Ayuh, Pelajari Cara Mengedit Fail PDF yang Diimbas dengan Mudah!

Sekiranya anda telah mengimbas dokumen, anda mungkin tertanya-tanya bagaimana mengedit fail PDF yang diimbas. Sesungguhnya, mempunyai fail PDF dokumen dapat memberikan banyak faedah.

Pertama, anda boleh berkongsi fail dengan mudah, cepat, dan praktikal - melalui e-mel atau perkongsian fail media seperti Google Drive. Tidak seperti  salinan cetak yang memerlukan anda menghantarnya melalui pos atau ekspedisi kurier dan akan memakan masa beberapa hari. Kedua, anda juga boleh mengedit teks,  anda tahu !

Masalahnya, proses  pengimbasan sering menganggap hasil imbasan sebagai gambar. Teks yang terdapat di dalamnya tidak dapat dikesan dan Anda juga tidak dapat mengeditnya. Tidak perlu risau, telah mengumpulkan beberapa langkah mudah sehingga anda dapat mengedit hasil  imbasan tanpa rumit. Mari lihat perkara berikut.

Menggunakan Aplikasi PC

Terdapat beberapa cara untuk mengedit fail PDF yang  diimbas , salah satunya adalah dengan menggunakan aplikasi PC. Kelebihannya adalah, anda tidak memerlukan sambungan internet setiap kali anda ingin menyunting dan banyak lagi ciri lain yang dapat digunakan seperti membuat fail PDF, menggabungkan dokumen, mengubah sambungan fail, dan sebagainya.

1. Muat turun Foxit PhantomPDF

cara menyunting-pdf-foxit-phantom-pdf

Langkah pertama adalah mengunjungi laman penyedia perisian penyuntingan fail PDF seperti Foxit PhantomPDF. Klik pautan ini untuk pergi ke halaman muat turun dan klik butang "Muat turun Foxit PhantomPDF".

Pada halaman seterusnya, masukkan data peribadi anda seperti yang diminta dan klik butang "Muat turun Percubaan Percuma". Anda bebas memilih EXE atau MSI - kedua-duanya mempunyai fungsi yang sama. Setelah fail persediaan selesai dimuat turun, buka fail untuk memasang aplikasi.

2. Buka Aplikasi Foxit PhantomPDF

cara menyunting-pdf-foxit-phantom-pdf2

Buka aplikasi dan klik pada pilihan Percubaan Percuma. Akan ada beberapa pilihan seperti Perniagaan, Piawaian, atau Pendidikan. Ketiga-tiganya mempunyai ciri yang sama seperti mengedit imbasan PDF tetapi mempunyai satu set lengkap ciri tambahan. Anda boleh memilih mana.

Selanjutnya anda akan diminta memasukkan beberapa data peribadi untuk mendaftar. Klik  Daftar Sekarang  apabila semua medan diisi dan mesej akan muncul bahawa anda telah berjaya mendapatkan percubaan percuma selama 14 hari. Setelah berjaya dipasang, buka aplikasi, klik Buka Fail dan pilih fail PDF yang diimbas yang ingin anda edit.

4. OCR Dokumen

cara menyunting-pdf-foxit-phantom-pdf4

Sekarang, sudah tiba masanya untuk OCR dokumen anda. OCR adalah singkatan dari Optical Character Recognition yang dapat mengenali watak atau penulisan dalam fail gambar dan PDF. Setelah tulisan dikenali, anda boleh mencari kata kunci dan menyunting failnya.

Pilih tab Convert dan pilih menu  OCR . Terdapat dua pilihan untuk dipilih,  Fail Semasa dan  Fail Berganda . Seperti namanya, anda boleh membuat banyak fail PDF yang dapat  diedit secara serentak dengan menu  Multiple Files . Untuk bereksperimen, klik menu Fail Semasa , pilih "Teks yang Dapat diedit", kemudian klik  OK . Tunggu beberapa saat sehingga proses OCR selesai.

5. Edit fail PDF seberapa banyak yang anda suka

cara menyunting-pdf-foxit-phantom-pdf5

Sekarang, fail PDF yang diimbas anda  dapat diedit. Jangan terkejut jika terdapat sedikit perubahan pada susun atur susun atur dan sebagainya. OCR juga tidak sepenuhnya tepat - mungkin terdapat beberapa watak yang berbeza atau bahkan hilang.

Perkara ini sering berlaku sekiranya hasil imbasan dokumen agak kabur, sehingga menyukarkan aplikasi mengenali watak dengan baik. Pilih tab Edit dan klik pada menu  Edit Teks . Sekarang anda boleh mengedit fail PDF yang diimbas mengikut kehendak anda  . Jangan lupa menyimpannya (tekan CTRL + S pada papan kekunci) setelah selesai.

Melalui penyemak imbas

Setelah mengetahui cara mengedit fail PDF yang  diimbas menggunakan aplikasi PC, mungkin anda ingin mencuba cara lain. Anda lihat, kaedah ini menghendaki anda memuat turun dan memasang aplikasi - dan hanya boleh digunakan selagi  percubaan percuma masih berlaku (14 hari).

Daripada harus membeli  perisian , lebih baik mencuba menggunakan kaedah dalam talian tanpa perlu memasang aplikasi apa pun. Lihat cara mengedit fail PDF yang  diimbas melalui penyemak imbas berikut.

1. Lawati Laman Penyedia OCR

edit-fail-pdf-penyemak imbas

Pertama sekali, anda perlu mencari laman penyedia OCR yang tersebar luas di internet. Dalam tutorial ini, penulis akan memberikan langkah-langkah untuk menggunakan NewOCR.com. Kenapa? Kerana NewOCR.com adalah laman OCR yang tidak membatasi jumlah PDF yang dapat dimuat naik. Ketik "//newocr.com" di medan carian di penyemak imbas yang anda gunakan, kemudian tekan Enter.

2. Muat naik Imbas Fail PDF

edit-fail-pdf-penyemak imbas

Anda akan melihat butang  Pilih Fail yang dapat digunakan untuk mencari fail PDF dan memuat naiknya ke  pelayan . Oh ya, anda perlu mendapatkan dokumen,  anyway ! Semua fail yang anda muat naik di sini akan segera dihapus oleh  pelayan sehingga tidak ada maklumat yang akan dicuri.

Setelah memilih fail PDF, klik butang  Pratonton . Pada halaman seterusnya anda boleh memilih bahasa yang digunakan dalam fail PDF - oh ya, laman web ini juga menyediakan bahasa Indonesia. Setelah memilih bahasa, pilih menu OCR untuk menjadikan dokumen dapat  diedit .

3. Edit Fail PDF

edit-fail-pdf-penyemak imbas

Teks yang terdapat dalam PDF akan diekstrak dan ditampilkan dalam  kotak teks yang dapat anda salin dan edit mengikut keinginan anda. Bukan hanya itu, teksnya boleh dimuat turun lagi dalam format DOCX dan TXT sehingga anda boleh mendapatkan fail yang dapat diedit. Tahniah, anda berjaya mendapatkan teks yang dapat diedit dari fail PDF anda.

Perlu diingat, menggunakan alat OCR di penyemak imbas mungkin tidak seakurat menggunakan aplikasi PC. Kemudian, tetapan teks ( fon, ukuran, margin) dalam fail akhir akan sedikit berbeza. Ini disebabkan oleh ciri yang sangat terhad jika dibandingkan dengan aplikasi.

Ya, itulah beberapa cara yang boleh anda lakukan untuk mengedit fail PDF yang  diimbas . Sama ada menggunakan aplikasi atau melalui penyemak imbas, kedua-duanya mempunyai kelebihan dan kekurangan masing-masing. Sekiranya anda mempunyai banyak kuota, disarankan untuk menggunakan aplikasi kerana lebih tepat dan kaya dengan ciri. Cukup gunakan  tempoh percubaan percuma selama 14 hari, maka seterusnya anda boleh melakukan OCR melalui penyemak imbas. Selamat menyunting!