7 Sebab Mengapa Kerja Jauh Lebih Baik Ketika Mengejar Penerbangan

Dasar pejabat untuk memberikan kebebasan bekerja dari rumah (kerja jarak jauh) masih banyak diperdebatkan oleh banyak syarikat. Tidak sedikit syarikat yang menghapuskan dasar ini dengan pelbagai alasan. Walau bagaimanapun, dasar kerja jarak jauh tentunya merupakan kelebihan bagi pekerja yang sering melakukan perniagaan.

Ya, setiap syarikat mempunyai pertimbangan sendiri untuk dapat memberikan polisi ini untuk pekerja. Sebagai pekerja, adakah anda lebih suka bekerja di pejabat atau dari rumah? Inilah sebab-sebab mengapa kerja jarak jauh dianggap lebih baik ketika saya terpaksa menaiki penerbangan.

1. Tidak Perlu Merapikan Meja Kerja

Meja kerja

Bagi anda yang sering diganggu oleh meja kerja yang tidak kemas, ini tidak perlu dibimbangkan jika anda bekerja di tempat kerja jauh sehari sebelum penerbangan. Anda juga tidak perlu cerewet kerana meja di sebelah anda mengganggu ruang dan mood peribadi anda sebelum berangkat ke lapangan terbang.

Jangan lupa juga untuk menyiapkan tiket. Anda boleh menggunakan Batik Air yang mempunyai banyak pilihan perjalanan di //www.traveloka.com/batik-air dan memanfaatkan promosi yang menarik.

2. Lebih Banyak Rehat

rehat yang cukup

Sebelum berangkat ke lapangan terbang, anda juga harus mempunyai masa yang cukup untuk berehat. Masalahnya, perjalanan dengan kapal terbang memang cukup melelahkan walaupun hanya perjalanan singkat. Sekarang, bekerja di rumah dapat membuat anda lebih banyak berehat, kerana anda tidak perlu pergi ke pejabat sebelum berangkat.

3. Lebih Banyak Masa Keluarga

masa untuk keluarga

Sekiranya anda mempunyai lebih dari satu penerbangan, sudah tentu waktu untuk bertemu dengan keluarga agak terhad. Nah, pilihan kerja jarak jauh membolehkan anda masih dapat menghabiskan banyak masa bersama keluarga, tetapi kerja itu juga tetap lengkap. Sekurang-kurangnya, anda mempunyai masa untuk sarapan dan makan tengah hari bersama.

4. Lebih Selesa Memilih Pakaian

Sering kali anda perlu tergesa-gesa untuk pergi ke lapangan terbang, jadi kadang-kadang anda menjadi tidak terlalu peduli dengan pakaian, atau bahkan pakaian yang salah ketika bertemu dengan pelanggan di bandar tujuan. Untuk menukar pakaian di rumah tentu akan menghabiskan banyak masa dan berisiko terlambat. Nah, jika anda bekerja terus dari rumah, akan lebih mudah memilih pakaian dari almari.

5. Jimat Masa

menjimatkan masa

Perjalanan dari pejabat ke lapangan terbang tentu memerlukan masa yang lama. Bukan tanpa sebab, kawasan pejabat biasanya mempunyai kepadatan yang lebih tinggi daripada kawasan kediaman. Atas sebab ini, bukannya bekerja melalui kepadatan hari kerja yang sibuk, bekerja dari rumah akan membolehkan anda pergi ke lapangan terbang dengan lebih pantas.

6. Suasana lebih santai

kerja jarak jauh

Sebelum keberangkatan jabatan ke luar bandar, biasanya sering diwarnai oleh tekanan kerja secara tiba-tiba di pejabat. Tidak hanya menambah senarai pekerjaan, tetapi juga dapat membuat suasana kacau. Masalah kecil sekalipun boleh berakhir dengan drama yang membuat anda berfikir untuk mencapai bandar tujuan. Sekarang, dengan bekerja di rumah, anda akan menjadi lebih santai, kerana sekurang-kurangnya anda tidak perlu menghadapi situasi pejabat yang kadang-kadang boleh merosakkan suasana hati.

7. Menguruskan Jadual dengan Lebih Berkesan

jadual (2)

Jadual perjalanan ke luar bandar tidak selalu dirancang. Sebenarnya, mungkin anda lebih kerap mendapat jadual yang tidak tepat untuk perjalanan perniagaan. Jika anda perlu pergi ke pejabat sebelum mengambil jadual ke lapangan terbang, anda pasti waktu anda akan habis dalam perjalanan. Sekarang, dengan bekerja di rumah, anda dapat memperkasakan masa ini untuk menyiapkan jadual anda dengan lebih matang.

Oleh itu, jika anda ingin lebih selesa dan tepat pada masanya ketika menaiki kapal terbang, lebih baik bekerja dari rumah, bukan?

Artikel Berkaitan