Ini adalah 9 Permainan Kegemaran yang Anda Perlu Mainkan di Android

Suka bermain permainan di Android? Jangan mengaku sebagai pemain jika anda tidak pernah mencuba bermain permainan kegemaran ini yang kami cadangkan. Kerana permainan berikut tidak hanya dimainkan oleh kebanyakan orang, tetapi juga mempunyai ulasan yang baik dari para pemain.

Di samping itu, Permainan yang mempunyai sangat ketagihan permainan . Belum lagi animasi grafik yang 'menggembirakan' mata, semakin menjadikan permainan ini kelihatan berkualiti. Tertarik dengan permainan kegemaran kami? Di sini kami memberikan beberapa senarai

1. Legenda Mudah Alih

Mobile Legends Bang Bang

Sudah biasa, dong, dengan permainan yang satu ini? Ya, Mobile Legends sememangnya sangat layak untuk memasuki barisan permainan kegemaran. Sejak awal permainan ini, banyak yang terpikat untuk memainkannya. Sehingga kini Mobile Legends masih menjadi salah satu permainan prima donna di PlayStore.

Mobile Legends itu sendiri adalah permainan MOBA dengan konsep bermain 5 vs 5, menentang kumpulan musuh di lawan sebenar. Maksudnya, tidak ada NPC (Non Player Character) yang akan menjadi lawan anda. Semua musuh yang dihadapi oleh pemain adalah pemain MOBA yang sebenarnya , dan ini adalah kegembiraan bermain Mobile Legends.

Selain menarik dengan konsep bermain, Mobile Legends juga disukai berkat banyak pahlawan yang dapat dipilih oleh para pemain. Sebenarnya, pahlawan dalam permainan ini selalu dikemas kini secara berkala. Tetapi, bermain permainan ini bukan sekadar 'mengalahkan', ya. Kerana pemain juga memerlukan strategi yang tepat untuk mengalahkan taktik pasukan lawan.

2. PUBG

FPS PUBG Mobile di Samsung Galaxy S10 (3)

Tidak kurang popular daripada Mobile Legends, permainan PUBG juga merupakan salah satu pilihan permainan kegemaran para pemain masa kini. Konsep bermain di PUBG tidak kurang hebatnya , dari Mobile Legends.

Dalam permainan ini, semua yang perlu anda lakukan adalah terus menjadi pemenang. Pada mulanya, anda akan dibebaskan di kawasan dengan peralatan improvisasi. Untuk dapat memenangi permainan, anda perlu membunuh semua pemain PUBG yang lain dan yang terakhir bertahan adalah pemenangnya.

3. Garena Bebas Api

Garena Bebas Api

Anda boleh mengatakan bahawa permainan yang satu ini mempunyai konsep yang serupa dengan PUBG. Dalam Free Fire, pemain akan dilepaskan dalam peta, sama ada dalam bentuk hutan, sungai, gunung, dan lain-lain. Apabila dilepaskan, pemain pemula hanya diberi persenjataan improvisasi. Nah, untuk menjadikan senjata lebih kuat, suka atau tidak, pemain mesti mencuri senjata lain dari pemain lain.

Namun, untuk mencurinya, anda mesti membunuh pemain lain terlebih dahulu. Sekiranya anda dapat bertahan sehingga semua pemain Free Fire mati, maka anda boleh menang.

4. Titik Kosong

Titik Kosong

Sekiranya permainan ini pada mulanya sangat popular di PC. Namun, seiring berjalannya waktu, Point Blank juga merilis versi yang dapat dimainkan di Android. Dan benar, Point Blank juga sangat digemari dan boleh menjadi salah satu permainan gamer kegemaran dengan alasan yang baik.

Point Blank mempunyai permainan yang menarik dengan genre aksi di dalamnya. Pemain boleh membuat pasukan 4 orang yang kemudiannya akan menentang pasukan lain dengan jumlah pemain yang sama, atau 4 vs 4.

Baiklah, setiap pemain dilengkapi dengan senjata. Namun, jika anda seorang pemula, mungkin senjata yang disediakan bukanlah pemain veteran yang ‘seperti Tuhan’. Tetapi bersabarlah, kerana setiap senjata dapat ditingkatkan dengan senjata yang lebih kuat.

5. Lords Mudah Alih

Lords Mudah Alih

Sekiranya sebelum ini kami mencadangkan permainan aksi, kali ini kami menawarkan permainan strategi yang paling digemari, iaitu Lords Mobile. Konsep bermain permainan ini kelihatan sangat sederhana, kerana anda hanya perlu membuat kerajaan, mempertahankannya, dan lebih baik lagi jika anda dapat merebut wilayah kerajaan lain.

Sekarang, untuk mempertahankan lebih banyak lagi untuk merebut wilayah kerajaan lain, Anda harus memiliki strategi yang baik dengan mengatur dan menentukan pasukan . Untuk menyiapkannya praktikal sukar, tetapi anda boleh mendapatkan kaedah terbaik untuk mengatur pasukan di Lords Mobile dengan membaca petua dari journalgame.id ini.

Nah, di journalgame.id anda boleh mendapatkan petua dan tutorial permainan yang tepat. Di samping itu, di sana anda juga dapat mencari berita permainan terkini dan terkini Jangan terlepas permainan keren yang lain!

6. Kehidupan Selepas

Kehidupan Selepas

Inilah permainan baru yang menjadi kegemaran ramai pemain, LifeAfter. Tugas anda dalam permainan ini cukup mudah, iaitu bertahan. Namun, untuk bertahan dalam dunia permainan LifeAfter, kerana terdapat begitu banyak ancaman yang boleh membuat anda terbunuh dengan segera.

Dikatakan, bumi telah sangat dimusnahkan oleh virus yang menyebar dan menjadikan semua orang sebagai zombie. Anda mesti bertahan dari zombi yang boleh menyerang anda bila-bila masa dan di mana sahaja. Di samping itu, kehidupan di bumi yang telah musnah agak sukar untuk mencari peralatan untuk terus hidup.

Belum lagi iklim yang melampau memerlukan anda mencari apa sahaja untuk menghangatkan badan. Jangan lupa tentang persenjataan, anda harus mencari senjata dan mengisi semula peluru untuk senapang. Sekiranya anda menghadapi kesukaran untuk bertahan sendirian, bentuk pasukan dengan pemain LifeAfter yang lain!

7. Berpakaian Diari

Berpakaian Diari

Sekiranya permainan yang satu ini adalah permainan kegemaran kanak-kanak perempuan. Seperti namanya, permainan ini mengajak pemain untuk membuat pakaian, mulai dari gaun, pakaian renang, pakaian sehari-hari, hingga gaun pengantin.

Di sini, pemain akan diposisikan sebagai puteri dan menjalani kehidupan seorang puteri. Tetapi, permainan ini bukan hanya membuat dan memakai pakaian. Sebabnya, permainan ini mempunyai jalan cerita yang menarik. Sebagai puteri pemain juga akan berhak menentukan perlawanan mengikut jalan cerita yang dipilih. Menarik, bukan ?

8. Mengatasi

Mengatasi

Walaupun ini adalah permainan berbayar, tetapi boleh dikatakan ini adalah salah satu permainan berbayar yang paling digemari di Android. Sebab permainan ini sangat mencabar bagi sesiapa yang memainkannya, malah permainan ini dikenali sebagai salah satu permainan yang membuat pemain pening.

Sebenarnya, apa yang palang pintu yang kita lakukan dalam permainan ini? Sangat sederhana, iaitu mendaki gunung dengan hanya tukul dan periuk . Unik, bukan ? Tetapi, ketika anda mendaki itu tentu tidak mudah kerana anda akan menemui banyak halangan. Dan, setiap halangan akan membuat anda berfikir dengan bersungguh-sungguh! Berminat untuk bermain permainan?

9. Simulator Bas Indonesia (BUSSID)

Simulator Bas Indonesia

Siapa kata bermain permainan simulasi terasa membosankan? Kenyataannya ialah bermain permainan Bus Simulator Indonesia sangat menyeronokkan dan ketagihan yang anda tahu. Oleh itu, jangan terkejut jika permainan ini menjadi salah satu permainan simulasi yang paling digemari di Android.

Permainan ini sebenarnya mempunyai konsep bermain yang sederhana, kerana pemain hanya perlu menjadi pemandu bas yang membawa penumpang mengikut tujuan mereka. Tetapi, sebagai pemandu, sudah tentu semua peraturan lalu lintas mesti dipatuhi. Jangan hanya memandu apatah lagi melulu.

Selain konsep permainan permainan yang menyeronokkan, ternyata permainan ini juga membebaskan para pemain untuk membuat bas yang dipandu. Pemain boleh mengubah penampilan luar bas agar kelihatan lebih menarik. Baiklah, untuk menukar rupa bas dalam permainan ini, anda memerlukan warna. Untuk dapat memuat turun koleksi livery , anda boleh menyemaknya di Livery Bussid.

Ya, itu hanya beberapa permainan kegemaran yang boleh anda mainkan pada masa lapang. Dari sembilan permainan yang telah disebutkan, mana yang anda sukai? Atau ada cadangan mengenai permainan kegemaran lain? Ayuh, kongsi di ruangan komen!