10 Perisian Anti Virus Terbaik untuk PC dan Komputer riba

Rasa kesal jika PC atau komputer riba yang anda gunakan tiba-tiba mendapat virus, jadi komputer anda menjadi perlahan atau lebih teruk lagi, beberapa fail tidak dapat dibuka atau disembunyikan.

Penyelesaiannya tentunya dengan memasang perisian anti-virus. Tetapi perisian anti-virus banyak pilihan. Perisian antivirus yang mana yang dapat membantu komputer anda?

Bagi anda yang mencari perisian anti-virus yang bagus untuk PC di rumah atau di pejabat, lihat senarai perisian anti-virus yang disyorkan di bawah.

1. Windows Defender

Pembela Windows

Windows Defender bukan lagi program yang sama seperti beberapa tahun yang lalu. Aplikasi komputer ini dulunya memiliki reputasi untuk memonopoli sumber sistem dan menyediakan standard perlindungan yang rendah. Tetapi semua itu kini telah berubah.

Kini program keselamatan Microsoft memberikan beberapa perlindungan terbaik. Dalam ujian terbaru di AV-TEST untuk Mac dan April 2019, Windows Defender memperoleh kadar pengesanan 100 peratus untuk serangan perisian hasad sifar-hari .

Di samping itu, aplikasi ini juga mengesan perisian hasad yang berleluasa dan biasa dijumpai dalam empat minggu terakhir kedua bulan tersebut. Integrasi rapatnya dengan sistem operasi Windows adalah salah satu titik penjualan Windows Defender yang paling ketara.

Aplikasi ini memudahkan untuk mengatur perlindungan virus aplikasi, firewall , keamanan perangkat dan keamanan aplikasi langsung dari menu Windows Settings. Secara keseluruhan, AV-TEST memberikan aplikasi ini skor 6/6 untuk perlindungan dan kegunaan, dan 5.5 / 6 untuk prestasi.

2. Kaspersky

Kaspersky

Kaspersky adalah nama terkenal dalam dunia keselamatan dalam talian. Syarikat antivirus ini menawarkan tiga suite antivirus, iaitu Antivirus, Kaspersky Internet Security, dan Security Cloud. Ketiganya adalah salah satu aplikasi keselamatan internet terbaik untuk Windows 10.

Sebenarnya, pada masa lalu Kaspersky sama dengan aplikasi antivirus lain yang menghadapi masalah prestasi. Walau bagaimanapun, seperti Windows Defender, ini tidak lagi menjadi masalah. AV-TEST memberikan skor aplikasi 6/6 dalam ketiga-tiga kategori ujian.

Aplikasi antivirus peringkat permulaan ini hanya merangkumi PC desktop. Untuk liputan lebih banyak, suite Keselamatan Internet menambah sokongan selular dengan bayaran tambahan minimum. Aplikasi ini adalah pilihan terbaik bagi kebanyakan pengguna.

3. Keselamatan Webroot Di Mana sahaja

Keselamatan Webroot Di Mana sahaja

Antivirus Webroot SecureAnywhere mengambil pendekatan yang lebih ringan untuk perisian antivirus. Program antivirus ini sangat kecil, 2MB semasa dimuat turun, dan tidak memerlukan kemas kini yang besar sehingga aplikasi ini sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai sambungan internet yang lambat.

Kelebihan perisian kecil ini ialah Webroot SecureAnywhere berjalan sangat pantas dan tidak akan merosakkan sistem lebih lama. Walaupun programnya kecil, tetapi perisian keselamatan yang satu ini dapat memberikan banyak perlindungan, termasuk mengatasi semua ancaman malware.

4. Norton

Norton

Norton AntiVirus Plus adalah pemburu malware berkualiti tinggi yang secara automatik dapat melindungi PC anda. Produk ini dilancarkan pada April 2019 sebagai pengganti Norton AntiVirus Basic lama.

Norton menyediakan banyak perubahan , pilihan dan tetapan untuk pengguna yang memerlukannya. Bukan hanya itu, terdapat juga ciri seperti penyekat URL, yang membuat pengguna menghindari laman web berbahaya. Selain itu, anti-virus ini dapat mengenali muat turun yang mencurigakan dengan cepat.

Hebatnya, jika perisian hasad masih menemui jalan keluar, menggunakan definisi virus terkini yang memantau tingkah laku cerdas akan mengkarantina ancaman segera pada kemunculan awal masalah. Anda juga dapat melakukan imbasan berdasarkan permintaan atau mengatur dan menyimpan imbasan tersuai .

5. G-Data

G-Data

Pada pertengahan tahun 1980-an, Anti-virus G-Data kembali dan mendapat populariti di pasaran Eropah, tetapi di Amerika Syarikat, anti-virus ini adalah pendatang baru. Setelah ujian dilakukan oleh makmal bebas, Anti-virus G-Data mendapat markah tinggi dalam mengesan banyak jenis virus.

Malangnya, anti-virus ini tidak begitu bagus untuk menyekat URL jahat. Senarai kelebihan antivirus cukup panjang, termasuk perlindungan untuk membeli-belah dan perbankan dalam talian, perlindungan dari e - mel phishing dengan lampiran , kemas kini setiap jam, dan pemeriksaan automatik memori flash USB.

6. Trend Mikro

Trend Mikro

Trend Micro Antivirus + Security adalah pakej yang sangat kuat yang mudah digunakan dengan anti-spam di atas rata-rata dan modul 'Folder Shield' yang berkesan untuk menyekat ransomware . Dan lama-kelamaan, anti-virus ini nampaknya semakin baik dan baik.

Semua makmal ujian terkemuka memberikan penilaian yang sangat tinggi untuk perlindungan walaupun masih terdapat sedikit perbezaan pendapat dalam perinciannya. Tahap perlindungan kelihatan serupa dengan Bitdefender, positif palsu hanya sedikit lebih tinggi, dan sistem tidak memperlambat komputer.

7. Avira

Avira

Avira Antivirus Free tidak hanya memungkinkan pengguna untuk mengalami teknologi antivirus legendaris yang dibuat di Jerman, tetapi juga termasuk Avira Safety Safety, lanjutan untuk Firefox dan Chrome yang melindungi dari laman web berbahaya dan phishing .

Enjin antivirus Avira beroperasi di awan , yang bermaksud bahawa kebanyakan pengesanan dan analisis malware sebenarnya tidak berlaku di PC. Teknologi berasaskan awan ini mempunyai dua kelebihan utama.

Pertama, ini bermaksud Avira dapat merahsiakan kaedahnya dengan hanya memerangi perisian hasad di pelayannya sendiri. Ini menjadikan Avira selangkah lebih maju daripada penggodam kerana penggodam tidak akan tahu apa yang diketahui oleh Avira. Kedua, ini bermaksud Avira dapat mengekalkan "jejak kaki" yang sangat rendah yang memerlukan sumber daya sistem yang sangat sedikit.

Sebenarnya, Avira mempunyai salah satu enjin antivirus terkecil dan paling ringan berbanding dengan semua jenama antivirus utama. Selain itu, kerana Avira berjalan dengan sangat cekap, bahkan banyak PC Windows yang lebih tua dapat menjalankan Avira Free Antivirus tanpa mempengaruhi prestasi PC.

8. Panda

Panda

Panda adalah salah satu jenama yang kurang dikenali, tetapi produk teknologi anti-virus yang memenangi anugerah ini mendapat ujian yang sangat baik. Panda Anti-virus Percuma mudah digunakan, dan terkenal dengan antara muka dan jenama yang unik.

Tetapi alasan utama Panda Free Antivirus adalah salah satu antivirus terbaik adalah kerana ia dilengkapi dengan rangkaian peribadi maya (VPN). VPN berfungsi dengan mengubah laluan sambungan internet ke pelayan yang selamat.

VPN menyulitkan semua data yang datang ke dan dari perangkat pengguna yang menghentikan penggodam daripada mengakses lalu lintas internet pengguna. Tahap keselamatan ini sangat disarankan ketika menggunakan WiFi awam, misalnya di restoran atau kedai kopi di mana terdapat rangkaian bersama yang tidak selamat.

9. Anti-Virus SELAMAT F-Secure

F-Secure SELAMAT Anti-Virus

Walaupun sedikit lebih mahal daripada perisian anti-virus lain, F-Secure Antivirus SAFE adalah koleksi alat anti-virus yang hebat. Jumlah ciri yang ditawarkan tentunya menjadikan harga tinggi berharga.

Aplikasi anti-virus ini adalah perisian anti-virus yang hebat. Selain perlindungan perbankan untuk membeli-belah dalam talian yang selamat, pencari peranti juga membolehkan pengguna mengesan peranti Android atau iOS yang hilang serta alat keselamatan keluarga.

Kelebihan utama aplikasi antivirus ini ialah antaramuka sangat mudah digunakan, ringan, dan untuk sebahagian besar, pengguna boleh membiarkan aplikasi bekerja sendirian menjaga PC pemiliknya. Program ini memberi kesan minimum terhadap prestasi sistem komputer.

10. Rumah Sophos Percuma

Rumah Sophos Percuma

Sophos Home Free adalah anti-virus percuma yang baik yang memberikan perlindungan kepada anak-anak dari laman web yang mungkin tidak mereka inginkan untuk dilihat. Sophos Home Free menawarkan pakej kawalan ibu bapa yang baik yang biasanya ditawarkan oleh pakej keselamatan internet premium.

Kawalan ibu bapa membolehkan ibu bapa memantau bagaimana anak menggunakan peranti mereka dan menghadkan laman web yang boleh diakses. Aplikasi ini juga memberikan perlindungan masa nyata terhadap perisian hasad dan pelanjutan penyemak imbas sehingga pengguna menghindari laman web berbahaya.

Sophos Home Free boleh dipasang pada tiga peranti. Ini adalah tawaran murah untuk produk percuma, tetapi jika anda mempunyai lebih banyak peranti, anda perlu menaikkan pakej ke pakej premium.

Sekarang anda tidak perlu lagi marah-marah jika PC anda di tempat kerja atau di rumah diserang virus. Cukup pilih salah satu senarai cadangan perisian anti-virus PC di atas. Kerja anda sekarang tidak akan terganggu lagi oleh serangan virus.