10 video paling banyak ditonton di Youtube hari ini

Menonton video tidak kelihatan aneh lagi, terutamanya sekarang terdapat banyak platform yang menyediakan pelbagai kandungan video yang menarik, seperti Youtube. Youtube sendiri sangat terkenal, sehingga banyak orang gemar menonton video di Youtube, sama ada video muzik, kartun, malah tutorial video juga tersedia di Youtube.

Baiklah, bagi anda yang gemar menonton video di Youtube, adakah anda pernah merasa ingin tahu tentang video yang paling banyak ditonton di Youtube? Sebenarnya, yang video adalah yang paling ditonton di Youtube? Untuk menjawab rasa ingin tahu anda, di sini akan memuatkan 10 video yang mempunyai penonton terbanyak di Youtube buat masa ini.

10 Video Paling Banyak Ditonton di Youtube

1. Luis Fonsi - Despacito ft. Daddy Yankee

Luis Fonsi - Despacito kaki. Daddy Yankee

Urutan pertama untuk video yang paling banyak ditonton di YouTube adalah, video muzik Luis Fonsi - Despacito ft. Daddy Yankee. Ya, lagu ini yang sangat popular dan sangat hits ternyata telah memenangi penonton yang paling dalam sejarah YouTube. Tercatat dalam penulisan ini, Luis Fonsi - Despacito ft. Daddy Yankee berjaya mendapat lebih daripada 5 trilion penonton, anda tahu !

Sudah tentu jumlah penonton hingga trilion adalah pencapaian yang sangat baik. Selain itu, tidak ada video muzik lain yang dapat mencapai hingga 5 bilion. Dilancarkan pada bulan Januari 2017, tidak melemahkan penonton sehingga sekarang anda tahu. Sebaliknya, video ini sering menjadi sasaran penggemar video di Youtube.

Adakah anda pernah menonton video tersebut? Sekiranya anda belum berpeluang menontonnya, mari tonton video ini sekarang melalui pautan ini. Sesiapa yang mendengar lagu ini, pasti ada perasaan ingin menyanyi bersama.

2. Ed Sheeran - Bentuk Anda

Penyanyi bertaraf dunia, Ed Sheeran, juga menambahkan ke dalam senarai di salah satu video YouTube yang paling banyak ditonton. Nampaknya, hampir semua orang pernah mendengar lagu ini, baik secara sengaja atau tidak sengaja. Bagaimana tidak, Ed Sheeran - Shape of You selalu dimainkan di mana sahaja, sama ada di kafe, pusat membeli-belah, atau tempat lain.

Melodi dan irama yang mudah didengar, tentu saja , menjadi tarikan utama bagi peminat muzik. Oleh itu, saya tertanya-tanya apakah video muzik yang dikeluarkan pada tahun 2017 ini juga membuat orang penasaran untuk mendapatkan banyak penonton ke 3826141841 , anda tahu ! Dan, jumlah penonton selalu meningkat setiap hari. Sangat hebat, bukan ?

3. Wiz Khalifa - Sampai jumpa lagi ft. Charlie Puth [Lagu Suara Furious 7]

Tahu filem Furious 7? Sekiranya demikian, anda semestinya mendengarkan lagu Wiz Khalifa ft. Charlie Puth. Ya, lagu berjudul See You Again berjaya mendapat kedudukan ketiga sebagai video yang paling banyak ditonton di Youtube. Sehingga artikel ini ditulis, video ini telah mencetak 3,787,814,366 bilion penonton!

Sebelum ini, video muzik ini berada di tempat kedua sebelum diedit oleh Ed Sheeran dengan Shape of You. Walaupun pernah mengalami naik turun, tetapi runut suara Furious 7 masih mendapat tempat tersendiri di hati para pencinta lagu dan juga orang yang suka menonton video di Youtube. Adakah anda salah seorang dari mereka?

4. Masha dan The Bear - Resipi bencana (Episode 17)

video yang paling banyak ditonton di Youtube Masha dan The Bear - Resipi bencana (Episode 17)

Bukan video muzik dari penyanyi terkenal, tetapi satu episod dari kartun, Masha dan The Bear mampu berada di kedudukan keempat sebagai video yang paling banyak ditonton di Youtube! Siapa sangka, jika kartun itu menyaingi video muzik untuk mendapatkan penonton sebanyak 3,289,087,758 bilion? Ingin tahu? Tonton video di pautan ini.

5. Mark Ronson - Uptown Funk kaki. Bruno Mars

Video yang paling banyak ditonton di YouTube Mark Ronson - Uptown Funk ft. Bruno Mars

Sudah ada 3.256.154.633 penonton yang menonton video dari Mark Ronson ft. Bruno Mars ini. Sudah tentu, dengan jumlah yang tidak seberapa ini, Mark Ronson - Uptown Funk ft. Bruno Mars memasuki senarai video yang paling banyak ditonton di Youtube kelima.

Walaupun tidak mencapai 5 trilion seperti Despacito, Uptown Funk adalah salah satu lagu yang melanda masa. Lagu ini juga memberi kesan yang baik pada video muzik yang mampu menarik perhatian pengguna YouTube. Adakah anda orang yang terpikat dengan Mark Ronson - Uptown Funk ft. Bruno Mars?

6. Justin Bieber - Maaf (TUJUAN: Gerakan)

Justin Bieber

Bukan sahaja mempunyai pengikut terbanyak di Instagram, Justin Bieber juga berjaya memiliki video muzik di Youtube dengan jumlah penonton tertinggi. Lagu berjudul Maaf mendapat 3,014,692,404 penonton di Youtube yang anda tahu ! Sangat! Adakah anda pernah menonton video ini sebelum ini? Sekiranya anda tidak pernah menontonnya dan mahu menontonnya dengan segera, maka anda boleh mengklik pautan ini.

7. Maroon 5 - Gula

Siapa yang tidak kenal kumpulan vokal Maroon 5? Rupa-rupanya, pencinta muzik yang sangat akrab dengan penyanyi ini, terutama lagu yang berjudul Sugar, yang mempunyai hits pada zamannya. Sekiranya anda pernah mendengar, atau memang Sugar adalah lagu kegemaran anda, maka anda boleh berbangga.

Kerana, Maroon 5 - Sugar juga termasuk dalam kategori video yang mempunyai jumlah penonton terbanyak di Youtube yang anda tahu ! Sudah lebih dari 2 bilion penonton mengalirkan video muzik ini. Tentunya bukan sedikit.

8. Taylor Swift - Goncangkannya

Taylor Swift - Goncangkannya

Tidak lengkap untuk tidak memasukkan Taylor Swift sebagai antara penonton paling banyak di Youtube. Ya, lagu yang sangat popular sepanjang masa, Shake It Off, berada di kedudukan ke-8 dengan 2,650,620,930 penonton di Youtube!

Walaupun belum dapat mengalahkan Maroon 5, tetapi pencapaian video muzik dari Taylor Swift pantas mendapat jempol. Baiklah, bagi anda yang ingin menyanyi atau menonton video Taylor Swift - Shake It Off, anda boleh melayari Youtube di pautan ini.

9. Katy Perry - Roar (Rasmi)

Pencapaian penonton yang dimiliki oleh Katy Perry juga tidak jauh berbeza dengan Taylor Swift, iaitu 2,638,195,363. Walaupun belum dapat mengatasi Taylor Swift, Katty Perry harus bangga kerana video muziknya yang bertajuk Roar berada di kedudukan kesembilan sebagai video YouTube yang paling banyak ditonton.

Video muzik dari Katty Perry agak unik di mana terdapat banyak haiwan, dengan nuansa hutan. Selain daripada video yang menarik dan menarik, Roar juga merupakan muzik ketagihan yang membuat orang menyanyi. Setuju?

10. Ed Sheeran - Berfikir Lantang

Ed Sheeran - Berfikir Lantang

Sebagai penutup, sekali lagi nama Ed Sheeran muncul dengan video muziknya yang mempunyai banyak penonton di Youtube. Video muzik bertajuk Thinking Out Loud mampu menarik perhatian 2,496,234,966 penonton yang anda tahu !

Muzik yang lembut dengan paparan video yang sangat mencolok juga menjadi alasan bagi peminat muzik dan pencinta Youtube. Bagi anda yang belum pernah menonton video, cubalah klik pada pautan ini dan rasakan perasaan anda melekat bersama lagu tersebut.

Itulah deretan video Youtube dengan penonton terbanyak sehingga artikel ini diterbitkan. Adakah terdapat video kegemaran anda dalam senarai?