Berikut adalah 5 permainan PS2 paling menarik yang dimainkan di Android

Bermain permainan di telefon bimbit dan tablet mempunyai kelebihan tersendiri berbanding konsol atau PC. Selain daripada harga permainan yang lebih berpatutan, anda boleh membawa alat anda ke mana sahaja, berbeza dengan konsol atau PC yang memerlukan anda hanya bermain di rumah atau kafe internet.

Tetapi, jika anda lebih suka permainan gaya konsol seperti PlayStation 2, mungkin anda berharap dapat membawa konsol anda ke mana sahaja seperti telefon pintar anda. Nasib baik, ada beberapa permainan PS2 terbaik yang boleh anda cuba mainkan di Android. Ingin tahu tentang sebarang permainan? Mari lihat senarai berikut!

1. Grand Theft Auto San Andreas

gta-san-andreas

Sekiranya anda pernah mempunyai PS2, pastinya anda tidak pernah memainkan permainan buatan Rockstar ini. Macam mana boleh jadi? Grand Theft Auto San Andreas adalah permainan PS2 terlaris pada masa itu. Anda akan bermain CJ (Carl Johnson) yang baru kembali ke Los Santos, San Andreas.

Dalam permainan dunia terbuka ini , anda boleh menjelajah kota dengan bebas dengan semua kenderaan yang ada dalam permainan seperti kereta, motosikal, bahkan pesawat, kapal dan tangki keluli.

Sebagai anggota geng Grove Street, CJ mesti bersedia untuk menjaga wilayah gengnya dari ancaman geng lain, iaitu Ballas dan Los Santos Vegos. Anda akan dilengkapi dengan pelbagai senjata seperti pistol, senapang , senapang , dan lain-lain. Ancaman bukan sahaja datang dari serangan geng.

Sebagai CJ, anda juga akan berhadapan dengan seorang pegawai polis yang korup yang menjadikannya kambing hitam dalam pembunuhan - sebuah premis mengenai serangkaian masalah baru yang membahayakan keluarga CJ.

Sekiranya anda menyukai permainan dengan aksi di dalamnya, Grand Theft Auto San Andreas boleh menjadi pilihan yang tepat. Anda boleh membeli permainan ini dengan harga IDR 81,000 di Google Play Store atau dengan mengklik pautan ini.

2. Pembuli: Edisi Ulang Tahun

pembuli-ulang tahun-edisi

Anda boleh katakan, Bully adalah "versi sekolah" Grand Theft Auto. Anda lihat, permainan ini juga dibuat oleh Rockstar memiliki banyak persamaan dalam permainan dengan Grand Theft Auto, hanya pengaturan tempat yang berbeza.

Dalam permainan ini, anda akan bermain sebagai anak nakal bernama Jimmy Hopskin yang menghadiri Bullworth Academy. Di sini, anda akan menghadapi kanak-kanak lain yang suka membuli dan guru yang menyukarkan kehidupan sekolah anda.

Jika dibandingkan dengan versi PS2, permainan Bully di Android mempunyai beberapa perkembangan, salah satunya adalah penambahan empat kelas yang boleh anda ikuti, seperti Geografi, Biologi, Muzik, dan Matematik. Pelbagai koleksi barang baru seperti pakaian juga terdapat di sini.

Permainan Bully: The Anniversary Edition masih sesuai dimainkan walaupun anda pernah memainkannya sebelum ini. Untuk pemain baru, anda akan diperkenalkan dengan pelbagai pengalaman permainan ketagihan seperti menghadiri kelas, perlumbaan basikal, belajar gerakan bertarung yang menarik, dan banyak lagi.

Sekiranya anda berminat untuk bermain permainan ini, anda hanya perlu membayar IDR 81,000. Klik pautan ini untuk mengunjungi halaman di Google Play Store.

3. Dragon Quest VIII: Perjalanan Raja Terkutuk

draqon-quest-viii

Sekiranya anda peminat JRPG (permainan peranan Jepun), anda pasti pernah mendengar siri Dragon Quest, bukan? Dragon Quest adalah permainan RPG yang menggunakan sistem berbasis giliran , yang bermaksud anda dapat melawan musuh dengan memasukkan berbagai perintah secara bergantian.

Pada masa penulisan, Dragon Quest, yang dibuat oleh Square Enix, telah mencapai siri ke-11. Salah satu permainan Dragon Quest yang telah memasuki Gedung Google Play adalah Dragon Quest VIII di mana anda akan memainkan wira yang boleh anda namakan sendiri.

Sepanjang perjalanan, anda akan bertemu dengan pelbagai watak unik yang akan bergabung untuk menyelamatkan kerajaan Trodain dari kutukan yang diberikan oleh Dhoulmagus, badut istana yang juga penyihir jahat yang telah menjadikan raja menjadi monster dan anak perempuannya menjadi kuda.

Beberapa permainan biasa dan unik yang dapat anda nikmati dalam setiap pertempuran , misalnya, seperti sistem ketegangan yang, jika diaktifkan, dapat meningkatkan kerusakan dari setiap serangan. Anda juga dapat meningkatkan tahap watak anda dengan mengumpulkan pengalaman dari setiap musuh yang anda kalahkan.

Sekiranya anda berjaya naik level, anda akan diberi mata kemahiran untuk mendapatkan kemahiran baru seperti yang anda mahukan. Harga untuk permainan JRPG yang popular ini adalah Rp 299,000. Anda boleh mendapatkan permainan ini di Google Play Store atau melalui pautan ini.

4. Kisah Bard

kisah-bards

Sekiranya anda memainkan The Bard's Tale, pasti anda akan tertawa dengan dialog dan tingkah laku watak di dalamnya. The Bard's Tale adalah permainan RPG 2004 yang dirilis di PS2. Permainan ini mengandungi banyak lelucon dalam bentuk satira, lirik lagu lucu, peristiwa aneh, dan pencarian yang akan membuat anda menggelengkan kepala.

Watak yang anda mainkan adalah "bard" atau penyair pada zaman pertengahan yang mampu menggunakan senjata dan sihir untuk melawan musuh.

Tidak seperti watak permainan pada umumnya, watak yang hanya disebut sebagai "The Bard" tidak mempunyai motivasi yang mulia. Dia tidak berminat menyelamatkan dunia dan hanya sanggup mempertaruhkan dirinya sendiri untuk dua perkara: kekayaan dan wanita.

Dalam permainan, anda akan melawan musuh secara real-time menggunakan pandangan orang ketiga. Di samping itu, anda boleh memunculkan pelbagai watak unik untuk membantu anda dalam pertempuran.

Ikuti petualangan The Bard dalam pengembaraannya melalui kota, gua, padang belantara dan gunung bersalji untuk mencari kepuasan - dan bersiaplah untuk kecewa dengan tingkah lakunya. Dapatkan permainan ini dari Google Play Store secara percuma dengan mengklik pautan ini!

5. Slug Logam 3

logam-slug-3

Berita baik untuk anda yang suka permainan menembak - Metal Slug 3 juga telah dibuat versi Android! Setelah berjaya menjadi salah satu permainan penembak bergulir sampingan di platform arcade Neo-Geo dan PS2, anda juga dapat mengenang tentera dan makhluk asing yang jahat hanya dengan telefon pintar anda.

Setiap entri mempunyai permainan yang hampir sama, tetapi mempunyai reka bentuk permainan dan jalan cerita yang berbeza. Anda akan dilayan dengan empat watak yang boleh anda pilih - Marco Rossi, Tarma Roving, Eri Kasamoto dan Fiolina Germi. Untuk melawan gerombolan tentera dan makhluk asing, anda akan diberi pistol sebagai senjata utama.

Misi anda adalah untuk menyelesaikan semua musuh yang muncul di layar untuk berpindah ke kawasan seterusnya. Akan ada sebilangan tebusan yang dapat anda simpan, dan tebusan ini akan memberi anda senjata lain sebagai tanda terima kasih seperti senapang berat , pelancar roket , dan banyak lagi.

Anda juga boleh menunggang slug atau kenderaan tempur yang mempunyai pertahanan yang kuat dan dapat membasmi lawan dengan lebih cepat. Untuk dapat memainkan permainan ini, Anda hanya perlu membelanjakan Rp.45.000 di Google Play Store dengan mengklik pautan ini.

Itulah beberapa permainan PS2 yang boleh anda mainkan di Android. Sebilangan besar permainan dalam senarai ini dibayar. Namun, anda hanya perlu membayar sekali sahaja kerana permainan penyesuaian dari platform lain umumnya tidak mempunyai transaksi mikro. Jadi anda berminat untuk bermain permainan di mana sahaja ya ? Sebutkan permainan pilihan anda di ruangan komen. Selamat berzikir!