetapi enggan menghabiskan kuota data. Tetapi ingat, anda mesti mempunyai peranti TV Tuner yang serasi dengan setiap aplikasi ini untuk dapat menikmati siaran televisyen. Semoga berjaya!