10 Hiu yang menarik dan terbaik di Android

Adakah anda suka permainan menarik dan mencabar seperti permainan bertema hiu? Ya, permainan dengan tema hiu cukup popular. Tidak perlu menggunakan PC / komputer riba untuk menikmati beberapa permainan hiu ini, artikel Anda hanya perlu menggunakan perangkat Android dan segera bermain permainan hiu.

Permainan telefon pintar ini dengan tema hiu boleh menjadi teman bermain yang menyeronokkan dan mencabar. Mencabar kerana secara amnya anda akan lebih banyak membantu hiu untuk memangsa sebanyak mungkin mangsa, mangsanya bukan hanya ikan, tetapi juga manusia. Baiklah, sekarang kita akan membincangkan beberapa permainan dengan tema hiu. Teruskan membaca artikel ini hingga akhir!

Permainan Hiu Terbaik

Sekiranya anda bosan dengan tema permainan monoton, mungkin salah satu permainan bertema hiu ini boleh menjadi pilihan terbaik untuk anda. Lihat ulasan hingga akhir!

1. Evolusi Hiu Lapar

Evolusi Hiu Lapar

Ingin bermain permainan hiu yang mencabar? Anda perlu mencuba permainan Hungry Shark Evolution. Permainan, yang merupakan salah satu pilihan editor terbaik, sangat menarik dan menegangkan. Dalam permainan, anda akan dijadikan sebagai hiu yang siap memukul apa sahaja.

Di sini sebagai ikan yu mesti bertahan dan menghindari perangkap manusia. Jadi, pemain mesti makan apa sahaja dan menyerang apa sahaja untuk bertahan. Bukan itu sahaja, malah anda juga dapat mengumpulkan pelbagai jenis jerung. Ingin bermain? Muat turun di sini.

2. Dunia Hiu Lapar

Dunia Hiu Lapar

Maish dengan permainan hiu yang menarik perhatian editor di PlayStore. Kali ini permainan bernama Hungry Shark World menjadi salah satu permainan pilihan editor terbaik. Dalam permainan ini, Hungry Shark World menyediakan lebih dari 20 spesies ikan yu.

Bukan itu sahaja, bahkan Hungry Shark World menyediakan peta / peta yang cukup luas untuk berlayar. Di sini, pemain akan diposisikan sebagai hiu yang mesti bertahan dan berjaga-jaga terhadap ikan lain, terutama manusia yang bersedia untuk memburu ikan yu. Bolehkah anda bertahan? Buktikan dengan bermain permainan di sini.

3. Shark.io

Shark.io

Untuk bermain Shark.io, anda tidak memerlukan sambungan internet. Ya, di Shark.io menyediakan ciri  luar talian  sehingga pemain dapat bermain kapan saja dan di mana sahaja. Bagaimana untuk bermain? Mengenai kawalan permainan, sangat mudah, tetapi untuk cabaran yang diberikan tidak semudah yang difikirkan.

Di Shark.io, pemain akan diposisikan sebagai jerung garang, bersedia untuk bertarung dan bahkan membunuh sesiapa sahaja yang berada di dekatnya. Tetapi, anda tidak boleh membunuhnya, ya, kerana ada beberapa misi yang mesti diselesaikan. Nah, misi ini juga tidak semestinya bermaksud anda harus terus menyerang, kerana di sini anda juga boleh diserang oleh musuh. Ingin mencuba? Main di sini.

4. Shark Attack Wild Simulator

Shark Attack Wild Simulator

Shark Attack Wild Simulator adalah permainan hiu yang akan menjadikan anda hiu garang dan siap untuk memakan ikan, bahkan manusia. Dalam permainan, anda hanya perlu mengawal diri anda sebagai jerung yang kelaparan atau mungkin marah.

Sekiranya ikan yu lapar atau marah, maka sudah tiba masanya untuk memburu. Pemain dapat mencari manusia atau memakan ikan di lautan. Tidak hanya menghadirkan peta lautan, bahkan Shark Attack Wild Simulator menyediakan berbagai lokasi yang siap berlayar. Ingin tahu? Muat turun permainan di sini.

5. Kelangsungan Hidup di Rakit

Survival on Raft

Tidak seperti permainan sebelumnya, di Survival on Raft pemain akan bertindak sebagai penjelajah laut. Tetapi sayangnya, semasa anda berkeliaran, anda menghadapi beberapa masalah. Salah satu masalah di Survival on Raft adalah serangan hiu yang ganas. Jerung akan menyerang kapal anda tanpa belas kasihan. Oleh itu, di sini tugas anda adalah bertahan.

Cuba untuk tetap hidup dari serangan jerung yang boleh mengancam nyawa anda. Untuk mempertahankan diri, anda boleh bergantung pada tombak, senapang atau senjata lain. Tetapi, untuk mendapatkan senjata yang lebih baik, anda mesti mengumpulkan beberapa  item yang  terdapat dalam permainan. Untuk mencari  barang - barang  ini, anda mesti berani membunuh ikan yu, mulai dari jerung kecil hingga jerung besar.

6. Double Head Shark Attack - Berbilang pemain

Double Head Shark Attack - Berbilang pemain

Apa yang unik dari permainan Double Head Shark Attack - Multiplayer adalah paparan fizikal jerung dengan dua kepala dalam satu badan. Kemudian, kedua kepala hiu akan merobek mangsanya, sama ada ikan di laut atau manusia yang berenang di laut. Jadi, di sini anda mesti selalu menjadi mangsa apa sahaja untuk mendapatkan mata yang mesti dikumpulkan.

Tetapi, jika anda merasa letih untuk memangsa musuh sahaja, maka anda boleh mengajak rakan-rakan untuk  bergabung  dan bekerjasama untuk memangsa musuh. Gunakan mod main  berbilang pemain  untuk mengajak rakan bermain! Ayuh, segera cari mangsa di sini.

7. Shark World

Dunia Shark

Sedikit berbeza dengan permainan sebelumnya. Sekiranya Shark Attack Wild Simulator siap melahap manusia, perkara lain dengan permainan Shark World. Dalam permainan bertema hiu ini, anda akan menjadi hiu yang akan melawan ikan lain.

Tetapi tidak hanya melawan ikan lain, artikel anda juga harus membuat tempat tinggal di lautan. Istimewa sekali lagi, Shark World juga mempunyai ciri di mana terdapat tempat khas untuk bertarung antara jerung dan ikan lain. Ingin bermain? Muat turun di sini.

8. Hiu Lapar

Jerung Lapar

Pemain Hungry Shark memulakan permainan dengan menjadi hiu kecil yang akan memakan ikan yang lebih kecil. Anda mesti makan banyak ikan kecil lain untuk tumbuh menjadi ikan yu yang besar dan sangat garang.

Setelah anda menjadi besar dan garang, maka pemain Hungry Shark dapat melawan hiu ganas yang lain. Semasa anda masih hiu kecil, cubalah mengelakkan ikan besar lain atau anda akan dimakan. Menarik dan ingin mencuba? Muat turun dan mainkan Hungry Shark di sini.

9. Pemburuan Hiu Mega

Pemburuan Hiu Mega

Sesuai dengan nama permainan, di Mega Shark pemburu pemain akan diundang untuk menjadi pemburu. Tetapi, anda bukan pemburu di darat tetapi di lautan. Apa yang diburu? Sudah tentu jerung! Ini bukan hiu rawak kerana anda harus mencari, membunuh dan memburu hiu gergasi!

Pada mulanya, anda akan diberitahu untuk berenang dan memburu hiu biasa. Sekiranya mata anda terkumpul banyak maka anda boleh terus memburu ikan yu gergasi. Berhati-hatilah dengan jerung gergasi kerana mereka sangat ganas. Tapi tenang, anda dilengkapi dengan persenjataan canggih,  sungguh !

10. Perjalanan Jerung

Permainan Shark Journey shark

Dengan permainan Shark Journey ini pemain akan bertindak sebagai ikan yu yang lapar. Di sini, anda mesti mencari makanan di laut dan makan ikan kecil di laut. Nah, agar pemain tidak merasa bosan, permainan Shark Journey menyediakan 10 lautan yang indah. Yang baik sekali lagi, Shark Journey mempunyai kapasiti ringan hanya 14MB. Ingin mencuba bermain? Jom muat turun di sini.

Cadangan Permainan Lain

Selain 10 permainan hiu yang disebutkan di atas, kami juga mempunyai beberapa cadangan lain untuk permainan bertema hiu. Tetapi sayangnya, permainan berikut tidak lagi tersedia di PlayStore. Cadangan permainan berikut.

11. Dendam Jerung Putih Laut Marah

Dendam Jerung Putih Laut Marah

Permainan yang mencabar ini akan membawa anda ke pengalaman menarik ikan hiu putih di lautan. Anda akan menghadapi dan menyerang pemburu hiu dan melawan paus pembunuh Orca. Anda akan menghadapi 15 misi dan disertai dengan reka bentuk grafik yang luar biasa. Animasi hiu yang digambarkan benar-benar terasa realistik.

Anda boleh membuat jerung berenang dengan bebas, melompat, dan menyelam jauh ke dasar laut. Anda juga dapat melihat kehidupan bawah laut dengan kualiti gambar yang baik. Tertarik dengan aplikasi permainan satu hiu ini?

12. Hiu Keluarga Bayi

Jerung Keluarga Bayi

Sekiranya permainan yang satu ini kelihatan lebih comel dan menggemaskan. Baby Family Shark memang mempunyai konsep permainan yang sesuai untuk kanak-kanak, walaupun dari segi animasinya tidak kelihatan menakutkan seperti permainan lain. Walaupun begitu, Baby Family Shark juga patut dicuba terutama untuk kanak-kanak berumur 3 tahun ke atas.

Dalam permainan ini, pemain akan dijadikan ikan hiu yang berenang di lautan. Walau bagaimanapun, jerung di Baby Family Shark tidak memakan ikan kecil tetapi mencari duit syiling. Anda harus mengumpulkan duit syiling semasa berenang sebagai ikan yu. Malangnya, permainan ini tidak lagi tersedia di PlayStore.

13. Permainan Simulator 3D Angry Shark

Permainan Angry Shark 3D Simulator

Dalam permainan yang telah dimuat turun lebih dari 27,000 kali di PlayStore menjadikan Angry Shark 3D Simulator Game sebagai permainan Android yang menarik dan patut dicuba. Dalam permainan, pemain akan disimulasikan sebagai hiu yang suka membuat keributan.

Anda akan menjadi hiu pemarah yang akan selalu menjadi mangsa apa sahaja, terutamanya manusia. Di sini, anda bebas menyerang atau memakan sebanyak mungkin manusia. Menarik dan mencabar ingin mencuba?

14. Kehidupan Shark - Hungry Sim

Kehidupan Shark - Hungry Sim

Pernah terfikir untuk menjadi hiu ganas di laut lepas? Nah, Life of Shark - Hungry Sim sesuai untuk anda yang ingin merasakan keganasan sebagai jerung. Life of Shark - Hungry Sim, permainan yang akan meletakkan pemain sebagai hiu garang di lautan.

Apa yang anda lakukan di sini adalah memburu dan memakan ikan atau manusia. Sebaliknya, Life of Shark - Hungry Sim juga menyajikan grafik 3D moden dan halus. Life of Shark - Hungry Sim mempunyai kawalan yang mudah.

15. Scary Shark Evolution 3D

Scary Shark Evolution 3D

Memburu atau diburu? Itulah pilihan yang boleh anda buat semasa bermain Scary Shark Evolution 3D. Permainan, yang menyajikan grafik 3D moden, menawarkan permainan bertema hiu. Bukan sekadar hiu biasa, artikel anda akan menjadi hiu garang.

Anda harus menyerang dan memakan penembak hendap dan pemburu yang bermaksud memburu jerung seperti anda. Oleh itu, makanlah sebelum anda diburu. Bersedia dan berasa yakin anda boleh melakukannya?

Itulah nasihat beberapa permainan bertema hiu yang diberikan kepada anda. Pelbagai permainan hiu sangat sesuai dimainkan oleh pelbagai peringkat umur, mulai dari kanak-kanak hingga dewasa. Dari senarai di atas, mana yang menjadi kegemaran anda?