10 Pencetak Murah Mesti Berkualiti Baik pada tahun 2020

Sekiranya anda memerlukan pencetak untuk tujuan pencetakan sehari-hari sahaja, maka anda tidak perlu membeli pencetak dengan harga yang tinggi. Kerana ada juga beberapa jenama pencetak murah yang bagus. Walaupun harganya murah, pencetak ini cukup mampu memenuhi keperluan anda dalam mencetak dokumen atau gambar.

Untuk memenuhi keperluan anda untuk pencetak berkualiti dengan harga yang berpatutan, berikut adalah senarai pencetak murah dari Caris Signal. Pencetak ini sangat sesuai digunakan di rumah, sekolah atau pejabat kecil.

1. Kelebihan Dakwat HP DeskJet 2135

Kelebihan Dakwat HP DeskJet 2135

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Perlukan pencetak untuk mencetak, menyalin, dan mengimbas ? HP DeskJet Ink Advantage 2135 [F5S29B] adalah penyelesaian yang tepat untuk anda. Pencetak ini dapat mencetak dakwat hitam sebanyak 7.5 helai per minit dan 5.5 keping tinta warna per minit. Sebagai tambahan, jika anda menggunakan pencetak ini untuk menyalin dokumen, maka resolusi yang diberikan oleh pencetak ini adalah 600 x 300 dpi.

Sementara itu, pencetak ini juga menawarkan keupayaan untuk pengimbas dengan resolusi sehingga 1200 dpi. Pencetak inkjet untuk pejabat atau kediaman dikelaskan sebagai cekap tenaga kerana hanya memerlukan 10 watt elektrik. Anda boleh membeli pencetak ini dengan julat harga 600 ribu.

2. Pencetak HP DeskJet 2132 All-in-One

HP DeskJet 2132 All-in-One Pencetak murah yang baik

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Sama seperti pencetak HP yang telah kita bincangkan sebelumnya, Pencetak HP DeskJet 2132 All-in-One adalah pencetak inkjet yang dapat digunakan untuk mengimbas , menyalin , dan mencetak . Pencetak yang sesuai untuk pelajar boleh mencetak dokumen dengan dakwat hitam sebanyak 7.5 helai per minit, sementara untuk mencetak dokumen warna sebanyak 6 helai per minit.

Pencetak dimensi minimalis ini tidak akan mengambil terlalu banyak ruang di meja anda. Selain itu, dengan ciri Pencetak Foto dan Dokumen HP All-in-One, anda dapat mencetak fail dari PC, e-mel, laman web dengan kualiti yang tinggi.

3. HP DeskJet 1112

HP DeskJet 1112

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Pencetak ini nampaknya direka khas untuk anda yang mempunyai ruang dan dana yang terhad. HP DeskJet 1112 adalah pencetak murah yang baik untuk memenuhi keperluan percetakan seharian. Bayangkan sahaja, pencetak ini mampu mencetak dengan dakwat hitam sebanyak 20 helai seminit dan dakwat berwarna sebanyak 16 helai seminit.

Oleh kerana pencetak ini mempunyai lesen Energy Star, sudah pasti pencetak inkjet ini menjimatkan tenaga. Untuk membeli HP DeskJet 1112, anda hanya perlu menyediakan dana dalam lingkungan 600 ribu.

4. Canon Pixma MX397

Canon Pixma MX397

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Canon Pixma MX397 adalah pencetak berkualiti yang dilengkapi dengan sejumlah aplikasi dan ciri. Selain berfungsi sebagai pencetak dokumen, pencetak ini juga dapat digunakan sebagai faks, pemindai, dan faks PC. Dengan prestasi yang boleh dipercayai, Canon Pixma MX397 sesuai untuk pengguna dengan tahap produktiviti yang tinggi.

Dengan harga sekitar Rp 1 juta, Canon Pixma MX397 benar-benar dirancang untuk menghasilkan cetakan berkualiti tinggi. Salah satu teknologi yang terdapat dalam pencetak ini adalah teknologi FINE yang mampu meningkatkan produktiviti warna untuk hasil salinan yang lebih optimum.

5. Canon Pixma MG2570

Canon Pixma MG2570

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Canon Pixma MG2570 adalah pencetak yang sesuai untuk kegunaan rumah dan pejabat. Kenapa? Kerana kelajuan pencetakan yang ditawarkan oleh pencetak ini memang sangat bagus. Kelajuan cetakan untuk dokumen hitam dan putih adalah 8 ipm dan untuk dokumen dengan dakwat berwarna adalah 4 ipm.

Kelebihan lain yang ditawarkan oleh pencetak ini ialah resolusi yang boleh mencapai 4.800 dpi. Mod Auto Power On pada pencetak ini dapat mengesan jika PC ingin mencetak dokumen. Apabila tidak digunakan, pencetak cekap tenaga ini akan dimatikan sendiri. Canon Pixma MG2570 boleh dibeli dengan julat harga 700-800 ribu.

6. Canon Pixma iP2770

Canon Pixma iP2770

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Dengan julat harga 600 ribu, Canon Pixma iP2770 sudah menyajikan pelbagai teknologi yang cukup mampu, seperti Printer Head FINE, di mana teknologi ini akan membantu pencetak menghasilkan gambar dan cetakan yang jelas dengan resolusi yang cukup sempurna.

Mencetak foto atau gambar lebih baik berkat fungsi Cetakan Tanpa Sempadan. Canon Pixma iP2770 boleh dihubungkan dengan sistem operasi Windows dan Mac. Secara keseluruhan , pencetak ini boleh digunakan untuk pejabat atau di rumah.

7. RICOH Aficio SP-100

RICOH Aficio SP-100

Pencetak terbaik lain yang dilengkapi dulang yang boleh memuatkan sehingga 50 helai kertas. Anda boleh mencetak sehingga 13 helai kertas hanya dalam 1 minit apabila menggunakan RICOH Aficio SP-100 ini. Pencetak ini dilengkapi dengan toner yang dapat diisi semula dan kitaran tugas yang membolehkan pencetak ini mencetak sehingga 10,000 helai kertas.

Pencetak yang satu ini dilengkapi dengan perisian Smart Organizing Monitor untuk memantau kapasiti dakwat yang masih ada, status toner, dan tetapan lain untuk menjadikan pencetak ini berfungsi dengan lebih baik. Untuk membawa pulang RICO Aficio SP-100, anda hanya perlu membelanjakan Rp 590,000.

8. Canon Pixma E410

Canon Pixma E410

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

Pixma E410 adalah pencetak Canon lain yang patut anda pertimbangkan sebelum membeli. Dijual di bawah Rp 1 juta, Canon Pixma E410 menawarkan spesifikasi yang cukup berkualiti di kelasnya. Itu menjadikannya pilihan yang popular untuk pencetak pejabat dan rumah.

Pencetak pelbagai fungsi ini (mencetak, mengimbas, menyalin) dilengkapi dengan ciri Auto Power On yang membantu menjimatkan kuasa semasa digunakan. Kelajuan cetakan sendiri mencapai 8 ipm untuk mono dan 4 ipm untuk warna. Produk yang telah berkembang pesat pada saat dilancarkan tentunya sangat layak untuk anda miliki.

9. HP Deskjet 2623

HP Deskjet 2623

Semak Harga di Shopee

Semak Harga di Lazada

HP Deskjet 2623 adalah pencetak all-in-one yang menawarkan kemudahan untuk menyambung tanpa wayar atau tanpa wayar ke sejumlah peranti elektronik yang anda gunakan, seperti telefon pintar, tablet, dan komputer riba. Hanya dengan beberapa langkah, anda dapat mencetak dokumen dengan mudah di rumah anda.

Dengan bergantung pada kartrij dakwat HP yang asli, pencetak ini dapat mencetak teks hitam tajam dan halaman berwarna terang dan mencetak sehingga dua kali lebih banyak halaman per kartrij. HP Deskjet 2623 dipasarkan dengan harga sekitar Rp 700 ribu.

10. Canon Pixma IP2780

Canon Pixma IP2780

Semak Harga di Shopee

Dalam senarai terakhir terdapat Canon Pixma IP2780 yang harganya sekitar Rp 500 ribu. Sebagai pencetak inkjet, Pixma IP2780 hanya mempunyai satu fungsi, iaitu mencetak dokumen, hitam dan putih dan warnanya. Sekiranya tidak ada tujuan lain selain mencetak, Canon Pixma IP2780 adalah pilihan yang baik untuk penggunaan berskala kecil di rumah dan di pejabat.

Beberapa ciri pencetak Canon Pixma IP2780 adalah 4800 x 1200 dpi yang mempunyai kualiti resolusi cetak yang sangat baik, menyokong pelbagai format kertas (maksimum A4), dan kelajuan cetak 8 ipm untuk dokumen hitam-putih dan 4 ipm untuk dokumen warna.

Nah, berikut adalah senarai pencetak kos rendah yang bagus tahun ini. Semua pencetak menawarkan kelebihan masing-masing. Anda hanya perlu memilih pencetak yang sesuai dengan keperluan anda atau dana yang ada.