10 Aplikasi Wajib Setelah Rooting pada Android 2020

Bagi anda yang suka bermain-main dengan telefon pintar Android mungkin sudah biasa dengan kata akar. Tidak jarang orang melakukan root untuk menjadi lebih bebas dan lebih bebas untuk mengakses sistem, perintah, dan bahkan semua fail di Android. Namun, setelah melakukan rooting, anda perlu mempunyai 10 aplikasi wajib setelah melakukan rooting pada Android.

Aplikasi ini akan membantu dan menyokong telefon pintar Android yang telah di-root. Walaupun untuk pengubahsuaian Android setelah melakukan rooting, anda juga memerlukan aplikasi berikut yang anda tahu. aplikasi manakah yang paling canggih setelah root dan adakah aplikasi root sahaja? Pertimbangkan perbincangan berikut.

10 Aplikasi Wajib Selepas Rooting pada Android

1. Pemulihan Foto & Video Dumpster

Pemulihan Foto & Video Dumpster

Memadamkan gambar dan video anda secara tidak sengaja begitu sahaja? Tenang dan tidak perlu risau. Untuk masalah seperti ini, anda boleh menyelesaikan dengan salah satu aplikasi wajib setelah melakukan rooting. Aplikasi ini boleh dikenali sebagai Pemulihan Foto & Video Dumpster.

Sesuai dengan nama aplikasinya, Dumpster Photo & Video Restore dapat mengembalikan foto dan video yang dihapus secara tidak sengaja pada telefon pintar. Aplikasi ini berfungsi seperti tong sampah pada PC. Apabila anda menghapus fail secara tidak sengaja, fail tersebut akan memasuki Dumpster secara automatik.

Cukup klik pada Dumpster dan kemudian pilih foto dan video yang ingin anda pulihkan. Sekejap sahaja gambar dan video akan kembali. Mudah kan? Muat turun aplikasi Pemulihan Foto & Video Dumpster di sini.

2. Flashify

Aplikasi mandatori setelah melakukan rooting Flashify

Aplikasi Flashify hanya ditujukan untuk anda yang telah membasmi telefon pintar Android anda. Flashify, masukkan ke salah satu aplikasi wajib setelah melakukan rooting. Sebabnya, aplikasi ini menawarkan ciri di mana pengguna mendapat kemudahan melakukan flash boot dan juga pemulihan.

Bukan itu sahaja, Flashify juga menyediakan ciri Loki Patch jika anda memerlukannya. Sebaliknya, aplikasi Flashify juga menghadirkan ciri automatik untuk menyegerakkan awan antara peranti lain.

Malah pengguna Flashify dapat melakukan flash di mana sahaja, bila-bila masa anda tahu. Anda boleh memuat naik melalui e-mel dan boleh melakukannya dari penjelajah fail. Mudah dan cukup berguna kan? Muat turun aplikasi di sini.

3. Greenify

Greenify

Kesal dengan bateri telefon pintar yang cukup habis dan rendah? Greenify, masukkan ke salah satu aplikasi wajib setelah melakukan rooting. Tidak jarang orang yang telah menggunakan Android juga kehabisan bateri dan merasa letih untuk berulang-alik untuk melakukan pengecasan HP.

Namun, dengan adanya aplikasi Greenify, anda tidak perlu risau telefon pintar Android kehabisan bateri. Aplikasi ini akan menjadikan bateri tahan lama dengan mengawal dengan ciri hibernasi.

Fungsi hibernasi ini akan mematikan dan mengurangkan kapasiti bateri apabila anda tidak menggunakan telefon bimbit anda. Malah Greenify juga mampu menjadikan telefon bimbit atau tablet anda mengelakkan masalah lambat. Ingin menggunakan Greenify? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi secara langsung.

4. Pautan2SD

Pautan2SD

Rasa rumit dan menghadapi masalah untuk memindahkan aplikasi dari memori dalaman ke Kad SD? Teknologi semakin canggih seperti aplikasi. Salah satu aplikasi wajib setelah melakukan root ini, anda juga harus mempertimbangkan untuk penggunaan kemudian di telefon bimbit anda.

Kerana aplikasi Link2SD akan memudahkan pengguna, terutama anda yang telah melakukan root, dalam memindahkan aplikasi dari memori dalaman ke memori luaran / Kad SD. Link2SD akan memberikan pautan dan kemudian anda boleh memindahkannya dengan mudah.

Anda juga boleh memasang semula, reboot, dan menukar. Hanya dengan satu aplikasi anda dapat menguruskan aplikasi yang ada. Berminat menggunakannya? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

5. Reboot Pantas

Reboot Pantas

Aplikasi mandatori setelah root sekarang berasal dari Quick Reboot. Aplikasi ini khusus untuk pengguna telefon pintar Android yang telah di-root. Sekiranya telefon pintar Android anda belum di-root, maka anda tidak dapat memasang aplikasi Quick Reboot.

Reboot Pantas menawarkan dan menjamin reboot pantas tanpa melambatkan. Anda boleh memilih reboot biasa atau Fast Reboot untuk telefon pintar Android dengan sistem UI / aplikasi. Untuk lebih selamat, aplikasi Quick Reboot memasukkan ciri Safe Mode. Anda boleh mengaktifkannya.

Bukan hanya itu, memulakan semula dengan cepat tanpa perlahan dapat dilakukan dengan aplikasi Quick Reboot. Berminat untuk mencuba aplikasi wajib setelah reboot yang ini? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi secara langsung.

6. Kotak Alat ROM Lite

Kotak Alat ROM Lite

LifeHacker, XDA-Developers, Droid-Life, Android Central, RootzWiki, Android Police, DroidForums, dan ciri-ciri lain telah disertakan dalam aplikasi wajib setelah root satu ini. Dalam aplikasi tersebut, ROM Toolbox Lite juga menyajikan dan menjanjikan kepantasan pada telefon bimbit tanpa perlu risau untuk melambat.

Anda boleh menetapkan dan mengawal ROM pada telefon pintar Android yang di-root. Selain mengurus ROM, pengguna aplikasi ROM Toolbox Lite juga dapat mengendalikan setiap aplikasi yang dipasang dan digunakan pada HP. Berminat menggunakannya? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi secara langsung.

7. SDFix

SDFix

Adakah anda pengguna telefon pintar Android dengan OS Kit Kat juga Lollipop? Sekiranya demikian, mungkin anda memerlukan aplikasi wajib setelah melakukan rooting dari SDFix. Sebabnya, aplikasi ini dibuat hanya untuk mengatasi masalah pada telefon pintar Android OS Kit Kat dan Lollipop yang telah di-root.

SDFix berfungsi dan membantu anda mengatasi masalah dengan Kad SD. Tidak ada salahnya anda mencuba aplikasi SDFix untuk menangani masalah Kad SD pada Android Kit Kat dan Lollipop.

Namun, jika Anda tidak memiliki masalah dengan ponsel Android Anda, aplikasi SDFix tidak menyarankan agar anda memasang aplikasi ini. Adakah anda memerlukan aplikasi SDFix? Cukup klik di sini dan bersedia untuk menyelesaikan masalahnya.

8. Dengan berkhidmat

Dengan khidmat

Adakah anda pernah menghadapi masalah ketika anda menutup aplikasi Facebook tetapi masih muncul di skrin? Secara berguna, aplikasi wajib setelah melakukan rooting yang akan membantu anda menangani masalah seperti yang telah dijelaskan sebelumnya.

Sudah tentu apabila anda telah menutup aplikasi yang digunakan, tetapi aplikasinya tetap dalam keadaan yang akan menguras kapasiti bateri anda dengan betul? Jadi dari itu Servicely muncul untuk mengatasinya.

Aplikasi Servicely hanya akan berfungsi dan hanya dapat digunakan oleh pengguna smartphone Android yang di-rooting. Sekiranya anda tidak menghadapi masalah dan telefon bimbit anda belum menyentuh akarnya, tidak digalakkan memasangnya. Untuk mendapatkan aplikasi Servicely, klik di sini.

9. SuperSU

SuperSU

Terdapat sebilangan besar pengguna telefon pintar Android yang telah menggunakan root aplikasi SuperSU. Aplikasi wajib setelah melakukan rooting lebih unggul dari segi kemudahan mengurusnya serta mengawal aplikasi yang dipasang pada telefon pintar.

Sama seperti aplikasi sebelumnya, SuperSU hanya dapat berfungsi pada telefon pintar Android yang telah di-root. Aplikasi SuperSU menawarkan pelbagai ciri serta ciri yang tentunya diperlukan oleh pengguna telefon pintar Android Rooted. Adakah anda juga ingin menggunakan aplikasi SuperSU? Klik di sini dan muat turun aplikasinya dengan segera.

10. Petugas

Petugas

Akhir sekali, aplikasi wajib selepas root yang boleh anda gunakan kali ini disebut aplikasi Tasker. Aplikasi ini menyajikan pencetus seperti Aplikasi, Waktu, Hari, Lokasi, Keadaan Keras / Lembut, Peristiwa, Jalan pintas, Widget, Pemasa, dan juga Pemalam.

Aplikasi wajib setelah melakukan rooting, anda boleh menggunakan telefon pintar Android yang telah di-root atau yang belum di-root. Walau bagaimanapun, aplikasi Tasker ini akan lebih bebas digunakan ketika telefon bimbit anda telah di-root. Kerana beberapa ciri tidak akan berfungsi untuk telefon pintar Android yang belum di-root. Berminat menggunakannya? Cukup klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

Aplikasi yang Disyorkan Lain

Bukan hanya 10 aplikasi di atas yang mesti anda miliki setelah melakukan rooting pada Android. Sebabnya, terdapat sejumlah aplikasi cadangan lain yang mesti ada di telefon bimbit yang di-root. Ingin mengetahui permohonannya? Seterusnya pertimbangkan tinjauan di bawah.

11. Undeleter Memulihkan Fail & Data

Undeleter Pulihkan Fail & Data

Kadang kala, semasa anda menghapus fail di telefon bimbit yang di-root, fail yang dihapus tidak dapat dipulihkan. Untuk mengatasi kehilangan data yang lengkap, ada aplikasi khas yang disebut Undeleter Recover Files & Data. Aplikasi ini hanya dapat berfungsi untuk HP yang telah di-root dan dapat memulihkan fail yang telah dihapus.

Nah, aplikasi ini sebenarnya mempunyai cara kerja dan fungsi yang serupa dengan Dumpster. Kerana, dalam Undeleter Recover Files & Data terdapat juga beberapa ciri baik untuk memulihkan pelbagai fail dalam bentuk MP, JPEG / JPG, PNG, MNG, JNG, GIF, MP4, AVI, MKV, MP3, dan lain-lain. Jadi, fail yang dipadam secara tidak sengaja dapat dipulihkan dengan mudah.

12. GMD GestureControl Lite

GMD GestureControl Lite

Terdapat aplikasi lain yang boleh anda gunakan setelah telefon di-root, GMD GestureControl Lite. Ini adalah aplikasi di mana paparan Android anda akan berbeza dengan Android lain. Dengan menggunakan aplikasi ini, pengguna dapat membuat  isyarat multitouch yang  unik.

Jadi, pengguna tidak perlu repot banyak klik di sana sini untuk membuka aplikasi tertentu, hanya  isyarat  jari dan aplikasi yang anda perlukan dapat dibuka dengan sendirinya. Bagus dan unik,  bukan ? Boleh memuat turun aplikasi di sini.

13. Pemulihan Kunci WiFi

Pemulihan Kunci WiFi

Beberapa faedah yang dapat anda peroleh ketika melakukan rooting pada telefon bimbit anda, anda boleh menggunakan Pemulihan Kekunci WiFi. Untuk apa aplikasi ini? Sesuai namanya, aplikasi ini berfungsi untuk melihat kata laluan WiFi di mana sahaja dan kapanpun.

Dengan adanya aplikasi ini, tentunya anda tidak perlu repot meminta kata laluan WiFi. Terutama jika anda seorang pelajar yang sering melakukan tugasan di kafe, anda pasti harus meminta kata laluan WiFi terlebih dahulu,  bukan ? Namun, jika anda menggunakan aplikasi ini, anda tidak perlu repot meminta kata laluan WiFi lagi.

14. Pemeriksa Akar

Pemeriksa Akar

Setelah anda mematikan telefon bimbit anda, sebilangan orang mungkin tidak memahami sama ada telefon Android berjaya di-root atau tidak. Untuk mengetahui kejayaan root pada HP maka anda boleh menyemaknya dengan aplikasi Root Checker. Dengan cara itu, anda dapat mengetahui kejayaan root dan juga akses root dengan segera. Ingin mencuba? Bagi anda yang sudah melakukan root, anda boleh memuat turun Root Checker.

15. Pembuang Aplikasi Sistem

Aplikasi penghilang sistem

Walaupun HP Android sudah diroot tetapi akan selalu ada nama  bloatware  atau aplikasi yang  tidak  penting.  Bloatware  ini pasti akan mempengaruhi prestasi telefon bimbit anda. Dan tentu saja,  Bloatware  akan mengecilkan kapasiti HP. Untuk menyingkirkannya, anda tidak boleh  mencopot pemasangannya  seperti aplikasi biasa.

Biasanya, anda mesti melakukan root terlebih dahulu kemudian memasang aplikasi khas untuk membuang  bloatware. Nah, aplikasi yang baik untuk menghilangkan  bloatware  adalah System App Remover. Dengan aplikasi ini, anda akan memudahkan untuk  menyahpasang  sebarang  bloatware  yang anda rasa tidak terlalu penting. Bagus,  bukan ?

Sekarang 10 aplikasi wajib selepas root pada Android. Semua aplikasi ini cukup berguna dan berguna untuk anda gunakan di telefon bimbit anda. Mana yang menjadi kegemaran anda?