Tutorial Cara Menggunakan Aplikasi PicsArt pada Android

PicsArt adalah aplikasi untuk menyunting dan membuat ciptaan foto yang cukup popular di kalangan anak muda sekarang. Dengan aplikasi PicsArt, anda dapat membuat ciptaan foto dan bahkan membuat penyuntingan foto kontemporari yang biasanya digunakan oleh kebanyakan orang.

Cara menggunakan aplikasi PicsArt tidak terlalu sukar. Dengan menggunakan aplikasi PicsArt ini, anda dapat membuat kreasi foto dalam bentuk foto lutsinar , lapisan, dan bahkan anda dapat membuat kreasi foto yang unik. Berikut ini akan memberikan tutorial PicsArt dan cara menggunakan aplikasi PicsArt:

Cara menggunakan Overlay

Pada masa kini terdapat banyak foto kontemporari yang dibuat dengan menggunakan aplikasi PicsArt, salah satu ciptaan PicsArt yang paling popular dan foto kontemporari adalah menggunakan tindanan. Hamparan adalah salah satu cara untuk mengedit atau membuat foto. Sepertinya bayangan.

Untuk mengedit foto anda menjadi hamparan sangat mudah, berikut adalah langkah-langkahnya:

  1. Pertama, sudah tentu anda harus memasang dan memuat turun aplikasi PicsArt terlebih dahulu atau klik di sini untuk memuat turunnya. Di sini anda akan menggunakan aplikasi PicsArt Pro. Tetapi anda tidak perlu risau kerana pengeditan overlay juga dapat dilakukan dengan aplikasi PicsArt Free.
  2. Setelah selesai memuat turun dan memasang aplikasi, langkah selanjutnya adalah membuka aplikasi PicsArt yang Anda miliki dan pilih menu "edit".

1

  1. Selepas itu, pilih foto yang ingin diedit sebagai tindanan.

2

  1. Setelah memilih foto atau gambar yang ingin diedit, langkah seterusnya anda mengklik "edit" di sudut kanan atas.

3

  1. Kemudian, di bahagian bawah anda akan melihat beberapa ciri seperti alat, kesan, menambah foto, muat persegi, sempadan, dan banyak lagi. Untuk mengedit menggunakan hamparan, klik fitur "tambahkan foto" dengan simbol "gambar +"

4

  1. Selepas anda mengklik "tambahkan foto" di sini anda memilih semula foto yang hampir serupa dengan foto yang anda pilih sebelumnya. Mengapa ia mesti serupa dengan gambar sebelumnya? Kerana di sini akan membuat pengeditan foto seperti bayangan pada foto pertama.

5

Selepas anda memilih maka anda boleh mengklik "add" di sudut kanan atas.

  1. Sekarang, anda mempunyai dua gambar yang serupa tetapi tidak sama. Di bahagian belakang adalah gambar pertama yang anda masukkan, dan gambar kecil di tengahnya adalah gambar kedua yang anda masukkan.

6

Untuk membuat gambar kedua kelihatan seperti bayangan, sesuaikan ukuran gambar kedua dan bandingkan lebar dan panjang dengan gambar pertama dengan menarik tepi pada foto kedua.

7

Setelah anda merasa sesuai dan sesuai dengan ukuran, langkah seterusnya adalah mengganti "normal" menjadi "overlay." Anda boleh menggantinya dengan mengklik "normal" kemudian memilih "overlay."

8

  1. Di sini anda telah melihat perbezaan antara gambar pertama dengan gambar kedua bukan? Gambar kedua akan seperti bayangan gambar pertama. Sekiranya anda merasa tidak betul, anda boleh menukar gambar kedua mengikut keinginan anda.

9

  1. Langkah seterusnya adalah jika anda sudah merasa selesa dengan pengeditan, anda boleh menyimpan hasil edit dengan mengklik "tanda semak" di sudut kanan bawah.

10

  1. Sebelum menyimpannya, dalam gambar yang telah diedit terdapat perbezaan warna dan terlalu ketara bahawa suntingan anda adalah dua gambar yang disatukan dengan garis.

11

Untuk mengatasinya, anda boleh memotong gambar yang hanya ingin diambil. Klik ciri "alat" kemudian pilih "pangkas." Potong gambar mengikut keinginan anda. Dianjurkan untuk memotong bahagian tanpa garis perbezaan antara gambar satu dan gambar dua. Selepas itu klik "senarai semak."

12

  1. Sekiranya anda cukup mengeditnya, anda boleh menyimpan gambar yang diedit dengan mengklik "anak panah ke bawah" di bahagian atas.

13

Kemudian anda boleh menukar nama suntingan anda dan selain itu anda juga dapat memilih format yang anda inginkan JPEG / PNG. Selepas itu klik "ok" dan anda selesai membuat pengeditan foto dengan menggunakan aplikasi PicsArt - Overlays. Ini adalah contoh gambar yang diedit dengan menggunakan aplikasi PicsArt - Overlay.

hamparkan cara menggunakan aplikasi PicsArt

Cara Membuat Foto Telus

Cara seterusnya untuk menggunakan aplikasi PicsArt adalah membuat gambar menjadi telus. Cara mengedit yang satu ini adalah dengan menggabungkan dua gambar dengan menjadikan gambar pertama menjadi latar untuk gambar kedua.

Nah, yang harus anda perhatikan adalah gambar kedua. Ini akan memberikan tutorial untuk mengedit gambar kedua agar telus dan menjadikan gambar pertama sebagai latar belakang untuk gambar kedua. Berikut adalah langkah-langkahnya:

  1. Pertama, anda memasukkan aplikasi PicsArt Pro. Kemudian pilih menu "edit".

1

  1. Selepas itu, pilih gambar pertama yang akan anda buat sebagai latar belakang untuk gambar kedua. Setelah selesai memilih gambar pertama yang akan digunakan sebagai latar belakang, kemudian klik "edit" di sudut kanan atas.

14

  1. Selepas itu, masukkan gambar kedua. Dianjurkan untuk mengambil gambar kedua dengan latar belakang putih. Setelah selesai memilih gambar kedua dengan latar belakang putih, kemudian klik "tambah."
  2. Gambar kedua yang anda masukkan maka anda boleh menetapkan ukuran untuk gambar kedua. Anda juga boleh menyesuaikan kedudukan gambar kedua.

15

  1. Setelah selesai menetapkan, ubah "normal" menjadi "darab." Cara menggantinya adalah dengan mengklik di sudut kanan bawah yang bertuliskan "normal" maka anda akan dihadapkan dengan beberapa pilihan, kemudian pilih "darab."

16

Selepas anda memilih "darab" secara automatik latar putih pada gambar kedua akan hilang dan hanya gambar yang tinggal.

  1. Setelah anda merasa selesai mengedit mengikut keinginan anda, anda boleh mengklik "senarai semak" di sudut kanan bawah.
  2. Walau bagaimanapun, jika anda tidak sepadan dengan kesan lalai atau kesan asal gambar, anda boleh mengeditnya dengan mengklik "kesan". Kemudian pilih kesan yang anda fikir paling sesuai untuk pengeditan anda.

17

Setelah anda merasakan ia sesuai dengan kesan yang anda pilih, jangan lupa untuk mengklik "senarai semak" di sudut kanan atas.

  1. Setelah anda merasakan bahawa anda mempunyai tetapan yang cukup, anda dapat menyimpan gambar yang anda edit dengan mengklik "anak panah ke bawah" dan anda boleh menukar nama gambar yang anda edit, kemudian tekan "OK."

18

Sekarang, mencapai tahap ini bermakna anda berjaya mengedit foto anda menjadi telus. Berikut adalah contoh hasil dari menyunting foto lutsinar. Cara menggunakan aplikasi PicsArt memang senang bukan?

telus cara menggunakan aplikasi picsart

Cara Membuat Foto Garisan Titik

Beberapa gambar kontemporari biasanya menunjukkan garis putus-putus di sekitar foto. Untuk menambahkan tanda sempang di sekitar gambar, anda boleh mengeditnya dengan menggunakan aplikasi PicsArt. Kali ini, ia akan memberikan cara termudah untuk mengeditnya, dengan langkah-langkah berikut:

  1. Masukkan aplikasi PicsArt, kemudian pilih menu "edit".

1

  1. Setelah anda memilih "edit" langkah seterusnya adalah memilih gambar. Pilih gambar yang ingin anda tambahkan garis putus-putus. Selepas anda memilih gambar, kemudian klik "edit"

20

  1. Kemudian anda boleh memindahkan ciri-ciri di bahagian bawah ke kanan sehingga anda menjumpai ciri "lukis" setelah mencarinya, kemudian pilih ciri "lukis".

21

  1. Untuk membuat garis putus-putus di sekitar gambar, anda telah memilih warna sesuai dengan keinginan anda di sudut kiri bawah. Tukar warna hitam, jadilah warna kegemaran anda.

22

Selepas anda memilih warna kegemaran anda, kemudian klik "senarai semak" di sebelah kanan "warna."

23

  1. Selepas itu, anda memilihnya dan klik pada simbol "berus" di sebelah kanan simbol "warna".

24

  1. Laraskan ketebalan dan ukuran garis yang anda mahukan dengan meluncur ke kiri dan kanan. Selepas anda menetapkannya, klik "set."

25

  1. Selepas itu, lap jari anda semasa anda menggambar. Leret di sekitar gambar, dan buat garis di sekitar gambar yang anda pilih.
  2. Setelah anda mengelilingi gambar dengan garis, langkah seterusnya adalah menghapus garis agar kelihatan seperti garis putus-putus. Sangat mudah, klik pada "simbol pemadam" di sebelah kanan simbol "berus", kemudian anda menghapusnya menjadi garis putus-putus.

27

  1. Nah, sekarang anda sudah selesai memberi kesan garis putus-putus pada gambar anda dan klik simbol "senarai semak" di sudut kanan atas, kemudian klik "ok."

28

  1. Seterusnya adalah untuk menyimpan gambar yang telah anda edit dengan garis putus-putus. Kaedahnya sama seperti sebelumnya, klik simbol "sign down" dan simpan suntingan anda. Dan ini adalah hasil penyuntingan garis putus-putus dengan aplikasi PicsArt.

garis putus

Itulah beberapa cara untuk menggunakan aplikasi PicsArt pada Android anda. Anda boleh menggunakan aplikasi untuk membuat foto sekarang dengan bergantung pada pembuatan picsart. Kini anda boleh memuat naik foto semasa anda setelah mengedit menggunakan PicsArt.

Cara menggunakan aplikasi PicsArt memang senang bukan?