Cara termudah untuk menggunakan aplikasi PicSay di Android

PicSay adalah aplikasi untuk mengedit foto selain PicsArt. Tidak kurang dengan aplikasi PicsArt, PicSay juga dapat memanipulasi foto dan melakukan penyuntingan foto yang keren dengan menggunakan beberapa trik.

Kali ini juga akan memberikan koleksi tutorial PicSay. Anda boleh membuat homescreen, lockscreen, bahkan anda dapat membuat logo yang menarik dan unik hanya menggunakan aplikasi PicSay. Ingin tahu? Berikut adalah langkah termudah untuk menggunakan aplikasi PicSay:

Cara Membuat Kertas Dinding Skrin Utama dan Skrin Kunci

Salah satu kelebihan menggunakan aplikasi PicSay ialah anda dapat membuat kertas dinding, skrin utama, dan skrin kunci untuk telefon pintar anda. Cara menggunakan aplikasi PicSay untuk menjadikan ketiga perkara ini cukup mudah dan ringkas.

Anda boleh membuat wallpaper, homescreen, dan lockscreen mengikut gambar yang anda suka dan apa yang anda mahukan mengikut citarasa individu anda. Sebelum memasukkan langkah-langkah untuk membuat wallpaper, skrin utama, dan skrin kunci, anda mesti memuat turun dan memasang aplikasi PicSay Pro atau klik di sini untuk memuat turunnya.

Setelah selesai memuat turun, pastikan anda memasang aplikasi PicSay Pro pada telefon pintar anda. Selepas itu, ikuti langkah berikut:

  1. Masukkan aplikasi PicSay Pro yang telah anda muat turun dan pasang sebelumnya. Kemudian anda klik "dapatkan gambar" yang berada di kotak kelabu di tengah.

1

  1. Kemudian, anda akan berhadapan dengan pilihan foto, kamera, import, dan gambar kosong baru. Oleh kerana anda akan membuat kertas dinding, skrin utama, dan skrin kunci, maka sebelum anda perlu membuat tangkapan skrin paparan utama telefon bimbit anda.

2

Mengapa anda perlu mengambil tangkapan skrin terlebih dahulu? Fungsinya adalah untuk membuat dan menjadikan tangkapan skrin sebagai latar belakang yang akan dijadikan wallpaper. Di samping itu, ukuran tangkapan skrin dari paparan utama telefon anda akan mudah disesuaikan ketika membuat kertas dinding untuk skrin utama atau skrin kunci anda.

3

Setelah anda membuat tangkapan skrin, langkah seterusnya adalah memilih "foto" ketika anda berhadapan dengan pilihan untuk mengambil gambar. Kemudian pilih gambar yang anda tangkapan skrin sebelumnya.

  1. Selepas itu klik pada menu "Effect".

4

  1. Selepas anda memilih "kesan" beberapa ciri akan muncul, tetapi untuk membuat kertas dinding pilih ciri "cat".

5

  1. Selepas itu, warnakan keseluruhan gambar dari tangkapan skrin. Anda boleh memilih warna apa sahaja mengikut citarasa anda. Namun, disarankan untuk mewarnai dengan warna latar yang sama dengan gambar yang kemudian anda pilih untuk menjadi kertas dinding.

6

  1. Setelah anda mewarnakan keseluruhan gambar, langkah seterusnya adalah mengklik simbol "senarai semak" di sudut kanan atas.

7

  1. Selepas itu, anda memilih menu "kesan" sekali lagi untuk memasukkan gambar yang anda mahu menjadi kertas dinding.

8

  1. Kemudian setelah memilih menu "kesan" pilih ciri "masukkan gambar" untuk memasukkan gambar dan pilih gambar yang anda mahukan.

9

  1. Setelah memilih gambar yang anda mahukan, jangan lupa untuk mengklik simbol "senarai semak" di sudut kanan atas.

10

  1. Langkah seterusnya, anda dapat menyesuaikan gambar yang telah anda pilih dan menyesuaikan ukuran sesuai dengan keinginan anda dengan meluncur dan menyeret bulatan biru di setiap hujung gambar. Setelah cukup untuk menyiapkannya, anda boleh mengklik simbol "senarai semak".

11

  1. Selepas itu, klik "senarai semak" sekali lagi.
  2. Anda juga boleh menambahkan beberapa pelekat untuk menjadikan kertas dinding anda lebih menarik, kemudian anda mengklik "tidak" kerana anda masih belum selesai mengedit.

12

  1. Pilih menu "pelekat"

13

  1. Kemudian pilih pelekat yang anda mahukan dan susun pelekat yang anda pilih mengikut kehendak anda.

14

  1. Setelah cukup dan selesai mengedit, anda dapat menyimpan hasil edit anda dengan mengklik "eksport" di sudut kanan bawah. Anda telah selesai menyimpan dan ini adalah contoh pembuatan kertas dinding. Mudah kan?

jinyeon cara menggunakan aplikasi picsay

Cara Membuat Wallpaper Bayangan

Sekiranya sebelum ini anda sudah mengetahui langkah-langkah awal untuk membuat kertas dinding, maka kali ini akan memberikan tutorial membuat wallpaper bayangan. Kertas dinding bayangan adalah kertas dinding dengan kesan seperti bayangan. Berikut adalah langkah-langkah bagaimana menggunakan aplikasi PicSay dalam membuat Shadow Wallpapers:

  1. Masukkan aplikasi PicSay dan klik "dapatkan gambar."

1

2. Selepas itu pilih "foto" dan pilih gambar tangkapan skrin seperti langkah sebelumnya.

3

  1. Kemudian warnakan semua bahagian gambar tangkapan layar menggunakan ciri "cat" di menu "kesan".

6

  1. Setelah selesai mewarnai, anda boleh mengklik "senarai semak" di sudut kanan atas.

7

  1. Setelah selesai, masukkan gambar yang ingin anda jadikan sebagai kertas dinding dengan mengklik pada menu "kesan" à "masukkan gambar" dan pilih gambar yang anda mahukan.
  2. Setelah selesai memilih, anda boleh mengklik simbol "senarai semak" di sudut kanan atas.

15

  1. Kemudian sesuaikan gambar yang anda pilih dan sesuaikan dengan ukuran latar. Dianjurkan untuk tidak menyesuaikan gambar dengan mengisi keseluruhan latar belakang dan meninggalkan ruang untuk bayangan. Setelah selesai anda boleh mengklik simbol "senarai semak."

16

  1. Dan setelah anda memilih "senarai semak" pemberitahuan akan muncul, anda mengklik "Tidak" kerana anda belum selesai mengedit.
  2. Kemudian anda memasukkan gambar yang sama dengan gambar sebelumnya, dengan pergi ke menu "kesan" à "masukkan gambar." Klik senarai semak setelah selesai memilih gambar.

17

  1. Kemudian dua gambar yang sama akan muncul. Anda boleh menyeret bahagian atas gambar kedua sehingga gambar kedua dibalikkan.

18

Dan jangan lupa menukarnya menjadi "cermin."

19

Pilih juga "alat perspektif" untuk mengubah dan menyusun gambar kedua untuk menjadi seperti bayangan untuk gambar pertama.

  1. Setelah selesai menetapkan gambar kedua dan merasakan seperti bayangan, kemudian klik "senarai semak" di sudut kanan atas. Sekiranya sudah mencukupi, klik senarai semak sekali lagi di sudut kanan atas.

20

Kerana anda sudah selesai mengatur dan mengedit pembuatan kertas dinding bayangan, anda boleh memilih "ya" ketika pemberitahuan muncul dan jangan lupa mengklik "eksport" untuk menyimpan hasil edit anda. Anda berjaya membuat kertas dinding bayangan dan menyimpannya. Ini adalah contoh hasil wallpaper bayangan Ringkas bukan?

21

Cara Membuat Logo

Cara menggunakan aplikasi PicSay yang lain Anda boleh membuat logo yang ringkas tetapi menarik. Cara membuat logo hanya dengan bergantung pada PicSay sangat mudah dan ringkas. Namun, disarankan untuk menyediakan latar belakang terlebih dahulu sebelum anda membuat logo, kemudian ikuti langkah-langkah di bawah:

  1. Masukkan aplikasi PicSay dan klik "dapatkan gambar" untuk melakukan langkah pertama.

1

  1. Kemudian, anda memilih "gambar kosong baru."

22

  1. Pastikan warna latar telus dan anda dapat menyesuaikan ukurannya mengikut keperluan anda, kemudian pilih "buat."

23

  1. Selepas itu, anda memilih menu "pelekat".
  2. Kemudian, anda boleh membentuk logo anda sendiri dengan memilih ciri "bentuk asas".

24

  1. Pilih bentuk mengikut kehendak dan keperluan logo anda.

25

Dalam memilih bentuk logo, anda juga dapat memilih warna untuk bentuk logo anda. Pilih warna yang sesuai untuk logo anda, kemudian klik "senarai semak" di sudut kanan atas.

26

  1. Susun bentuk logo besar atau kecil dengan meluncur atau menyeret simbol "anak panah bulat" di sebelah bentuk logo anda. Setelah selesai menetapkannya, anda mengklik "kesan".

27

Kemudian pilih "kesan objek."

28

Kemudian pilih "campurkan dengan latar belakang." Anda harus selalu melakukan langkah ini setelah memasukkan borang baru atau memasukkan ayat di logo anda. Tujuannya agar semua objek yang anda masukkan tidak tersebar dan selalu bersatu antara satu sama lain. Jangan lupa untuk mengklik "senarai semak".

  1. Langkah seterusnya, anda boleh memasukkan bentuk logo lain untuk menjadikan logo lebih menarik. Klik pelekat "bentuk asas" kemudian pilih bentuk yang anda mahukan. Kemudian anda klik "senarai semak."
  2. Letakkan gambar pertama bersama-sama dengan gambar kedua dengan mengklik kesan "kesan objek" berbaur dengan latar belakang "kemudian klik" senarai semak. "

29

  1. Sekarang, setelah cukup, anda kini boleh menambahkan teks ke logo yang anda buat, bagaimana mengklik pelekat "tittle", pilih huruf sesuai dengan selera anda dan kemudian tulis teks tersebut kemudian klik "senarai semak."
  2. Susun ukuran teks dengan bentuk logo, cara meluncurkan tanda biru di sebelah. Seret atau seret simbol "biru".

30

  1. Selepas itu, jangan lupa melakukan "campuran dengan latar belakang" dan klik tanda "senarai semak" sekali lagi.
  2. Kali ini adalah untuk memasukkan kertas dinding latar belakang yang anda sediakan sebelum diedit sebelumnya. Caranya adalah dengan mengklik "kesan" kemudian pilih "masukkan Gambar."

31

  1. Pilih gambar latar yang telah anda sediakan kemudian klik "senarai semak."

32

Tetapkan ukuran latar belakang gambar agar sesuai dengan logo yang anda buat sebelumnya. Cara anda melukis simbol "bulatan biru" di setiap sisi latar belakang. Setelah selesai, anda boleh mengklik "senarai semak."

33

Selepas itu, klik pada "titik" di bahagian atas, pilih "blend mode normal" hingga "blend mode add"

34

  1. Sekarang, langkah seterusnya adalah "menyelesaikan." Anda boleh memadam bahagian yang berada di luar logo. Sangat mudah, klik pada simbol "pemadam" dan hapus bahagian luar logo.

35

Setelah selesai, anda boleh mengklik "senarai semak" di sudut kanan atas.

36

Selepas itu klik "ya" dan anda selesai membuat logo. Jangan lupa klik "eksport" untuk menyimpan hasil edit anda. Ini adalah contoh hasil pembuatan logo. Ringkas kan?

37

Inilah beberapa cara untuk menggunakan aplikasi PicSay pada Android anda. Ringkas, senang, dan juga sejuk dan terkini. Sesuai untuk anda yang suka mengedit foto melalui telefon pintar Android anda.