10 Aplikasi Pembaca PDF Terbaik untuk Membaca PDF di Android

Tidak cukup jika anda hanya bergantung pada aplikasi pejabat pada telefon pintar Android. Kerana keperluan untuk bekerja bukan hanya dokumen dalam format Microsoft Office. Tidak jarang sebilangan orang menggunakan format fail PDF. Oleh itu, kemungkinan anda memerlukan aplikasi PDF Reader di HP.

Pembaca PDF berfungsi membaca dokumen PDF. Hanya dengan memegang telefon pintar, anda dapat membaca dokumen PDF. Ringkas dan tidak perlu rumit lagi. Berikut adalah 10 cadangan untuk aplikasi Pembaca PDF untuk anda.

10 Aplikasi Pembaca PDF Terbaik

1. Pembaca Adobe Acrobat

Pembaca Adobe Acrobat

Sudah tentu aplikasi yang disebut Adobe Acrobat Reader mampu membuka fail PDF. PDF Reader Apk oleh pembangun Adobe telah menyediakan beberapa ciri yang akan memudahkan pengguna membaca dokumen PDF.

Bukan sahaja dapat membuka dan membaca PDF, bahkan pengguna Adobe Acrobat Reader dapat langsung membuka fail PDF melalui E-mel dan Web. Anda juga boleh berkongsi fail PDF secara langsung dengan menggunakan ciri kongsi.

Terdapat tiga mod untuk membaca PDF menggunakan Adobe Acrobat Reader iaitu Single Page, Continuous Scroll , atau mode Reading. Ciri komen disertakan dalam aplikasi. Jadi, anda boleh mencoret dan menandakan perkara penting secara langsung dalam fail PDF. Sangat lengkap dan senang bukan? Muat turun aplikasi di sini.

2. ezPDF

ezPDF

Ia menawarkan ciri paparan dua halaman, di mana pengguna dapat membaca PDF dalam bentuk dua halaman. Aplikasi Pembaca PDF yang menyediakan ciri-ciri ini, iaitu ezPDF. Bukan itu sahaja, bahkan ezPDF menawarkan ciri tanda yang bermaksud pengguna boleh menandatangani tandatangan mereka secara langsung dalam fail PDF.

Dengan aplikasi ezPDF ini, pengunduh juga dapat menggunakan fitur untuk menambah memo, menukar warna, dan juga mengubah ukuran PDF. sebagai tambahan, ezPDF melengkapkan aplikasinya dengan ciri tanaman untuk memotong bahagian PDF yang penting sahaja. Bagaimana, anda berminat menggunakannya? Klik di sini untuk memuat turun ezPDF secara langsung.

3. Foxit

Foxit

Inginkan aplikasi Pembaca PDF percuma yang percuma? Cuba aplikasi Foxit. Tidak hanya menyediakan perkhidmatan percuma, Foxit juga disokong oleh adanya fitur yang tentunya akan memudahkan anda pengguna aplikasi Foxit.

Selain membaca dan membuka fail PDF dan dokumen, Foxit juga menyediakan fitur untuk mengedit PDF secara langsung di skrin telefon bimbit anda. Anda juga boleh menamakan semula, memindahkan, menyalin atau menghapus fail PDF. Tidak cukup di sana, malah Foxit dapat memainkan fail audio dan video juga.

Dan jangan risau apabila seseorang sedang senang mengedit fail PDF, Foxit akan melakukan penjejakan untuk melihat siapa yang telah mengedit PDF tersebut. Lengkap dan juga selamat tentunya. Adakah anda berminat menggunakannya? Klik di sini dan muat turun aplikasinya.

4. Pemapar PDF Google

Pemapar PDF Google

Sudah tentu kali ini aplikasi dibuat dan dibawa oleh Google. Seperti namanya, aplikasi Google PDF Viewer dapat membaca dan membuka fail serta dokumen dalam format PDF. Tidak jauh berbeza dengan aplikasi sebelumnya, Google juga menyajikan kemudahan membaca dan membuka PDF.

Selain itu, Google PDF Viewer juga akan memudahkan penggunanya berhubung dengan Google Drive. The salinan ciri tidak terkecuali oleh Google, walaupun cetak ciri telah dijalankan dalam permohonan Google PDF Viewer. Awak mahu? Muat turun aplikasi di sini.

5. MuPDF

MuPDF

MuPDF, aplikasi untuk membaca PDF yang menawarkan reka bentuk ringkas untuk membaca PDF. Bukan hanya itu, bahkan MuPDF menawarkan dan juga mendakwa bahawa aplikasi tersebut akan memberikan kualiti yang baik untuk masalah grafik.

MuPDF menyatakan bahawa aplikasi tidak akan mengambil banyak ruang pada telefon pintar anda. MuPDF adalah aplikasi yang ringan dan cepat, dan juga menuntut dengan ciri lengkap. Selain membaca PDF, ternyata MuPDF juga menyokong dokumen seperti XPS / OpenXPS dan v2 EPUB. Adakah anda memerlukan aplikasi MuPDF? Klik di sini untuk memuat turunnya secara langsung.

6. Buku Google Play

Buku Google Play

Buku Google Play sememangnya dikenali sebagai aplikasi untuk membaca buku yang praktikal dan juga cukup lengkap. Namun, selain membaca buku, ternyata Buku Google Play juga termasuk dalam kategori Pembaca PDF.

Sudah tentu anda boleh, ini kerana aplikasi Buku Google Play dapat membuka dan membaca PDF. Jadi, bagi anda yang gemar membaca buku tidak perlu membawa buku dengan berat. Kerana anda hanya memerlukan buku format PDF dan anda dapat membacanya dengan segera di mana sahaja dan bila-bila masa dengan aplikasi Buku Google Play.

Selain membaca PDF, Buku Google Play juga menyediakan format yang menyokong dokumen EPUB. Baik, cukup bagus untuk aplikasi membaca PDF, bukan ? Sekiranya anda berminat, anda boleh klik di sini dan memuat turun aplikasinya dengan segera.

7. Pencipta PDF CamScanner -Phone

Pencipta PDF CamScanner -Phone

Mungkin ada di antara anda yang tertanya-tanya, bagaimana aplikasi imbasan dapat dikategorikan sebagai aplikasi Pembaca PDF? Sudah tentu saya boleh. Aplikasi Pencipta PDF CamScanner-iPhone, seperti yang dikenal sebagai aplikasi imbasan, juga dapat membuka dan membaca PDF juga.

Dalam aplikasi tersebut, fitur untuk mengimport dokumen PDF dapat dilakukan oleh CamScanner -Phone PDF Creator. Ini bermakna anda boleh menjadikan buku anda sebagai buku digital format PDF dengan CamScanner. Ingin mencuba aplikasi ini? Cukup klik di sini dan dapatkan permohonannya.

8. Penyunting OfficeSuite + PDF

Penyunting OfficeSuite + PDF

Aplikasi OfficeSuite + PDF Editor telah dibincangkan sebagai aplikasi Office pada telefon Android. Namun, selain bertindak sebagai aplikasi pejabat, sebenarnya OfficeSuite + PDF Editor boleh dikatakan sebagai Pembaca PDF kerana kemampuannya membaca dan juga membuka fail dan dokumen dalam format PDF.

Selain membaca dan membuka PDF sahaja, anda bahkan dapat menggunakan OfficeSuite + PDF Editor untuk mengedit fail PDF secara langsung di telefon pintar anda. Anda boleh memberikan komen dan nota pada PDF yang anda buka dengan aplikasi OfficeSuite + PDF Editor. Cukup lengkap dan praktikal. Anda berminat? Klik di sini untuk memuat turunnya.

9. Radaee

Radaee

Membuka dan membaca fail PDF atau dokumen terlalu perlahan cenderung menjadi perlahan dan menjengkelkan? Mungkin aplikasi ini untuk membaca PDF dari Radaee boleh menjadi penyelesaian yang tepat untuk anda membaca dan membuka PDF dengan cepat dengan anti-lambat.

Aplikasi Radaee akan menjamin kepantasan dalam membuka dan membaca fail berformat PDF. Selain itu, fitur zoom terdapat dalam aplikasi Radaee untuk memudahkan anda membaca PDF yang anda miliki. Juga tidak hindar mencari ciri untuk mencari PDF yang diinginkan dipasang di Radaee. Sedia membaca PDF dengan Radaee? Klik di sini dan dapatkan Radaee dengan segera.

10. Xodo

Aplikasi pembaca Xodo pdf

Akhir sekali, Xodo hadir sebagai aplikasi untuk membaca PDF yang boleh anda gunakan dengan mudah dan praktikal. Xodo mendakwa bahawa aplikasi akan dapat berfungsi dengan cepat dalam pembukaan dan juga membaca PDF pada telefon pintar android anda.

Anda juga boleh mengedit dan mencoret secara langsung seperti buku dalam PDF anda. Xodo juga akan diselaraskan secara automatik ke Dropbox, Google Drive dan OneDrive. Bersedia untuk menggunakan aplikasi Xodo? Muat turun Xodo di sini.

Aplikasi Pembaca PDF yang Disyorkan Lain

Selain sepuluh aplikasi yang disebutkan sebelumnya, mereka juga memiliki beberapa aplikasi yang bagus untuk membaca PDF pada perangkat Android. Ingin mengetahui beberapa cadangan aplikasi? Anda boleh segera merujuk ulasan di bawah.

11. Pejabat Polaris

Pejabat Polaris

Bukan hanya Google yang memiliki aplikasi terbaik untuk membaca PDF kerana Infraware Inc. juga menyediakan aplikasi Pembaca PDF yang lengkap seperti Google. Adalah Polaris Office, sebuah aplikasi di mana pengguna dapat membaca semua dokumen dari Microsoft Office, termasuk PDF.

Dalam ciri PDFnya, Polaris Office menawarkan pelbagai kemudahan di mana anda boleh mengedit PDF secara langsung dengan  alat yang  disediakan. Jadi, anda bukan hanya membaca PDF, kerana anda juga boleh mencoret pada PDF. Cukup lengkap,  bukan ?

12. Pembaca PDF

Pembaca PDF

Isi ruang  penyimpanan  HP 2.3MB sahaja, Pembaca PDF boleh menjadi penyelesaian yang tepat untuk anda yang memerlukan aplikasi membaca PDF. Dengan aplikasi percuma ini, sudah tentu anda dapat menguruskan  setiap PDF yang anda miliki dengan mudah. Sebenarnya, Pembaca PDF mendakwa aplikasi itu akan memberikan kemudahan dan kepantasan dalam membuka dan berkongsi PDF sama ada melalui E-Mail atau melalui penghantaran lain.

13. Pembaca PDF - Imbas 、 Edit & Kongsi

Pembaca PDF - Imbas 、 Edit & Kongsi

Sesuai dengan nama aplikasi, PDF Reader - Scan Sc Edit & Share aplikasi yang dapat membaca fail PDF. Walau bagaimanapun, kelebihan yang ditawarkan oleh aplikasi ini masih banyak, salah satunya adalah dengan  mengimbas. Ya, dengan aplikasi ini pengguna dapat  mengimbas  fail PDF.

Bukan hanya itu, anda juga dapat mengedit fail PDF secara langsung jika diperlukan. Sebenarnya, Pembaca PDF - Imbas 、 Edit & Kongsi juga menjamin kemudahan dan kepantasan dalam berkongsi fail PDF. Ingin mencuba? Anda boleh memuat turun aplikasi di sini, percuma!

14. OfficeSuite Pro + PDF

OfficeSuite Pro + PDF

Sekiranya sebelum ini menawarkan aplikasi OfficeSuite percuma, kali ini kami mengesyorkan OfficeSuite Pro + PDF. Walaupun aplikasi ini dibayar, tetapi anda tidak akan kecewa untuk membeli aplikasi ini. Kerana, OfficeSuite Pro + PDF menawarkan ciri yang lebih lengkap daripada versi percuma.

Dengan aplikasi ini, ada format yang tidak akan dibaca dalam versi percuma, seperti format RTF, TXT, LOG, CSV, EML, dan ZIP. Selain itu, anda juga dibenarkan menggunakan Office Suite hingga 15GB  Dan tentu saja, anda akan dibebaskan dari iklan. Bagus,  bukan ? Sekiranya anda berminat, anda boleh membeli aplikasi ini dengan harga Rp 139,000 di sini.

15. Pembaca PDF untuk Android 2018

Pembaca PDF untuk Android 2018

Satu lagi aplikasi yang bagus untuk membaca PDF adalah PDF Reader untuk Android 2018. Dalam aplikasinya, PDF Reader untuk Android 2018 tidak hanya dapat membaca fail PDF sahaja kerana aplikasi ini juga mempunyai ciri untuk mengedit PDF dengan mudah. Malah, anda juga boleh menukar format fail PDF menjadi teks  Mahu? Sila muat turun aplikasi secara percuma di pautan ini.

Itulah sepuluh aplikasi Pembaca PDF yang boleh anda gunakan dengan mudah, cepat, praktikal, dan percuma. Bersedia untuk mempermudahkan kerja anda dengan aplikasi ini?