10 Aplikasi Android Terbaik yang Tidak Ada di Play Store 2020

Kadang-kadang pengguna telefon pintar Android selalu bergantung pada PlayStore untuk memuat turun, memasang, dan juga mendapatkan aplikasi sokongan. Kedua-dua aplikasi fotografi, hiburan, hingga aplikasi pemperibadian. Namun, tidak jarang aplikasi yang diinginkan tidak ada di PlayStore. Oleh itu, kali ini kita akan membincangkan 10 aplikasi Android terbaik yang tidak ada di PlayStore.

Apakah 10 aplikasi terbaik? Kerana sepuluh aplikasi boleh dilarang di PlayStore atau tidak memasuki PlayStore. Penasaran dengan 10 aplikasi Android terbaik yang tidak ada di PlayStore? Mari lihat ulasan berikut.

10 Aplikasi Android Terbaik yang Tidak Ada di Play Store

1. Amazon Underground

Amazon bawah tanah

Mungkin sebilangan orang akan biasa dengan aplikasi Android terbaik yang tidak ada di PlayStore ini. Semasa anda mencari Amazon Underground, anda tidak akan menjumpainya kecuali aplikasi nasihat. Amazon Underground adalah aplikasi untuk membeli segala aplikasi, termasuk permainan dari aplikasi yang dibesut oleh Amazon.

Anda bahkan boleh membeli permainan menggunakan aplikasi Amazon Underground. Sekiranya anda tidak berpuas hati atau mencari permainan yang tidak ada di PlayStore, anda boleh menggunakan Amazon Underground untuk mencari permainan.

Sebagai tambahan, jika anda mencari aplikasi yang dilarang oleh PlayStore, pengguna Amazon Underground dapat mencarinya dengan aplikasi Amazon stretcher ini. Mudah, lengkap, tentunya percuma. Mahu? Muat turun aplikasi Amazon Underground di sini.

2. JYPNASI Superstar

JYPNASI Superstar

Adakah anda seorang Kpopers yang gemar menyanyikan lagu kpop? Salah satu aplikasi Android terbaik yang tidak ada di kedai permainan kali ini adalah genre permainan. Rasakan sensasi bermain permainan muzik dengan lagu-lagu KPOP dari agensi JYP yang sesuai untuk anda yang gemar bermain permainan muzik.

Permainan ini mempunyai tiga kategori kesukaran : pertama , mudah, normal, kemudian sukar. Superstar JYPNATION mempersembahkan pelbagai lagu kpop lulus dari agensi artis JYP. Bermula dari GOT7, 2PM, Wonder Girls, MISS A, dan artis JYP yang lain.

Anda memerlukan kad yang kemudian akan menambah skor anda. Pemain juga boleh menaik taraf untuk setiap kad yang mereka miliki. Kad terendah adalah tahap C dan kad tertinggi adalah kad R. Sedia untuk dimainkan? Klik di sini untuk memuat turun permainan.

3. Muzik MIUI

aplikasi untuk telefon bimbit dengan os tizen MIUI Music

Aplikasi android terbaik yang tidak ada di kedai permainan ini hadir untuk pengguna telefon pintar anda yang dijatuhkan oleh Xiaomi. Aplikasi MIUI Music khusus untuk pengguna Xiaomi yang ingin mendengarkan muzik dan bahkan memuat turun semua muzik secara percuma.

Ia tidak jauh berbeza dengan aplikasi muzik secara umum, tetapi aplikasi Muzik MIUI memihak dan bergantung pada memuat turun muzik secara percuma tanpa membayar apa-apa. Muzik MIUI cukup asing di telinga orang di luar Asia. Tetapi aplikasi ini cukup baik untuk anda gunakan pada Xiaomi anda.

Mengapa cukup baik? Kerana, selain dapat memuat turun lagu secara percuma, pengguna Muzik MIUI dapat memuat turun lirik lagu dan bahkan secara langsung mengaturnya untuk karaoke. Berminat? Muat turun aplikasi android terbaik yang tidak ada di Playstore, MIUI Music, di sini.

4. Pertahanan Menara Pokémon

Pertahanan menara Pokemon

Ini terlalu utama untuk membicarakan Pokémon Go. Aplikasi yang tidak ada di PlayStore ini datang sebagai aplikasi hiburan lebih tepatnya aplikasi permainan yang dilarang bahkan tidak ada di PlayStore.

Ia berkaitan dengan Pokémon Go, tetapi permainan Pokémon Tower Defense ini sedikit berbeza dengan permainan Pokémon Go yang terkenal. Pokémon Tower Defense tidak hanya memberikan sensasi menangkap Pokemon. Tower Defense Pokémon juga menyajikan perasaan menangkap dan melatih Pokemon yang telah ditangkap.

Pokemon akan benar-benar bertarung dalam permainan ini. Sudah tentu, bagi anda peminat permainan, terutamanya Pokemon, anda harus mencuba permainan yang satu ini. Klik di sini untuk memuat turun Pokémon Tower Defense.

5. Masa Popcorn

Masa Popcorn

Telah memasuki PlayStore, tetapi selepas itu ditarik semula oleh Google dan sekarang tidak ada di Playstore. Itu menjadikan Popcorn Time juga termasuk dalam senarai aplikasi Android terbaik yang tidak terdapat di PlayStore.

Mungkin dari nama aplikasi tersebut ada di antara anda yang sudah dapat meneka kegunaan aplikasi Popcorn Time. Aplikasi ini khas untuk anda yang suka menonton. Popcorn Time menyediakan pelbagai rancangan TV bahkan untuk peminat anime boleh bergantung pada aplikasi yang satu ini.

Selain menonton, pengguna Popcorn Time dapat mengumpulkan rancangan kegemaran dengan memuat turun rancangan yang tersedia. Anda juga boleh mengatur kelajuan muat turun. Mahukan aplikasi Popcorn Time? Klik sahaja di sini.

6. Lucky Patcher

Lucky Patcher

Lucky Patcher, aplikasi android yang tidak ada di PlayStore. Aplikasi ini digunakan untuk mengelola aplikasi yang Anda miliki di smartphone Android Anda. Dalam aplikasi tersebut, pengguna Lucky Patcher dapat mengawal aplikasi yang dibenarkan dan mungkin tidak dipasang ke dalam telefon pintar.

Ini bagus untuk anda yang bimbang tentang prankster yang selalu memasang sebarang aplikasi pada telefon pintar Android secara sembarangan. Malah Lucky Patcher ini akan membantu untuk tidak perlu mengesahkan Android anda.

Sudah tentu itu tidak akan dibenarkan oleh Google PlayStore, jadi itulah sebabnya Lucky Patcher adalah salah satu aplikasi pantang larang di PlayStore. Adakah anda mahukan aplikasi Lucky Patcher? Root dahulu di telefon bimbit anda dan muat turun aplikasinya di sini.

7. Pemasang CyanogenMod

Pemasang CyanogenMod

Ini masih mengenai aplikasi yang dilarang di PlayStore. Aplikasi CyanogenMod Installer juga telah disasarkan oleh salah satu aplikasi android terbaik yang tidak terdapat di PlayStore. Aplikasi ini adalah aplikasi Cyanogen ROM. Sudah masuk selama dua minggu di PlayStore kemudian ditarik balik oleh Google.

Bagi anda yang berminat menggunakan aplikasi CyanogenMod Installer, anda tidak perlu bersusah payah melakukan root pada telefon pintar Android anda. Mudah, anda boleh memindahkan atau menyambungkan telefon bimbit anda secara langsung ke PC melalui kabel data / USB. Kemudian, kawalan sehingga prosesnya selesai. Mudah kan? Untuk memuat turun aplikasi, klik di sini.

8. Kotak Tunjuk

Aplikasi Android terbaik yang tidak ada di PlayStore Showbox

Kembali ke aplikasi hiburan untuk menonton semua rancangan TV dan filem yang boleh anda streaming menggunakan salah satu aplikasi android yang tidak ada di PlayStore. Showbox menyajikan siaran TV serta filem yang dapat dinikmati oleh penggunanya secara dalam talian.

Tidak perlu khawatir Anda memiliki Hosting Indonesia, artikel Showbox tersedia untuk semua jenis Hosting di dunia. Tidak jarang orang yang lebih suka Showbox berbanding Popcorn Time. Adakah anda berminat untuk melakukan streaming melalui Showbox? Muat turun aplikasi Showbox dengan mengklik di sini.

9. MiXPlorer

MiXPlorer

Aplikasi untuk mencari dan bahkan menguruskan semua folder pada telefon pintar Android anda tidak mudah. Kadang kala pengguna telefon pintar keliru menyusunnya dan sering lupa memasukkan fail ke dalam folder yang agak tidak kemas.

Namun, dengan salah satu aplikasi Android yang tidak ada di playstore ini sebenarnya akan memudahkan anda dalam mencari fail yang ada di telefon bimbit. Bukan itu sahaja, malah MiXPlorer dapat membaca semua jenis fail.

Fail yang dapat dibaca bukan fail PDF atau bahkan hanya Word, tetapi juga gambar dan video. Anda juga boleh mengedit fail secara langsung dengan satu aplikasi tanpa memerlukan aplikasi lain. Mahu? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

10. Tubemate

Tubemate

Mungkin ada yang sudah biasa dengan aplikasi yang satu ini. Ya, Tubemate adalah aplikasi di mana anda boleh memuat turun video secara langsung di YouTube. Oleh itu, hanya dengan aplikasi ini, anda boleh mendapatkan akses untuk menyimpan dan memuat turun sebarang video di YouTube.

Hebatnya, anda juga boleh memilih resolusi video YouTube yang ingin anda muat turun. Pilihan resolusi video merangkumi 1920 × 1080, 1280 × 720, 640 × 360, 176 × 144, dll. Sebenarnya, video yang telah dimuat turun akan disimpan dalam MP4, MP3, WEBM, OGG, dan lain-lain. Mahu? Muat turun aplikasi Tubemate di sini.

Cadangan Permohonan Lain

Sebagai tambahan kepada 10 aplikasi di atas, kami juga mempunyai beberapa cadangan aplikasi Android terbaik yang tidak ada di PlayStore. Baiklah, cadangan aplikasi berikut sama baiknya dengan sepuluh aplikasi di atas. Apakah mereka? Berikut adalah senarai lengkap:

11. VideoMix

VideoMix

Hobi menonton filem? Sekiranya anda suka menonton filem, anda boleh memuat turun aplikasi VideoMix. Ini adalah aplikasi yang tidak jauh berbeza dengan Popcorn Time di mana anda dapat menonton koleksi filem keren, yang popular dari semua  genre.

Nah, aplikasi ini akan memberikan  pautan luaran  untuk setiap filem yang akan ditonton, seperti pautan luaran dari videorockerz.com, filenuke.com, putlocker.com, sockshare.com, movpod.in, gorillavid.com, dll. Sekiranya anda berminat, anda boleh memuat turun aplikasi secara langsung di sini.

12. Kamera Google

Kamera Google

Siapa sangka, ternyata  pemaju  Google juga memiliki aplikasi untuk memotret gambar yang disebut Google Camera. Tetapi malangnya, anda tidak dapat mencari aplikasi ini di PlayStore. Sebenarnya, Kamera Google cukup bagus untuk mengambil gambar  .

Dalam aplikasi tersebut, Google Camera mempunyai ciri di mana pengguna dapat mengambil gambar dengan sekitar 360 darjah. Sebenarnya, kamera yang dibuat oleh Google ini didakwa dapat menerapkan kesan tidak  fokus  seperti pada kamera SLR. Bagus,  bukan? Mahu? Muat turun di sini.

13. Pelancar LMT

Pelancar LMT

Adakah anda ingin mempunyai penampilan pelancar yang sejuk dan moden  Kemudian anda boleh memilih aplikasi LMT Launcher. Kenapa? Dengan aplikasi ini, anda dapat memaparkan pelancar yang berbeza dengan kebanyakan pelancar. Ia kelihatan sangat elegan dengan elemen moden. Anda juga boleh menyesuaikan ukuran setiap  ikon  yang akan dipaparkan pada pelancar. Ingin mencubanya?

14. Pemain Muzik Pandora

Pemain Muzik Pandora

Sesuai dengan nama aplikasi, Pandora Music Player adalah aplikasi pemutar lagu yang tidak ada di PlayStore. Dengan aplikasi ini, anda dapat menemui pelbagai lagu yang paling popular di dunia. Jadi, anda tidak perlu bingung mencari lagu di luar, kerana Pandora Music Player telah menyiapkannya untuk anda. Ingin menggunakan aplikasi ini? Muat turun di sini.

15. Mangga

Mangga

Mangga Ini tidak bermaksud penerapan jenama fesyen, ya Aplikasi ini ditujukan untuk anda yang gemar membaca manga. Ya, di Mango anda dapat membaca manga untuk isi hati anda dan manga itu cukup lengkap. Juga, Mango sentiasa rajin mengemas kini  manga terkini. Walau bagaimanapun, Mango hanya  avail  untuk bahasa Inggeris sahaja, jika ia tidak menjadi masalah untuk anda, ia boleh dimuat turun di sini.

Itulah koleksi aplikasi Android terbaik yang tidak ada di Android Playstore. Adakah terdapat salah satu aplikasi yang ingin anda muat turun?