15 Aplikasi Penjejakan Telefon Android yang Hilang atau Dicuri

Setelah membincangkan mengenai 10 aplikasi keselamatan HP, tidak ada yang salah jika anda memperketat keselamatan untuk telefon bimbit Android anda dengan 10 aplikasi penjejakan telefon bimbit Android yang paling hilang. Aplikasi ini juga akan memudahkan anda mencari telefon bimbit yang diklasifikasikan oleh tangan jahat.

Sebenarnya, beberapa aplikasi pelacakan telefon bimbit Android yang hilang dapat mengesan kehadiran telefon bimbit hanya melalui internet, dengan nombor telefon bimbit, melalui gmail, bahkan melalui IMEI. Namun, adakah terdapat aplikasi HP tracking yang mati atau tanpa GPS? Cari jawapan untuk rasa ingin tahu anda dalam isyarat Caris.

1. Pencari Keluarga

Aplikasi pelacak Android Mudah Alih yang hilang Family Locator

Cari lokasi telefon Android yang dicuri dengan aplikasi pelacak HP Android yang hilang, Family Locator. Aplikasi ini akan memaparkan dan mencium bau telefon bimbit yang dicuri menggunakan GPS. Sudah tentu dengan aplikasi ini, keluarga anda juga dapat mengesan lokasi telefon bimbit anda.

Oleh itu, anda boleh mencari dan menggunakan semula telefon Android anda dengan mudah. Tidak perlu bersusah payah menggunakannya, Family Locator dirancang semudah mungkin untuk anda gunakan dan anda boleh menggunakannya untuk mengesan lokasi telefon bimbit anda. Mahu? Muat turun aplikasi di sini.

2. Google Cari Peranti Saya

Google Cari Peranti Saya

Mencari telefon bimbit kegemaran sekarang tidak perlu rumit. Anda boleh mencarinya dengan salah satu aplikasi penjejakan HP Android yang hilang ini. Google Find My Device menyediakan tiga ciri utama untuk membantu anda mencari HP yang hilang.

Pertama, ciri Cari telefon anda. Ciri satu ini akan memberikan lokasi telefon bimbit Android, sehingga anda dapat langsung mengunjungi lokasi yang telah diberitahu oleh Google Cari Peranti Saya. Ciri kedua, Mainkan suara bermaksud bahawa aplikasi Google Find My Device akan memberikan kod suara ketika anda berada di dekat lokasi telefon bimbit anda yang hilang.

Dan ciri terakhir atau ketiga lebih sebagai aplikasi keselamatan untuk HP anda. Dengan fitur hapus dan kunci , pengguna Cari Google Peranti saya dapat mengunci data peribadi dan menghapus setiap sembang. Mudah, praktikal, dan selamat kan? Muat turun aplikasi di sini.

3. Cari Telefon Saya

Cari telefon saya

Find My Phone juga merupakan aplikasi Android Android telefon bimbit yang hilang yang juga membantu pengguna Android ketika mereka keliru mencari telefon bimbit yang canggih di suatu tempat. Aplikasi Find My Phone akan memberikan lokasi telefon bimbit anda dalam Masa Nyata.

Tidak hanya memberikan informasi lokasi, bahkan aplikasi Find My Phone akan memberikan Sejarah di mana sahaja telefon bimbit anda dilarikan. Jadi, anda bukan sahaja dapat mengesan lokasi terakhir, tetapi juga dapat melihat lokasi terakhir telefon bimbit anda. Cukup lengkap kan? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

4. Pencari Rakan

Pencari Rakan

Nah, kali ini aplikasi pelacak HP Android yang hilang hanya memerlukan pendaftaran nombor HP. Friend Locator akan mengesan telefon bimbit yang hilang berdasarkan nombor telefon bimbit yang didaftarkan pada aplikasi. Friend Locator juga membawa GPS untuk memudahkan mencari telefon bimbit.

Pengguna Friend Locator akan sentiasa diberitahu mengenai lokasi terbaru telefon Android yang hilang. Ciri sejarah juga tidak luput sebagai ciri sokongan carian HP. Anda boleh mengetahui di mana telefon bimbit anda dibawa oleh pencuri. Adakah anda mahu menggunakan aplikasi ini? Muat turun aplikasi di sini.

5. Pencari Nombor Mudah Alih

Pencari Nombor Mudah Alih

Sesuai dengan nama aplikasi, Mobile Number Locator adalah salah satu aplikasi pelacakan untuk ponsel Android yang hilang dengan bergantung pada nombor telefon bimbit seperti aplikasi Friend Locator. Mobile Number Locator menampilkan carian telefon bimbit Android dengan kod STD dan kod ISD.

Dan, anda tidak perlu bergantung pada internet yang bermaksud aplikasi Mobile Number Locator dapat dikendalikan di luar talian. Cari lokasi telefon Android anda yang hilang dengan mudah tanpa kerumitan. Dapatkan telefon Android anda dari tangan orang jahil, cukup klik di sini dan muat turun aplikasinya dengan segera.

6. Wires Droid Saya

Wheres My Droid

Cari telefon bimbit anda yang hilang dengan bergantung pada aplikasi penjejak telefon bimbit Android yang hilang, Wheres My Droid. Aplikasi yang mempunyai ciri mencari telefon bimbit melalui GPS cukup bagus dalam melakukan pencarian telefon bimbit. Kerana, anda hanya perlu mendaftarkan telefon bimbit anda di Wheres My Droid dan aplikasi ini siap memberikan lokasi telefon bimbit anda yang telah didaftarkan.

Fungsi GPS Flare siap memberikan pemberitahuan ketika telefon bimbit yang dicuri mengalami lowbat. Bukan itu sahaja, bahkan aplikasi Wheres My Droid akan memberitahu anda apabila pencuri telefon bimbit menukar Kad SIM anda. Selain mengesan, aplikasi Wheres My Droid juga memberikan keamanan dalam bentuk kunci untuk setiap aplikasi di ponsel. Bagaimana, berminat? Muat turun aplikasi di sini.

7. Cari Telefon Saya

Cari telefon saya

Adakah telefon Android anda hilang? Tenang, anda hanya perlu memasang aplikasi Find My Phone di telefon bimbit anda dan mengaktifkan aplikasi tersebut. Untuk mengaktifkannya, anda boleh log masuk menggunakan akaun Gmail. Nah, setelah anda mengaktifkan aplikasi ini secara automatik akan ditetapkan jika telefon bimbit anda diambil oleh orang lain.

Contohnya, apabila telefon bimbit anda dicuri, aplikasi akan segera mengirim lokasi semasa, IMEI anda, dan juga kapasiti bateri semasa. Kemudian, aplikasi juga akan secara automatik mengirim lokasi mudah alih anda melalui SMS ke kenalan yang anda ada. Malah, ada juga fitur penggera yang akan berbunyi secara automatik ketika telefon bimbit anda dicuri.

8. Kehilangan Android

Kehilangan Android

Tidak perlu panik ketika kehilangan HP. Anda boleh mendapatkan dan mendapatkannya kembali dengan bergantung pada aplikasi Lost Android. Aplikasi penjejakan telefon bimbit Android yang hilang ini akan melakukan penjejakan masa nyata dan dapat dikendalikan melalui SMS.

Aplikasi Lost Android juga dipasang dengan ciri penggera. Berbeda dengan Cerberus, Lost Android memberikan penggera dalam bentuk lampu kilat yang menyala di layar HP anda. Juga, aplikasi Lost Android akan selalu terkunci secara automatik apabila telefon bimbit anda berada di tangan orang yang tidak bertanggungjawab.

Bukan hanya itu, aplikasi Lost Android secara langsung akan memotret pencuri yang mengambil telefon bimbit anda. Sekiranya anda berminat, anda boleh memuat turun aplikasinya di sini.

9. Mangsa

Mangsa

Kenal pasti pencuri Android dengan tangkapan layar, itulah salah satu ciri yang terdapat dalam aplikasi pelacak HP Android yang hilang dari Prey. Tidak hanya melakukan tangkapan layar, Prey juga tentu saja akan mengesan keberadaan telefon bimbit sesuai dengan lokasi yang ada.

Prey akan memberikan koordinat lengkap untuk telefon bimbit yang hilang. Bukan hanya itu, penggera dengan suara yang kuat akan menyala secara automatik walaupun telefon bimbit anda dalam mod senyap. Bagaimana anda mahu menjejaki telefon Android anda dengan Prey? Muat turun aplikasi di sini.

10. Cari telefon saya (Android Wear)

Cari telefon saya (Android Wear)

Akhir sekali, aplikasi penjejakan HP Android yang satu ini dilengkapi dengan nama Find my phone (Android Wear). Ini adalah aplikasi yang akan membunyikan penggera ketika pencuri mengambil telefon bimbit anda. Penggera hanya boleh dinonaktifkan menggunakan cap jari atau mengunci kata laluan pemilik HP sahaja.

Cari telefon saya (Android Wear) juga akan membantu mengesan keberadaan telefon bimbit yang dicuri. Jadi, anda tidak perlu bimbang kehilangan telefon bimbit anda, bukan? Muat turun aplikasi Cari telefon saya (Android Wear) klik di sini.

11. Cari iPhone, Peranti Android, xfi Locator Lite

Cari iPhone, Peranti Android, xfi Locator Lite

Aplikasi pelacak nombor telefon bimbit kali ini Kami mengesyorkan Cari iPhone, Peranti Android, xfi Locator Lite. Ini adalah aplikasi yang siap untuk mengesan lokasi telefon bimbit anda yang dicuri. Dengan aplikasi ini, telefon bimbit anda secara automatik akan membunyikan penggera yang kuat ketika telefon bimbit seseorang dicuri.

Bukan hanya itu, aplikasi ini juga menyediakan lokasi secara  real-time. Uniknya, anda boleh mendaftarkan diri anda dalam aplikasi ini dengan lebih dari 1 akaun  Nah, berita baik untuk pengguna iPhone, Cari aplikasi iPhone, Peranti Android, XFI Locator Lite juga dapat digunakan untuk peranti iOS.

12. Penjejak Mudah Alih Anti Pencurian

Penjejak Mudah Alih Anti Pencurian

Aplikasi lain yang kami cadangkan adalah Anti Theft Mobile Tracker. Sekiranya aplikasi ini menyatakan bahawa anda tidak memerlukan sambungan internet untuk mengetahui lokasi telefon bimbit yang dicuri. Kemudian, anda juga dapat mengawal telefon yang dicuri dari jauh dengan mengunci aplikasi dan data tertentu dari telefon bimbit. Perkara yang baik adalah, aplikasi Anti Theft Mobile Tracker mempunyai tuntutan bahawa mereka tidak mencuri data dari penggunanya.

13. Anti Pencurian - Jejaki Telefon Saya?

Akhir sekali,  kali ini kami mengesyorkan Aplikasi Anti Pencurian - Jejaki Telefon Saya? Sesuai namanya, aplikasi ini dapat mencari lokasi terkini telefon bimbit yang dicuri. Selain mencari lokasinya, Anti Pencurian - Jejaki Telefon Saya? juga memiliki fitur untuk menghapus semua data dan aplikasi yang ada di ponsel secara automatik ketika ponsel anda dicuri.

Tetapi, jika anda tidak mahu data dan semua aplikasi anda dihapuskan, anda boleh memilih untuk menguncinya. Anda boleh segera menetapkan kata laluan dan mengunci semua yang ada di telefon bimbit anda. Selain mencari lokasi dan mengamankan data anda, Anti Pencurian - Jejaki Telefon Saya? juga akan sentiasa aktif untuk memberikan maklumat mengenai kapasiti bateri HP semasa anda.

14. AVG AntiVirus 2019

Selain melindungi perangkat Android anda dari serangan virus, AVG AntiVirus 2019 juga dapat melacaknya dengan Peta Google dan menguncinya untuk melindungi berbagai data dari dalam pencuri hanya dengan mengirim perintah melalui SMS saja. Sebenarnya, anda masih boleh mengunci telefon bimbit anda walaupun kad SIM telah diganti.

Sementara itu, jika telefon pintar anda hilang atau ditinggalkan di suatu tempat, maka anda boleh menulis mesej di skrin kunci sebagai maklumat bagi orang yang menemuinya. Anda juga boleh menghidupkan penggera walaupun telefon pintar dalam mod senyap.

15. Pencari Nombor Mudah Alih - Onex Softech

Pencari Nombor Mudah Alih

Untuk tidak dikalahkan oleh  pembangun  lain, Onex Softech juga menggunakan aplikasi pengesanan nombor HP yang disebut Mobile Number Locator. Dalam aplikasi tersebut, anda dapat mencari telefon bimbit yang hilang dengan mulai dari mengesan nombor telefon bimbit.

Walau bagaimanapun, anda mesti mendaftarkan nombor telefon bimbit anda terlebih dahulu. Kelebihan yang ada pada Mobile Number Locator, anda tidak memerlukan sambungan internet untuk mengesan nombor telefon bimbit. Cukup mudah dan sederhana, ya? Ayuh muat turun aplikasi di sini.

Sekarang, itulah koleksi aplikasi untuk mengesan telefon Android yang hilang. Kini, anda boleh menemui telefon bimbit yang hilang hanya dengan aplikasi percuma dari PlayStore. Beberapa aplikasi bahkan menawarkan kemudahan mengunci telefon bimbit yang dicuri. Bagaimana anda mahu mencuba aplikasi ini?