10 Aplikasi untuk Membaca e-Buku Terbaik di Android 2020

Sekiranya artikel sebelumnya membincangkan aplikasi untuk membaca novel, kali ini akan membincangkan aplikasi untuk membaca e-buku yang paling popular di Android. Hari ini, eBook adalah aplikasi yang memudahkan orang yang suka membaca di mana sahaja dan bila-bila masa.

Dengan menggunakan aplikasi untuk membaca eBook, pembaca tidak perlu bersusah payah dan merasa berat membawa buku tebal ke dalam beg mereka. Mereka hanya perlu membawa satu telefon pintar Android ke dalam beg mereka dan dapat membaca eBook kapan saja, di mana sahaja.

Beberapa aplikasi yang akan dibincangkan kali ini adalah aplikasi yang membaca eBook Android di luar talian dan dalam talian. Ia juga akan membincangkan beberapa aplikasi muat turun buku percuma di Android. Bukan itu sahaja, anda juga dapat membaca buku percuma tanpa perlu memuat turun eBook yang anda mahukan. Ingin tahu? Mari lihat 10 aplikasi berikut untuk membaca e-buku paling popular di Android.

10 Aplikasi untuk Membaca eBook

1. Buku Google Play

Buku Google Play

Buku Google Play selalu menjadi aplikasi pengumpulan eBook yang sangat popular di kalangan pengguna Android, terutamanya peminat membaca buku. Buku Google Play telah dimuat turun oleh lebih daripada dua juta pengguna Android dari seluruh dunia.

Buku Google Play bukan sahaja menyediakan novel, tetapi juga menyediakan pelbagai buku yang boleh anda muat turun secara percuma. Namun, tidak semua eBook di Buku Google Play percuma dan disediakan secara percuma, artikelnya adalah bahawa beberapa eBook dalam aplikasi ini dibayar.

Selain buku popular, Buku Google Play juga menampilkan pelbagai komik bagi anda yang gemar membaca komik digital. Berminat untuk menggunakan aplikasi membaca e-book yang satu ini? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

2. Amazon Kindle

Amazon Kindle

Amazon Kindle adalah aplikasi koleksi eBook kedua paling popular setelah kedudukan pertama disandang oleh Google Play Books. Aplikasi Kindle ini tidak hanya menyediakan novel, tetapi juga majalah seperti New York Times Magazines.

Sebagai tambahan kepada mana-mana majalah, Amazon Kindle menyediakan bacaan seperti surat khabar yang sesuai untuk anda tanpa perlu pergi jauh untuk membeli surat khabar. Sudah tentu menggunakan aplikasi untuk membaca e-book sangat mudah dan senang.

Anda juga boleh menyambung ke perpustakaan terdekat di kawasan anda untuk memuat turun e-buku di perpustakaan. Fungsi ini memudahkan pembaca tanpa perlu pergi ke perpustakaan untuk mendapatkan eBook kerana Kindle akan menghubungkan perpustakaan secara langsung dengan anda. Untuk memuat turun aplikasi Kindle, anda hanya perlu klik di sini.

3. NOOK

NOOK

NOOK adalah aplikasi untuk membaca eBook yang popular di Android. Dalam aplikasinya, NOOK menyediakan pelbagai buku digital yang dapat dinikmati oleh penggunanya. Dengan antara muka yang ringkas dan ringkas yang akan membuatkan pembaca selesa membaca aplikasi yang satu ini.

Seperti perpustakaan digital berasaskan Android, NOOK menyediakan lebih daripada empat juta buku, majalah, komik, dan buku laris di dunia. Anda boleh memilih buku percuma dan berbayar yang disediakan oleh NOOK. Untuk lebih menjimatkan pembelian buku, satu e-book yang telah dibeli dapat dikongsi dengan orang di sekitar anda.

Jadi, orang di sekitar tidak perlu bersusah payah membayar untuk membeli buku yang sama. Sangat mudah bukan? Sekiranya anda berminat dengan aplikasi untuk membaca eBook ini, anda boleh memuat turun aplikasinya di sini.

4. Buku Kobo

Buku Kobo

Tidak keterlaluan jika Kobo Books dimasukkan ke dalam salah satu aplikasi eBook terbaik yang dipilih oleh Caris Signal, artikel tersebut juga merupakan salah satu pilihan terbaik untuk editor PlayStore. Dalam aplikasinya, Kobo Books menyediakan pelbagai bacaan yang pastinya menarik dan bermanfaat.

Dalam Buku Kobo, anda dapat menyesuaikan ukuran  fon,  mengubah  gaya fon, dan  bahkan mengubah  mod  membaca. Selain itu, Kobo Books juga mempunyai bacaan dari berbagai bahasa, sayangnya, bahasa Indonesia tidak termasuk.

5. 50000 eBook & Buku Audio Percuma

500000 eBook & Buku Audio

Aplikasi koleksi eBook seterusnya sedikit berbeza dengan tiga aplikasi popular sebelumnya. Aplikasi ini menyediakan 50,000 eBook yang disertakan dengan buku audio. Dengan buku audio ini, anda dapat mendengar isi buku yang akan dibaca oleh pencerita dalam aplikasi e-book yang satu ini.

Selain ketersediaan buku audio, aplikasi 50000 eBook & AudioBooks Percuma memudahkan anda apabila anda ingin membaca eBook di luar talian dengan mengimport eBook yang anda mahu kemudian dibaca kemudian.

Setiap kali pengguna mengimport eBook, aplikasi akan secara automatik memaparkan atau memberitahu buku audio yang tersedia. Menarik kan? Untuk memuat turun aplikasi, anda cukup klik di sini.

6. Buku Percuma

Buku Percuma

Bukan hanya 50000 aplikasi eBook & AudioBooks yang menyediakan buku audio, tetapi juga aplikasi membaca eBook Buku Percuma memberikan buku audio sebagai bonus ketika pengguna membaca eBook menggunakan aplikasi Buku Gratis.

Sama seperti aplikasi eBook sebelumnya, Buku Percuma juga menyediakan pelbagai jenis eBuku yang dapat dinikmati oleh pencinta buku. Buku-buku klasik juga disediakan seperti novel Victoria dan bahkan sejarah manusia terdapat dalam aplikasi Buku Percuma ini.

Lebih daripada dua puluh ribu eBook diberikan kepada pengguna Buku Percuma dengan bonus lebih daripada lima puluh ribu buku audio. Untuk memuat turun aplikasi percuma ini, anda hanya perlu klik di sini.

7. Skoobe

Skobe

Skoobe adalah aplikasi koleksi eBook percuma yang menyediakan lebih daripada 175,000 eBook di dalamnya. Aplikasi ini mempunyai lebih banyak koleksi novel dengan membahagikannya kepada beberapa kategori.

Kategori yang paling popular di Skoobe adalah jenayah, thriller, percintaan, novel sejarah, fantasi. Dengan kategori ini, pengguna akan dapat mencari e-book yang diinginkan. Di samping itu, setiap minggu Skoobe akan menyediakan beratus-ratus eBook terkini yang akan sentiasa dikemas kini.

Skoobe juga dapat menjadi aplikasi ebook Android offline yang bermaksud anda tidak perlu tersambung ke internet. Mudah dan ringkas bukan? Anda boleh klik di sini untuk memuat turunnya.

8. 1000000+ eBook percuma

1000000 ebook percuma

Sesuai dengan nama aplikasi, koleksi aplikasi eBook yang satu ini menyediakan lebih dari satu juta eBook. Tidak hanya menyediakan novel, tetapi aplikasi ini juga menyediakan pelbagai majalah, komik, juga surat khabar yang dapat dibaca secara dalam talian atau luar talian.

Untuk membaca eBook di luar talian tanpa mengaktifkan internet, anda perlu memuat turun eBook terlebih dahulu dan kemudian membacanya kemudian. Ciri-ciri dalam aplikasi eBook ini cukup mudah bagi penggunanya dengan menyediakan ciri menyimpan eBook yang akan dibaca pada masa akan datang. Berminat untuk mencuba aplikasi ini? Muat turun aplikasi di sini.

9. Perpustakaan eBook Islam

Perpustakaan eBook Islam

Selain koleksi eBook Islam, terdapat juga aplikasi Perpustakaan eBook Islam yang menyajikan pelbagai buku Islam. Dalam aplikasi Perpustakaan eBook Islam ini, anda boleh memilih buku mengikut kategori. Terdapat tiga kategori iaitu berdasarkan pengarang, bulan pelepasan, dan juga berdasarkan nama buku yang anda cari.

Bagaimana dengan bahasa? Aplikasi Perpustakaan e-buku Islam ini memang menyajikan pelbagai bahasa, tetapi sayangnya, aplikasi ini tidak menyediakan bahasa Indonesia. Jadi, anda boleh menggunakan bahasa lain. Ingin mencuba membaca? Muat turun di sini.

10. E-book Percuma - Klasik

Clascis ebook percuma

Aplikasi ini adalah aplikasi membaca eBook percuma yang cukup popular. Dalam aplikasinya, eBook Percuma - Klasik menyediakan pelbagai buku digital secara percuma.

Aplikasi ini menyediakan pelbagai ciri yang dapat memudahkan pengguna membaca e-book, termasuk Zoom Control di mana anda dapat menyesuaikan ukuran dan ukuran paparan bacaan yang telah anda muat turun.

Sebelum memuat turun eBook percuma yang anda mahukan, anda mesti mempunyai aplikasi pembaca eBook terlebih dahulu. Sebaiknya anda memuat turun aplikasi pembaca eBook yang merupakan buku main google atau Aldiko Book Reader. Untuk memuat turun aplikasi ini, anda boleh klik di sini.

Cadangan Permohonan Lain

Selain sepuluh aplikasi yang telah disebutkan sebelumnya, kami juga masih memiliki beberapa koleksi eBook yang dapat Anda baca secara percuma di Android mobile. Aplikasi yang kami sarankan tidak kurang hebatnya daripada 10 aplikasi sebelumnya. Ayuh, segera rujuk ulasan penuh di bawah.

11. eBook oleh Dailyhunt

eBook oleh Dailyhunt

Satu lagi eBook oleh aplikasi Dailyhunt yang boleh anda nikmati pelbagai jenis buku menarik. Ya, dalam aplikasi ini anda dapat mencari pelbagai buku dengan tema menarik seperti,  Fiksyen, Sejarah, Kerjaya, Suspensi & Thriller, Agama & Kerohanian, Humor, Romantik, Biografi,  dan banyak lagi.

Di samping itu, anda boleh membaca buku dari pengarang terkenal. Oh ya,  aplikasi ini bukan sekadar membentangkan buku. Sebabnya, anda juga boleh membaca majalah dalam eBook ini oleh Dailyhunt.

12. Koleksi eBook Islam

koleksi ebook Islam

Akhir sekali, ungkapan biasa yang didengar ketika menyebutkan yang terakhir tetapi masih bermakna. Aplikasi membaca e-book ini khusus untuk e-shades yang bersifat Islamik. Aplikasi Koleksi eBook Islam ini menyediakan pelbagai jenis eBook yang membincangkan agama.

Dalam aplikasinya, pelbagai jenis buku tauhid, sifat Nabi dan Nabi, La Tahzan, Koleksi Kuliah, dan banyak lagi perkara lain disediakan. Aplikasi ini sangat sesuai untuk anda yang gemar membaca buku mengenai agama.

13. Ebook percuma

ebook percuma

Aplikasi pengumpulan eBook lain berasal dari aplikasi yang disebut eBook Percuma. E-book percuma ini menyediakan pelbagai jenis bacaan digital yang dapat anda nikmati dan anda baca di mana sahaja dan di mana sahaja.

Aplikasi ini menyediakan lima buku digital untuk muat turun percuma setiap bulan. Walau bagaimanapun, jika anda tidak mahu sekatan memuat turun eBook, anda boleh memuat turun aplikasi eBook Berbayar VIP Percuma.

Sekarang 10 aplikasi untuk membaca eBook paling popular di Android. Mana satu aplikasi eBook kegemaran anda?