10 Aplikasi Suara Penghalau Tikus Terbaik di Telefon Android

Salah satu perosak yang cukup mengganggu di rumah kita adalah tikus. Selain memakan pelbagai sisa makanan di dapur, mereka juga boleh merosakkan perabot dan sarang di mana sahaja, termasuk di bawah katil.

Sekiranya demikian, kehadiran tikus boleh membahayakan kita. Kerana ia boleh membawa kotoran dan virus yang mengganggu kesihatan kita. Tercatat beberapa penyakit boleh disebabkan oleh gigitan atau kencing tikus, seperti tifus, RBF, dan lain-lain. Sangat menjengkelkan, ya?

Aplikasi Bunyi Penghalau Tikus yang Kuat

Ingin menghilangkan tikus yang hanya menggunakan aplikasi di Android? Sekiranya demikian, anda boleh mencuba salah satu daripada 10 aplikasi yang kami cadangkan.

1. Penghalau Anti Tikus

Penghalau Anti Tikus

American Dream 95, salah satu  pembangun  yang membentangkan aplikasi untuk mengusir tikus. Dalam aplikasi tersebut, Anti Rat Repeller akan mengeluarkan suara yang akan membuat tetikus tidak suka dan tidak mahu berada dekat dengan sumber suara. Jadi, suara itu dapat menghalau tikus dengan serta-merta.

Apa yang unik, Anti Rat Repeller bukan hanya untuk mengusir tikus, kerana aplikasi ini diklaim mampu mengusir serangga lain, seperti lipas dan nyamuk. Nah, bagi anda yang ingin mencuba menghilangkan tikus dengan aplikasi ini, klik di sini.

2. Penghalau Anti Tetikus

Penghalau Anti Tetikus

Menurut aplikasi ini, tikus yang selamat sangat terganggu oleh bunyi bising. Tetapi, itu tidak bermaksud bunyi yang didengar oleh manusia, ya. Ada suara khas yang membuat tikus tidak selesa. Aplikasi ini bergantung pada suara 18-23 kHz yang sangat tidak disukai oleh tikus.

Kekerapan suara yang dihasilkan menyakitkan pada tikus, tetapi tidak menyakitkan manusia. Oleh itu, aplikasi ini diklasifikasikan sebagai selamat untuk digunakan di sekitar rumah. Selain selamat, aplikasi ini juga sangat ringan, hanya 3.8MB  Adakah anda ingin mencuba aplikasinya? Ayuh, muat turun segera di sini.

3. Suara Penghalau Tikus Yang Paling Berkesan

Suara Penghalau Tikus Yang Paling Berkesan

Aplikasi ini agak unik dan berbeza dengan aplikasi lain. Sekiranya aplikasi lain menawarkan suara dengan frekuensi tertentu, aplikasi ini sebenarnya menyediakannya dalam bentuk MP3.

Malah suara MP3 yang disediakan cukup bervariasi, mulai dari suara hingga menghalau pembetung, dan lain-lain. Dan anda perlu tahu bahawa MP3 dalam aplikasi ini adalah suara kriket yang tidak disukai oleh tikus. Ingin mencuba? Ayuh, muat turun aplikasinya di sini!

4. Anti Tetikus - Penghalau tikus

Anti Tetikus - Penghalau tikus

Nampaknya Esoftware juga tidak mahu ditinggalkan oleh  pembangun  lain dengan membuat dan mengembangkan aplikasi bernama Anti Mouse - Rat repeller. Dengan aplikasi ini, pengguna didakwa bebas dari gangguan tikus di rumah.

Cara aplikasi ini berfungsi mirip dengan aplikasi penghalau tetikus sebelumnya di mana anda hanya perlu mengaktifkan suara yang ada pada penghalau Anti Mouse - Tikus. Dengan begitu, tikus itu tidak mahu datang lagi. Mahu membuktikannya? Kemudian anda boleh memuat turun aplikasinya di sini.

5. Bunyi Penghalau Tikus

Bunyi Penghalau Tikus

Seterusnya, kami mengesyorkan aplikasi yang disebut Rat Repellent Sound. Seperti namanya, dalam aplikasi ini mendakwa dapat mengusir tikus hanya melalui suara. Bunyi yang dihasilkan oleh aplikasi ini hanya dapat didengar oleh tikus dan tidak akan mengganggu pendengaran manusia.

Selain dilengkapi dengan fitur canggih, Rat Repellent Sound juga sangat mudah digunakan. Kerana pengguna hanya perlu memilih kekuatan suaranya, bermula dari yang terendah adalah 10KHZ hingga 21 KHZ. Selepas anda memilih kekuatan suara, kemudian anda menekan butang  MULAI. 

6. Suara Penghalau Profesional Ultrasonik Tikus & Tikus

Suara Penghalau Profesional Ultrasonik Tikus & Tikus

Ingin menghalau tikus dan serangga yang berkeliaran di rumah? Cuba gunakan aplikasi bunyi Rep & Ultrasonic Professional Rat & Mice. Seperti namanya, aplikasi ini diklaim dapat mengusir tikus di rumah dengan bergantung pada suara ultrasonik. Getaran dan frekuensi suara anda dapat menyesuaikan diri anda mengikut keperluan.

Sekarang, untuk bilangan frekuensi berbeza-beza, antara 0 hingga 22,000 Hz. Semakin tinggi frekuensi, tikus berasa lebih terganggu oleh suaranya. Tapi tenang saja, bunyi frekuensi yang dihasilkan oleh aplikasi ini hanya dapat didengar oleh tikus dan tidak akan mengganggu pendengaran manusia.

7. Anti Tikus Pro

Anti Tikus Pro

Tikus bukan sahaja mencemarkan kediaman kita, tetapi mereka sering mencuri bekalan makanan kita. Oleh itu, bagaimana kaedah berkesan untuk menghalau tikus? Bahan kimia atau racun tikus dapat membasmi tikus, tetapi tidak semestinya selamat untuk kita dan kanak-kanak.

Perangkap tikus juga tidak begitu berkesan dalam mengurangkan populasi tikus di rumah kita. Anda tentu memerlukan penyelesaian yang lebih berkesan, misalnya dengan menggunakan aplikasi bunyi penghalau tetikus, Anti Rat Pro.

Aplikasi yang dibuat oleh Super Hero Games jelas tidak mengandungi bahan kimia yang boleh membahayakan kesihatan manusia. Anti Rat Pro dapat menghasilkan gelombang bunyi ultrasonik yang boleh mengganggu ketenangan tikus.

Aplikasi, yang telah dimuat turun 500 ribu kali, mengeluarkan gelombang bunyi dalam frekuensi 18-23 Hz. Frekuensi ini tidak berbahaya bagi manusia, tetapi cukup berkesan untuk mengusir tikus.

Anti Rat Pro boleh dimuat turun secara percuma melalui peranti Android anda di sini. Aplikasi kapasiti 4.3 MB menerima Kedudukan daripada 1400 ke atas Google Play Store dan mendapatkan ulasan agak positif.

8. Bunyi penghalau perosak

Bunyi penghalau perosak

Seterusnya, ada aplikasi yang disebut suara penghalau hama. Ini juga merupakan aplikasi yang baik untuk mengusir tikus dengan bergantung pada suara ultrasonik. Suara yang dihasilkan oleh aplikasi ini juga sangat  lembut  sehingga tidak mengganggu pendengaran anda. Kelebihan lain dari aplikasi ini bukan hanya mengusir tikus, tetapi juga serangga, seperti lipas dan nyamuk.

9. Penghalau Tetikus? PRO

Sekiranya aplikasi ini menuntut lebih tepat daripada aplikasi lain. Betul, Penghalau Tetikus? PRO juga menggunakan bunyi ultrasonik yang sama, hanya aplikasi ini yang mengeluarkan suara ultrasonik pada waktu-waktu tertentu.

Sebabnya, aplikasi ini akan mengeluarkan suara ultrasonik ketika tetikus mula lengah. Jadi, bunyi yang dihasilkan oleh Mouse Repeller? PRO lebih berkesan untuk menghalau tikus. Tetapi sayangnya, untuk menggunakan aplikasi ini, maka anda mesti bersedia membelanjakan Rp 13.000 yang boleh dibeli di sini.

10. Repeller Untuk Tikus Dan Tikus

Repeller Untuk Tikus Dan Tikus

Satu lagi aplikasi yang mendakwa membuat tikus menjadi helter-skelter, Repeller For Mice And Rats. Seperti namanya, aplikasi ini mendakwa dapat mengusir tikus dengan serta-merta sehingga kucing tidak dapat melakukannya.

Sama seperti aplikasi lain, Repeller For Mice And Rats juga bergantung pada bunyi khas yang baru anda tekan di skrin telefon bimbit anda. Selepas itu, ucapkan selamat tinggal kepada tikus di rumah!

Aplikasi yang Disyorkan Lain

Sebagai tambahan kepada 10 aplikasi yang telah disebutkan di atas, kami juga masih mempunyai beberapa aplikasi yang baik untuk mengusir tikus. Tetapi sayangnya, aplikasi berikut tidak lagi tersedia di PlayStore.

1. Anti Tikus Sonar

Sonar Anti Tikus

Sekiranya aplikasi ini bergantung pada suara ultrasonik dengan frekuensi 18-23 kHZ untuk mengusir tikus. Suara yang dihasilkan hanya akan membuat tikus tidak selesa. Tidak ada suara yang dihasilkan semasa anda menggunakan aplikasi ini, kerana hanya tikus yang dapat mendengarnya.

Selain mempunyai ciri-ciri yang cukup baik untuk mengusir tikus, Anti Rat Sonar juga unggul dalam cara menggunakannya. Kerana, anda hanya perlu mengklik sekali dan aplikasi ini akan berjalan secara automatik. Sangat mudah,  bukan ?

2. Bunyi penghalau tikus

Bunyi penghalau tikus

Seterusnya kami mengesyorkan bunyi penghalau tetikus. Aplikasi ini mempunyai konsep yang serupa dengan aplikasi sebelumnya. Kerana bunyi penghalau tikus juga bergantung pada suara ultrasonik untuk mengusir tikus. Kelebihan aplikasi ini adalah antara muka yang mesra, kerana anda hanya mengklik sekali dan membiarkan bunyi penghalau Tetikus mengeluarkan suara untuk mengusir tetikus. Mudah, bukan ?

3. KADAR ANTI RATUS

KADAR ANTI RATUS

Masih ada satu lagi aplikasi hebat untuk menghalau tikus, ANTI RAT RAT. Ini adalah aplikasi yang dikembangkan oleh  pembangun  neo_ega. Dalam aplikasi ini, neo_ega mendakwa bahawa ANTI RAT RAT dapat mengusir tikus dengan hanya bergantung pada suara yang akan dikeluarkan dari aplikasi ini.

Kemudian, pengguna akan melihat beberapa pilihan frekuensi suara yang tidak akan disukai oleh tikus. Anda hanya perlu memilih frekuensi suara yang diperlukan untuk mengusir tikus dan memindahkannya lebih dekat ke kawasan yang sering menjadi tikus. Mudah,  bukan?

4. Simulator bunyi penghalau tetikus

Simulator bunyi penghalau tetikus

Sesuai dengan nama aplikasi, simulator bunyi penghalau tikus hanyalah simulasi alias yang sebenarnya tidak dapat mengusir tikus. Walaupun begitu, aplikasi ini dibuat seperti aplikasi sebenar yang dapat mengusir tikus yang  anda kenal.

Kerana  antara muka yang  ditunjukkan terasa sangat nyata, kerana anda dapat memilih frekuensi suara yang dihasilkan. Beberapa pilihan frekuensi suara juga sangat pelbagai, seperti 331kHz, 710kHz, hingga ribuan kHz! Adakah anda ingin mencuba aplikasinya?

5. Anti Rat Repeller - Permainan BRN

Anti Rat Repeller - Permainan BRN

Sekiranya anda ingin mengusir tikus dengan bergantung pada telefon Android, maka anda boleh mencuba memuat turun Anti Rat Repeller. Ini adalah aplikasi yang didakwa dapat mengusir dan membuat tikus enggan pulang ke rumah. Kerana, Anti Rat Repeller akan menghasilkan suara yang tidak akan disukai oleh tikus. Jadi itulah sebabnya tikus dapat dihalau keluar dari rumah dengan mudah.

Sekarang, itu adalah beberapa tinjauan mengenai aplikasi penghalau tetikus untuk Android. Semua aplikasi ini boleh anda muat turun secara percuma melalui telefon pintar Android anda. Sekiranya anda juga mempunyai masalah dengan nyamuk, lihat tinjauan aplikasi Android penghalau nyamuk dalam artikel ini.