10 Aplikasi untuk Kpopers yang Diperlukan pada Telefon Android 2020

Adakah anda Kpopers? Sekiranya anda benar-benar Kpopers, ini bermakna anda mesti mempunyai 10 aplikasi untuk Kpopers. Kenapa? Kerana dengan 10 aplikasi ini, anda selalu dapat mengemas kini berita mengenai Boy Band dan Girl Band kegemaran anda.

Bukan itu sahaja, malah ada yang mengetahui aplikasi yang menyediakan konsert pratonton KPOP. Jadi, jangan mengakui Kpopers jika anda belum memuat turun 10 aplikasi yang mesti ada di telefon bimbit Kpopers ini! Kira-kira aplikasi apa, ya, siapa yang menggunakan Kpopers? Segera, lihat ulasan berikut ya, chingu-ya!

10 Aplikasi Terbaik untuk Kpopers

1. V - Aplikasi Penyiaran Langsung

V - Aplikasi Penyiaran Langsung

Nah, aplikasi ini biasanya dipanggil Vapp oleh Kpopers. Ini adalah aplikasi di mana anda dapat menonton kehidupan harian artis KPOP kegemaran anda. Bukan hanya menonton, anda juga boleh berinteraksi secara langsung dengan oppas dan eoni!

Kerana, V - Aplikasi Penyiaran Langsung akan melakukan siaran langsung ketika artis KPOP melakukan aktiviti. Biasanya , aktiviti mereka sebelum pertunjukan, makan bersama artis KPOP lain, dan kadang-kadang siaran langsung ketika artis KPOP mengadakan ulang tahun.

Apabila siaran LANGSUNG, anda boleh menghantar komen yang akan dibaca oleh artis KPOP. Pengarang itu sendiri dipetik oleh anggota Monsta-X, Hyungwoon, melalui ruangan komen .

Nah, Vapp ini juga boleh menjadi pilihan aplikasi ketika menonton konsert KPOP. Kenapa? Seperti yang dijelaskan sebelumnya, artis KPOP biasanya akan melakukan siaran Vapp sebelum persembahan atau konsert. Jadi, Kpopers hendaklah mempunyai ya permohonan V - Live Penyiaran App.

2. 네이버 - NAVER

permohonan untuk kpopers 네이버 - NAVER

Sekiranya aplikasi ini untuk Kpopers anda mungkin memerlukan kamus, ya. Kerana pada 네이버 - NAVER hanya menyediakan bahasa Korea. Jadi mengapa aplikasi wajib untuk Kpopers? Dengan aplikasi 네이버 - NAVER anda dapat mengalirkan lagu KPOP kegemaran anda .

Bukan hanya sebagai aplikasi untuk mendengarkan muzik dalam talian, artikel setiap kali anda mengalirkan lagu di NAVER, ia akan dikira sebagai suara sehingga kumpulan KPOP kegemaran anda menang di acara anugerah. Pasti, anda tidak mahu kalah jika kumpulan kegemaran anda kekurangan streaming, bukan? Oleh itu, anda mesti mempunyai aplikasi 네이버 - NAVER.

3. Dailymotion

Dailymotion

Selain mendengar lagu-lagu KPOP kegemaran, Kpopers pasti sangat gemar menstrimkan nama video, ya? Nah, Dailymotion adalah salah satu aplikasi untuk Kpopers yang boleh dikatakan cukup wajib. Kenapa? Kerana Dailymotion telah bekerjasama dengan JYP, salah satu syarikat Hiburan di Korea.

Baiklah, bagi anda yang menyukai kumpulan 2PM, GOT7, TWICE, 15 &, dan artis lain dari JYP maka anda semestinya harus memuat turun aplikasi Dailymotion. Selain menyajikan video yang paling lengkap dari artis JYP, anda juga akan menemui video rancangan KPOP yang menjadi hits, contohnya program survival seperti MIXNINE, PRODUCE101, Stray Kids, dan banyak lagi.

4. KPOP

K POP

Masih bersambung mengenai aplikasi untuk Kpopers, kali ini aplikasi tersebut diberi nama KPOP. Sebenarnya, Pengarang juga baru mengetahui tentang aplikasi KPOP dan setelah Pengarang mencuba ternyata sangat berbaloi untuk menambahkan video KPOP.

Sebabnya ialah, aplikasi yang diarahkan oleh pembangun Droid Mobi ini menyajikan video KPOP khas yang dihubungkan terus dengan YouTube. Jika di YouTube, koleksi video bukan hanya KPOP, sedangkan dalam aplikasi KPOP khusus untuk video KPOP. Ingin mencuba juga? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

5. Soompi

Soompi

Adakah anda ingin sentiasa up to date pada berita KPOP terkini? Pilihan yang sangat sesuai jika anda memuat turun aplikasi Soompi. Ini adalah aplikasi media khas mengenai berita KPOP terkini. Contohnya, berita perkahwinan oppa, berita ketenteraan wajib artis KPOP dan banyak lagi.

Tenanglah, Soompi adalah media yang paling dipercayai menurut Pengarang dan berita itu boleh dibilang tidak palsu. Anda juga boleh mengemas kini tentang muzik terkini di kalangan Kpopers dan bahkan Soompi juga boleh menjadi acara pengundian untuk Anugerah Soompi yang anda tahu. Segera dapatkan berita terkini mengenai artis KPOP kegemaran anda di Soompi.

6. KakaoTalk

KakaoTalk

Sekiranya anda ingin berinteraksi dengan rakan Kpopers, anda mesti mempunyai aplikasi sosial media KakaoTalk. Ya, aplikasi ini biasanya digunakan oleh Kpopers untuk saling berkongsi mengenai berita terkini di dunia KPOP.

Bukan itu sahaja, kebanyakan akaun artis KPOP rasmi ada di KakaoTalk. Jadi, anda boleh mendapatkan berita terkini dan dipercayai terus dari akaun rasmi. Istimewa sekali lagi, KakaoTalk mempunyai pelbagai stiker KPOP berdasarkan kumpulan tersebut, seperti BTS, TWICE, GOT7, EXO, dan banyak lagi.

7. PERMOHONAN RASMI SMTOWN

PERMOHONAN RASMI SMTOWN

Siapa peminat EXO di sini? Atau adakah anda peminat SuJu, TVXQ, NCT, Red Velvet, dan artis SM lain? Baiklah, jika memang anda adalah SM-booth yang sebenarnya maka sangat wajib untuk mempunyai aplikasi SMTOWN OFFICIAL APPLICATION. Kerana, dalam aplikasi ini, anda akan sentiasa mendapat maklumat terkini mengenai berita terbaru dari artis SM.

Bukan itu sahaja, malah anda juga dapat menonton artis SM yang keluar dari Video Muzik secara langsung. Jadi, anda tidak perlu bersusah payah mencari KPOP MV terbaru dari artis SM di YouTube, anda boleh menonton video dengan segera di aplikasi SMTOWN OFFICIAL APPLICATION. Walau bagaimanapun, anda tidak akan menemui video dari artis JYP atau YG dalam aplikasi ini, hihi. 

 8. Gelombang gelombang

Gelombang

Sekiranya anda benar-benar seorang Kpopers, pasti anda akan sentiasa menyokong artis KPOP kegemaran anda, bukan ? Salah satu cara untuk menyokongnya adalah dengan memilih anugerah berprestij seperti Anugerah MAMA. Nah, Mwave adalah aplikasi di mana anda boleh memilih sehingga artis KPOP anda menang di Anugerah MAMA.

Tenang, aplikasi Mwave bukan hanya untuk mengundi. Aplikasi Mwave juga akan sentiasa mengemas kini berita KPOP terkini dan anda juga boleh mengalirkan video MAMA Awards . Harap maklum bahawa di Anugerah MAMA, setiap artis KPOP akan mempersembahkan persembahan terbaik mereka.

Jadi, jika anda ingin menonton oppa dan eoni dalam aksi hebat di atas panggung maka segera muat turun Mwave. Oh ya, bukan hanya itu, aplikasi ini juga akan memberikan maklumat mengenai FanMeeting, Video Muzik terbaru, dan lagu Kpop yang menjadi hits. 

9. Dunia KBS

kbs

Ya, memang KBS World adalah aplikasi untuk menonton drama Korea. Selain itu, KBS World juga merupakan salah satu aplikasi wajib untuk Kpopers yang anda tahu. Kenapa begitu? Seperti yang anda ketahui dalam aplikasi KBS World ini bukan sahaja menyajikan drama Korea, terdapat juga video persembahan hebat dari Boy Band dan juga Girl Band Korea.

Di sini anda dapat menonton program Music Bank, program muzik Korea yang popular, juga anda dapat menonton pelbagai rancangan yang diisi oleh bintang tamu dari kalangan artis KPOP. Contohnya, program Hello Counselor yang biasanya menampilkan artis KPOP terkenal seperti BTS, Monsta-X, Seventeen, SuJu, Suzy ex Miss A, dan banyak lagi. Mahu? Muat turun di sini.

10. SBS Atas Permintaan

Permintaan SBS

Akhir sekali, aplikasi yang satu ini sebenarnya tidak jauh berbeza dengan KBS World, cuma berbeza dengan Saluran TV. Nah, di SBS On Demand akan menyajikan program yang biasanya disiarkan di SBS Korean Channel. Dalam aplikasi ini, anda dapat menonton rancangan muzik Korea dari SBS iaitu Inkigayo.

Selain itu, anda dapat menonton Bintang KPOP, Running Man, Law of the Jungle, dan juga pelbagai drama Korea yang menarik . Jadi, anda sentiasa dapat mengemas kini mengenai artis KPOP yang bersiaran di SBS. Mari muat turun dan dapatkan aplikasi SBS On Demand di sini.

Selesai perbincangan mengenai aplikasi untuk Kpopers yang wajib ada di Android HP. Sekarang, dengan aplikasi ini, anda tidak perlu risau kehilangan berita KPOP terkini. Sekiranya anda ingin mengetahui permainan KPOP terbaik, anda boleh membaca artikel ini. Adakah cadangan lain mengenai aplikasi wajib Kpopers? Kongsi cadangan di ruangan komen.