10 Aplikasi Penyuntingan Lagu Terbaik untuk Telefon Pintar Android 2020

Adakah anda suka mengedit lagu? Hanya dengan telefon pintar Android, anda dapat mengedit lagu dari menggabungkan lagu hingga memotong dan menghubungkan lagu. Untuk melakukan ini, tentu anda memerlukan aplikasi penyuntingan lagu untuk menyokong penyuntingan lagu.

Oleh itu, kali ini menawarkan dan mengesyorkan 10 aplikasi penyuntingan lagu terbaik yang boleh anda gunakan pada peranti telefon pintar Android. Malah sepuluh aplikasi penyuntingan lagu dilengkapi dengan pemotong lagu dan ciri penghubung. Bagaimana dengan ciri lain? Dapatkan jawapannya dalam ulasan berikut.

10 Aplikasi Penyuntingan Lagu Terbaik

1. CLOCK Pembuat Muzik

CLOCK Pembuat Muzik

Bukan hanya memotong lagu, artikel berjudul Music Maker JAM juga dapat memberikan kesan keren untuk lagu yang ingin diedit. Selain itu, aplikasi ini mempunyai fitur untuk merakam suara anda sendiri.

Jadi, boleh dikatakan bahawa JAM Music Maker juga sesuai untuk mereka yang suka membuat cover  lagu, kemudian edit hasil  cover  lagu yang telah dirakam menjadi lebih keren dengan semua fitur yang ada di JAM Music Maker. Adakah anda ingin mencuba aplikasinya?

2. AudioDroid: Audio Mix Studio

Studio Campuran AudioDroid

Dinasihatkan oleh pencipta dan pembangun FSM SOFT. Aplikasi yang satu ini diberi nama atau lebih dikenali sebagai AudioDroid: Audio Mix Studio. Bukan hanya dapat memotong dan menggabungkan lagu yang diedit, aplikasi AudioDroid ini juga dilengkapi dengan fitur peningkatan suara.

Anda boleh menambahkan kesan bunyi pada lagu yang anda edit mengikut kehendak dan citarasa anda. Kesan yang ada ialah 3 band: (bass, mid, hi EQ) equalizer. Aplikasi ini juga menyediakan kesan penapis, tempo, pergeseran nada, Karaoke, reverb, ukuran ruang reverb, reverb damp, flanger, gate, whoosh dan echo. Berminat? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

3. Editor Audio WavePad Percuma

Editor Audio WavePad Percuma

Sekiranya anda tidak berpuas hati hanya dengan memotong, menggabungkan, dan mencampurkan lagu, anda boleh memilih aplikasi Editor Audio WavePad Percuma. Kerana aplikasi ini menyediakan fitur yang tidak hanya memotong, menggabungkan atau mencampurkan lagu.

Aplikasi ini menyematkan ciri kesan di mana anda dapat menambahkan kesan unik pada lagu yang diedit oleh pengguna aplikasi. Kesan lagu yang disediakan oleh aplikasi WavePad Audio Editor Free merangkumi penguat, normalisasi, gema dan lain-lain.

Di samping itu, anda boleh menyesuaikan lagu trim yang anda ingin edit secara manual atau automatik. Sekarang, adakah anda sudah bersedia untuk membuat lagu yang ingin diedit? Cukup klik di sini dan gunakan aplikasi ini secara percuma.

4. edjing Mix: Pengadun muzik DJ

edjing Mix pengadun muzik DJ

Adakah anda suka mendengar lagu DJ? Ingin mencuba menyunting lagu gaya DJ yang ada? Mari cuba aplikasi edjing Mix: mixer muzik DJ untuk mengedit lagu dengan gaya muzik Dj. Aplikasi penyuntingan lagu yang telah dimuat lebih dari 500,000 pengguna Android memuat turun lagu dalam gaya DJ.

Pengguna juga dapat memilih lagu-lagu yang ada di file mobile anda atau bahkan memilih lagu Dj yang telah disiapkan. Reka bentuknya yang mudah difahami juga membantu pengguna mengedit lagu. Hobi dengan lagu DJ? Cubalah aplikasi untuk mengedit lagu DJ dengan mengklik di sini.

5. Cross DJ Percuma

Cross DJ Percuma

Nah, jika aplikasi yang satu ini juga dapat mengedit lagu sehingga kedengarannya seperti muzik DJ. Aplikasi ini percuma dan mudah digunakan untuk sesiapa sahaja, termasuk pemula. Jadi, apa  sih  ?

Sudah tentu banyak! Beberapa ciri menyediakan kesan muzik DJ yang senang didengar. Malah, anda juga boleh mencampurkan  beberapa lagu untuk membuat satu lagu yang menarik. Jadi,  adakah anda sudah bersedia untuk mengedit lagu dengan aplikasi hebat ini? Muat turun di sini.

6. DJ Studio 5

Studio DJ 5

Masih dengan aplikasi yang dapat mengedit lagu gaya DJ, kali ini nama aplikasinya adalah DJ Studio 5. Aplikasi percuma ini benar-benar percuma tanpa  iklan. Di samping itu, DJ Studio 5 tidak kalah dengan pelbagai ciri unggul yang terdapat di dalamnya.

Sebagai contoh, DJ Studio 5 memberikan kira-kira 8 kesan lagu, penyamaan 3-band, Live Record, Auto Mix, dan banyak lagi. Jadi, DJ Studio 5 bukan sekadar memotong lagu. Sekiranya anda ingin tahu mengenai kelengkapan ciri, anda boleh memuat turunnya secara langsung di sini.

7. Penyunting Audio Lexis

Penyunting Audio Lexis

Sekiranya anda mencari aplikasi penyuntingan lagu yang bukan hanya memotong lagu, maka pilih aplikasi Editor Audio Lexis. Sesungguhnya, aplikasi ini dapat memotong dan menyalin lagu. Walau bagaimanapun, Lexis Audio Editor tidak hanya menyediakan itu sahaja.

Sebabnya, dengan aplikasi ini yang dibuat oleh  pembangun  Pamsys, anda boleh menggabungkan dua lagu, atau lebih, untuk diedit dan menanamkan kesan yang menjadikan lagu itu lebih menarik. Anda juga dapat menyesuaikan tempo, rentak, dan nada lagu yang sedang diedit. Cukup lengkap, ya?

8. Kaustik 3

Kaustik 3

Caustic 3 adalah aplikasi yang memberikan sekitar 20 kesan yang dapat anda masukkan ke dalam lagu yang diedit. Dengan kesan ini, ia pasti akan menjadikan lagu yang diedit lebih menarik. Juga, Caustic 3 membolehkan pengguna menikmati kemudahan  rakaman, mana yang  cukup bagus, bukan? Muat turun di sini.

9. Pemotong MP3 dan Pembuat Nada Dering ♫

Pemotong MP3 dan Pembuat Nada Dering ♫

MP3 Cutter and Ringtone Maker ♫, aplikasi yang dapat Anda gunakan dalam mengedit lagu. Aplikasi ini, yang disokong oleh pengembang Atomic Infoapps , dilengkapi dengan fitur pemotongan dan penyambung lagu yang anda pilih untuk diedit kemudian sesuai dengan keinginan pengguna.

Di samping itu, anda juga dapat menyimpan suntingan lagu anda secara langsung untuk dijadikan nada dering telefon bimbit. Selain itu, ciri lain seperti butang untuk merakam lagu disematkan dalam aplikasi ini. Malah pengguna boleh memotong lagu secara manual atau automatik.

Adakah anda merasa selesa dengan aplikasi mengedit lagu lagu Atomic Infoapps yang satu ini? Anda boleh mendapatkan aplikasi secara percuma atau klik di sini untuk memuat turun dan memasang aplikasi.

10. Pemotong MP3

Pemotong MP3

Hobi mengedit lagu dengan modal telefon pintar Android? Anda boleh, cukup dengan aplikasi MP3 Cutter, anda boleh memotong dan juga menyambungkan lagu. Pertama, sudah tentu anda harus memuat turun aplikasi terlebih dahulu dengan mengklik di sini. Aplikasi ini adalah percuma dan percuma.

Selepas itu, anda boleh memilih lagu yang ingin diedit. Anda akan memilih dari fail lagu yang sesuai dengan fail di telefon pintar. Setelah memilih, maka anda memulakan pelaksanaan dalam menyunting lagu sesuai dengan keinginan anda.

Untuk menyimpan lagu yang diedit, anda boleh menyimpannya terus pada kad SD mudah alih atau menyimpannya sebagai RingTone telefon pintar. Mudah, praktikal, juga percuma. Mahu?

Cadangan Permohonan Lain

Selain 10 aplikasi yang disebutkan di atas, kami juga masih memiliki beberapa aplikasi keren untuk mengedit lagu. Tertarik dengan aplikasi lain yang kami cadangkan? Segera, lihat ulasan penuh berikut, ya.

11. Pemotong & Penggabungan Mp3

pemotong & penggabungan mp3

Ditadbir oleh kretor atau pembangun dari Igost Technologies Pvt Ltd. Aplikasi Mp3 Cutter & Merge ini dinamakan semula untuk menyunting lagu dalam pemotongan lagu dan penggabungan. Aplikasi ini cukup praktikal dan mudah, artikel anda hanya perlu memilih satu atau dua lagu yang ingin anda edit.

Selain memotong lagu, anda boleh mencampurkan atau mencampurkan lagu dengan menggabungkan dua lagu yang berbeza. Atau anda hanya mahu mengumpulkan lagu yang boleh anda lakukan dengan aplikasi Mp3 Cutter & Merger.

Setelah selesai mengedit, anda dapat menyimpan hasilnya dengan segera dan menyimpannya di folder telefon bimbit anda yang canggih sama ada sebagai Nada Dering atau hanya untuk anda sendiri. Bersedia untuk melancarkan kreativiti anda dengan aplikasi yang satu ini? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

12. Penukar Campuran Audio MP3

Ingin mempunyai aplikasi penyuntingan lagu yang lengkap? Anda boleh memilih aplikasi Audio MP3 Cutter Mix Converter. Kerana dalam aplikasi ini memiliki fitur dimana pengguna dapat melakukan penyuntingan seperti memotong juga menggabungkan dua lagu yang berbeda.

Di samping itu, pengguna juga dapat mengasah kreativiti mereka dengan mencampurkan atau mencampurkan dua lagu yang berbeza untuk membuat versi lagu penyunting lagu yang baru. Tidak perlu risau tentang fail yang ada, anda juga dapat menukar suntingan lagu menjadi MP3, AAC, WAV, dan M4A. Berminat? Muat turun di sini untuk mendapatkan permohonannya.

13. Pemotong dan Penyambung MP3

Pemotong dan Penyambung MP3

MP3 Cutter and Joiner adalah aplikasi lain yang disarankan bagi anda yang gemar membuat lagu dengan gaya mereka sendiri. Aplikasi ini dilengkapi dengan fitur yang mencukupi untuk menyunting lagu.

Ini terbukti kerana adanya ciri pemotongan lagu, menggabungkan dua lagu yang berbeza, dan anda juga dapat berkongsi suntingan lagu yang sedang anda lakukan secara langsung. Setelah selesai mengedit lagu, aplikasi ini akan menawarkan beberapa pilihan untuk mengeksport fail. Anda boleh memilih mengikut keperluan anda. Berminat? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

14. Pemotong MP3 dan Pembuat Nada Dering

Pemotong MP3 dan Pembuat Nada Dering

Setelah memuat turun lebih daripada 47,000 ribu muat turun PlayStore, aplikasi penyuntingan lagu ini cukup popular dan juga cukup bagus dalam menyunting lagu. Paparan dan antara muka yang cukup baik dan mudah difahami adalah salah satu kelebihan aplikasi MP3 Cutter and Ringtone Maker.

Anda boleh memotong lagu yang anda inginkan sebelum memilih lagu yang ingin diedit. Its pengguna difasilitasi dalam memilih lagu yang terdapat dalam senarai lagu mudah alih yang canggih. Bersedia untuk mengedit lagu yang menarik? Muat turun aplikasi MP3 Cutter and Ringtone Maker di sini.

Nah, itulah beberapa cadangan aplikasi penyuntingan lagu yang boleh anda pilih mengikut keperluan kesesuaian anda. Adakah anda bersedia untuk mengedit lagu? Aplikasi mana yang menjadi kegemaran anda?