10 Aplikasi Penghalau Nyamuk Terbaik untuk Telefon Android

Kesal dengan nyamuk yang membuat gatal kerana selalu menggigit anda? Tidak perlu bersusah payah membeli ubat penghalau nyamuk ke gerai, cukup kunjungi PlayStore dan cari salah satu daripada 10 aplikasi penghalau nyamuk terbaik yang akan dikaji kali ini.

Aplikasi penghalau nyamuk ini dapat berupa musik penghalau nyamuk atau frekuensi penghalau nyamuk. Jadi, anda boleh mengusir nyamuk dengan suara yang hanya bergantung pada telefon pintar Android. Sudah tentu, 10 aplikasi penghalau nyamuk hanya dapat digunakan untuk telefon bimbit berasaskan Android sahaja. Ingin tahu? Berikut adalah ulasan Caris Signal.

Aplikasi Penghalau Nyamuk Terbaik

Terganggu oleh nyamuk? Bosan menggunakan gegelung nyamuk? Sekiranya ada, anda boleh mencuba salah satu daripada 10 aplikasi penghalau nyamuk terbaik.

1. penghalau serangga

penghalau serangga

Ucapkan selamat tinggal kepada nyamuk. Aplikasi penghalau nyamuk ini disebut penghalau serangga. Dianggarkan terdapat lebih dari 3500 jenis nyamuk di dunia dan beberapa jenis nyamuk berbahaya, jadi dari itu anda mesti mencegahnya sebelum sesuatu yang buruk terjadi.

Anda boleh mencegahnya dengan menggunakan aplikasi penghalau serangga dari penghalau serangga. Sama seperti aplikasi sebelumnya, penghalau serangga juga menyediakan cara bekerja dengan menyediakan frekuensi ultrasonik yang tidak disukai oleh nyamuk. Bahkan aplikasi ini juga mendakwa bahawa penggunanya akan bebas dari nyamuk. Mahu? Klik di sini untuk memuat turun aplikasi.

2. Bunyi Nyamuk

Bunyi Nyamuk

Seperti namanya, aplikasi Nyamuk Suara mengatakan dalam keterangannya bahawa aplikasi ini mungkin membuat nyamuk tidak selesa. Kerana, ada juga yang percaya bahawa nyamuk tidak menyukai suara dengan frekuensi tertentu dan Nyamuk Bunyi dapat mengeluarkan suara pada frekuensi tertentu yang dapat membuat nyamuk lari.

Walau bagaimanapun, Mosquito Sound juga menyatakan bahawa menghalau nyamuk menggunakan suara tidak tepat dan belum terbukti secara saintifik. Walaupun begitu, tidak ada salahnya jika anda ingin mencabut nyamuk menggunakan aplikasi ini. Oh ya,  kerana Mosquito Sound mempunyai pelbagai frekuensi, aplikasi ini juga berguna untuk melatih anjing peliharaan anda  .

3. Penjana Kekerapan

Penjana Kekerapan

Sama seperti aplikasi Mosquito Sound, aplikasi Frequency Generator juga tidak menjanjikan untuk dapat mengusir nyamuk dengan suara yang dihasilkan. Walau bagaimanapun, Frekuensi Generator ini mempunyai frekuensi suara yang boleh membuat nyamuk berjalan helikopter.

Kerana, ada yang percaya bahawa nyamuk tidak merasakan frekuensi suara tertentu dan Frekuensi Generator dapat menghasilkan frekuensi bunyi ini, yaitu antara 15000 Hz dan 22000 Hz. Sekiranya anda berminat, anda boleh segera mendapatkan permohonannya di sini.

4. Simulator penghalau serangga anti serangga

Simulator penghalau serangga anti serangga

Masih dengan aplikasi penghalau nyamuk, kali ini anda mengesyorkan aplikasi simulator Anti penghalau serangga. Seperti namanya, aplikasi ini berguna untuk menghalau serangga, termasuk nyamuk. Pada frekuensi tertentu, nyamuk tidak akan tinggal lama di tempatnya kerana naymuk merasa terganggu oleh suara yang dikeluarkannya.

Untuk mendapatkan frekuensi suara yang tepat, simulator penghalau serangga anti-serangga juga memberikan penampilan yang sederhana. Dalam aplikasi sudah menyenaraikan beberapa pilihan frekuensi suara, sekarang anda hanya memilih salah satu daripadanya. Semakin besar frekuensi suara yang dipilih, semakin banyak nyamuk yang tidak merasa dekat dengan anda.

5. Bunyi anti terbang

Bunyi anti terbang

Tidak sukar untuk menggunakan aplikasi suara Anti terbang. Sebabnya, aplikasi ini mempunyai antara muka yang sederhana dan tidak boleh dikelirukan. Di sini, anda hanya perlu mengawal frekuensi suara dengan menarik ke atas atau ke bawah mengikut frekuensi suara yang anda perlukan. Biasanya, nyamuk tidak menyukai frekuensi bunyi antara 15000 Hz hingga 22000 Hz.

Oh ya,  selain dapat mengusir nyamuk, aplikasi suara Anti terbang juga dapat mengusir jenis serangga lain, seperti lipas. Walau bagaimanapun, frekuensi bunyi untuk menghalau serangga mungkin berbeza dengan kekerapan penghalau nyamuk. Ingin mencuba menggunakan aplikasi suara Anti terbang?

6. Penghalau Nyamuk Sonik

Penghalau Nyamuk Sonik

Satu lagi aplikasi yang baik untuk menghalau nyamuk, iaitu Penghalau Nyamuk Sonik. Seperti namanya, aplikasi ini mengaku dapat mengusir nyamuk melalui frekuensi suara yang dinilai oleh Sonic Mosquito Repellent. Frekuensi suara juga dapat ditetapkan oleh pengguna aplikasi.

Untuk mengawal frekuensi suara dalam Penghalau Nyamuk Sonic sangat mudah, anda hanya perlu menekan butang ON / OFF. Kemudian, anda juga menaikkan butang naik / turun kelantangan untuk menentukan frekuensi bunyi yang diinginkan. Bagaimana, berminat untuk mencuba aplikasi mudah ini?

7. Ultrasound

Ultrasound

Sesungguhnya aplikasi ini bukanlah aplikasi khas untuk mengusir nyamuk seperti aplikasi sebelumnya yang telah disebutkan. Bagaimanapun, USG dapat dikategorikan sebagai aplikasi untuk mengusir nyamuk. Seperti diketahui dari aplikasi sebelumnya, bahawa aplikasi sebelumnya bergantung pada gelombang ultrasonik yang akan membuat nyamuk tidak tahan.

Itulah sebabnya aplikasi Ultrasound dapat menghalau nyamuk yang membuat anda tidak selesa. Ultrasound juga mendakwa bahawa kerja ultrasonik yang dihasilkan oleh aplikasi ini mampu mengusir nyamuk, serangga, dan bahkan boleh membuat kucing dan anjing tidak merasa di rumah.

Cukup tekan butang "main" dan bunyi ultrasonik dari aplikasi Ultrasound akan keluar. Berminat untuk mencuba? Muat turun aplikasi di sini.

8. Suara Anti Fly - Anti Penghalau Lalat

Bunyi Anti Fly - Anti Penghalau Lalat

Untuk mengusir nyamuk menggunakan aplikasi, mungkin anda boleh mencuba Anti Fly Sound - Anti Fly Repellent. Seperti namanya, aplikasi ini mendakwa untuk mengusir nyamuk dengan bergantung pada frekuensi suara tertentu. Menariknya, Anti Fly Sound - Anti Fly Repellent juga mengesyorkan agar anda menggunakan pembesar suara supaya frekuensi bunyi yang dihasilkan akan mengganggu nyamuk.

Terdapat satu lagi perkara menarik dari aplikasi Anti Fly Sound - Anti Fly Repellent, yang dapat menghalau kucing juga. Terdapat beberapa frekuensi bunyi yang tidak disukai oleh kucing. Malah, ada juga frekuensi suara yang tidak disukai oleh lipas  Adakah anda ingin mencuba aplikasinya?

9. Bunyi penghalau perosak

Bunyi penghalau perosak

Sama seperti aplikasi lain, suara penghalau hama juga bergantung pada suara untuk membuat nyamuk enggan datang lagi. Dengan aplikasi ini, pengguna dijanjikan untuk mengelakkan gangguan nyamuk. Cara menggunakannya mudah, anda hanya perlu menghidupkan suaranya dan biarkan sehingga nyamuk merasa terganggu dan diusir dengan sendirinya.

10. Penghalang Ultrasound

Penghalang Ultrasound

Hasilkan gelombang ultrasonik bermula dari yang paling rendah iaitu 15kHz hingga paling besar 20kHz. Aplikasi ini diklasifikasikan dan termasuk dalam senarai aplikasi untuk mengusir nyamuk. Kerana aplikasi Ultrasound Barrier mengaku mampu mengusir nyamuk dengan frekuensi 17kHz yang besar.

Cara kerjanya sama seperti aplikasi lain menjadikan Ultrasound Barrier salah satu aplikasi yang mungkin dapat Anda andalkan untuk mengusir nyamuk. Nah, adakah anda mahu menggunakannya? Klik di sini dan dapatkan permohonannya dengan segera.

Aplikasi yang Disyorkan Lain

Bukan hanya 10 aplikasi di atas yang dapat menghalau nyamuk kerana kita masih mempunyai beberapa aplikasi yang baik untuk mengusir nyamuk. Tetapi sayangnya, aplikasi yang disyorkan berikut tidak lagi tersedia di PlayStore.

1. Penghalau Nyamuk

Penghalau Nyamuk

Sama seperti aplikasi penghalau nyamuk sebelumnya pada titik pertama, aplikasi Penghalau Nyamuk juga menghadirkan aplikasi untuk mengusir nyamuk hanya dengan suara yang dihasilkan oleh aplikasi tersebut. Nyamuk Penghalau juga mendakwa bahawa aplikasi tersebut akan dapat menghalau nyamuk yang akan mengganggu anda.

Cukup aktifkan aplikasi dan biarkan di kawasan di mana terdapat banyak nyamuk, maka nyamuk akan pergi kerana tidak merasa nyaman dengan suara yang dihasilkan oleh aplikasi. Sudah tentu suara yang dihasilkan tidak dapat didengar oleh manusia. Berminat untuk mencuba?

2. Pembasmi

Aplikasi penghalau nyamuk pembasmi

Aplikasi penghalau nyamuk lain berasal dari aplikasi yang disebut Exterminator. Anda boleh bergantung pada aplikasi Exterminator. Sebabnya, dalam aplikasi ini mendakwa bahawa ia mampu mengusir serangga, walaupun nyamuk.

Sama tetapi tidak sama, Exterminator juga mempunyai ciri gelombang ultrasonik yang hanya dapat didengar oleh nyamuk dan pastinya tidak akan menimbulkan kesan berbahaya bagi penggunanya.

3. Pembunuh NyamukX

Pembunuh NyamukX

Tolak nyamuk tanpa menggunakan ubat penghalau nyamuk atau anti nyamuk yang boleh anda lakukan. Sekiranya anda pengguna telefon pintar Android, manfaatkan telefon pintar anda untuk mengusir nyamuk yang menjengkelkan. Anda boleh menggunakan aplikasi penghalau nyamuk yang disebut Mosquito KillerX.

Aplikasi ini tersedia untuk pengguna Android secara percuma atau percuma. Mosquito KillerX menunjukkan frekuensi yang akan membuat nyamuk merasa tidak selesa dan akan pergi. A frekuensi tinggi bunyi akan didengar oleh nyamuk tetapi tidak akan didengar oleh manusia.

Inilah yang akan membuat nyamuk tidak berlama-lama di kawasan telefon bimbit anda yang telah dipasang aplikasi Mosquito KillerX. Adakah anda merasa sesuai dan perlu juga menggunakan aplikasi Mosquito KillerX?

4. Penggera Anti Nyamuk

Penggera Anti-Nyamuk

Anti-Nyamuk Alarm aplikasi yang dibuat oleh anak-anak asli Indonesia. Aplikasi Anti-Nyamuk Alarm mempunyai fungsi yang tentunya membuat nyamuk diusir dan tidak akan mengganggu malah menggigit anda.

Penggera Anti Nyamuk menunjukkan bagaimana ia berfungsi dengan mengeluarkan dan menghasilkan gelombang frekuensi. Oleh itu, dengan gelombang frekuensi ini, nyamuk tidak akan merasa selesa berada di dekat sumber gelombang frekuensi.

Selain mengusir nyamuk, Penggera Anti-Nyamuk juga didakwa mampu mengusir serangga lain seperti lipas. Malah, Penggera Anti-Nyamuk juga mendakwa bahawa aplikasi tersebut dapat menghalau perosak yang anda tahu. Berminat untuk mencuba?

5. Impuls - Penjana Isyarat

Impuls - Generato Isyarat

Sama seperti aplikasi Ultrasound yang bukan aplikasi khas untuk menghilangkan nyamuk dengan suara ultrasonik. Tetapi aplikasi Impulse - Signal Generator juga mempunyai kelebihan dalam ciri yang disematkan. Aplikasi Impulse - Signal Generator mendakwa bahawa aplikasinya mampu menghalau nyamuk dan juga anjing.

Dalam aplikasi tersebut, ada berbagai macam frekuensi ultrasonik yang dapat dipilih sesuai dengan kebutuhan pengguna aplikasi. Dengan gelombang ultrasonik yang dihasilkan diklaim mampu membuat nyamuk diusir dan menjadikan penggunanya akan menjauhkan nyamuk.

Itulah 10 aplikasi penghalau nyamuk yang boleh anda gunakan untuk telefon Android. Semua aplikasi di atas boleh anda gunakan untuk mengusir nyamuk. Ingin mencuba?