10 Aplikasi Penguat Isyarat Wifi dan 4G Terbaik di Android

Kini, router Wi-Fi telah dipasang di beberapa tempat, baik kafe, restoran, sekolah, hospital, pusat membeli-belah, hingga ke kediaman peribadi. Beberapa ISP bahkan menawarkan sambungan Wi-Fi dengan kelajuan internet di atas rata-rata.

Penggunaan Wi-Fi tidak hanya terhad pada PC atau komputer riba. Telefon pintar dan tablet kini juga dapat disambungkan ke Wi-Fi. Melihat orang yang tidak sabar untuk melayari alat mereka di ruang awam kini bukan lagi pemandangan yang pelik.

Adakah anda melanggan pakej internet berkelajuan tinggi, tetapi sambungan internet di alat anda masih perlahan? Mungkin anda perlu memasang aplikasi penggalak isyarat Wifi dan 3G pada peranti anda.

Aplikasi penggalak isyarat ini dapat menangkap sambungan Wi-Fi dengan lebih baik dan menguatkan isyarat rangkaian 3G ketika anda menggunakan internet dari kuota data.

10 Aplikasi Penguat Isyarat Wifi & 4G Terbaik

Sekiranya anda keliru memilih aplikasi yang tepat, berikut adalah beberapa aplikasi penggalak isyarat Wifi dan 3G yang boleh dimuat turun di telefon pintar anda:

1. Maklumat Isyarat Rangkaian

Maklumat Isyarat Rangkaian

Maklumat Isyarat Rangkaian adalah aplikasi yang membantu anda menentukan kekuatan isyarat atau sambungan Wi-Fi pada peranti anda. Kadang-kadang bar isyarat pada telefon pintar boleh menipu. Aplikasi ini akan memberikan paparan yang lebih terperinci melalui petunjuk kekuatan isyarat 14 bar, sangat berbeza dengan petunjuk isyarat pada telefon pintar yang hanya mempunyai 5 bar.

Gunakan dua widget Maklumat Isyarat Rangkaian untuk memantau kekuatan isyarat rangkaian dari penyedia dan Wi-Fi. Sekali lagi, Maklumat Isyarat Rangkaian tidak akan meningkatkan kekuatan isyarat pada peranti, tetapi aplikasi ini berguna untuk mengetahui kekuatan isyarat sebenar yang anda perolehi.

2. Pemanjangan Wifi

Pemanjangan Wifi

Wifi Extender adalah salah satu aplikasi yang kami cadangkan untuk anda. Dengan aplikasi ini, anda dapat memaksimumkan kelajuan isyarat wifi agar internet tidak perlahan. Bukan hanya itu, Wifi Extender juga menyediakan ciri  ujian kelajuan  di mana anda dapat memeriksa isyarat internet secara berkala.

Kemudian, ada juga fitur  pengesanan keselamatan  yang akan menjamin telefon bimbit anda selamat dari pelbagai bahaya virus, malware, dan lain-lain. Bimbang ada yang mencuri isyarat wifi? Tenanglah, anda boleh periksa dengan fitur  Monitor WiFi. Oleh itu, adakah anda berminat untuk menggunakan aplikasi ini?

3. Penguat Isyarat Rangkaian

Penguat Isyarat Rangkaian

Seperti namanya, Network Signal Booster akan memperkuatkan isyarat WiFi yang disambungkan ke peranti anda. Aplikasi ini akan memaksimumkan penerimaan isyarat WiFi ke peranti anda sehingga kelajuan internet lebih stabil. Anda hanya perlu menjalankan aplikasi ini untuk menguatkan isyarat WiFi di lokasi anda sekarang.

Network Signal Booster adalah aplikasi penting untuk meningkatkan isyarat WiFi yang lemah. Aplikasi ini mampu meningkatkan isyarat sehingga 25-50 peratus. Jadi, berapa lama masa yang diperlukan untuk Network Signal Booster untuk menguatkan isyarat WiFi yang lemah? Aplikasi ini hanya memerlukan 10-15 saat untuk menguatkan isyarat anda.

4. Penguat Kelajuan Isyarat Rangkaian

Penguat Kelajuan Isyarat Rangkaian

Masalah dengan sambungan WiFi yang perlahan adalah perkara biasa, terutamanya jika anda menggunakan sambungan Wi-Fi hotspot percuma di tempat awam. Kerana bilangan pengguna dan kelajuan WiFi yang tidak terlalu besar, WiFi akan terasa perlahan ketika digunakan pada peranti anda.

Namun, anda tidak perlu risau kerana sekarang ada Network Signal Speed ​​Booster yang akan memperkuat penerimaan isyarat WiFi pada peranti dan mengoptimumkan sambungan internet agar tetap stabil walaupun digunakan oleh banyak pengguna. Aplikasi ini direka khas untuk mengoptimumkan penerimaan isyarat WiFi pada peranti anda. Oleh itu, ucapkan selamat tinggal kepada masalah isyarat WiFi yang perlahan dan tidak stabil.

5. Gambaran Keseluruhan WiFi 360

Gambaran Keseluruhan WiFi 360

Aplikasi ini dapat mencari sambungan Wi-Fi terpantas dan terbaik untuk peranti anda. Anda boleh menggunakan aplikasi ini untuk mengurus dan mengoptimumkan sambungan Wi-Fi anda melalui saluran pemeriksa dan saluran radar.

WiFi Overview 360 akan memaparkan penerangan terperinci mengenai rangkaian tanpa wayar yang tersedia, bermula dari nama, kekuatan isyarat, nombor saluran, dan enkripsi. Maklumat ini sangat berguna untuk anda memilih rangkaian terbaik.

Untuk mendapatkan sambungan internet dengan kelajuan tinggi, aplikasi ini akan membantu anda mendapatkan rangkaian tanpa wayar yang hanya digunakan oleh beberapa orang. Sebagai maklumat, semakin banyak pengguna rangkaian Wi-Fi, semakin banyak lebar jalur digunakan sehingga sambungannya tidak terlalu cepat. Pilih sambungan Wi-Fi terbaik untuk peranti anda melalui WiFi Overview 360!

6. OpenSignal

Aplikasi penggalak isyarat wifi OpenSignal

Adakah anda pernah mencuba berjalan di sekitar rumah untuk mendapatkan isyarat di telefon bimbit? Sebenarnya, ada orang yang sanggup naik ke bumbung rumah untuk mendapatkan isyarat kuat untuk telefon bimbit mereka.

Mengapa anda perlu melakukan perkara seperti itu? OpenSignal dapat membantu anda mendapatkan isyarat yang kuat. Kerana, ini adalah aplikasi yang akan menunjukkan tempat untuk mendapatkan isyarat kuat di telefon bimbit anda.

Aplikasi ini akan menunjukkan tempat-tempat di mana anda boleh mendapatkan isyarat kuat melalui anak panah, peta dan radar yang mengesan menara selular terdekat. Dengan OpenSignal, anda tidak perlu mencari tempat untuk mendapatkan isyarat yang kuat.

Di samping itu, aplikasi ini juga dapat menunjukkan di mana anda boleh mendapatkan sambungan Wi-Fi. Di mana sahaja anda berada, OpenSignal akan membimbing anda untuk mendapatkan isyarat atau sambungan internet Wi-Fi dengan lebih tepat.

7. Penganalisis WiFi

Penganalisis WiFi

Sekiranya anda mencari penggalak isyarat untuk meningkatkan isyarat pada peranti, mengapa anda tidak cuba memasang Penganalisis WiFi? Ini adalah aplikasi yang dapat meningkatkan sambungan Wi-Fi pada peranti anda.

Semasa menggunakan sambungan Wi-Fi di rumah, WiFi Analyzer dapat menilai saluran terbaik untuk mengelakkan pertindihan dengan sambungan Wi-Fi lain. Dengan kata lain, aplikasi ini dapat memberikan kekuatan isyarat yang optimum pada peranti anda.

Semasa menggunakan Wi-Fi di tempat awam, anda juga dapat bergantung pada aplikasi ini untuk memilih rangkaian tanpa wayar terbaik untuk disambungkan ke peranti anda. Aplikasi ini sangat senang digunakan . Sayangnya, pengguna iPhone atau iPad tidak dapat memuat turun aplikasi ini, kerana WiFi Analyzer hanya boleh dimuat turun di Google Play Store.

8. Penggalak & Pengoptimum Internet

Penggalak & Pengoptimum Internet

Faktor  kelambatan  internet bukan hanya kerana penyedia digunakan, mungkin kelambatan internet kurang optimum untuk peranti yang anda gunakan. Sekarang, untuk menyederhanakan rangkaian internet anda, maka kami menghadirkan aplikasi Internet Booster & Optimizer.

Ini adalah aplikasi yang akan mengoptimumkan prestasi internet anda. Jangan risau, kerana aplikasi ini dapat digunakan oleh mana-mana telefon bimbit, sama ada telefon bimbit berakar atau telefon bimbit yang tidak di- root. Selain itu, Internet Booster & Optimizer juga dapat berfungsi dengan baik untuk WiFi, 3G, 4G LTE, dan rangkaian lain.

9. Penggalak Penstabil Sambungan

Penggalak Penstabil Sambungan

Terdapat tiga ciri hebat yang ditawarkan oleh Connection Stabilizer Booster. Ciri pertama ialah  Active Keep Alive,  di mana ciri ini akan mengawal  lalu lintas  internet yang berlebihan. Oleh itu, dengan ciri ini, anda boleh menjadi lebih optimum dalam menggunakan internet. Untuk ciri kedua,  Active Reconnect, yang  bermaksud bahawa aplikasi ini akan  menyambung semula  secara automatik dengan cepat apabila anda terputus dari internet.

Semasa dalam ciri terakhir,  Force Connect. Nah, ciri yang satu ini cukup istimewa di mana aplikasi ini masih akan menghubungkan anda ke rangkaian internet walaupun rangkaian internet yang digunakan sangat padat. Dengan ketiga-tiga ciri ini, secara automatik anda tidak perlu lagi risau tentang masalah WiFi.

10. Penguat Wifi

Penguat Wifi

Dengan aplikasi ini, anda akan mendapat kemudahan untuk mendapatkan rangkaian terbaik ketika menggunakan WiFi. Wifi Booster sedia membantu anda dengan menampilkan persembahan isyarat WiFi, sama ada cukup kuat atau tidak. Wifi Booster juga berfungsi untuk mengurangkan  sistem yang ada dalam memori sehingga tidak akan membebankan anda ketika anda tersambung ke WiFi. Dengan begitu, anda boleh melayari internet dengan lancar tanpa halangan.

Cadangan Permohonan Lain

Selain dari sepuluh aplikasi yang disebutkan di atas, kami masih mempunyai beberapa aplikasi yang baik untuk mempercepat internet. Walau bagaimanapun, beberapa aplikasi ini tidak lagi tersedia di PlayStore. Berikut adalah tinjauan dari beberapa aplikasi yang kami cadangkan di bawah.

1. Penggalak Rangkaian Segar

Fresh Network Booster adalah aplikasi penggalak isyarat WiFi dan 3G, khususnya isyarat 3G, yang terbaik. Aplikasi ini akan memberikan isyarat kuat yang akan menyumbang kepada peningkatan kelajuan data semasa anda menggunakan internet di telefon pintar anda. Aplikasi ini membantu menghubungkan sambungan data ke menara sel.

Aplikasi ini dipercayai sebagai penggalak isyarat pada peranti anda. Nah, bagi anda yang tidak terbiasa menggunakan aplikasi serupa, Fresh Network Booster menyediakan antara muka yang sangat mudah dan tidak rumit. Jadi, sesiapa sahaja boleh menggunakan aplikasi ini. Sayangnya, aplikasi Fresh Network Booster ini tidak lagi tersedia di PlayStore.

2. Penggalak Rangkaian Percuma

Penggalak Rangkaian Percuma

Salah satu aplikasi yang dapat meningkatkan isyarat telefon bimbit secara optimum adalah Network Booster Free. Aplikasi ini meningkatkan isyarat telefon bimbit dengan mengemas kini isyarat telefon bimbit ke menara BTS atau laman web mudah alih. Network Booster Free sangat dipercayai untuk menguatkan isyarat, bahkan di kawasan yang sama sekali tidak mempunyai isyarat rangkaian.

Walaupun aplikasi ini sangat berkesan untuk meningkatkan isyarat pada telefon bimbit GSM anda, Network Booster Free dapat dimuat turun secara percuma. Jadi, anda tidak perlu mengeluarkan banyak wang untuk mendapatkan isyarat 3G yang kuat, bukan ?

3. WiFi Booster Easy Connect

WiFi Booster Easy Connect

Sekiranya kebanyakan aplikasi penggalak Wi-Fi hanya menawarkan fitur untuk memilih rangkaian tanpa wayar terbaik, WiFi Booster Easy Connect adalah aplikasi yang 'benar-benar' menguatkan isyarat Wi-Fi pada telefon pintar atau tablet Android anda.

Setelah peranti disambungkan ke Wi-Fi, aplikasi ini akan berfungsi dengan menambahkan kelajuan sambungan ke peranti yang anda gunakan. Selain itu, aplikasi ini tidak terlalu berat untuk peranti anda. Aplikasi percuma yang boleh dimuat turun ini sangat berguna jika anda ingin meningkatkan kelajuan internet pada peranti yang disambungkan ke Wi-Fi.

Sekarang 7 aplikasi penggalak isyarat Wifi dan 3G yang boleh anda cuba pada peranti Android. Sekarang anda tidak perlu lagi bersusah payah naik ke bumbung rumah jika anda ingin mendapatkan isyarat yang kuat. Dari senarai, aplikasi mana yang akan dipasang pada peranti anda?

4. Pengurus WiFi

Pengurus WiFi

Isyarat Wi-Fi yang lemah memang boleh mengganggu aktiviti anda ketika anda harus menggunakan internet. Nah, aplikasi penggalak isyarat WiFi ini boleh menjadi penyelesaian untuk mengatasi masalah anda.

WiFi Manager adalah aplikasi yang dapat menjadikan isyarat WiFi lebih kuat daripada sebelumnya. Aplikasi ini terdapat di Google Play Store dan boleh dimuat turun secara percuma. Antaramuka yang ringkas memudahkan anda menggunakan aplikasi ini.

Dalam Pengurus WiFi, isyarat WiFi yang dapat anda gunakan ditampilkan, jadi anda tidak perlu membuang masa mencari isyarat WiFi yang pernah disambungkan ke peranti anda.

Selain itu , jika anda telah memasang salah satu aplikasi di atas tetapi sambungan internet pada peranti tetap lambat, cuba mulakan semula penghala atau peranti Wifi anda. Di samping itu, cubalah juga mengikuti beberapa petua untuk menguatkan isyarat WiFi yang telah kami kaji di sini.