10 Aplikasi DJ Android Terbaik untuk Lagu Remix a DJ DJ 2020

Masih tidak dapat bergerak dari DWP (Djakarta Warehouse Project)? Atau adakah anda terinspirasi untuk menjadi DJ ( Disc Jokey ) setelah melihat persembahan hebat DJ antarabangsa yang menjadi barisan festival rave terbesar di Asia Tenggara?

Semua orang boleh menjadi DJ. Namun, untuk menjadi DJ memerlukan banyak wang. Oleh kerana peralatan yang diperlukan oleh DJ cukup mahal, jadi anda mungkin perlu berfikir semula untuk membeli pelbagai peralatan.

Tetapi jangan risau, dengan dana yang terhad, anda masih boleh menjadi DJ. Cuba berlatih menggunakan aplikasi DJ Android berikut. Malah, DJ antarabangsa juga boleh menggunakan aplikasi ini untuk berlatih atau membuat muzik yang hebat.

10 Aplikasi DJ Android Terbaik

1. DJ PERCUMA

djay PERCUMA

Mencampurkan muzik gaya DJ tidak begitu sukar seperti yang anda fikirkan. Sebabnya, Aplikasi DJ Android yang satu ini dapat melakukannya dengan mudah, cepat, tentunya dengan kualiti yang cukup bagus. Aplikasi ini dipanggil atau dipanggil djay PERCUMA.

Seperti namanya, aplikasi ini grtais tanpa sebarang pembayaran. Dalam aplikasinya, ada berbagai fitur yang akan menjadikan gabungan lagu gaya DJ lebih rapi. Seperti dengan menggunakan kawalan Mixer, Tempo, Pitch-Bend, Filter dan EQ. Anda berminat mencubanya? Muat turun aplikasi percuma di sini.

2. Edjing Mix: DJ Music Mixer Studio

edjing Mix pengadun muzik DJ

Tambahan pula, ada aplikasi yang tidak kalah hebatnya dengan aplikasi serupa lainnya, iaitu Edjing Mix: DJ Music Mixer Studio. Aplikasi ini telah disatukan terus ke Deezer dan Soundcloud. Di samping itu, anda juga dapat berkongsi muzik anda melalui media sosial.

Jadi, apa ciri yang dimiliki Edjing? Salah satu aplikasi DJ yang harus dipertimbangkan adalah meja giliran bawaan , paket sampel, cross fader, dan kesan yang diperlukan untuk membuat muzik. Sebab yang menarik mengapa anda mesti mencuba aplikasi ini adalah percuma. Ya, Edjing Mix: Anda boleh mendapatkan DJ Music Mixer Studio secara percuma melalui Google Play Store.

3. DJ Mixer 2019

DJ Mixer 2019

Penampilan aplikasi ini sudah mendukung animasi 3D, jadi ada kesan moden dan elegan ketika Anda menggunakannya. Di samping itu, DJ Mixer 2019 juga telah dilengkapi dengan ciri-ciri yang baik. Beberapa ciri yang digunakan adalah,  visualizer, efek transisi,  ke  sampler muzik.

Oleh itu, dengan DJ Mixer 2019 pengguna dapat memaparkan visualisasi lagu lagu DJ anda. Kemudian, anda juga boleh kreatif dengan mencampurkan lagu apa pun dengan menambahkan kesan lagu yang menarik. Walaupun anda tidak mempunyai idea untuk mencampurkan  lagu, ada contoh lagu yang dapat memberi anda idea. Cukup lengkap,  bukan ?

4. PAD SUPER

PAD SUPER

Sekiranya aplikasi ini muncul dalam bentuk  pad, ia  tidak akan memaparkan cakera DJ seperti aplikasi sebelumnya. Walaupun begitu, aplikasi ini juga cukup bagus untuk anda yang gemar mencampurkan  dan memainkan muzik dengan lagu-lagu gaya DJ.

Perhatikan, aplikasi ini dilengkapi dengan  multitouch  dengan jaminan kualiti suara yang baik. Kerana, SUPER PADS mempunyai kualiti suara seperti yang anda rakam di studio yang  anda tahu. Bukan hanya itu, untuk membuat pengguna merasa seperti di rumah,  antara muka juga direka sesederhana  mungkin. Jadi, sesiapa sahaja boleh menggunakan aplikasi SUPER PADS!

5. DJ Studio 5

Studio DJ 5

Sehingga kini, DJ Studio 5 dianggap sebagai aplikasi DJ Android terbaik yang pernah ada. Kenapa? Kerana aplikasi ini menyediakan pelbagai fitur yang diperlukan oleh DJ profesional secara percuma.

DJ Studio 5 menyediakan dua jadual giliran maya, kesan dan pakej sampel, rakaman muzik, penyatuan ke Soundcloud, dan keserasian dengan beberapa jenis perkakasan, salah satunya adalah iRigMIX. Ingin memulakan kerjaya anda sebagai DJ profesional? Ayuh , segera muat turun DJ Studio 5 pada peranti Android anda.

6. Cross DJ Percuma

Cross DJ Percuma

Di tempat pertama kami bertemu dengan Cross DJ Free, aplikasi DJ yang mempunyai banyak ciri menarik, seperti pengukuran BPM pada semua muzik, penyegerakan stabil, nada lentur , penyuntingan rentak grid , dan banyak lagi.

Sementara itu, jika anda menaik taraf ke versi Pro, anda boleh merakam muzik yang anda buat, mempunyai akses ke lebih banyak kesan, dan pad terbina dalam . Cross DJ Free adalah aplikasi terbaik yang dapat digunakan untuk memulakan karier anda sebagai DJ. Cross DJ Free boleh dimuat turun secara percuma, tetapi anda perlu membayar $ 4.99 untuk menaik taraf ke versi pro.

7. Pad Campur DJ

Pad Campur DJ

Khusus untuk pemula, DJ Mix Pads adalah aplikasi ringkas dengan ciri-ciri yang lebih lancar. Dengan Pad Campur DJ, anda dapat membuat irama, memuat naik sampel muzik buatan sendiri, menggunakan papan kekunci synth , dan memiliki akses ke kesan suara yang akan lebih mengoptimumkan hasil muzik anda.

Antaramuka yang dimiliki oleh aplikasi ini cukup mesra. DJ Mix Pads adalah aplikasi yang dapat Anda miliki secara percuma. Cukup muat turun aplikasi ini di Google Play Store dan praktikkan menjadi DJ yang boleh dipercayai dengan DJ Mix Pads.

8. Djay 2

Djay 2

Aplikasi DJ seterusnya pertama kali dikeluarkan pada peranti iOS. Setelah dilancarkan di iOS, aplikasi Djay 2 berjaya. Pemaju kemudian membuat versi Djay 2 untuk Android. Tidak lama kemudian aplikasi ini meraih kejayaan kedua setelah versi untuk Android dilancarkan.

Aplikasi ini sangat istimewa kerana telah disatukan dengan Spotify. Di samping itu, Djay 2 juga menampilkan pencampuran automatik, pelbagai kesan, pitch-bend, looping, cue point, dan banyak lagi ciri menarik lain yang menjadikan aplikasi ini lebih menarik.

Untuk makluman, banyak DJ profesional juga bergantung pada Djay 2 sebagai alat DJ mudah alih yang boleh dibawa ke mana sahaja. Dengan hanya $ 4,99, anda boleh memiliki Djay 2 pada peranti Android anda.

9. Muzik DJ Mixer House

Muzik DJ Mixer House

Dalam aplikasi DJ Android yang satu ini, anda tidak akan menemui simulasi meja DJ seperti beberapa aplikasi lain yang telah disebutkan di atas. Walau bagaimanapun, DJ Mixer Muzik House menawarkan enjin pengadun untuk melakukan remix daripada trek rumah muzik kegemaran anda.

Seperti yang kita ketahui, mixer juga merupakan salah satu alat sokongan DJ. Jadi, tidak ada yang salah dengan amalan anda dengan aplikasi DJ Mixer House Music ini. Siapkan muzik remix anda sendiri untuk berpesta malam ini. Aplikasi ini boleh dimuat turun secara percuma dan mempunyai ukuran yang agak ringan, iaitu hanya 7.29 MB.

10. Pengadun Piano & DJ Profesional

Pengadun Piano & DJ Profesional

DJ mengapa anda menggunakan piano? Zedd, DJ antarabangsa dari Rusia-Jerman juga menggunakan piano untuk membuat karya-karyanya. Hasilnya, beberapa karyanya sangat terkenal di seluruh dunia, seperti Clarity, Spectrum, dan Beautiful Now. Malah, karyanya yang berjudul Find You pernah digunakan dalam soundtrack asal untuk filem Divergent.

Oleh itu, aplikasi Professional Piano & DJ Mixer ini sangat sesuai untuk anda yang ingin bekerja seperti Zedd. Bermula dari membuat muzik melalui piano, maka anda dapat mengedit dengan DJ Mixer yang sudah tersedia dalam aplikasi ini. Bukan hanya memberikan suara piano, aplikasi ini juga menyediakan pilihan suara organ, saksofon, dan gitar.

Selain 10 aplikasi DJ Android yang telah disebutkan di atas, mereka juga memberikan cadangan lain yang tidak sebagus aplikasi sebelumnya.

11. MixPads

MixPads

Aplikasi yang disebut MixPads juga telah menjadi salah satu aplikasi yang dapat  mencampurkan  lagu-lagu gaya DJ. Dengan MixPads, anda dapat menikmati 12 pad yang tersedia, belum lagi penambahan  4 paket sampel  dalam bentuk Trap, Shadow Hop, Big Room, dan Tecn Me.

Oh ya,  aplikasi yang dimuat turun oleh lebih daripada 13 ribu kali muat turun juga bukan hanya untuk mencampurkan  DJ, anda tahu.  Sebabnya, anda juga boleh  mencampurkan  kesan muzik drum. Juga, MixPads menjamin hasil muzik yang telah dicampur  dengan kualiti Full HD. Ingin mencuba? Anda boleh terus klik di sini untuk mendapatkan permohonan.

12. Pemain Muzik 3D DiscDj

Pemain Muzik DiscDj 3D

Sekarang, jika aplikasi DiscDj 3D Music Player menampilkan  antara muka yang  mesra untuk semua pengguna. Selain antara muka yang mudah, DiscDj 3D Music Player juga mempunyai pelbagai ciri yang siap untuk memudahkan anda mengedit lagu gaya DJ.

Anda boleh memanfaatkan ciri seperti Butang fade click, Autofade, Mixer with playlist, equalizer, volume control, Manual shift shift slider / crossfader, Sound Effects, dan banyak lagi. Cukup lengkap, bukan? Segera dapatkan aplikasi percuma ini di sini.

13. Pengadun Parti

Pengadun Parti

Ini adalah aplikasi untuk anda yang ingin mencari "alat" untuk mencampurkan dua muzik yang berbeza. Party Mixer akan mencampurkan kedua-dua lagu untuk menghasilkan gabungan muzik yang luar biasa seperti ciptaan DJ teratas.

Dua lagu akan dimainkan secara serentak, sehingga pengguna dapat mengedit dan menyatukan kedua lagu tersebut dengan lebih lancar . Selain itu, Party Mixer juga membolehkan anda menyesuaikan nada , tempo, dan sebagainya.

14. Pad Gelung DJ

Pad Gelung DJ

Adakah anda ingin mencuba muzik gaya DJ? Kemudian anda boleh memuat turun DJ Loop Pads. Dalam aplikasinya terdapat banyak fitur yang memudahkan anda menjadi DJ. Sebagai contoh, DJ Loop Padsini menyediakan  penapis lulus rendah dan ciri Stutter Effect.

Dengan dua ciri itu, anda dapat nge-DJ yang  anda tahu ! Tetapi, jika anda tidak berpuas hati dengan dua ciri sebelumnya, dalam aplikasi ini juga disediakan  fader volume. Nah, ciri ini akan memuatkan bunyi  rentak  yang anda mainkan akan lebih kuat. Menarik,  bukan ?

15. DJ Mixer Studio 2018

DJ Mixer Studio 2018

Walaupun aplikasinya 2018, DJ Mixer Studio 2018 tidak kurang hebatnya daripada aplikasi lain  Diketahui, aplikasi ini mempunyai banyak ciri baik, seperti 30 drum pad, Central control, 2 turntable maya, Automatic Crossfade, Record, Loop, dan banyak lagi.

Selain mempunyai pelbagai ciri, aplikasi ini juga menjamin kualiti suara muzik berkualiti tinggi  Sebenarnya, anda juga dipermudah dalam menggunakan aplikasi ini kerana mempunyai antara muka yang ringkas, elegan, dan mudah difahami.

Sekiranya anda tidak mempunyai peranti Android, maka anda juga boleh mencuba aplikasi DJ maya yang dapat digunakan pada PC secara dalam talian. Untuk senarai aplikasi DJ maya untuk PC, rujuk ulasan kami dalam artikel sebelumnya.