10 Aplikasi Tangkapan Skrin Terbaik untuk Memotret Skrin Android

Setiap telefon Android umumnya mempunyai ciri tangkapan skrin terbina dalam . Fungsi ini sangat berguna untuk mengambil gambar di skrin peranti Android secara real time . Walau bagaimanapun, secara amnya ciri tangkapan skrin lalai telefon pintar hanya dapat mengambil gambar sahaja.

Sementara itu, aplikasi tangkapan layar yang tersedia di Google Play Store biasanya tidak hanya dapat mengambil gambar di layar, tetapi juga memungkinkan Anda mengedit, menambahkan teks, atau melakukan beberapa perkara lain.

Nah, Inilah ringkasan sepuluh aplikasi tangkapan skrin Android terpilih. Aplikasi ini boleh menjadi penyelesaian bagi anda yang tidak berpuas hati dengan ciri tangkapan skrin lalai dari peranti Android anda.

10 Aplikasi Tangkapan Skrin Android Terbaik

1. Perakam Rakaman Tangkapan Skrin

Tangkapan tangkapan Perakam

Beberapa ciri tangkapan skrin lalai telefon pintar menggunakan kekunci atau kekunci tertentu untuk mengambil tangkapan skrin. Contohnya, anda perlu menekan butang "Rumah" selama 3 saat atau tekan butang kuasa dan naikkan serentak.

Walau bagaimanapun, dengan Screenshot Capture Recorder anda boleh menetapkan kaedah menangkap yang paling selesa untuk anda. Contohnya, semasa anda mengambil gambar skrin telefon pintar, anda memerlukan sedikit goncangan ( goncangan ) atau suara ( mainkan suara ). Semua boleh disesuaikan mengikut keperluan anda.

Tambahan lagi, ciri-ciri yang ditawarkan oleh aplikasi ini cukup standard. Namun, ini cukup berguna bagi anda yang mahukan sedikit pengubahsuaian ketika mengambil tangkapan pada skrin telefon pintar.

2. Tangkapan Skrin - Penggambar Skrin

Tangkapan Skrin - Grabber Skrin

Selanjutnya ada aplikasi yang dibuat oleh Jared.co, iaitu Screenshot - Screen Grabber. Aplikasi ini juga cukup bagus untuk tangkapan skrin. Anda hanya perlu mengklik sekali dan anda boleh mendapatkan tangkapan skrin dengan segera  . Sekarang, setelah tangkapan skrin anda  , anda  kemudian dapat mengirim hasil  tangkapan skrin  ke media sosial atau e-mel. Jadi, anda tidak perlu lagi membuka aplikasi  media sosial  untuk menghantar  tangkapan skrin .

3. Tangkapan Skrin & Perakam Skrin

Tangkapan Skrin & Perakam Skrin

Sekiranya dalam aplikasi Screenshot & Screen Recorder, anda boleh memilih jenis kaedah  tangkapan skrin . Terdapat dua cara untuk membuat  tangkapan skrin  dalam aplikasi ini, yang pertama dengan menggoncang telefon dan yang kedua dengan mengklik sekali pada butang tertentu.

Ada satu lagi perkara menarik dari aplikasi ini, iaitu  skrin perakam. Jadi, Screenshot & Screen Recorder tidak hanya berfungsi untuk  tangkapan layar,  tetapi dapat digunakan sebagai aplikasi rakaman layar juga. Cukup bagus,  kani ?

4. Tangkapan Skrin

Tangkapan Skrin

Dalam urutan seterusnya, ada aplikasi tangkapan layar Android yang paling banyak dimuat oleh pengguna Android melalui Google Play Store. Adakah " Tangkapan Layar ", sebuah aplikasi yang membolehkan anda mengambil gambar secara langsung dari layar telefon pintar atau tablet anda, maka anda dapat mengambil tindakan selanjutnya pada gambar tersebut.

Contohnya, anda ingin mengedit gambar, menambah teks, atau memberikan reka bentuk lain untuk memeriahkan gambar tangkapan skrin yang telah anda ambil. Antaramuka yang ringkas juga menjadikan aplikasi ini sangat mudah digunakan.

5. Sentuh tangkapan skrin

Tangkapan skrin sentuh

Tangkap skrin di Android, sekarang anda boleh melakukannya dengan mudah dan praktikal. Hanya satu sentuhan yang diperlukan sehingga skrin akan menjadi tangkapan skrin  secara automatik. Ya, aplikasi ini yang disusun oleh Daejeong Kim memang cukup bagus dalam menangkap skrin.

Dalam aplikasi ini yang disebut Screenshot touch, pengguna dapat menikmati fitur  tangkapan layar  dengan menyentuh layar,  area pemberitahuan,  atau dengan menggoyangkan badan ponsel. Juga, tangkapan skrin Sentuh mempunyai ciri rakaman video untuk skrin yang  anda tahu. Cukup lengkap,  bukan?

6. Tangkapan skrin yang mudah

Aplikasi Tangkapan Skrin yang mudah

Seperti namanya, Screenshot Easy, siap membantu pengguna membuat  tangkapan skrin  dengan mudah dan praktikal. Ini adalah aplikasi percuma di mana anda dapat menangkap skrin dengan pelbagai cara. Pertama, anda boleh melakukan  tangkapan skrin  dengan menekan "power" dan "volume". Cara kedua, anda boleh menekan "power" + "home."

Kedua-dua kaedah akan melakukan  tangkapan skrin  dalam masa dua saat. Sekiranya anda merasa terganggu untuk menekan dua butang, Screenshot Easy menawarkan fitur untuk menangkap layar dengan mengguncang telepon dan  ikon pemberitahuan. Nah, cara mana yang anda mahu gunakan?

7. Master Skrin

Tuan skrin

Sekiranya anda mencari aplikasi ringan untuk membuat tangkapan skrin, maka kami mengesyorkan memuat turun Skrin Utama. Aplikasi ini hanya akan memakan ruang kurang dari 5MB di telefon bimbit anda. Walaupun ringan, tetapi Master Skrin cukup baik untuk menangkap layar.

Master Screen menjamin pengguna akan mendapat tangkapan skrin dengan resolusi HD. Bukan itu sahaja, anda juga dapat menyimpan tangkapan skrin  secara langsung  dalam memori luaran HP. Terdapat tiga cara untuk melakukan tangkapan skrin pada Master Screen, iaitu  Floating button, Shaking device , dan  Web capture.

8. Tangkapan Skrin - Tangkap Pantas

Tangkapan Skrin - Tangkap Pantas

Ingin  tangkapan skrin  dengan mudah? Anda boleh melakukannya dengan Tangkapan Skrin - Tangkap Pantas. Aplikasi ini mendakwa dapat menangkap gambar dengan mudah dan pantas dengan ciri  kelajuan tinggi . Selain itu, dalam aplikasi ini ada juga fitur untuk memotong gambar yang disaring. Nah, setelah anda menyelesaikan  tangkapan skrin, anda  boleh memilih lokasi folder secara langsung untuk menyimpan tangkapan skrin.

9. Tangkapan Skrin - Geeks.Lab.2015

Tangkapan Skrin - Geeks.Lab.2015

Aplikasi tangkapan skrin cukup diperlukan untuk pengguna telefon pintar Android. Selalunya pengguna Android melakukan tangkapan skrin untuk keperluan dan minat kerja atau untuk memberikan bukti kepada orang lain.

Tangkapan Skrin, aplikasi dropout Geeks.Lab.2015 menawarkan sejumlah kemudahan dengan pelbagai ciri yang dipasang pada aplikasi. Selain dapat mengambil tangkapan layar dengan mudah, pengguna juga dapat menikmati kemudahan untuk melakukan pengeditan langsung. Anda berminat untuk mencuba aplikasi ini? Muat turun aplikasi di sini.

10. Tangkapan Skrin Terunggul

Tangkapan skrin utama

Akhirnya, ada aplikasi untuk tangkapan skrin yang sangat berguna untuk pengguna mudah alih Android. Tangkapan skrin utama kelihatan menakjubkan dengan adanya ciri Pencetus . Apabila gambar layar berhasil diambil oleh aplikasi ini, maka Anda akan ditawarkan berbagai fitur penyuntingan untuk meningkatkan gambar gambar.

Ya, anda boleh mengedit gambar seperti yang anda mahukan sebelum menyimpannya ke galeri. Tangkapan Skrin Ultimate adalah aplikasi tanpa akar yang boleh dimuat turun secara percuma melalui Google Play Store.

Kadang kala, ciri tangkapan skrin terbina dalam telefon pintar kita tidak dapat berfungsi dengan baik dengan alasan apa pun. Tidak ketinggalan jika ciri tangkapan skrin lalai tidak menyediakan ciri penyuntingan atau anda mesti pergi ke galeri untuk mengedit gambar terlebih dahulu.

Sebagai tambahan kepada sepuluh aplikasi yang telah disebutkan di atas, kami juga mengesyorkan aplikasi untuk tangkapan skrin terbaik lain yang boleh anda cuba. Berikut adalah senarai lengkap:

11. Tangkapan Skrin - Nikmati Pembangun

Tangkapan skrin

Adakah anda mahukan aplikasi untuk tangkapan skrin yang lebih kemas dan teratur? Anda harus memuat turun tangkapan senarik Nikmati Pembangun. Sekiranya ciri tangkapan skrin terbina dalam atau aplikasi lain yang serupa akan mengambil gambar dari satu skrin penuh, dengan Tangkapan Skrin anda sendiri, anda boleh menetapkan ukuran tangkapan skrin yang anda mahukan.

Selain itu, aplikasi ini juga dapat mengambil gambar dengan cepat. Tidak hanya itu, Screenshot juga menyediakan fitur penyuntingan sederhana untuk mengedit gambar yang telah diambil. Ini adalah pilihan paling ideal bagi anda yang menginginkan aplikasi yang sempurna untuk mengambil gambar di skrin telefon pintar atau tablet anda.

12. Tangkapan Skrin Droid Percuma

Tangkapan Skrin Percuma

Semua orang pasti menyukai aplikasi percuma. Lebih-lebih lagi, aplikasinya dapat digunakan tanpa root. Droid Screenshot Free adalah aplikasi percuma yang berfungsi untuk mengambil paparan skrin pada peranti anda dalam masa nyata . Namun, tidak hanya itu, aplikasi ini memungkinkan anda menambahkan teks, menyesuaikan gambar dan pengeditan lain pada tangkapan layar yang telah diambil.

Kelebihan lain yang cuba ditawarkan oleh aplikasi untuk tangkapan layar Android adalah kemampuannya untuk berkongsi gambar ke beberapa media sosial atau platform sembang yang tersedia di telefon pintar anda secara langsung dari dalam aplikasi.

13. Tangkapan Sentuh (Tangkapan Skrin)

Tangkapan Sentuh (Tangkapan Skrin)

Untuk tidak dikalahkan oleh  pengembang  lain, Lyouson juga memiliki aplikasi untuk menangkap layar yang disebut Touchshot (Screenshot). Diselaraskan dengan namanya, dengan aplikasi ini, anda akan melakukan  tangkapan layar  dengan menyentuh skrin sahaja. Setelah berjaya membuat  tangkapan skrin,  anda juga dapat mengeditnya secara langsung menggunakan Touchshot (Tangkapan Skrin) ini. Cukup bagus,  bukan?

14. Tangkapan Skrin Pro 2

Tangkapan Skrin Pro 2

Walaupun ini adalah aplikasi berbayar, Screenshot Pro 2 cukup bagus untuk menjadi salah satu aplikasi tangkapan layar di Android. Kerana ia dibayar, sudah tentu anda tidak akan terganggu dengan nama iklan tersebut. Juga, ciri-cirinya cukup lengkap dengan adanya  ikon Terapung, satu tangkapan Skrin klik , dan rakaman video di skrin mudah alih. Sekiranya anda berminat, anda boleh membelinya dengan harga Rp 14.000.

15. Pergi Tangkapan Skrin

Tangkap Tangkapan Skrin

Satu lagi aplikasi percuma dan bagus untuk membuat  tangkapan skrin,  nama aplikasinya adalah Go Screenshot Capture. Dalam aplikasi ini juga mempunyai pelbagai cara untuk melakukan  tangkapan layar  dengan mudah dan cepat. Beberapa cara adalah, menekan butang  power + volume-down,  atau juga dapat menekan butang  power + home.

Selain menekan butang, Anda juga dapat mengklik ikon dari Go Screenshot Capture untuk mempermudah melakukan tangkapan layar. Terdapat cara lain yang unik untuk menangkap skrin, iaitu anda boleh menggoncang telefon anda. Anda mahu mencubanya? Boleh dimuat turun di sini.

Perkara yang kurang memuaskan akan menjadikan kita ingin mempunyai aplikasi tangkapan skrin Android dengan ciri yang lebih berkualiti. Anda boleh mendapatkan permohonan dengan memilih salah satu aplikasi yang kami tawarkan di atas.